Tóth Kristóf

Egyszeri ügyfél és a Vodafone telefonos ügyintézése

Egyik olvasónk mobiltelefonját élve a bankautomatán keresztüli kedvezménnyel, ATM-ből töltötte fel, majd utána naivan számlát próbált róla kérni.

"Múlt hét pénteken délután egy ATM automatáról feltöltöttem telefonomat. Mivel hétvégén nem tartozkodom internetközelben, a kapott visszaigazoló papírnak megfelelően ügyfélszolgálatukon próbáltam ÁFÁ-s számlát kérni. Ez elméletben nagyon egyszerű, mint az automata visszaigazoló papírja is írja, csupán a 1270-es számot kell felhívni, és már küldik is.

Persze mint hazánkban a telefonos ügyfélszolgálatok többsége, ez a Vodafone-nál sem megy könnyen. A menürendszer elején lévő hosszú szöveget mindenképpen kénytelen voltam meghallgatni, és miután a "Kapcsoljuk a kezelőt" részhez értem, azonnal azt is hallhattam, hogy legalább 8 percet várnom kell. Feltételezve hogy ez azért van, hogy más alkalommal próbálkozzak, én így is tettem. Azonban a következő két napban tucatszor újrahívva az ügyfélszolgálatot, minden alkalommal ez a szöveg fogadott. Mindez annak ellenére, hogy több napszakban, még hajnal 3-kor is(!) megpróbálkoztam a hívással, és a figyelmeztetés ellenére többször várakoztam, de valóban, tiz perc után sem kapcsoltak senkit. A zene monotonitását csak a néha beköszönő "Hívása fontos nekünk, kérem várjon!" szöveg töri meg, mely azonban csak még jobban felidegesíti az embert: ha elismerik, hogy fontos, akkor vegyék is fel!

A feketeleves vasárnap jött, mikor végre megörülve a kis forgalomnak, közel 20 perc után egy bugó hangú hölgy vette fel a kagylót. Mondókám után közölte, hogy mivel már több mint 48 órája töltöttem fel a telefont, nem küldenek számlát, és kérdésemre, hogy mi a véleménye erről az egész "szolgáltatásról", közölte, hogy már első alkalommal ki kellett volna várnom a sorom... szóval még én vagyok a hibás a kritikán aluli müködésükért.

Természetesen panaszt tettem az ügyfélszolgálatukon, ahol az alábbi szabványszöveg borzolta fel kedélyemet: "Leveléből sajnálattal értesültünk arról, hogy telefonos ügyfélszolgálatunk felhívásakor várakoznia kellett". Úgy látszik, a pofátlanságnak nincs határa.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • pemga #15
    Hmm, én a Passportjuk miatt vettem náluk egy prepaid-et, kb. három perc alatt hozta vissza az árát. Bár az igaz, Magyarországon egy percet nem használtam. A kötés gyors volt, csak személyit kértek (bár mint tudjuk ez is törvénytelen), de rendesen felhívták a figyelmem arra, hogy ez csak akció (igaz erről sem volt a reklámban még csillagos apróbetűs rész sem, de én rendes voltam és végigolvastam a pdf-jüket amiben benne van) és csak szeptember végéig tart. Call centertől pedig mentsen a sors :)).
  • mrzed001 #14
    Hát, igen. A legtöbb helyen nagy ívben sz.rnak a Call Centerre (ami tényleg csak egy védőpajzs).
    Az, hogy esetleg csináljanak 1-2 statisztikát a Call Centerhez alapból szállított eszközökből, az már extra (hogy kiértékeljék és pl vegynek fel embert, az meg pláne).
    Pedig tudok én olyan Call Centert is említeni, ahol használják a statiszikákat (ügyintéző és teljes Call Center szinten), és az átlagos várakozási idő nem lehet több 30 mp-nél (különben supervisor havi prémiumnak annyi)
    Szóval ha már eszközt vettek, akkor egy kis tudás vásárlása sem kerülne sokba ....
  • pbanfa #13
    Én a Vodafone-ra már akkor bepöccentem, amikor betették a lábukat Mo-ra. Biztos emlékeztek, hogy az elején csak úgy lehetett előfizetést kötni, ha vitted a kereseti igazolást a cégtől. Na itt azt mondtam, hogy Vodafone soha!
  • Petty #12
    3 éve vodkafont hsználok.Olcsó, de a szolgáltatás az 0!Csak itthon használom és az ügyfélszolgálatukat nagy ívben elkerülöm.Embertelenek is!Semmi együttérzés nincs bennük!
  • Cat #11
    "Az ilyen dolgokkal együtt kell élni."

