Berta Sándor

"Az Apple termékei sosem voltak fantasztikusak"

Az iPad és az iPhone 4 rekordbevételekhez juttatták a Steve Jobs vezette társaságot. Egy marketingprofesszor szerint a technikai teljesítmény nem meghatározó az átlagos Apple-fogyasztók számára.

Markus Giesler, a Witten/Herdecke Egyetem Stratégiai Marketing Tanszékének tulajdonosa és a Torontói Egyetem Üzleti Iskolájának marketingprofesszora. Fő szakterülete a marketingszociológia és -antropológia, illetve a fogyasztási kultúra. Fiatal kora ellenére elismert szakembernek számít, aki felszólalt többek között a Davosi Világgazdasági Fórumon és számos céggel, illetve szervezettel (Apple, BMW, Electronic Frontier Foundation, MoMA, Procter & Gamble, Sony) kapcsolatban végzett kutatásokat. Publikációi jelentek meg többek között a The New York Timesban, a Time Magazineban, Financial Timesban, a Business Weekben, a Corriere della Sierrában, a Le Figaróban és a Der Spiegelben.

"Egy márka nem feltétlenül a funkcióknak, például a tárolókapacitásnak vagy az üzemidőnek köszönhetően adja el magát. A technikai teljesítmény nem meghatározó az átlagos Apple-fogyasztók számára. Sokkal inkább érzelmi döntésről van szó: milyen haszna származik az identitásomnak egy iPhone birtoklásából? Az Apple-közösséghez bizonyos normákat és értékeket társítanak, s ezek akkor sem változnak meg, ha egy termék éppen nem működik kiválóan. Az Apple minden termékében benne van kicsit a márka története. Az 1980-as években Steve Jobs a PC 'diktatúrája' ellen küzdött és később megismételte ezt a harcot az iPoddal is. A vállalat nem csak egy iPhone-t ad el a vásárlóinak, hanem azt az érzést is, hogy egy forradalomban vesznek részt. A mitológiai Dávid kontra Góliát küzdelemről van szó, még akkor is, ha bizonyos területeken most már az Apple a Góliát" - közölte Markus Giesler.

A szakember hozzátette, hogy az Apple márkakódjának részévé vált az az elképzelés, hogy a technológiai fejlődésen keresztül új kreativitáshoz, szabadsághoz és szociális kapcsolatokat lehet jutni. Mindennek azonban nem feltétlenül van köze az árucikkek valódi minőségéhez. Az Apple termékei ugyanis soha nem voltak fantasztikusak. Az iPodnál például mindig gondok voltak az akkumulátorral, de ez senkit sem érdekelt. Ez a dolog csak most, az iPhone 4 esetében csúcsosodott ki. A cég kommunikatív védekezési stratégiát választott, ezt lehetett látni a beszállítóknál történt öngyilkossági hullámnál is. Steve Jobs akkor sem ismerte el a problémákat, hanem előre megmondta: tudatában vagyunk a felelősségünknek, de már most is jóval többet teszünk, mint bármelyik másik vállalat.

"Évek óta ismerek Apple-ügyfeleket, ezek gyakran olyan emberek, akik megvásárolják például az iPadet, de fogalmuk sincs, hogy ezt miért teszik. Az Apple-nek mindenesetre most egyértelműen egy problémával kell szembenéznie. A kérdés csak az, hogy ezzel fel akarják-e bosszantani a törzsvásárlókat vagy sem. Három millió iPhone esetében egyszerűen nem lehet kivitelezni egy visszahívási akciót. Ehelyett megpróbálják a problémát szoftverfrissítésekkel és ingyenesen kapható védőtokokkal orvosolni és kézben tartani. A rajongók számára ez elég lesz" - szögezte le Markus Giesler, aki egyébként egy Mac és egy iPhone tulajdonosa.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • acdc #501
    Kosz a videot tetszett!
    Bar nem feltetlenul ertek vele egyet illetve nem mindenkire vonatkozik ez az egesz.
    A htc evo 4 g mikor megjelent ott is sorban alltak.
    A tv-t is ha valaki megveszi mikor megjelenik es ha van penze miert ne ha egyik kedvenc hobbija.Bizonyos embereknel olyan penzek forognak,hogy eszre sem veszi.Van egy fiatal csavo 2.2 millioert mos tisztit egy kocsit.Luxus kocsikat mos es nagy az erdeklodes csak ha napi egy kocsi 20 munkanappal tobb mint 40 millio havonta szerintem en se merlegelnek racionalisan,hogy az a tv olcsobb lesz kesobb.Amikor olyan teszi ezt aki amugy nem tehetne na ott van a gond.Az beillik azok koze akikrol a film szol.
    Ezt az egeszet pl a windowsra is ellehetne mondani,hogy azert veszik amirol a video szol pedig csak azert mert a legszelesebb koru felhasznalasra ez a legalkalmasabb ugye a tobbseg jatszik is.Semmi koze a reklamhoz meg egyeb hatasokhoz.
    Amikor medialejatoszt vettem a tv-mhez megneztem az applet is mert szep meg biztos jo szoftver de a specifikaciok nem ragadtak el es egy asus oplay lett belole csak ajanlani tudom mert ezerszer tobbet tud es olcsobb.Semmi masra nem gondoltam egyeb "biologiai tenyezok" csak,hogy full hd 1080p tamigatas ,mkv...

