Gyurkity Péter
Tarolt az Apple a mobilfizetéseknél
A tavalyi évben a cég uralta ezt a piacot, a pandémia azonban néhány változást hozott magával.
Az elmúlt néhány évben az internetes óriások a mobilfizetések területén is komoly harcot vívtak, az Apple és a Google mellett többek között a Samsung is feliratkozott erre a listára. Most egy új felmérésben láthatjuk a részletes számokat, legalábbis a tengerentúli vásárlásokra vonatkozóan, ebből pedig az Apple óriási előnye rajzolódik ki.
A Pulse nemrég állította össze szokásos éves összefoglalóját, amelyben a mobilfizetések területének főbb trendjeit, azok alakulását ismertetik számunkra. Az Apple kapcsán nemrég arról írtunk, hogy részletfizetéssel bővült ki a szolgáltatás, a fenti cég azonban, amely az USA-ban több mint 4400 pénzintézetet kiszolgáló Discover Financial Services leányaként tevékenykedik, arra hívja fel a figyelmet, hogy a tavalyi, pandémiával sújtott évben az Apple gyakorlatilag uralta ezt a területet. A részletes anyagban arról olvashatunk, hogy az iPhone gyártója odaát a betéti kártyás mobilfizetések 92 százalékát bonyolította le, vagyis a Google és a Samsung a maradék 8 százalékon volt kénytelen osztozkodni.
Az Apple Pay, amely több ország mellett hazánkban is elérhető, ezzel szép eredményt ért el, hiszen maga a szolgáltatás csak 2014-ben indult, akkor pedig alig néhány regionális intézet támogatta azt. Ma már egészen más a helyzet, az amerikai retail helyszínek 65 százaléka elfogadja a platformot, a 100 legnagyobb ottani kereskedőből 74 kezeli ezen fizetéseket, eközben pedig számos egyéb appon belül is könnyen és egyszerűen fizethetünk a megoldással – az összes mobilfizetés 57 százalékát bonyolították már le valamelyik, ezt támogató alkalmazásban. Az Apple Cash révén eközben gyorsan küldhetünk kisebb-nagyobb összegeket az iMessage-appon keresztül, ami az elmúlt néhány évben kialakult trendet igyekszik meglovagolni.
Érdekes módon tavaly a tranzakciók száma csökkent, a vásárlók viszont nagyobb összegeket költöttek, a betéti jellegű tranzakcióknál az átlag ugyanis 40-ről 44 dollárra emelkedett.
Az elmúlt néhány évben az internetes óriások a mobilfizetések területén is komoly harcot vívtak, az Apple és a Google mellett többek között a Samsung is feliratkozott erre a listára. Most egy új felmérésben láthatjuk a részletes számokat, legalábbis a tengerentúli vásárlásokra vonatkozóan, ebből pedig az Apple óriási előnye rajzolódik ki.
A Pulse nemrég állította össze szokásos éves összefoglalóját, amelyben a mobilfizetések területének főbb trendjeit, azok alakulását ismertetik számunkra. Az Apple kapcsán nemrég arról írtunk, hogy részletfizetéssel bővült ki a szolgáltatás, a fenti cég azonban, amely az USA-ban több mint 4400 pénzintézetet kiszolgáló Discover Financial Services leányaként tevékenykedik, arra hívja fel a figyelmet, hogy a tavalyi, pandémiával sújtott évben az Apple gyakorlatilag uralta ezt a területet. A részletes anyagban arról olvashatunk, hogy az iPhone gyártója odaát a betéti kártyás mobilfizetések 92 százalékát bonyolította le, vagyis a Google és a Samsung a maradék 8 százalékon volt kénytelen osztozkodni.
Az Apple Pay, amely több ország mellett hazánkban is elérhető, ezzel szép eredményt ért el, hiszen maga a szolgáltatás csak 2014-ben indult, akkor pedig alig néhány regionális intézet támogatta azt. Ma már egészen más a helyzet, az amerikai retail helyszínek 65 százaléka elfogadja a platformot, a 100 legnagyobb ottani kereskedőből 74 kezeli ezen fizetéseket, eközben pedig számos egyéb appon belül is könnyen és egyszerűen fizethetünk a megoldással – az összes mobilfizetés 57 százalékát bonyolították már le valamelyik, ezt támogató alkalmazásban. Az Apple Cash révén eközben gyorsan küldhetünk kisebb-nagyobb összegeket az iMessage-appon keresztül, ami az elmúlt néhány évben kialakult trendet igyekszik meglovagolni.
Érdekes módon tavaly a tranzakciók száma csökkent, a vásárlók viszont nagyobb összegeket költöttek, a betéti jellegű tranzakcióknál az átlag ugyanis 40-ről 44 dollárra emelkedett.