Berta Sándor

Lenyomnák a Teslát a kínaiak

A Byton nevű kínai startup olyan elektromos autókat jelentett be, melyek már 4-es szintű önvezetésre lesznek képesek.

Kína hatalmas összegeket fektet az elektromos gépkocsik fejlesztésébe és gyártásába: a Byton átszámítva 500 millió eurót kapott a kínai államtól és számos helyi állami vállalattól, illetve alaptól. Köztük volt a Belt & Road Investment Funds, amellyel az ázsiai ország a régiós és az afrikai infrastruktúra-projektjeit támogatja. Kiemelt terület az akkumulátorgyártás is, ahol évek alatt olyan konszerneket sikerült felépíteni, mint a BYD és a CATL. Peking utasítására nagyvállalkozók és állami alapok invesztáltak a vállalkozásokba, az akkumulátorgyárakba és olyan új technológiákba, mint az autonóm vezetés. Az ázsiai állam ezzel nem csupán a metropoliszok rossz levegője ellen küzd, hanem a környezetvédelem fontosságát is igyekszik tudatosítani az emberekben.

A Byton alapítói között van Daniel Kirchert és Carsten Breitfeld, mindketten a BMW-nél dolgoztak. Breitfeld fejlesztette ki az I8 hibrid modellt, míg Kirchert építette fel a BMW és a kínai partnere, a Brilliance közös cégét, s emellett a Nissan leányvállalatának számító Infinitinél is tevékenykedett. A Byton járműveinek sorozatgyártása 2019 elejétől indulhat el. Az első modellek átszámítva 38 000 euróba fognak kerülni, a hatótávolságuk akár 520 kilométer is lehet majd és az akkumulátorok telítettségi szintje 30 perc alatt éri el a 80 százalékot.


"Meggyőződésem, hogy a jövő az elektromos meghajtásé. A befektetői struktúránk jelenleg kínai, a csapat viszont nagyon nemzetközi. A következő finanszírozási körben erősebben fogunk befektetők után kutatni Európában és Amerikában, azonban Európában a tőkepiac nincs felkészülve arra, hogy a miénkhez hasonló társaságokba fektessen be. Nagyon sok segítséget kaptunk a nankingi önkormányzattól, először hiteleket, utána földet és más erőforrásokat. Emellett komoly támogatást a bürokratikus akadályok leküzdésére, így gyorsan haladunk előre. A nankingi városvezetés azért fektetett be a startupunkba, mert reményeik szerint a település egy olyan jövőbeli mintavárossá válhat az elektromos autók számára, amelynek globális befolyása is lesz. De mi független vállalat vagyunk, akkor is, ha ott van az üzemünk és a székhelyünk" - jelentette ki Daniel Kirchert.

A menedzser hozzátette, hogy a Tencent partner volt az alapításban, de jelenleg nem számít befektetőnek, míg a Baidu kereső stratégiai partnerük. Rendszereik fejlesztése során szinte a világ minden fontosabb internetes cégével együtt dolgoznak, hogy a tartalmaikat elérhetővé tegyék a platformjaikon. Így például együttműködnek az Amazonnal az Alexa integrálása miatt. Az adatbiztonság ugyanakkor a számukra legfelső prioritással bír.


"Mi egyértelműen az autonóm vezetésre építünk. A következő gépkocsink, amelyet 2019-ben piacra dobunk, már el fogja érni az autonóm vezetés harmadik szintjét. Ez azt jelenti, hogy a sofőrnek már nem kell majd folyamatosan ellenőriznie a rendszert. Ezt a típust a Bosch-al közösen fejlesztjük ki, míg a negyedik szintű járműveket az Aurora nevű amerikai startuppal közösen akarjuk megvalósítani. Reméljük, hogy ezen a területen az elsők között leszünk. A kérdés csak az, hogy ha megvalósul az autonóm vezetés, akkor mit csinál majd az utas az autóban." "A mi gépkocsijaink az autonóm közlekedés korszakához lettek megalkotva. Az első járműveink már a Szilícium-völgyben róják az utakat. Azt viszont egyelőre még nem lehet tudni, hogy az első autók hol fognak rendszeresen közlekedni. Ebben a versenyben Kína és Észak-Amerika még fej-fej mellett halad, de az ázsiai állam ezen a területen nagyon feljött. Vannak olyan helyi kínai kormányok, amelyek tesztzónákat hoztak létre. Néhánnyal egyeztettünk is" - szögezte le az üzletember.

