Szekeres Viktor

John Carter második gigaköltségvetésű filmje is megbukott

Taylor Kitsch-nek az idei év eddig nem hozott sok szerencsét, hiszen a John Carter nagy bukása után a Csatahajó is komoly veszteségeket fog elkönyvelni. Legközelebb Oliver Stone új filmjében játszik.

Tavaly ilyenkor Taylor Kitsch-é volt a világ, hiszen akkor még azzal számolhatott, hogy 2012. nyarára két szuperköltségvetésű filmben, valamint Oliver Stone új rendezésében való szerepléssel futhat be és tehet szert hatalmas ismertségre. A Friday night lights - Tiszta szívvel foci című sorozat sztárja ismertségre ugyan szert tett, de az egyesek szerint elég kétes, ugyanis már csak a Savages júliusi sikerében bízhat, hiszen a 250 millió dollárba kerülő John Carter után a 209 milliós Csatahajó is megbukott.

A nálunk már áprilisban bemutatott akcióscifit Amerikában a hétvégén mutatták be, s az 50 milliót is meghaladó start helyett egy alig 25 millió dolláros nyitóhétvégével kellett beérnie, ami előrejelzi, hogy nagyjából 60-70 milliós bevételre számíthat hazájában. Ez azt is jelenti, hogy nyitánya a 30 millióval startoló John Carterénél is gyengébb volt - a tavaszi elején bemutatott scifi jelenleg csak 72 milliós bevételnél tart Amerikában.

A Csatahajó gyártója mindössze a nemzetközi eredményekkel vigasztalódhat, bár ez ilyen szinte már nem oszt és nem szoroz. Az ugyanis papírforma volt, hogy a látványmozikra, az animációs filmekre és a folytatásra mindig vevő, Amerikán kívüli mozis világ jóval jobban fogja fogadni a fent említett filmeket. Míg a John Carter nagyjából 200 millió dollárt szedett össze nemzetközi viszonylatban, addig a Csatahajó egy hónap alatt 215 millióig jutott el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Merces #20
    ..még jó, hogy neked ennyire megy „ S te már száz éve sem volt képes ”
  • zetortraktor #19
    A bukás nem egyenlő a veszteséggel.

    A Csarahajónak csak az amerikai bemutatása benne volt vagy 270 millió dollárba. (Gyártás + Reklám). Az eddigi bevételből egyelőre 15 milliót kapott a stúdió. Az nem "többet hozott". Az Amerikán kívüli 200 millióból leginkább a kinti mozik meg a kinti forgalmazók részesednek, nem azok, akik a filmre költötték a pénzt.
  • zedow #18
    Akkor át kell fogalmazni. Nem megbukott, hanem nem lettek dúsgazdagok a profittól... :) Amúgy meg a Csatahajó már többet hozott mint amennyit költöttek rá...
  • Zombee #17
    Kell a marketing, hogy te is értesülj róla. Nem is volt gond a John Carterrel, a regény létezéséről sem tudtam idáig, szóval nem lehetett annyira elbaszott a marketing. Csak a képek és a sztori alapján úgy gondoltam, nem érdekel.
  • zetortraktor #16
    Egy filmet eleve nem azért csinálnak, hogy többet hozzon, hanem, hogy egy bizonyos összeggel többet hozzon. A sikert nem a pozitív mérleghez kell viszonyítani, hanem az elvárásokhoz. Ha azért fektetnek be X pénzt, hogy abból 2X legyen, akkor ott buktak.

    De most ez mellékes. A Battleshippel épp az a baj, hogy sokkal kevesebbet hoz, mint amennyit költöttek rá. (Mindenkit kifizetnek, attól nem kell tartani, hogy nem fizetnek ki.)
  • zedow #15
    Ha egy film tobbet hoz mint amennyit koltenek ra, akkor miert is szamit bukasnak? Mindenki megkapta a fizeteset, nem dolgoztak hiaba...
  • winnie #14
    "Egy jó filmnek nem kell marketing szerintem, szóval felesleges a marketinget okolni ezért."

    ó. ó. ó. összeszámoljuk, hogy hány jó tavalyi filmről nem tudod, hogy létezik?
  • Axlkenobi #13
    A John Carter nekem eddig a kedvencem az idei évből, milliószor jobb, mint az Avengers, de a Csatahajót is szórakoztatóbb, szerethetőbb filmnek tartom, mint a Marvel-adaptációt.
  • gombabácsi #12
    az igazi tragédia az hogy a szennyformersz és társai viszont siker, pedig az még ennél a jonkarternél is rosszabb

    csatahajót még nem láttam de azt is olyan sz.formersz szintre becsülöm
  • morden #11
    Egy jó filmnek nem kell marketing szerintem, szóval felesleges a marketinget okolni ezért.