20
  • Macropus Rufus
    #20
    ismered a mondást: kinek halál hírét keltik... :) szóval a Tesla még egy darabig maradni fog. És igazság szerint van ott valami amit mi nem tudunk de a befektetők igen és ezért bíznak benne. Már rég kihátráltak volna a cég mögűl, de nem tették. Valami miatt bíznak a cégben.
  • molnibalage83
    #19
    Nem értem, hogy miféle Tesla-t kell lenyomni, ami lassan már tényleg összedől magától is...
    Más nem ennyire hypeolt cég kevésbé kedvező világgazdasági környezetben már kb. 20-szor ment volna csődba...
  • Macropus Rufus
    #18
    Erről is lehet már évek óta olvasni. Viszont arról is évek óta lehet olvasni, hogy most már tényleg lenyomja valaki a Tesla-t. A Tesla még meg van, viszont az állitólagos kihívók már sehol sincsenek. Ez még nem zárja ki, hogy a Tesla is be fog dőlni, de a kihívó már bedőltek vagy nem képesek felvenni a versenyt vele.
  • gforce9
    #17
    Tesla az saját magát nyírja ki. A részvényesek egyre idegesebbek, mert nem nyereséges egyik modell sem, nemhogy a Tesla úgy ahogy van. és a beígért darabszámot és határidőket sem képesek soha megközelítőleg sem tartani.
  • Macropus Rufus
    #16
    Arra leszek kíváncsi, hogy Kína meddíg tudja tartani ezt a tempót. Mert most tényleg marha látványos a dolog. De abban nem vagyok biztos, hogy 10-15 év múlva is tudják még tartani ezt az ütemet. De most igen úgy néz ki, hogy meg fogják enni reggelire a jenkiket.
  • Tetsuo
    #15
    Oké, de a kínaiak tényleg jönnek fel, mint a talajvíz. Úgy tűnik idővel lelépik a Zusát mindenben.
  • Macropus Rufus
    #14
    bakker ismét egy Tesla gyilkos... ez már legalább a 5. v. 6. autó amiről állítják, hogy most aztán már tényleg na. És a tény: egy olyan autó sincs a piacon (villany) ami fel tudná csak egy picit is venni a versenyt a Tesla akármelyik modeljével. Ez tény.
    A többi marketing.
    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2018.06.21. 11:15:35
  • Tetsuo
    #13
    Ez nem úgy van, hogy elfogy, hanem hogy a még meglévő lelőhelyek készleteit egyszerűen nem éri meg kibányászni.
    Először a legkönyebben hozzáférhető nyersanyaghelyeket termeljük ki, majd a kissé nehezebben hozzáférhetőket és így tovább, egészen addig, amíg egyáltalán megéri.
    A nehézség függ a befektett energiától és a technológiától - ez utóbbi idővel fejlődik természetesen. Ezenkívül a "megéri" a piaci ártól, kereslet-kínálattól is függ. Az egészbe beleszólhat még a politika is, ugye.
    Pl. sokáig a palaolajra úgy tekintettek, mint nyereséggel nem kiaknázható forrás, majd kb. egy évtizede beindult Ámerikában és lenyomta az olajárakat.
  • gforce9
    #12
    Zöldpropaganda, ami ha másra nem is de arra jó volt, hogy a fogyasztására a belső égésű autókank mégjobban koncentráljanak a gyártók.. 92 ben is tudták, hogy marhára sok van még. Nem kell mindent mindig elhinni a szalagcímeknek.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2018.06.16. 14:18:00
  • gforce9
    #11
    Nem lehet veszteség nélkül újrafeldolgozni, a lítium másra is kell és a kobalt is szűkös keresztmetszet. lehet álmodozni 2.5 milliárd autóról, csak akkor beszéld meg mindenkivel, hogy másba nem kerülhet belőle, csak autóba.
  • duke
    #10
    Egy regebbi cikk kapcsan mar tisztaztuk, hogy az ismert lithium mennyisege 2.5 milliard 1000 km hatotavu elektromos autohoz elegendo.
    Az ujrafeldolgozas miatt gyakorlatilag korlatlan., Ha elfogyna akkor is sok fele anyagbol lehet meg akkumlatort gyartani.
    Utoljára szerkesztette: duke, 2018.06.15. 23:17:09
  • paragic
    #9
    Miért, 1992-ben nem voltak ismertek a lelőhelyek, hogy ennyire bakot lőttek?

