SG.hu

Új hirdetési hullám az interneten

[E-kereskedelem] Az internetes marketing olyan újfajta hirdetéseket ígér amelyek a jelenlegieknél sokkal hatékonyabbak és kevésbé zavaróak lesznek. A webhasználókat azonban nehéz lesz meggyőzni, hogy létezik ilyen.

Az egyik próbálkozó a 180solutions. A cég egy olyan letölthető programot kínál mely egy apró trükkel veszi rá a felhasználókat a hirdetések megtekintésére. Lehetőséget teremt, hogy ingyen töltsenek le zenét és egyéb tartalmat, cserébe azért a jogért, hogy egy adott mennyiségű hirdetést felvillanthassanak a felhasználó képernyőjén. Egy másik kezdeményezés a brit Vibrant Mediáé. Ők olyan hirdetési rendszerrel próbálkoznak, amely a hirdetések linkjeit a hírekben és más internetes cikkekben szereplő egyes kulcsszavakhoz kapcsolja.

A marketingesek az internetes hirdetésekkel kapcsolatban már régen is a reklámipar változását jelezték, azt ígérték, itt majd megvalósítható újfajta technikai eszközökkel, hogy a reklám csak ahhoz az olvasóhoz jusson el aki tényleg látni szeretné azt. Eddig azonban ezt nem sikerült megoldani, az ilyen irányú kezdeti próbálkozások mind kudarcba fulladtak. A személyre szóló hirdetések sértették a személyiségi jogokat.

A reklámipar újabb módszerekkel válaszolt. A keresőmotorokra épülő hirdetések, például hatalmas sikert arattak, azonban a többi hirdetésforma (mint például a pop-up hirdetések) megelehetősen rosszul szerepelt. A Vibrant és a 180solutions azonban most a hirdetésipar egy új hullámának kezdetét jelzik, mikor a webhasználók már hozzászoktak a régi típusú reklámokhoz és képesek védekezni is ellenük.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cat #2
    tökéletesen igazad van, a médiaügynökségek egyszerüen leszarják hogy mi az ügyfél érdeke, egyszerüen nem érdekük a pontos targetálás, ezért is visznek minden pénzt a nagyokhoz (itt a tv2/rtlt is beleértem), ahelyett hogy célzottan, helyi rádiókban, megyei lapokban, szakportálokon hirdetnének. Sokkal egyszerübb nekik egyet telefonálni és kirakni az összeset indexre, mint 10-12 kis szaklappal egyeztetni, annak ellenére is hogy a kicsiknél sokkal hatékonyabban költenék el a pénzt. Ez azért van igy, mert a jutalékuk ugyanakkora mindkét esetben, és a második jóval munkásabb - én csak azt nem értem, hogy a nagy hirdetők ezt miért nem veszik észre.