    Van apple notim is (windows is fennt van de leginkabb akkor hasznalom mikor jatszom) de lehet,hogy ez lenne a kovetkezo
    acer es felhegesztenem ra az osx-et a win melle.
    En nem mondom,hogy nincsenek olyan emberek amikrol a video szol de nem minden almas ilyen szerintem ha valakinel van egy iphone vagy ipod nem errol kell megitelni,mert tenleg szep eszkozeik vannak es szofter teren is utnek eleg rendesen meg ha nem is (semmi) tokeletes es neha en is szidom de tenleg orommel lehet oket hasznalni noha nem minden dolog kene ami apple.(az ilyen applem van es vagyok a legfaszabb a vilagon az tenleg gaz,egyszer lattaam egy amerikait meg csak ott lehetett kapni iphonet es felvolt turve egy kicsit az ingje ,hogy lehessen latni az atlatszo tokban es folyamatosan be volt kapcsolva,hogy minedenki lassa na az valoban ciki)

    A multitouch mas is megvehette volna oket mindenkinek adva volt a lehetoseg
  • sathinel #500
    http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-touch

    Csak utánna kell olvasni de nem gond. Meg kb ugyanígy voltak sokmindennel. Linkeljem a videót ahol SJ pont arról beszélt hogy a jó ötleteket máshonnan összeszedték és így fejlődtek? És hogy azt magyarázta hogy ez így van jól?
  • sathinel #499
    http://www.ted.com/talks/lang/hun/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action.html

    Hát ezért tudnak így hatni az emberekre akik észre sem veszik hogy milyen jó a marketing.

    Igaz máshol meg 340 font használtan meg ilyesmik. De ebay-en néha még olcsóbban is lehet hogy gazdára találnak. Persze ezt vannak akik elhiszik hogy álltalános tendencia:DDDD

    Agymosott fanatikus katonák a legjobb védelem és reklám a cégnek jól mondja a marketinges:D
  • sathinel #498
    Oh és ezt mind az apple találta ki?:D A multitouch is csak azért az övéké mert megvették a céget. De valsz neked van igazad és csak nálluk vannak olyanok akik fejlesztenek minden más cég csak követi őket:D
  • acdc #497
    Nem semmi ha el akarnam adni akkor 42%-al tobbet kapnak a tobb mint 2 eves-ert mint az 1 hetesert.

    samsung androiddal

    iphone 3g
  • G_ArchAngel #496
  • G_ArchAngel #495
    Tehat a Te ellenvelemenyed szinten zero?
    Ezentul csak annak legyen velemenye, aki teljesen semleges es a ket rendszert parhuzamosan, 50-50% aranyban hasznalja?
  • SalamonSandor #494
    A htc az apple nélkűl mig mindig itt tartana

    http://www.htc.com/europe/product.aspx

    Bal oldal lap allja P6500 volt a csúcskészülekük természetesen stylussal és windowsszal:))))))))))))))))))
    Csak egy pár geeknek volt.Hála az applenak mar természetes eszköz lett az átlagembereknél is.Inkább mondjatok köszönetet az iphonenak,mert 15 éve nem volt lényegi változás.
    Most ez a folyamat ismétlődik az ipaddal is.Aztán lehet majd mondani,hogy volt már elötte is tablet
    Majd ott is kijönnek a szoftveres téren ócska megoldások olcsóbban erősebb hardverrel de a felhasználhatóságon mit sem változtat és majd nem fogják érteni,hogy miert csak keveseknek kell majd mikor ocsóbb
    Bár őszintén ezt sem értem mivel a htc,és egyébb android,nokia szinte egy árban vannak +-10-20% amit megér,hogy nem filléres müanyagból van.
  • sanyicks #493
    Egy fanboy tapasztalata egyenlő a semmivel...
  • Ulkesh #492
    Igaz Nexus nem járt nálam, de a Desire semmivel sem volt gyorsabb böngészés terén sem, mint a 3GS, ezt viszont nem videókon, vagy oldalakon láttam, hanem saját tapasztalat. De mint mondtam, annak semmi jelentősége, hogy egy oldal 1-2 másodperccel később töltődik be, aki erre veri, az meg is érdemli..