    A lítium mennyisége csak az érem egyik oldala, a másik, hogy mennyire van szükség.
    Egyáltalán mennyi autó lesz az utakon a robottaxik korában?
    Biztos, hogy 10-15 év múlva is lítiumból készülnek az energiatárolók?

    És tud nekem mondani valaki olyan nyersanyagot, ami valah is elfogyott? Vagy legalább olyat, aminek az utolsó morzsáit bányásszuk?
  • gforce9
    #8
    Aha, igaz a lelőhelyek kapacitása ismert, de biztos neked van igazad :)
  • MsUser
    #7
    Akkumulátor élettartam téveszme és iPhone király aksi hogy jön ehhez a témához?
    A LiFePo4 "1500-3000 töltési ciklus!" és LítiumTitanát akkumulátorok évek óta bizonyítottak a LítiumTitanát 20év elméleti garanciás "30-50000 töltési ciklus!" lassan 10.éve használják sikerrel tömegközlekedésben buszokban!
    A Lítium akkumulátorok "1200 töltési ciklus!" jól teljesítenek a Teslákban 5-10év várható élettartam, majd továbblép a Tesla a piaci versenyben! A lítium titanát terjedésével a gyártók simán lenyomják a fosszilis benzin-dízel járműveket!
    Ja a LítiumFerroPolimer száraz folyadék nélküli akkumulátorok előnye a bőséges vas alapanyag a könnyű súly, jó modularitás, én is használok LifePo4 aksit zenélni lehet a különbséget a gondozásmentes savas akkumulátorokkal szemben!
    De ez a cikk a többet hangsúlyozza az elektromos autókban tervezett önvezető intelligens technológiát!
    Utoljára szerkesztette: MsUser, 2018.06.15. 20:32:41
  • paragic
    #6
    Évtizedek óta hajtogatják, hogy hamarosan el fog fogyni az olaj, aztán valahogy mégsem akar. A nincs elég lítium/kobalt is pont ilyen humbug.
    1992-ben úgy gondolták, hogy mostanra el fog fogyni az arany, az ezüst, az ólom, a higany, a cink és az ón.

  • duke
    #5
    Ne hulyeskedjel mar, egy atlagos akku gond nelkul mukodik 10-20 evig. Nyilvan a legfeljebb fel evre tervezett mobiltelefonokba nem ilyet raknak.
  • Ellaberin
    #4
    A Teslából már vannak 4-5 éves teszt eredmények ( https://villanyautosok.hu/2017/04/21/tesla-akkumulator-elettartam/ ) amelyek azt mutatják, hogy többet bírnak. És azóta még fejlődtek is, de valóban a nyersanyag lesz majd a bekorlátozó erő. Főleg amikor havi 100ezres nagyságrendben jönnek le majd a futószalagról az elektromos autók és maradnak a jelenlegi felépítésű akkumulátorok.

    Az autonóm eszközökre meg nagy tömegben a tömegközlekedésben és az áru fuvarozásban látnék nagyobb fantáziát. Persze a személyforgalom sokkal nagyobb tétel, így az a privilegizált.
  • globint
    #3
    A két év az aksi élethosszára: nekem is voltak ilyen kütyüim, de most Apple-t használok már hat éve, és semmi baja az aksinak!
  • gforce9
    #2
    Nincs elég kobalt és lítium a földön ahhoz, hogy lecseréljük az autóparkot. Arról nem is beszélve, hogy ezek az anyagok másra is kellenek, nem csak EV célra. Most borzalmasan nagy üzlet, rá van gerjedve a világ így persze hogy ráállt Kína is. Majd lesz ez még így se. Az autonóm vezetésben viszont lehet ráció, bár van néhány olyan probléma, amin nem tudom hogy fognak átugrani.
  • grebber
    #1
    Jó jó jó meg ez a jövő de garantáltan az lesz a gond mint a mobiloknál 2 év azt gatter az akksi. És gondolom nem lesz olcsó multatság egy új bele...