SG.hu
Hirdetések lesznek a WhatsAppban

A Meta szakít a reklámmentes hozzáállással, a cég fizetett hirdetéseket enged be a WhatsAppra.
A WhatsApp a 2009-es indulás óta most először fog hirdetéseket mutatni a felhasználóknak. A hirdetések „fokozatosan kerülnek bevezetésre” - közölte a vállalat. A hirdetések egyelőre csak a Frissítések (Updates) fülön jelennek meg, ahol a felhasználók frissíthetik állapotukat, és hozzáférhetnek az általuk követni kívánt, konkrét érdeklődési köröket megcélzó csatornákhoz vagy csoportokhoz. A hirdetésekről szóló bejelentésében az anyavállalat Meta azt állítja, hogy a hirdetéseknek a Frissítések alá helyezése azt jelenti, hogy a hirdetések „nem fogják megzavarni a személyes beszélgetéseket”.
A Meta szerint naponta 1,5 milliárd ember használja a Frissítések lapot. Ha azonban valaki kizárólag közvetlen üzenetekre és személyes csoportos beszélgetésekre használja a WhatsAppot, akkor elkerülheti, hogy valaha is reklámokat lásson. A WhatsApp felhasználók három különböző típusú hirdetést fognak látni az üzenetküldő alkalmazásban. A barátok állapotfrissítései között görgetve a felhasználók a hirdetők állapotfrissítéseit látják majd, és üzenetet küldhetnek a cégnek az általa reklámozott ajánlatról. Jön a Promoted Channels, ahol "Az adminoknak most először van lehetőségük arra, hogy növeljék csatornájuk láthatóságát” - mondta Meta. Végül a WhatsApp lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy havidíjat számítsanak fel a felhasználóknak azért, hogy „exkluzív frissítéseket kapjanak”. Az emberek például feliratkozhatnának egy főzőcsatornára és értesítést kérhetnének az új receptekről.
Annak eldöntéséhez, hogy a felhasználók milyen hirdetéseket lássanak, a WhatsApp olyan felhasználói információkat fog felhasználni, mint az országkód, az életkor, a készülék nyelvi beállításai és a felhasználó „általános (nem pontos) helyzete, például a város vagy az ország”. Emellett a WhatsApp a hirdetések elhelyezéséről a felhasználók "státusz és csatornák aktivitási információi alapján dönt, mint például az emberek által követett csatornák, a csatornákon megjelenő tartalmak, és az emberek interakciói a látott hirdetésekkel. Mint mindig, az emberek státusz tartalma végponttól végpontig titkosított".
A WhatsApp a hirdetések elhelyezését arra is alapozza, hogy az emberek hogyan használják a Meta portfóliójának más alkalmazásait. "Ha az emberek a Fiókközpontot (Accounts Center-t) használják, akkor a hirdetési preferenciáik érvényesek, és a fiókjaikból származó információkat használják a hirdetésekhez." - áll a Meta marketinganyagában. A WhatsApp hirdetésekkel kapcsolatos lapja arról is igyekeznek meggyőzni a felhasználókat, hogy az adatvédelmük továbbra is prioritást élvez, annak ellenére, hogy a cég érdekelt abban, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, amihez szükség van bizonyos felhasználói adatokra. A WhatsApp hirdetési funkciója lehetővé teszi a felhasználók számára azt is, hogy lássák "miért látod ezt a hirdetést”, megváltoztassák, hogy mely hirdetők jeleníthetnek meg hirdetéseket, és elrejthetik vagy jelenthetik a hirdetéseket.
