Berta Sándor
Csak megváltozva élhetik túl a konzolok
A Twitch vezetője úgy vélte, hogy a PlayStation 4 és az Xbox One lesznek az utolsó hagyományos konzolok.
Emmett Shear, a videoplatform első embere a londoni Changing Media Summit keretében kiemelte: az a probléma, hogy a konzolok esetében nem működik a 7 éves termékciklus, különösen akkor nem, ha minden más hardverplatformnál ez az idő csupán 2 év. Mindez annyira összefügg azzal, hogy miként készülnek a konzolok és miként működik a teljes üzleti modell, hogy nagyon meglepődne, ha lenne egy újabb konzolgeneráció.
A menedzser hozzátette, hogy a több évi várakozás és egy teljes új platform kifejlesztése, majd piacra dobása helyett a két gyártónak rendszeresen, kisebb időközönként a PlayStation 4, illetve az Xbox One frissített változataival kellene jelentkeznie. Elképzelhetőnek tartana például egy 1.1-es termékverziót, amely például kicsit gyorsabb és több memóriát kínál, éppen úgy, ahogy ma azt az okostelefonoknál és a táblagépeknél is látjuk. Úgy hiszi, hogy a konzolpiac hamarosan nagyon hasonlítani fog a mobilpiacra.
Mindez persze nem jelenti azt, hogy a konzolgyártók elhagyhatják a hardverpiacot, sokkal inkább arról van szó, hogy a jövőbeli túlélés érdekében módosítani kell a hardvereket. Mind a PlayStation, mind az Xbox esetében már most is vannak frissítések az operációs rendszerekhez és a játékokhoz, hasonló dolgot kellene megvalósítani a hardverek esetében is.
2013-ban három szakember, Benjamin Cousins, David Jaffe és Hideo Kojima egyaránt azt az álláspontot képviselte, hogy a konzolok és a konzolos játékok korszaka véget ért. Mindezt elsősorban a mobiltelefonok és a táblák felbukkanásával, illetve elterjedésével magyarázták. Ugyanakkor februárban arról számoltunk be, hogy már az idén jöhetnek a 4K-kompatibilis konzolok.
Emmett Shear, a videoplatform első embere a londoni Changing Media Summit keretében kiemelte: az a probléma, hogy a konzolok esetében nem működik a 7 éves termékciklus, különösen akkor nem, ha minden más hardverplatformnál ez az idő csupán 2 év. Mindez annyira összefügg azzal, hogy miként készülnek a konzolok és miként működik a teljes üzleti modell, hogy nagyon meglepődne, ha lenne egy újabb konzolgeneráció.
A menedzser hozzátette, hogy a több évi várakozás és egy teljes új platform kifejlesztése, majd piacra dobása helyett a két gyártónak rendszeresen, kisebb időközönként a PlayStation 4, illetve az Xbox One frissített változataival kellene jelentkeznie. Elképzelhetőnek tartana például egy 1.1-es termékverziót, amely például kicsit gyorsabb és több memóriát kínál, éppen úgy, ahogy ma azt az okostelefonoknál és a táblagépeknél is látjuk. Úgy hiszi, hogy a konzolpiac hamarosan nagyon hasonlítani fog a mobilpiacra.
Mindez persze nem jelenti azt, hogy a konzolgyártók elhagyhatják a hardverpiacot, sokkal inkább arról van szó, hogy a jövőbeli túlélés érdekében módosítani kell a hardvereket. Mind a PlayStation, mind az Xbox esetében már most is vannak frissítések az operációs rendszerekhez és a játékokhoz, hasonló dolgot kellene megvalósítani a hardverek esetében is.
2013-ban három szakember, Benjamin Cousins, David Jaffe és Hideo Kojima egyaránt azt az álláspontot képviselte, hogy a konzolok és a konzolos játékok korszaka véget ért. Mindezt elsősorban a mobiltelefonok és a táblák felbukkanásával, illetve elterjedésével magyarázták. Ugyanakkor februárban arról számoltunk be, hogy már az idén jöhetnek a 4K-kompatibilis konzolok.