Gyurkity Péter
A telefonok helyett a szoftverre fókuszálna a BlackBerry
A súlyos problémákkal küszködő gyártó szabadulna a hardverhez fűződő kötöttségeitől.
A BlackBerry vezérigazgatója a BusinessWeek oldalán olvasható interjúban érdekes kijelentést tett, amit egyesek azonnal a hardvergyártásból való kiszállásként értékeltek. A cégvezetés szerint erről nincs szó, de a jövőben a sikerek elmaradása esetén mindenképpen a szoftverre fókuszálnak majd.
Nem titok, hogy a kanadai gyártó komoly problémákkal küzd, az elmúlt években nemcsak a fogyasztói, de az üzleti szegmensben is fokozatos visszavonulásra kényszerültek, ahogy az Apple és a Google egyre inkább kiterjesztették befolyásukat. Mi több, egyes kormányzati szereplők is lemondtak a platform további alkalmazásáról, így a cég a hagyományosan erős bázisának mondható területen is kudarcot szenvedett. Várható volt, hogy a jövőben eltérő úton-módon keresnék a boldogulást. A vezérigazgató szerint a szoftver jelenthet gyógyírt a fájdalmakra.
John Chen úgy véli, hogy a cégnek egy mindössze 10 milliós példányszám esetén is nyereségesnek kellene lennie, ami már csak azért is érdekes kijelentés, mert a 2011-es csúcs elérésekor egy év alatt több mint 52 millió készüléket szállítottak le. Azóta természetesen komoly visszaesést voltak kénytelenek elkönyvelni, a tavalyi ünnepi szezonban például alig 3,4 millió telefont adtak el, amelyek közül 2,3 millió nem is a legújabb szoftverre (BB 10), hanem egyes korábbi verziókra támaszkodtak. A megoldást viszont éppen ez, a szoftver támogatásának előtérbe helyezése jelentheti, a meglévő és jövőben megjelenő eszközök összekötése az egyéb fejlesztésekkel, legyen szó autókról, háztartási gépekről, vagy bármilyen más megoldásról. A BlackBerry Messenger továbbra is a ranglétra első helyén áll majd, de itt sem próbálják többé felvenni a versenyt a WhatsApp platformmal.
A vezetés igyekezett rögtön leszögezni, hogy nincs szó a hardveres üzletág leépítéséről, de itt mindenképpen határozott lépésekre lesz szükség, hogy 2016-ra ismét nyereségessé váljanak.
A BlackBerry vezérigazgatója a BusinessWeek oldalán olvasható interjúban érdekes kijelentést tett, amit egyesek azonnal a hardvergyártásból való kiszállásként értékeltek. A cégvezetés szerint erről nincs szó, de a jövőben a sikerek elmaradása esetén mindenképpen a szoftverre fókuszálnak majd.
Nem titok, hogy a kanadai gyártó komoly problémákkal küzd, az elmúlt években nemcsak a fogyasztói, de az üzleti szegmensben is fokozatos visszavonulásra kényszerültek, ahogy az Apple és a Google egyre inkább kiterjesztették befolyásukat. Mi több, egyes kormányzati szereplők is lemondtak a platform további alkalmazásáról, így a cég a hagyományosan erős bázisának mondható területen is kudarcot szenvedett. Várható volt, hogy a jövőben eltérő úton-módon keresnék a boldogulást. A vezérigazgató szerint a szoftver jelenthet gyógyírt a fájdalmakra.
John Chen úgy véli, hogy a cégnek egy mindössze 10 milliós példányszám esetén is nyereségesnek kellene lennie, ami már csak azért is érdekes kijelentés, mert a 2011-es csúcs elérésekor egy év alatt több mint 52 millió készüléket szállítottak le. Azóta természetesen komoly visszaesést voltak kénytelenek elkönyvelni, a tavalyi ünnepi szezonban például alig 3,4 millió telefont adtak el, amelyek közül 2,3 millió nem is a legújabb szoftverre (BB 10), hanem egyes korábbi verziókra támaszkodtak. A megoldást viszont éppen ez, a szoftver támogatásának előtérbe helyezése jelentheti, a meglévő és jövőben megjelenő eszközök összekötése az egyéb fejlesztésekkel, legyen szó autókról, háztartási gépekről, vagy bármilyen más megoldásról. A BlackBerry Messenger továbbra is a ranglétra első helyén áll majd, de itt sem próbálják többé felvenni a versenyt a WhatsApp platformmal.
A vezetés igyekezett rögtön leszögezni, hogy nincs szó a hardveres üzletág leépítéséről, de itt mindenképpen határozott lépésekre lesz szükség, hogy 2016-ra ismét nyereségessé váljanak.