MTI

Tízmillió forint GVH bírság a Vodafone-nak

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 10 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Vodafone Magyarországot a fogyasztók megtévesztése miatt.

A közlemény szerint a Vodafone a "VitaMax Dumabérlet" tarifacsomag és a "Vodafone 90-800" tarifacsomag mellé választható "Hétvégi és Esti opció" egyes, 2005. február 16-től április 3-ig közzétett reklámjaival tévesztette meg a fogyasztókat. A GVH megítélése szerint a fogyasztó joggal várhatja el, hogy a reklámban közölt információk pontosak, igazak legyenek, azok értelmezéséhez további ismeret ne legyen szükséges, különösen nem oly módon, hogy a további információk alapján a reklám által közvetített üzenet tartalma lényegesen módosulhat.

* A hivatal versenytanácsa megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított akkor, amikor egyes, a tarifacsomagok kedvező tulajdonságát kiemelő reklámjaiban nem közölte, hogy a tarifacsomag igénybevétele időben korlátozott; az akció lejártával a "VitaMax Dumabérlet" tarifacsomagot automatikusan "VitaMax Uno" díjcsomagra módosítja; s az akció csak a vodafone-os vagy vezetékes szám hívására vonatkozik.

A bírság összegének meghatározása során a versenytanács figyelemmel volt arra, hogy a vállalkozással szemben a 2004. évben három olyan versenyfelügyeleti eljárás indult fogyasztók megtévesztése miatt, ami jogsértés megállapításával zárult - áll a közleményben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • toyotakacsa01 #5
    A Pannon vagy a T következő reklámfilmje lehetne az, hogy felolvassák:
    "A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 10 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Vodafone Magyarországot a fogyasztók megtévesztése miatt."
  • Drawain #4
    Azért akkor sem jó egy mobiltársaságnak ha ilyen hírek jelennek meg róla.
  • SymbioC #3
    "..fogyasztó joggal várhatja el, hogy a reklámban közölt információk pontosak, igazak legyenek.."
    Talán még az óvodás korú gyerekek hisznek a mesében. Ferdítés nélkül nem igazán talsz reklámot és főleg nem a mobilszolgáltatók körében!
  • skandal #2
    Most aztán biztos hogy csődbe fog mennia Vodafone.
    10 millió forint????????
    a reklám maga volt vagy 100 millióba nekik.
  • mrzed001 #1
    10 misi? Ez aztán a büni.
    Most aztán komolyan elgondolkodhatnak, hogy mit is b.sztak el