Berta Sándor
Folyamatosan nő a 3D-nyomtatók piaca
A 3D-nyomtatók és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások piaca a következő években egyre jobban nőhet.
A Canalys adatai alapján a 3D-nyomtatópiac évente átlagosan 45,7 százalékkal növekedhet. Az ágazat forgalma tavaly elérte a 2,5 milliárd dollárt. Tim Shepherd, a Canalys vezető elemzője kiemelte, hogy a piac nagyon gyorsan fejlődik, de ennek ellenére még mindig "gyerekcipőben jár". Fontos új résztvevők megjelenésével kell számolni, akik a következő években meghatározó befolyással fognak rendelkezni az ágazatban, közéjük tartozik például a Hewlett-Packard. Az új szereplők miatt a piac öt év múlva már teljesen másképp néz majd ki. Mindez elsősorban a technológiák fejlődésének és az új alkalmazási területeknek lesz köszönhető.
A Canalys számításai szerint az idén 1,3 milliárd dollár értékben fognak értékesíteni 3D nyomtatókat, illetve 2,5 milliárd dollár értékben hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokat és nyersanyagokat. Ezzel a tavalyi évhez képest 52 százalékkal nő a teljes bevétel, míg 2018-ra elérheti az 5,4 milliárd dollárt a készülékek, illetve 10,8 milliárd dollárt a szolgáltatásoknál és a nyersanyagok esetében. A piac egyre inkább megnyílhat más vállalatok előtt, az árak folyamatosan csökkenhetnek ás a technológia is fejlődhet.
Az Adobe korábban már kibővítette a Photoshop nevű programját a 3D-nyomtatás támogatásával, így már a 3D-modellek is feldolgozhatóvá váltak és automatikusan előkészíthetők kinyomtatásra. Az IDC piackutató cég már tavaly decemberben azt prognosztizálta, hogy piaci áttörés előtt áll a 3D-nyomtatási technológia. Jenny Lawton, a Makerbot stratégiai vezetője szerint a 3D-nyomtatás lehetővé teszi a termékek gyorsabb bevezetését, ugyanakkor a technológia komoly szerzői jogi problémákat vethet fel. Adrian Bowyer, a 3D-nyomtatás úttörője pedig nemrég azt nyilatkozta, hogy néhány évtizeden belül jelenhetnek meg a Star Trekben bemutatott replikátorok.
A Canalys adatai alapján a 3D-nyomtatópiac évente átlagosan 45,7 százalékkal növekedhet. Az ágazat forgalma tavaly elérte a 2,5 milliárd dollárt. Tim Shepherd, a Canalys vezető elemzője kiemelte, hogy a piac nagyon gyorsan fejlődik, de ennek ellenére még mindig "gyerekcipőben jár". Fontos új résztvevők megjelenésével kell számolni, akik a következő években meghatározó befolyással fognak rendelkezni az ágazatban, közéjük tartozik például a Hewlett-Packard. Az új szereplők miatt a piac öt év múlva már teljesen másképp néz majd ki. Mindez elsősorban a technológiák fejlődésének és az új alkalmazási területeknek lesz köszönhető.
A Canalys számításai szerint az idén 1,3 milliárd dollár értékben fognak értékesíteni 3D nyomtatókat, illetve 2,5 milliárd dollár értékben hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokat és nyersanyagokat. Ezzel a tavalyi évhez képest 52 százalékkal nő a teljes bevétel, míg 2018-ra elérheti az 5,4 milliárd dollárt a készülékek, illetve 10,8 milliárd dollárt a szolgáltatásoknál és a nyersanyagok esetében. A piac egyre inkább megnyílhat más vállalatok előtt, az árak folyamatosan csökkenhetnek ás a technológia is fejlődhet.
Az Adobe korábban már kibővítette a Photoshop nevű programját a 3D-nyomtatás támogatásával, így már a 3D-modellek is feldolgozhatóvá váltak és automatikusan előkészíthetők kinyomtatásra. Az IDC piackutató cég már tavaly decemberben azt prognosztizálta, hogy piaci áttörés előtt áll a 3D-nyomtatási technológia. Jenny Lawton, a Makerbot stratégiai vezetője szerint a 3D-nyomtatás lehetővé teszi a termékek gyorsabb bevezetését, ugyanakkor a technológia komoly szerzői jogi problémákat vethet fel. Adrian Bowyer, a 3D-nyomtatás úttörője pedig nemrég azt nyilatkozta, hogy néhány évtizeden belül jelenhetnek meg a Star Trekben bemutatott replikátorok.