Gyurkity Péter

Megbukhat a Tesla Cybertruck

Ennek esélyét még maga Musk is elismeri. A cég átdolgozza a saját töltőhálózatát.

A Tesla következő nagy dobása várhatóan a saját elektromos pickup piacra dobása lesz, amelyre jó eséllyel jövőre kerül majd sor. Ezzel kapcsolatban azonban megoszlanak a vélemények, még a cégvezető sem biztos a sikerben, viszont emiatt nem állnak le az egyéb munkálatokkal.

Az elmúlt néhány napban egyszerre több rövid Twitter-bejegyzés is napvilágot látott a vállalat terveivel, illetve most meghozott döntéseivel kapcsolatban. Először egy külsős vélemény jelent meg a világhálón, amelyben arról írnak, hogy a Cybertruck lesz az első igazi bukásuk, erre pedig maga Elon Musk is reagált, mégpedig egy meglehetősen bizonytalan válasszal. A cég első embere kijelentette, hogy az eredetileg 2019-ben bejelentett dizájnon alig változtattak, ez neki továbbra is tetszik, így nem igazán érdekli, ha a vásárlók nem szimpatizálnak a kialakítással. Azt ő is elismeri, hogy bukás lehet a vége, viszont ez nem fogja eltántorítani a további lépésektől. Egyes hírek szerint már több mint 1 millió előjegyzés érkezett a modellre, ez azonban nem sokat jelent, hiszen egy mindössze 100 dolláros foglalóról van szó, amely bármikor visszamondható.

Eközben a saját töltőhálózat soron következő frissítéséről is megjelent az értesítés, bár azt még nem tudjuk, hogy ez pontosan milyen néven válik majd elérhetővé. A legutóbbi, Supercharger V3 nevű nagy frissítés még 2019-ben rajtolt el, ennek révén a helyszíni állomásokon a kimenetet 150-ről 250 kW-ra növelték, amivel sikerült lefaragni a töltési időből, most pedig ez utóbbit emelnék kereken 300 kW-ra, ennek eredményeként az úgynevezett tipikus töltési időt csökkentenék 15 percről alig 10 percre. Ez nyilván komoly segítséget jelentene az autósoknak, bár attól még mindig messze vagyunk, hogy a hagyományos járműveknél szükséges, jóval rövidebb töltési időtartamot megközelítsük.

Azt még nem tudni, hogy mely modellek használhatják majd ki megfelelő módon a frissítést, ezt a vállalat később közölné.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #17
    Konkrétan, akik zsebreteszik majd a Teslát, azok a Volkswagen, a Hyundai, Toyota stb., de Amerikában sem előzheti meg a lassan cammogó matuzsálemeket, mert ez utóbbiak is rájöttek, hogy nincs más út, csak az elektromos.
    A visszaszorulás az arányokban van, nem a legyártott darabban. Lassan, de biztosan az első helyről hátrébb csúszik a Tesla, egyszercsak már nem lesz az első tíz eletromosautó-gyártó listájában sem. Nem mondom, hogy megszűnik, de vegetálni fog, marginális szerepben, illetve megveszi valamelyik nagy cég idővel.
  • Macropus Rufus #16
    Az, hogy neki nincs ilyen. Kb. mint ha egy fém lap csapná el az arcot. + nincs gyűrődő zónája kvázi energia elnyerő része, tehát elég nagy eséllyel a benne ülők is szarul járnak, ha valaminek neki mennek. Az egész vas úgy ahogy van nem kimondottan életbiztosítás, se a bent ülőknek sem pedig azoknak akikkel találkozni fog az utcán.

    De am. kellene, csak esély nincs rá, hogy ebben a formában az Eu-ban engedélyt kap közúton való használatra.
  • asgh #15
    És ebből a szempontból pontosan mi is a gond a Cybertruck formatervével?
  • Macropus Rufus #14
    "Az életvédelmi szempontoknak meg mi köze a kaszni formatervéhez?"
    gyalogos védelem.
  • asgh #13
    A Cybertruck designja nem öncélú, a lényege, hogy a kaszni majdnem egyetlen lemezből robottal kihajtogatható legyen ahelyett, hogy n+1 db. elemből raknák össze.
    Az életvédelmi szempontoknak meg mi köze a kaszni formatervéhez?

