Gyurkity Péter
2024-ben jönne a Xiaomi e-autója
Ekkor indulna el a sorozatgyártás, a mostani befektetés beérésével.
A Xiaomi legutóbb okosszemüveget mutatott be, a cég ambícióit azonban jól jelzi, hogy idén márciusban már azt is jelezték, hogy kínai partnerrel közösen saját elektromos autót terveznek, mégpedig egy komoly, méretes befektetés eszközlésével. Most további részletek hangzottak el, a jelek szerint alakulnak a konkrét tervek.
Amerikai lapok számoltak be a napokban arról, hogy a kínai telefongyártó első embere kedden, a befektetői napon, a saját elektromos autó jövőbeni sorozatgyártásáról tett említést. Ezt a vezérigazgató 2024 első felére teszi, szerinte addigra valósulnak meg az ehhez szükséges feltételek, vagyis több, mint két évük van még arra, hogy felkészüljenek az új területre való benyomulásra. Ezzel kapcsolatban azt is érdemes megjegyezni, hogy a múlt hónapban már bejegyezték az autógyártásra fókuszáló leányvállalatot, ez a Xiaomi EV nevet kapta meg, bár az új szereplő jelenleg mindössze 300 alkalmazottal rendelkezik, vagyis az igazi felfutás még ezen a téren is picit odébb van.
A Xiaomi az eredeti bejelentéssel együtt annak idején azt is elárulta, hogy egy szintén kínai partnerrel közösen tartják megvalósíthatónak a rajtot, ennek érdekében pedig egy méretes, kereken 10 milliárd dolláros befektetésre szánták el magukat, bár ezt a hatalmas összeget 10 éven keresztül ölik majd a projektbe. Az biztos, hogy a kereslettel nem lesznek különösebb gondok, a kínai piac szép ütemben bővül, az idei évre vonatkozó előrejelzésekben már csaknem 2 millió elektromos autó eladásával számolnak, ami durván 50 százalékos növekedést jelentene 2020-hoz képest. Ebben nyilván a pandémia hatása is benne van, viszont a gyors felívelés ténye tagadhatatlan.
Odaát nem a Xiaomi az egyetlen jól ismert szereplő, amely a számára új területre merészkedne, a Baidu például januárban indította el saját, hasonló irányultságú leányát, amelynek élére egy hónappal később nevezték ki a friss vezetőt.
A Xiaomi legutóbb okosszemüveget mutatott be, a cég ambícióit azonban jól jelzi, hogy idén márciusban már azt is jelezték, hogy kínai partnerrel közösen saját elektromos autót terveznek, mégpedig egy komoly, méretes befektetés eszközlésével. Most további részletek hangzottak el, a jelek szerint alakulnak a konkrét tervek.
Amerikai lapok számoltak be a napokban arról, hogy a kínai telefongyártó első embere kedden, a befektetői napon, a saját elektromos autó jövőbeni sorozatgyártásáról tett említést. Ezt a vezérigazgató 2024 első felére teszi, szerinte addigra valósulnak meg az ehhez szükséges feltételek, vagyis több, mint két évük van még arra, hogy felkészüljenek az új területre való benyomulásra. Ezzel kapcsolatban azt is érdemes megjegyezni, hogy a múlt hónapban már bejegyezték az autógyártásra fókuszáló leányvállalatot, ez a Xiaomi EV nevet kapta meg, bár az új szereplő jelenleg mindössze 300 alkalmazottal rendelkezik, vagyis az igazi felfutás még ezen a téren is picit odébb van.
A Xiaomi az eredeti bejelentéssel együtt annak idején azt is elárulta, hogy egy szintén kínai partnerrel közösen tartják megvalósíthatónak a rajtot, ennek érdekében pedig egy méretes, kereken 10 milliárd dolláros befektetésre szánták el magukat, bár ezt a hatalmas összeget 10 éven keresztül ölik majd a projektbe. Az biztos, hogy a kereslettel nem lesznek különösebb gondok, a kínai piac szép ütemben bővül, az idei évre vonatkozó előrejelzésekben már csaknem 2 millió elektromos autó eladásával számolnak, ami durván 50 százalékos növekedést jelentene 2020-hoz képest. Ebben nyilván a pandémia hatása is benne van, viszont a gyors felívelés ténye tagadhatatlan.
Odaát nem a Xiaomi az egyetlen jól ismert szereplő, amely a számára új területre merészkedne, a Baidu például januárban indította el saját, hasonló irányultságú leányát, amelynek élére egy hónappal később nevezték ki a friss vezetőt.