MTI
Növekedéssel zárta az első negyedévet a Vodafone
A világ egyik legnagyobb mobilszolgáltatója, a brit Vodafone hétfőn erős növekedésről számolt be az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről, de pénzügyi eredményeket nem közölt.
A negyedben nettó 4,1 millió új ügyfelet szerzett világszerte, 35 százalékkal többet, mint a tavalyi első üzleti negyedévében. Az elemzők 3,1 millióra számítottak. A növekedés szervesen értendő, vagyis a csoportszerkezet változásának leszámításával. Az ügyfeleknél lévő harmadik generációs készülékek száma 1,1 millióval 3,3 millióra nőtt.
A Vodafone összes ügyfelei 165 millióan voltak június végén, szervesen 12,3 százalékkal többen, mint egy évvel azelőtt. A teljes számba beletartozik 6 millió új ügyfél is, csehországi és romániai cégfelvásárlások eredményeképp. Az egy ügyfélre jutó átlagos bevétel a júniussal zárult tizenkét hónapban évi 295 euróra csökkent a márciussal zárult tizenkét hónap 299 eurós átlagáról, mert az új ügyfelek kevesebbet költenek, és ez ellensúlyozta az új szolgáltatások hatását.
A hétfői beszámolóban kiemelték Egyiptomot és Magyarországot, mert ezekben az országokban az átlagot jelentékenyen meghaladóan, több mint 20 százalékkal nőttek a szolgáltatási bevételek.
A negyedben nettó 4,1 millió új ügyfelet szerzett világszerte, 35 százalékkal többet, mint a tavalyi első üzleti negyedévében. Az elemzők 3,1 millióra számítottak. A növekedés szervesen értendő, vagyis a csoportszerkezet változásának leszámításával. Az ügyfeleknél lévő harmadik generációs készülékek száma 1,1 millióval 3,3 millióra nőtt.
A Vodafone összes ügyfelei 165 millióan voltak június végén, szervesen 12,3 százalékkal többen, mint egy évvel azelőtt. A teljes számba beletartozik 6 millió új ügyfél is, csehországi és romániai cégfelvásárlások eredményeképp. Az egy ügyfélre jutó átlagos bevétel a júniussal zárult tizenkét hónapban évi 295 euróra csökkent a márciussal zárult tizenkét hónap 299 eurós átlagáról, mert az új ügyfelek kevesebbet költenek, és ez ellensúlyozta az új szolgáltatások hatását.
A hétfői beszámolóban kiemelték Egyiptomot és Magyarországot, mert ezekben az országokban az átlagot jelentékenyen meghaladóan, több mint 20 százalékkal nőttek a szolgáltatási bevételek.