Berta Sándor
Nem akadályozta meg a gyerekek vásárlásait az Amazon
Az e-kereskedelmi cég éveken át nem tettaz ellen semmit, hogy a gyerekek ne költhessenek annyira egyszerűen pénzt.
A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) a beadványa szerint a társaság éveken át nem integrált gyermekvédelmi megoldást az alkalmazásboltján belül használt kiegészítő fizetési rendszerébe. Mindez azt eredményezte, hogy a mit sem sejtő szülők több száz dolláros vásárlásokkal szembesültek.
Az Amazon 2011 novemberétől tette lehetővé az alkalmazásboltjában, hogy a felhasználók a programokon belül pénzt költhessenek. A megoldás hátránya volt, hogy jelszavak és biztonsági mechanizmusok nélkül működött, így a gyerekek is könnyedén elkölthetik az általuk kiválasztott extra tartalmakra és kiegészítőkre szüleik pénzét. Az FTC a beadványban kiemelte, hogy összesen több millió dollár értékű vásárlásokról van szó. Jessica Rich, az FTC fogyasztóvédelmi irodájának igazgatója szerint az Amazon akadálymentes fizetési rendszere több száz dolláros váratlan számlákkal szembesítette a szülőket. A hivatalhoz több ezer panasz érkezett be és úgy vélik, az eljárás megindítása után tovább nőhet a panaszok száma.
Edith Ramirez, az FTC vezetője közölte: azt követelik, hogy az Amazon térítse vissza a jogtalanul kiszámlázott összegeket és hogy a jövőben a vásárlásokhoz szükség legyen a szülők beleegyezésére is. Az Amazon a kritikákra reagálva tavaly februárban vezette be a Coins nevű rendszert, hogy megkönnyítse az alkalmazások, a játékok és a játékokon belüli extra tartalmak megvásárlását. A szülők így bizonyos összeghez juthatnak, amit átadhatnak a gyerekeiknek, hogy ők alkalmazásokat és játékokat vehessenek anélkül, hogy mindig engedélyt kellene kérniük. A szülők meghatározhatnak egy keretösszeget, amivel a csemetéjük rendelkezhet.
Az FTC korábban az Apple gyakorlatát vizsgálta meg hasonló okokból. A kaliforniai konszernnek 32,5 millió dollárt kellett visszafizetnie a vásárlóknak, mert az alkalmazásboltjában szintén túlzottan egyszerűvé tette a gyerekek számára a programok megvásárlását.
A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) a beadványa szerint a társaság éveken át nem integrált gyermekvédelmi megoldást az alkalmazásboltján belül használt kiegészítő fizetési rendszerébe. Mindez azt eredményezte, hogy a mit sem sejtő szülők több száz dolláros vásárlásokkal szembesültek.
Az Amazon 2011 novemberétől tette lehetővé az alkalmazásboltjában, hogy a felhasználók a programokon belül pénzt költhessenek. A megoldás hátránya volt, hogy jelszavak és biztonsági mechanizmusok nélkül működött, így a gyerekek is könnyedén elkölthetik az általuk kiválasztott extra tartalmakra és kiegészítőkre szüleik pénzét. Az FTC a beadványban kiemelte, hogy összesen több millió dollár értékű vásárlásokról van szó. Jessica Rich, az FTC fogyasztóvédelmi irodájának igazgatója szerint az Amazon akadálymentes fizetési rendszere több száz dolláros váratlan számlákkal szembesítette a szülőket. A hivatalhoz több ezer panasz érkezett be és úgy vélik, az eljárás megindítása után tovább nőhet a panaszok száma.
Edith Ramirez, az FTC vezetője közölte: azt követelik, hogy az Amazon térítse vissza a jogtalanul kiszámlázott összegeket és hogy a jövőben a vásárlásokhoz szükség legyen a szülők beleegyezésére is. Az Amazon a kritikákra reagálva tavaly februárban vezette be a Coins nevű rendszert, hogy megkönnyítse az alkalmazások, a játékok és a játékokon belüli extra tartalmak megvásárlását. A szülők így bizonyos összeghez juthatnak, amit átadhatnak a gyerekeiknek, hogy ők alkalmazásokat és játékokat vehessenek anélkül, hogy mindig engedélyt kellene kérniük. A szülők meghatározhatnak egy keretösszeget, amivel a csemetéjük rendelkezhet.
Az FTC korábban az Apple gyakorlatát vizsgálta meg hasonló okokból. A kaliforniai konszernnek 32,5 millió dollárt kellett visszafizetnie a vásárlóknak, mert az alkalmazásboltjában szintén túlzottan egyszerűvé tette a gyerekek számára a programok megvásárlását.