Berta Sándor
A Snapchat lehet az új felvásárlási célpont
A Snapchat alkalmazáson keresztül a felhasználók több százmillió fényképet küldenek. A befektetők szemében a Snapchat jóval többet érhet, mint a Facebook által korábban felvásárolt Instagram.
A All Things Digital és a Financial Times is arról írt, hogy a befektetők 800 millió dollárra értékelték a Snapchat fejlesztőcégét és magát a szoftvert. A szolgáltatáson keresztül naponta 200 millió fényképet küldenek a felhasználók. A megoldás különlegessége, hogy a továbbított felvételek a címzett okostelefonjáról és a vállalat szervereiről is mindössze 10 másodperc után automatikusan törlődnek. További korlátozás, hogy ha valaki képernyőmentést csinál az adott fotóról, akkor erről a felvételt küldője azonnal értesül.
A legutóbbi finanszírozási körben a Snapchat 60 millió dollár támogatást szerzett, ezt egészítette ki az a 13,5 millió dollár, amire Evan Spiegel és Bobby Murphy társalapítók még februárban tettek szert. Az egyedüli problémát az jelenti, hogy a platformhoz még nem kötődik konkrét üzleti modell, így pedig - bármennyire értékesnek minősül is - koránt sem elég vonzó a befektetők számára. Számos konstrukció felmerült, Spiegel például "alkalmazásokon belüli" vásárlási lehetőségeket említett. Ezek a megvehető kiegészítők lehetnének akár képszűrők, személyre szabható megoldások is, amelyek például lehetővé tennék, hogy az elküldött képek 10 másodpercnél hosszabb ideig láthatók legyenek. Emellett szóba került a reklámok elhelyezése.
Az elmúlt hónapokban megfigyelhető ez a tendencia, miszerint egy-egy értékes alkalmazásért és az azt fejlesztő vállalkozásért akár több százmillió dollárt is kifizetnek. Az Instagramért a Facebook 1 milliárd, míg a Tumblr-t a Yahoo! 1,1 milliárd dollárt fizetett ki.
A All Things Digital és a Financial Times is arról írt, hogy a befektetők 800 millió dollárra értékelték a Snapchat fejlesztőcégét és magát a szoftvert. A szolgáltatáson keresztül naponta 200 millió fényképet küldenek a felhasználók. A megoldás különlegessége, hogy a továbbított felvételek a címzett okostelefonjáról és a vállalat szervereiről is mindössze 10 másodperc után automatikusan törlődnek. További korlátozás, hogy ha valaki képernyőmentést csinál az adott fotóról, akkor erről a felvételt küldője azonnal értesül.
A legutóbbi finanszírozási körben a Snapchat 60 millió dollár támogatást szerzett, ezt egészítette ki az a 13,5 millió dollár, amire Evan Spiegel és Bobby Murphy társalapítók még februárban tettek szert. Az egyedüli problémát az jelenti, hogy a platformhoz még nem kötődik konkrét üzleti modell, így pedig - bármennyire értékesnek minősül is - koránt sem elég vonzó a befektetők számára. Számos konstrukció felmerült, Spiegel például "alkalmazásokon belüli" vásárlási lehetőségeket említett. Ezek a megvehető kiegészítők lehetnének akár képszűrők, személyre szabható megoldások is, amelyek például lehetővé tennék, hogy az elküldött képek 10 másodpercnél hosszabb ideig láthatók legyenek. Emellett szóba került a reklámok elhelyezése.
Az elmúlt hónapokban megfigyelhető ez a tendencia, miszerint egy-egy értékes alkalmazásért és az azt fejlesztő vállalkozásért akár több százmillió dollárt is kifizetnek. Az Instagramért a Facebook 1 milliárd, míg a Tumblr-t a Yahoo! 1,1 milliárd dollárt fizetett ki.