A WhatsApp régóta úgy hirdeti magát, mint egy privát webes üzenetküldési lehetőség. A hirdetések megjelenítése azonban megingathatja ezt a hírnevet, mivel a vállalatnak egyensúlyt kell teremtenie a felhasználók és a hirdetők igényei között. Korábban a WhatsApp csak a fizetős Business Platformon keresztül, valamint a Facebookon és az Instagramon értékesített hirdetésekkel termelt bevételt, amelyekre kattintva a felhasználók a WhatsApp egy szálára jutottak. Mark Zuckerberg áprilisban azt mondta, hogy ugyan a WhatsApp Business Platform jelentős bevételnövekedést eredményezett, de érdeklődést mutatott az iránt is, hogy még több pénzre tegyenek szert: "Jelenleg az üzletünk túlnyomó többsége a Facebookon és az Instagramon megjelenő hirdetésekből áll. De a WhatsAppnak most már több mint 3 milliárd havi aktivitása van, és több mint 100 millió ember használja az Egyesült Államokban. Az üzleti üzenetküldésnek kell lennie a következő pillérnek."
A turbulens gazdaság és a hullámzó hirdetési piac közepette a közösségi médiaplatformok egyre inkább a hirdetések felé fordulnak. A Reddit például folyamatosan növelte hirdetői jelenlétét, ami hozzájárult ahhoz, hogy októberben először nyereséget termelt. A Discord 2024-ben kezdett hirdetéseket mutatni, és azóta többféle hirdetéstípust vezetett be. Az üzenetküldő platform állítólag nem nyereséges, és idén tőzsdei bevezetésre törekszik.
A közösségi médiatérben elszaporodó hirdetések miatt nem meglepő, hogy a WhatsApp is átadja magát a reklámoknak. Ez egy természetes lépés is, tekintve, hogy a WhatsApp a Meta tulajdonában van, amely a legutóbbi eredménybeszámolója szerint bevételeinek 98 százalékát reklámokból szerezte. A Meta (akkori nevén Facebook) 2014-ben vásárolta meg a WhatsAppot mintegy 16 milliárd dollárért. A többi közösségi médiavállalathoz hasonlóan ma is a befektetése megtérülését és további növekedését szeretné a hirdetők pénzéből finanszírozni. A WhatsApp reklámterhelése elhanyagolható lehet azok számára, akik csak üzenetküldésre használják a WhatsAppot. De a Meta hirdetésközpontú üzletágával és a WhatsAppból származó további bevételek iránti kifejezett érdeklődésével ez csak a kezdet lehet.
A WhatsApp a 2009-es indulás óta most először fog hirdetéseket mutatni a felhasználóknak. A hirdetések „fokozatosan kerülnek bevezetésre” - közölte a vállalat. A hirdetések egyelőre csak a Frissítések (Updates) fülön jelennek meg, ahol a felhasználók frissíthetik állapotukat, és hozzáférhetnek az általuk követni kívánt, konkrét érdeklődési köröket megcélzó csatornákhoz vagy csoportokhoz. A hirdetésekről szóló bejelentésében az anyavállalat Meta azt állítja, hogy a hirdetéseknek a Frissítések alá helyezése azt jelenti, hogy a hirdetések „nem fogják megzavarni a személyes beszélgetéseket”.
A Meta szerint naponta 1,5 milliárd ember használja a Frissítések lapot. Ha azonban valaki kizárólag közvetlen üzenetekre és személyes csoportos beszélgetésekre használja a WhatsAppot, akkor elkerülheti, hogy valaha is reklámokat lásson. A WhatsApp felhasználók három különböző típusú hirdetést fognak látni az üzenetküldő alkalmazásban. A barátok állapotfrissítései között görgetve a felhasználók a hirdetők állapotfrissítéseit látják majd, és üzenetet küldhetnek a cégnek az általa reklámozott ajánlatról. Jön a Promoted Channels, ahol "Az adminoknak most először van lehetőségük arra, hogy növeljék csatornájuk láthatóságát” - mondta Meta. Végül a WhatsApp lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy havidíjat számítsanak fel a felhasználóknak azért, hogy „exkluzív frissítéseket kapjanak”. Az emberek például feliratkozhatnának egy főzőcsatornára és értesítést kérhetnének az új receptekről.

