10
  • defiant9
    #10
    Amiért számít a tömeg az az impulzus, ami ugye nem nyelhető el.
    A nagyobb tömegű autó az ütközés során végig tovább fog haladni a menetirányába, a kisebb tömegű autó pedig irányt vált. Ezáltal a nagyobb tömegű autóban ülők kisebb G terhelést kapnak. Verstappen amit most kapott a gumifalban 50G az egy személyautóban is simán összeszedhető. Nagyobb tömeg miatt feleakkora lassulási érték sem egy élmény de azért jóval ’barátságosabb’.
  • Macropus Rufus
    #9
    @barret: a tömeg meg a merevség nem ugyan az. Amiért valami merev (és ahogy írtad, lepattan róla bármi) nem biztos, hogy nehéz is. A kompozit anyagokban pont ez a menőség, könnyűek és a tömegükhöz képest rendkívül merevek tudnak lenni.
    De itt van pár videó, hogy mire is gondolok: videóban egy Mercedes S Class-t visznek bele egy Smart For Two-ba. A Merci 2.1t a Smart meg 1,1

    https://www.youtube.com/watch?v=TJzZ7-Od6KY

    ha tömegnek jelentősége lenne abban, hogy kevésbé sérüljön a kocsi, akkor ugye a Mercinek nem kellett volna össze csukódnia, ellentétben a Smarttal... A Smartnak egy brutál merevítő kerete van a kasztni alatt. És kb. 50%-al könnyebb mint a Merci.
    Szóval a tömeg olyan nagyon nagy szerepe nincs a buliban. A Mercédes kinetikus energiáját is írják a videóban, az 2x akkora mint a Smarté, és a tömeg arányoknak megfelelően a nagy részét a Smart nyelte el. És még is jobb állapotban van a Smart mint a Merci.
    A tézis, hogy egy 2.2t utcai csatahajó letarol mindent már részben a múlté. Ez 60-as években gyártott 1.6tonnás Chevy AirBell-t rommá zúzza a 2009-es 1.6tonnás Chevy Malibu.
    https://www.youtube.com/watch?v=fPF4fBGNK0U
  • subertus
    #8
    Tetsuo:
    "A Tesla kezd visszaszorulni". Ezt viccnek szántad? Az utóbbi 3 negyedévben rekordot döntött az eladott járműveik száma. A Ford Lightning egy rossz vicc lesz ehhez képest. Kb 1:100 lesz az eladási arány a Cybertruck javára. A nagymúltú autógyártók közül a Ford van a legközelebb, de még ők is mintegy 6 évvel lemaradva az EV-gyártásban. Konkrétan az akkugyártásban. Én pont a tőled idézett mondat ellenkezőjét vizionálom. És nem túl vidám dolog ez
  • barret
    #7
    Ütközéskor 50% az önsúlyon múlik!A másik 50 meg a gyűrődési zónán.Kb lepattannak,mint egy mozdonyról...
  • Tetsuo
    #6
    A Tesla kezd visszaszorulni, mert a nagymúltú autógyártók immár teljesen jelen vannak az elektromos autózásban.
    Nem gondolhatja senki komolyan, hogy az első Tesla jobb lehet, mint egy kiforrott Ford, Hummer vagy akármi. Egy pick-upnál a hajtás vagy a robotizált gyártás pillanatnyi előnye nem minden...
  • Macropus Rufus
    #5
    @Gabbbbbbbbbbbb: csapatnám vele én is. Nem számít, hogy olyan mind ha baltával faragták volna. Pont ez a menőség benne. Nem egy szokványos forma. Meg hát megy mint az atom :)
  • Macropus Rufus
    #4
    @barret: amiért valami marha nehéz még nem jelenti azt, hogy biztonságos is.
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #3
    Nekem tetszik, ha vagyonos lennék hajtanám. :)
    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2021.07.20. 16:16:03
  • barret
    #2
    Nagyon könnyűnek találom! Ha ütközik egy kamionnal,mi védi meg a benne utazókat? A háromszorosára emelném a súlyát,hogy biztonságosabb legyen!
    Mondjuk akkumulátorok beépítésével,esetleg egy kis méret növeléssel,hogy elférjen.
  • tom_pika
    #1
    Mindenféle dizájnra megvan a célcsoport, és gondolom az USA-ban életvédelmi szempontok sem korlátozzák ennek a csoda formatervnek a megvalósítását.