Berta Sándor

Boltokban a Microsoft Office 2010

A redmondi cég új irodai szoftvercsomagja immár a felhasználók és a kisvállalkozások számára is elérhetővé vált.

Az új irodai szoftvercsomag leginkább abban tér el az elődeitől, hogy még inkább a multimédiás tartalmakra helyezi a hangsúlyt, egyszerűbbé teszi a kép- és videoszerkesztést, a másokkal való dokumentummegosztást, valamint a kommunikációt. A legfontosabb újdonság, hogy az Outlook immár egy nagy teljesítményű kommunikációs központtá változott. A Microsoft ezzel is követi a trendeket, amelyek a multimédiás kommunikáció irányába mutatnak. "Az Office 2010 felhasználóinak a beépített webes alkalmazások kiváló lehetőséget biztosítanak arra, hogy a különböző dokumentumokat megosszák akár a barátaikkal, akár az üzleti partnereikkel" - jelentette ki Petra Jenner, a Microsoft egyik vezetője.

Emellett kiemelt szerepet kapnak a beépített képszerkesztő eszközök, amelyek segítségével elvégezhetők az egyszerűbb módosítások, például megváltoztathatók a kontrasztarányok vagy különböző színszűrők és hatások alkalmazhatók. Ezenkívül a képek háttere is törölhető. A Power Point 2010 videoszerkesztési funkciókkal bővült, így a különböző prezentációk multimédiás anyagokká varázsolhatók. A dokumentumok zökkenőmentes megosztásért két alkalmazás: az Office Web Apps és a Windows Live SkyDrive felel. A két programnak köszönhetően a fájlok akár online is megtekinthetők, szerkeszthetők, tárolhatók, illetve másoknak továbbíthatók.


Jelenleg az Egyesült Államokban és néhány más országban már lehetőség van arra, hogy a Windows Live hozzáféréssel rendelkező felhasználók az Office Web Apps segítségével online is megnyithassák a dokumentumaikat. Néhány hónapon belül erre már mindenkinek lehetősége lesz. Az alkalmazásokkal bármelyik az Office 97 vagy újabb Office irodai szoftvercsomaggal készült fájl megnyitható, importálható és Open XML formátumban eltárolható.

A Microsoft Office 2010 három változatban elérhető a magánszemélyek és a ki-s és középvállalkozások számára. A Home and Student a legolcsóbb, ez tartalmazza a Word, a PowerPoint, az Excel és a OneNote programokat. A Home and Businessbe a négy szoftver mellett bekerült az Outlook, míg a Professional változatban megtalálható a Publisher is. A legolcsóbb csomag 109, a legdrágább 699 euróba kerül.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • balee66 #35
    Ha pénzért veszed, akkor nem.
    Ha lopod, akkor meg... ne lopj!
  • Major #34
    Hát ez az :D
  • Gerygrey #32
    Otthonra valóban bőven elég lehet(NE) egy OO, csak kár, hogy tudás szintjén még egy office97' szintjén van.

    És OTTHONRA minek több?
  • sanyicks #31
    fenét használják ki. Vállalati userek közűl is kb 1% olyan user van aki 20%-nál többet használ ki az ofisz tudásából.

    A legtöbb vállalati gépen is arra van az ofisz, hogy megnézzék egymás vicces prezentációit, és néha írjanak egy néhány oldalas xy dokumentációt valamiről.
    A legtöbb gépen lévő ofiszt alig indítják el, nemhogy kihasználják...

    100%-nak elég lenne az oo, 99%-nak még a google docs is. Nagyon sok vállalatnál még azért használnak ofiszt, mert a régi docjaicat más nem nyitja meg.
  • RelakS #30
    docx: a 2007-es Word fájlformátuma, xml alapú, satöbbi satöbbi
    doc: a 2007 előtti Word fájlformátuma, kompatibilis módba kell kapcsolni a dokumentumot, és akkor el tudod ilyenben is menteni. Legfeljebb szétcsúszik vagy akármi -_-'
  • Balazs127 #29
    Hát a Sun már biztos nem :D
  • Major #28
    Ha majd a Sun kifizeti a hosingját meg a cikk írókat az sg-nél akkor biztosan több openoffice cikk lesz.
  • djw #27
    egyébként miért nem olvashatunk az SG-n az openoffice újabb verzióinak megjelenéséről? mindig csak a gugli meg ms... :P
  • djw #26
    mert így is megveszik? :)
  • atlagember #25
    Én pár hónapja már használom, de szinte semmi különbság sincs a 2007-eshez képest. Viszont az új fájl menü az katasztrófálisra sikeredett, sokkal körülményesebb használni.