Gyurkity Péter
Nem nyűgözi le a felhasználókat az iPhone 13
Ezt mutatja meg egy új felmérés, az Apple eközben újabb chipeket rendelt meg.
Az ősz folyamán mi is beszámoltunk arról, hogy bemutatkozott az új iPhone-generáció, nem sokkal később pedig már arról is írtunk, hogy várhatóan átalakul a család, mivel a cég több komoly változással is készül. Most egy új felmérés világít rá arra, hogy az idei telefonok nem nyűgözték le a felhasználókat, bár az Apple eközben egyre nagyobb hangsúlyt helyez a friss típusokra.
A tengerentúlon tevékenykedő SellCell tette közzé a napokban felmérésének részletes eredményeit, amelyek azt jelzik számunkra, hogy az Apple korábbi megoldásait használó vásárlók nem igazán elégedettek az idei generációval, annak újításaival. Az új A15 Bionic chipet, további kamerafunkciókat, kisebb bevágást és hosszabb üzemidőt kínáló sorozat tagjai ugyanis a többség számára nem elég forradalmiak: a megkérdezett 5 ezer amerikai 64 százalékát hidegen hagyják ezen módosítások, az elutasítást választó tábor 76 százaléka pedig nem is tervezi a váltást. A nemmel válaszolók 29 százaléka a Touch ID hiányát hozza fel elsődleges indokként, ezt követi a sorban az érdekes új funkciók hiánya (20%), az always-on kijelző elmaradása (10%), valamint a felső bevágás jelenléte (7%).
Azok, akik be szeretnék szerezni az idei generáció valamelyik tagját, ezt leginkább a 120 Hz-es frissítést kínáló ProMotion-kijelző miatt tennék meg, az ő arányuk ezen a szeleten belül eléri a 34,1 százalékot. A hosszabb üzemidő 25,1 százalék számára elsődleges tényező, míg 16 százalék egyszerűen úgy érzi, hogy elérkezett az idő a váltásra. Az iPhone-t jelenleg is használók körében az idei generáción belül a 6,1 hüvelykes iPhone 13 Pro számít a legnépszerűbb változatnak, a nemmel válaszolók durván egyharmada viszont inkább megvárja a következő generációt – 32 százalékuk két éven belül nem tervez váltást, 16 százalék pedig a Google Pixel-sorozata vagy a Samsung saját androidos telefonjai felé fordulna.
Az Apple a jelek szerint nem igazán aggódik a fentiek miatt, hiszen a napokban újabb megrendelést adtak le a TSMC-nek, amelyben még több A15-chip leszállítását kérik. A korábbi generációkban szolgálatot teljesítő típusok aránya eközben jelentős mértékben csökken, így egyre nagyobb hangsúly helyeződik a friss megoldásokra.
Az ősz folyamán mi is beszámoltunk arról, hogy bemutatkozott az új iPhone-generáció, nem sokkal később pedig már arról is írtunk, hogy várhatóan átalakul a család, mivel a cég több komoly változással is készül. Most egy új felmérés világít rá arra, hogy az idei telefonok nem nyűgözték le a felhasználókat, bár az Apple eközben egyre nagyobb hangsúlyt helyez a friss típusokra.
A tengerentúlon tevékenykedő SellCell tette közzé a napokban felmérésének részletes eredményeit, amelyek azt jelzik számunkra, hogy az Apple korábbi megoldásait használó vásárlók nem igazán elégedettek az idei generációval, annak újításaival. Az új A15 Bionic chipet, további kamerafunkciókat, kisebb bevágást és hosszabb üzemidőt kínáló sorozat tagjai ugyanis a többség számára nem elég forradalmiak: a megkérdezett 5 ezer amerikai 64 százalékát hidegen hagyják ezen módosítások, az elutasítást választó tábor 76 százaléka pedig nem is tervezi a váltást. A nemmel válaszolók 29 százaléka a Touch ID hiányát hozza fel elsődleges indokként, ezt követi a sorban az érdekes új funkciók hiánya (20%), az always-on kijelző elmaradása (10%), valamint a felső bevágás jelenléte (7%).
Azok, akik be szeretnék szerezni az idei generáció valamelyik tagját, ezt leginkább a 120 Hz-es frissítést kínáló ProMotion-kijelző miatt tennék meg, az ő arányuk ezen a szeleten belül eléri a 34,1 százalékot. A hosszabb üzemidő 25,1 százalék számára elsődleges tényező, míg 16 százalék egyszerűen úgy érzi, hogy elérkezett az idő a váltásra. Az iPhone-t jelenleg is használók körében az idei generáción belül a 6,1 hüvelykes iPhone 13 Pro számít a legnépszerűbb változatnak, a nemmel válaszolók durván egyharmada viszont inkább megvárja a következő generációt – 32 százalékuk két éven belül nem tervez váltást, 16 százalék pedig a Google Pixel-sorozata vagy a Samsung saját androidos telefonjai felé fordulna.
Az Apple a jelek szerint nem igazán aggódik a fentiek miatt, hiszen a napokban újabb megrendelést adtak le a TSMC-nek, amelyben még több A15-chip leszállítását kérik. A korábbi generációkban szolgálatot teljesítő típusok aránya eközben jelentős mértékben csökken, így egyre nagyobb hangsúly helyeződik a friss megoldásokra.