    ha ilyen a hozzáállásod, akkor biztosan, de ha sok ember reklamál, kénytelenek lesznek változtatni.
  • [HUN]PAStheLoD #10
    Kártyásban kukafon megéri szvsz..
  • [HUN]PAStheLoD #9
    Magyarország? Magyarország.

    A fogyasztóvédelem ilyenkor szépen ki kéne hogy szálljon, mondjuk 100-200 kanos niggerrel/cigánnyal [a megfelelő aláhúzandó] és jól megdolgozni a felelősöket .. a pénzbünti meg úgyis az ügyfeleken csattan, tehát azt nem tartom jó ötletnek.
  • janyikzs #8
    Részben igazad is van. Hogy miért részben? Mert az egy ált. példa. Viszont nekem a telefonban tárolt számokból 2, azaz összesen kettő!!!! db az, ami pannonos (ezzel nem azt mondom, hogy rosszabbak a többieknél).
    Ráadásul nem mindegy, hogy a számláid a pár ezer forintos kategóriába esnek, vagy 20-30 ezres kategóriába. Mivel a hívásaim közel 95%-a biztos nem a Pannonhoz megy, éppen ezért velük járok a legrosszabbul. Persze ez ebben az esetben nálam igaz.
    Átlagos telefonhasználat mellett, ami sok embernek max. 4-5 ezer forintos számlát jelent, tényleg nem sok különbség van a 3 mobilszolgáltató díjai között.
  • janyikzs #7
    Ezért a cikkért fizet a T-equila.

    Ez megint csak arra jó, hogy az emberek egymásnak ellent mondva növeljék a hozzászólások számát, amiből a portál profitálhat.

    De a cikkhez visszatérve: Aki 2 nap alatt nem tud kivárni egy ügyfélszolgálatot, az ne is kapjon számlát. Ezek úgy működnek, hogy bent ül x emberke az ügyfélszolgálaton, x legyen egyenlő 3-mal. Viszont abban a pillanatban 12 ember próbál az országból ügyfélszolgálatossal beszélni. 1 emberkére ált. 1 percet számolnak, tehát, jelen példában 12/3, azaz 4 percet fog mondani a bejelentkező gépi hang.
    Az értelmesebb emberek kihangosítják a telefon-t (persze ehhez egy minimális telefonkezelési tudás szükségeltetik), majd amikor bejelentkezik valaki, akkor felveszi és visszaállítja.

    Ezzel nem a Vodafone-t védem, hanem ált. az ügyfélszolgálatokat (persze fekete bárányok mindig lesznek), nekem a T-izénél és az Óvodafone-nál is van előfizetésem. Az ilyen dolgokkal együtt kell élni. Csak abba gondoljunk bele (megyeszékhelyen élek), hogy bemegyek egy ügyfélszolgálatra, nyomok egy megfelelő gombot, kapok egy sorszámot és várnom kell. Sajnos ez az idő se 5-10 perc szokott lenni, ezzel azt akarom mondani, hogy a telefonnal azt spóroljuk meg, hogy nem kell elmenni, akár otthonról és akár éjfélkor!!! is hívhatjuk őket.
  • Frank99 #6
    10 év mobilos tapasztalat.
    ez is egy vélemény.
    meg a tied is.
    ennyi