    #2:
    Miért csak a Cybertruck tömegét emelnéd? Ennyi erővel legye minden személyautó 20 tonnánál nehezebb, mert mi van, ha frontálisan ütközik egy kamionnal? Sőt akkor legyen inkább 1000t, akkor a vasúti átkelőknél se kell annyira parázni.
  • defiant9 #12
    Az F1 nem arról szól hogy az autók frontálisan ütköznek, mindenki egy irányba halad, ha a gumifal helyén beton van annak könnyen szomorú vége lehet.
    A lényeg hogyha a 20 tonnás kamionnal szembe kerülsz egy 1.5 tonnás járműben, akkor te pillanatokon belül azt tapasztalod hogy a sebességed 90 km/h -ról mínusz 70 km/h-ra vált(ana). Miközben a kamion 20km/h-t lassul csak. Ha egyben is marad az utastér és nem roncsolódsz, ezt a jóval nagyobb G erőhatást a testednek akkor is be kell nyelnie, azt hogy utána még 20 métert tol a kamion mire a teljes mozgási energiáját elveszti/impulzusát átadja a talajnak már kb. irreleváns az első tizedekben fellépő erőkhöz képest.

    3 ms value in the following graphs refers to the maximum deceleration that lasts for 3 ms. (Any shorter duration has little effect on the brain)

  • Macropus Rufus #11
    pont a f1 a jó példa: nem 5t vasakkal mennek. Könnyebbek mint egy átlagos személyautó. És 50g után kiszáll belőle az egyorrú. Tehát akkor itt is a merevség dominált és nem a tömeg.
    Persze vélhetően ha egy 50t autó megy akármibe azt meg sem érzi. De 50t tömegnek a mozgási energiájára nem is lehet méretezni semmit. Már egy 15-20t kamion tömegére sem lehet méretezni semmit, mert egyszerűen nincs olyan anyag ami képes lenne elnyelni a 20t mozgási energiáját.
  • defiant9 #10
    Amiért számít a tömeg az az impulzus, ami ugye nem nyelhető el.
    A nagyobb tömegű autó az ütközés során végig tovább fog haladni a menetirányába, a kisebb tömegű autó pedig irányt vált. Ezáltal a nagyobb tömegű autóban ülők kisebb G terhelést kapnak. Verstappen amit most kapott a gumifalban 50G az egy személyautóban is simán összeszedhető. Nagyobb tömeg miatt feleakkora lassulási érték sem egy élmény de azért jóval ’barátságosabb’.
  • Macropus Rufus #9
    @barret: a tömeg meg a merevség nem ugyan az. Amiért valami merev (és ahogy írtad, lepattan róla bármi) nem biztos, hogy nehéz is. A kompozit anyagokban pont ez a menőség, könnyűek és a tömegükhöz képest rendkívül merevek tudnak lenni.
    De itt van pár videó, hogy mire is gondolok: videóban egy Mercedes S Class-t visznek bele egy Smart For Two-ba. A Merci 2.1t a Smart meg 1,1

    https://www.youtube.com/watch?v=TJzZ7-Od6KY

    ha tömegnek jelentősége lenne abban, hogy kevésbé sérüljön a kocsi, akkor ugye a Mercinek nem kellett volna össze csukódnia, ellentétben a Smarttal... A Smartnak egy brutál merevítő kerete van a kasztni alatt. És kb. 50%-al könnyebb mint a Merci.
    Szóval a tömeg olyan nagyon nagy szerepe nincs a buliban. A Mercédes kinetikus energiáját is írják a videóban, az 2x akkora mint a Smarté, és a tömeg arányoknak megfelelően a nagy részét a Smart nyelte el. És még is jobb állapotban van a Smart mint a Merci.
    A tézis, hogy egy 2.2t utcai csatahajó letarol mindent már részben a múlté. Ez 60-as években gyártott 1.6tonnás Chevy AirBell-t rommá zúzza a 2009-es 1.6tonnás Chevy Malibu.
    https://www.youtube.com/watch?v=fPF4fBGNK0U
  • subertus #8
    Tetsuo:
    "A Tesla kezd visszaszorulni". Ezt viccnek szántad? Az utóbbi 3 negyedévben rekordot döntött az eladott járműveik száma. A Ford Lightning egy rossz vicc lesz ehhez képest. Kb 1:100 lesz az eladási arány a Cybertruck javára. A nagymúltú autógyártók közül a Ford van a legközelebb, de még ők is mintegy 6 évvel lemaradva az EV-gyártásban. Konkrétan az akkugyártásban. Én pont a tőled idézett mondat ellenkezőjét vizionálom. És nem túl vidám dolog ez