Gyurkity Péter
Készül az elektromos légitaxi
A cég újabb komoly tőkeinjekciót kapott, így folytatódhat a fejlesztés.
A masszívan veszteséges Uber kapcsán korábban már felmerült, hogy dolgoznak a légiszállítás forradalmasításán is, ezzel egy időben pedig számos egyéb vetélytárs megjelenéséről is olvashattunk. A sajtó képviselői most első alkalommal látogathattak meg egy ilyen konkurenst, amely már 9 éve dolgozik saját elektromos légitaxiján.
A Joby Aviation egy fanatikus, négy évtizede erről álmodozó mérnök által megalapított cég, amely most adott lehetőséget a Bloomberg hírügynökség munkatársainak a helyszíni vizitre. Az észak-kaliforniai, szándékosan a nyüzsgő városoktól távoli vidéken elhelyezett létesítmény meglátogatása során magát a helikoptert, valamint az ehhez kapcsolódó irányítóközpontot is szemügyre vehették, ám a technikai és fizikai paraméterekről egyelőre hallgatniuk kell. Ennek ellenére a főbb szempontokat és célkitűzéseket azonban megismerhettük, ez pedig némi betekintést nyújt a megvalósítandó álomba.
A tervek szerint a Rachel névre keresztelt prototípus, illetve a végleges változat négy utassal emelkedhetne majd a levegőbe, nagyjából 500 és 1500 méter közötti magasságon utazva, egyetlen feltöltéssel is 250 kilométeres hatótávval. Éppen százszor lenne halkabb, mint egy hagyományos helikopter a fel- és leszállás közben, utazás közben pedig szinte hangtalan lenne. A meglévő példányt elvitték egy rövid útra, ez azonban az elektromos motorokkal és az akkumulátorokkal csak 15 percig tartott, bár a hang valóban csak egy nagyobb darázsrajra emlékeztetett.
A cég épp most kapott egy újabb nagyobb összeget, 100 millió dollár érkezett ugyanis az Intel, a Toyota, a JetBlue, illetve a Capricorn Investment részéről. Ez háromszor nagyobb, mint a korábban összekalapozott mennyiség, így most újult erővel folytatódhat a munka. Olyan nagyok is jelen vannak ezen a területen, mint az Alphabet, az Airbus, valamint a Boeing, a megvalósulást azonban csak nagyjából 10 év múlva tekintik elérhetőnek.
A masszívan veszteséges Uber kapcsán korábban már felmerült, hogy dolgoznak a légiszállítás forradalmasításán is, ezzel egy időben pedig számos egyéb vetélytárs megjelenéséről is olvashattunk. A sajtó képviselői most első alkalommal látogathattak meg egy ilyen konkurenst, amely már 9 éve dolgozik saját elektromos légitaxiján.
A Joby Aviation egy fanatikus, négy évtizede erről álmodozó mérnök által megalapított cég, amely most adott lehetőséget a Bloomberg hírügynökség munkatársainak a helyszíni vizitre. Az észak-kaliforniai, szándékosan a nyüzsgő városoktól távoli vidéken elhelyezett létesítmény meglátogatása során magát a helikoptert, valamint az ehhez kapcsolódó irányítóközpontot is szemügyre vehették, ám a technikai és fizikai paraméterekről egyelőre hallgatniuk kell. Ennek ellenére a főbb szempontokat és célkitűzéseket azonban megismerhettük, ez pedig némi betekintést nyújt a megvalósítandó álomba.
A tervek szerint a Rachel névre keresztelt prototípus, illetve a végleges változat négy utassal emelkedhetne majd a levegőbe, nagyjából 500 és 1500 méter közötti magasságon utazva, egyetlen feltöltéssel is 250 kilométeres hatótávval. Éppen százszor lenne halkabb, mint egy hagyományos helikopter a fel- és leszállás közben, utazás közben pedig szinte hangtalan lenne. A meglévő példányt elvitték egy rövid útra, ez azonban az elektromos motorokkal és az akkumulátorokkal csak 15 percig tartott, bár a hang valóban csak egy nagyobb darázsrajra emlékeztetett.
A cég épp most kapott egy újabb nagyobb összeget, 100 millió dollár érkezett ugyanis az Intel, a Toyota, a JetBlue, illetve a Capricorn Investment részéről. Ez háromszor nagyobb, mint a korábban összekalapozott mennyiség, így most újult erővel folytatódhat a munka. Olyan nagyok is jelen vannak ezen a területen, mint az Alphabet, az Airbus, valamint a Boeing, a megvalósulást azonban csak nagyjából 10 év múlva tekintik elérhetőnek.