Annak eldöntéséhez, hogy a felhasználók milyen hirdetéseket lássanak, a WhatsApp olyan felhasználói információkat fog felhasználni, mint az országkód, az életkor, a készülék nyelvi beállításai és a felhasználó „általános (nem pontos) helyzete, például a város vagy az ország”. Emellett a WhatsApp a hirdetések elhelyezéséről a felhasználók "státusz és csatornák aktivitási információi alapján dönt, mint például az emberek által követett csatornák, a csatornákon megjelenő tartalmak, és az emberek interakciói a látott hirdetésekkel. Mint mindig, az emberek státusz tartalma végponttól végpontig titkosított".
A WhatsApp a hirdetések elhelyezését arra is alapozza, hogy az emberek hogyan használják a Meta portfóliójának más alkalmazásait. "Ha az emberek a Fiókközpontot (Accounts Center-t) használják, akkor a hirdetési preferenciáik érvényesek, és a fiókjaikból származó információkat használják a hirdetésekhez." - áll a Meta marketinganyagában. A WhatsApp hirdetésekkel kapcsolatos lapja arról is igyekeznek meggyőzni a felhasználókat, hogy az adatvédelmük továbbra is prioritást élvez, annak ellenére, hogy a cég érdekelt abban, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, amihez szükség van bizonyos felhasználói adatokra. A WhatsApp hirdetési funkciója lehetővé teszi a felhasználók számára azt is, hogy lássák "miért látod ezt a hirdetést”, megváltoztassák, hogy mely hirdetők jeleníthetnek meg hirdetéseket, és elrejthetik vagy jelenthetik a hirdetéseket.
A WhatsApp régóta úgy hirdeti magát, mint egy privát webes üzenetküldési lehetőség. A hirdetések megjelenítése azonban megingathatja ezt a hírnevet, mivel a vállalatnak egyensúlyt kell teremtenie a felhasználók és a hirdetők igényei között. Korábban a WhatsApp csak a fizetős Business Platformon keresztül, valamint a Facebookon és az Instagramon értékesített hirdetésekkel termelt bevételt, amelyekre kattintva a felhasználók a WhatsApp egy szálára jutottak. Mark Zuckerberg áprilisban azt mondta, hogy ugyan a WhatsApp Business Platform jelentős bevételnövekedést eredményezett, de érdeklődést mutatott az iránt is, hogy még több pénzre tegyenek szert: "Jelenleg az üzletünk túlnyomó többsége a Facebookon és az Instagramon megjelenő hirdetésekből áll. De a WhatsAppnak most már több mint 3 milliárd havi aktivitása van, és több mint 100 millió ember használja az Egyesült Államokban. Az üzleti üzenetküldésnek kell lennie a következő pillérnek."
A turbulens gazdaság és a hullámzó hirdetési piac közepette a közösségi médiaplatformok egyre inkább a hirdetések felé fordulnak. A Reddit például folyamatosan növelte hirdetői jelenlétét, ami hozzájárult ahhoz, hogy októberben először nyereséget termelt. A Discord 2024-ben kezdett hirdetéseket mutatni, és azóta többféle hirdetéstípust vezetett be. Az üzenetküldő platform állítólag nem nyereséges, és idén tőzsdei bevezetésre törekszik.
A közösségi médiatérben elszaporodó hirdetések miatt nem meglepő, hogy a WhatsApp is átadja magát a reklámoknak. Ez egy természetes lépés is, tekintve, hogy a WhatsApp a Meta tulajdonában van, amely a legutóbbi eredménybeszámolója szerint bevételeinek 98 százalékát reklámokból szerezte. A Meta (akkori nevén Facebook) 2014-ben vásárolta meg a WhatsAppot mintegy 16 milliárd dollárért. A többi közösségi médiavállalathoz hasonlóan ma is a befektetése megtérülését és további növekedését szeretné a hirdetők pénzéből finanszírozni. A WhatsApp reklámterhelése elhanyagolható lehet azok számára, akik csak üzenetküldésre használják a WhatsAppot. De a Meta hirdetésközpontú üzletágával és a WhatsAppból származó további bevételek iránti kifejezett érdeklődésével ez csak a kezdet lehet.