Gyurkity Péter

Nagy akkumulátorral újít Kínában a Tesla

A cél már egyenesen a belsőégésű alternatívákkal való árparitás elérése.

Elon Musk már hetekkel ezelőtt beharangozta soron következő újabb nagy bejelentését, amely az elektromos autókkal, pontosabban az azokban alkalmazott akkumulátorokkal, az ezen a területen elért további előrelépésekkel lett volna kapcsolatos. Ez most meg is történt, a cégvezető kiemelte, hogy Kínában hamarosan elérhetik az árparitást, mégpedig az új, még nagyobb és még olcsóbb akkumulátorokkal.

A Reuters beszámolója szerint Musk arról beszélt, hogy a Model 3 típust frissítenék, az első körben az ázsiai országban, ennek eredményeként pedig az év vége felé, netán az új év elején, nagyjából a benzines autóknál megszokott árakon kínálhatják majd saját fejlesztésüket, az akkumulátorok pedig az alacsonyabb ár és a hosszabb élettartam mellett további előnyöket is kínálnak majd, akár hosszabb távon. Megtudtuk, hogy a szintén kínai Contemporary Amperex Technology (CATL) közreműködésével kifejlesztett és legyártott akkumulátorok olcsóbbak lesznek, ezekkel akár „több millió mérföldet” is megtehetünk majd, amikor pedig az egyes példányok már nem lesznek alkalmasak a személyautókban való további használatra, azokat a globális elektromos hálózatban hasznosíthatjuk majd, ami egyben arra emlékeztet minket, hogy egyes források szerint a Tesla komoly energiaipari szereplővé szeretne válni.


Kína után a második körben Észak-Amerikában is bevetnék majd az új akkumulátorokat, amelyek a kobalt alkalmazása terén is komoly előrelépést ígérnek. Itt vannak például olyan változatok, amelyek már nagyon kevés mennyiségben tartalmazzák a drága (és amúgy a Kongói Demokratikus Köztársaságban rendkívül olcsón bányászott) kobaltot, egyes típusok már teljesen száműzik azt (így például a lítium-ion-foszfát technológia, amelyet a Tesla mérnökei dolgoztak ki), miközben az úgynevezett cell-to-pack eljárással egy fontos gyártási lépést ugranak át, ezzel is lefaragva a költségből és leegyszerűsítve az előállítást. Ezen újítások mindegyike nyilván nem egyszerre jelenik majd meg a piacon, de mindenképpen jó tudni, hogy a vállalat további újításokon is dolgozik.

Számukra egyértelműen rossz hír, hogy a kínai piacon áprilisban havi szinten 64 százalékkal esett vissza az új regisztrációk száma, ez azonban a vírus visszaszorulásával megváltozhat. Eközben Musk azt is bejelentette, hogy kereken 1000 dollárral megemelik a teljes önvezető funkció árát, amely ezzel a tengerentúlon 8 ezer dollárra ugrik majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mrzed001 #6
    Eddig ugye így nézett ki a pack


    Most pedig teljesen elárasszák az elemeket.
    Amihez pedig nem vezető folyadékot kell alkalmazni.
    Ez annyira nem újdonság, hogy az 1996-ban indított Prius-ban, majd 2003-as Lexus SUV-ban is ez van.
    Igaz ott csak az elektronika, inverter hűtésére.
  • kvp #5
    A femtokok megmaradnak, csak a szabadalom szerint egy lapbol preselik majd oket, amire mar csak egy (valoszinuleg szigetelt elektrodakkal kidiszitett) boritolemez megy. Kerdes,hogy mennyivel lesz ez olcsobban gyarthato. Mindenesetre a falvastagsagot megfelezi, mivel innentol ket cellanak kozos fala lesz. A hengeres formakat tovabb lehetne optimalizalni de a koztuk kimarado reseket fogjak feltolteni hutofolyadekkal az egyik oldalrol. A masikon meg az elektroda grid lesz, ami igy ugyanugy gyarthato egy darabbol.

    A megoldas elonye, hogy megno a hutofolyadek kontakt felulete, kevesebb fem kell a cellakhoz es azok nem tudnak egymashoz kepest sem elmozdulni, igy a hoallo ragaszto sem kell csak az elektrodalemeznel. Hatranya, hogy ha egy cella tonkremegy, akkor max. kikotni lehet (azt sem konnyen), de cserelni biztosan nem.

    https://news.metal.com/newscontent/101012189/tesla-is-expected-to-push-ahead-with-a-new-radical-battery-design/
  • duke #4
    Eddig a jobb hutes, vagyis a gyorsabb toltes, merites lehetosege miatt hasznaltak kis cellakat. Lenyegeben most noveltek a cellak meretet. Vagyis akkor valahogy meg kellett oldaniuk a megfelelo hutest, vagy kevesbe melegszenek.
  • barret #3
    Tesla aksik nem véletlenül vannak fém tokban.Aktív vezérelt folyadékhűtésük/fűtésük van,oda meg fontos a hő leadó felület minden cellánál.
  • pakeszke #2
    tudomasom szerint a Tesla buszke volt arra hogy a cellak koze bepakolt par tuzgatlo anyagot
    nos allitasod szerint most annyira kompakt lesz, hogy nem marad hely a tuzgatlo anyagnak :)))
  • kvp #1
    A cell to pack megoldas mindossze annyi, hogy tobbcellas aksikat gyartanak egy tokban, igy joval kevesebb csomagoloanyag kell es egy darabban alakitjak ki a tokokat. Ezt egyebkent a japanok probaltak eloszor, csak meg optimalizaltabb formaban. Ott szuletett tisztan muanyagfolias aksicsomag is. Ez utobbi persze azt jelenti, hogy csak kulso tok van, az egesz aksicsimagot belul csak a muanyagfolia tartja ossze. (ugy kell elkepzelni, mintha hatalmas folias mobiltelefon aksik lennenek beletomve egy femdobozba) Ezt lehetne tovabbfejleszteni ugy, hogy az aksik kozotti elektrodak is a foliaretegek kozze legyenek befogva es akkor egy nagy foliacsomag az egesz aksi, sok belso zsebbel a cellaknak.