Berta Sándor

Ismét biztonságos a Boeing 737 MAX?

Nagyon úgy tűnik, hogy rövid időn belül ismét forgalomba állhat a típus.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) úgy döntött, hogy a Boeing 737 MAX akár már a közeljövőben megkaphatja a repülési engedélyét, a hatóság ugyanis elégedett volt a gyártó által az elmúlt hónapokban elvégzett módosításokkal. Az EASA jelezte, hogy már csupán néhány dokumentumot néz át, ezután pedig külső szakértőket kér fel egy átfogó vizsgálatra és ha ők is mindent rendben találnak, akkor az összes akadály elgördül a típus ismételt üzembe állítása elől. Minderről a Bloomberg számolt be Patrick Ky EASA-vezető egyik interjújára hivatkozva.

A gazdasági hírügynökség által idézett menedzser többek között elmondta, hogy szeptemberben számos tesztrepülésre került sor a Boeing 737 MAX repülőgépekkel és mindegyik esemény pozitív eredményekkel zárult. Ky hangsúlyozta, hogy az elemzéseik azt mutatták, hogy a típus biztonságos és az elért biztonsági szint elég magas az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség számára.

A hatóság ugyanakkor egy konkrét követelményt is támasztott a Boeinggel szemben: a gyártó köteles egy további szenzort kifejleszteni. A folyamat körülbelül 20-24 hónapot vehet igénybe. Az érzékelő megalkotása és tökéletes integrálása a feltétele annak, hogy a Boeing 737 MAX 10 változat repülési engedélyt kapjon 2022-ben. A konszern a korábbi változatokba szintén köteles lesz beszerelni a szenzort.

Október elején Steve Dickson, az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalának (FAA) vezetője tesztrepülést hajtott végre a Boeing 737 MAX repülőgéppel. A szakember kijelentette, hogy a típus működési engedélyének újbóli kiadása a célegyenesben van. Az FAA első embere ugyanakkor hozzátette, hogy még számos további fontos lépés kell ahhoz, hogy a Boeing 737 MAX-ok ismét közlekedhessenek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tntmaxy #6
    Legyenek kedvesek a félrevezető cikk címet javítani, ellenkező esetben 5 nap cikk klikk megvonásban részesítem a társaságot.
  • Szefmester #5
    +sok

    Ilyen hülye címet kitalálni is csak valami "újságírónak sosem vették volna fel ezért blogger lesz" egyén tud kitalálni.
  • Tntmaxy #4
    +1
  • kvp #3
    https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_MAX#737_MAX_10

    A max 10 a 737-max sorozat nyujtott hosszusagu valtozata, amit meg at sem adtak, tehat nincsennek a foldre parancsolva atepitesre varva. Meg ICAO tipuskodja sincs ennek a valtozatnak. Ezek teljesen uj epitesu gepek, kicsit atalakitott futomuvel, meg nagyobb hajtomuvekkel es persze az igeretek szerint az attervezett elektronikaval es szoftverrel. A marketing anyag ugyebar barmit elbir es a ceg is barmit megiger, foleg, hogy ha lesz meg ket evuk megcsinalni es a meglevo gepekbe is csak utolag kell beepiteni, tehat 2 evet meg repulhetnek hianyos ateses vedelemmel. A mar legyartott es honapok ota allo korabbi max-okat pedig konnyen lehet mar nem eri meg atepiteni es inkabb elbontjak oket vagy max. tehergep lesz beloluk.
  • bunny #2
    Szóval átnevezik, hátha az emberek fel mernek ülni rá. Vagy elírták a max 10-et.
  • nlght #1
    A cikk címe azt sugallja, hogy régen is biztonságos volt.
    WTF? Mégis mikor volt biztonságos?