Kína komoly játékos lesz az elektromos önvezető gépkocsik piacán. A Future Mobility Corporation a Byton márkával jelent meg a járműpiacon. A gyártó központja Nankingban van és ott épült meg az első üzeme is, míg a tervezőstúdió Münchenben található, a szoftverfejlesztést és a különböző tevékenységeket pedig a Szilícium-völgyben végzik. A 400 munkatárs 35 százaléka amerikai, 25 százaléka német, a többiek kínaiak. A menedzsmentben egyaránt megtalálhatók a BMW, a Tesla, a Google és az Apple korábbi munkatársai.

A Byton a jövő műszerfalát úgy írta le, hogy az egy 1,25 méter széles és 25 centiméter magas monitorból áll, amely érintéssel, gesztusokkal, arcfelismeréssel és hanggal egyaránt vezérelhető. A kormány közepén elhelyezett táblagép-számítógép információkat ad az autó sebességéről és állapotáról. A monitort három részre lehet majd osztani, s azon a videofilmek, a navigációs információk és egy egészségügyi program adatai egyaránt megjeleníthetők lesznek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #20
    ismered a mondást: kinek halál hírét keltik... :) szóval a Tesla még egy darabig maradni fog. És igazság szerint van ott valami amit mi nem tudunk de a befektetők igen és ezért bíznak benne. Már rég kihátráltak volna a cég mögűl, de nem tették. Valami miatt bíznak a cégben.
  • molnibalage83 #19
    Nem értem, hogy miféle Tesla-t kell lenyomni, ami lassan már tényleg összedől magától is...
    Más nem ennyire hypeolt cég kevésbé kedvező világgazdasági környezetben már kb. 20-szor ment volna csődba...
  • Macropus Rufus #18
    Erről is lehet már évek óta olvasni. Viszont arról is évek óta lehet olvasni, hogy most már tényleg lenyomja valaki a Tesla-t. A Tesla még meg van, viszont az állitólagos kihívók már sehol sincsenek. Ez még nem zárja ki, hogy a Tesla is be fog dőlni, de a kihívó már bedőltek vagy nem képesek felvenni a versenyt vele.
  • gforce9 #17
    Tesla az saját magát nyírja ki. A részvényesek egyre idegesebbek, mert nem nyereséges egyik modell sem, nemhogy a Tesla úgy ahogy van. és a beígért darabszámot és határidőket sem képesek soha megközelítőleg sem tartani.
  • Macropus Rufus #16
    Arra leszek kíváncsi, hogy Kína meddíg tudja tartani ezt a tempót. Mert most tényleg marha látványos a dolog. De abban nem vagyok biztos, hogy 10-15 év múlva is tudják még tartani ezt az ütemet. De most igen úgy néz ki, hogy meg fogják enni reggelire a jenkiket.
  • Tetsuo #15
    Oké, de a kínaiak tényleg jönnek fel, mint a talajvíz. Úgy tűnik idővel lelépik a Zusát mindenben.
  • Macropus Rufus #14
    bakker ismét egy Tesla gyilkos... ez már legalább a 5. v. 6. autó amiről állítják, hogy most aztán már tényleg na. És a tény: egy olyan autó sincs a piacon (villany) ami fel tudná csak egy picit is venni a versenyt a Tesla akármelyik modeljével. Ez tény.
    A többi marketing.
    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2018.06.21. 11:15:35
  • Tetsuo #13
    Ez nem úgy van, hogy elfogy, hanem hogy a még meglévő lelőhelyek készleteit egyszerűen nem éri meg kibányászni.
    Először a legkönyebben hozzáférhető nyersanyaghelyeket termeljük ki, majd a kissé nehezebben hozzáférhetőket és így tovább, egészen addig, amíg egyáltalán megéri.
    A nehézség függ a befektett energiától és a technológiától - ez utóbbi idővel fejlődik természetesen. Ezenkívül a "megéri" a piaci ártól, kereslet-kínálattól is függ. Az egészbe beleszólhat még a politika is, ugye.
    Pl. sokáig a palaolajra úgy tekintettek, mint nyereséggel nem kiaknázható forrás, majd kb. egy évtizede beindult Ámerikában és lenyomta az olajárakat.
  • gforce9 #12
    Zöldpropaganda, ami ha másra nem is de arra jó volt, hogy a fogyasztására a belső égésű autókank mégjobban koncentráljanak a gyártók.. 92 ben is tudták, hogy marhára sok van még. Nem kell mindent mindig elhinni a szalagcímeknek.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2018.06.16. 14:18:00
  • gforce9 #11
    Nem lehet veszteség nélkül újrafeldolgozni, a lítium másra is kell és a kobalt is szűkös keresztmetszet. lehet álmodozni 2.5 milliárd autóról, csak akkor beszéld meg mindenkivel, hogy másba nem kerülhet belőle, csak autóba.