SG.hu
A Sony új, olcsó PlayStation 5-öt dob piacra kizárólag Japánban
A Sony olcsóbb, csak Japánban kapható PlayStation 5 konzolt dob piacra, amely a hazai értékesítést hivatott fellendíteni a rivális Nintendo ellenében. A japán piacra szánt, lemezes játékokat nem támogató PS5 digitális kiadása november 21-től lesz kapható 55 000 jenért, ami nagyjából 25 százalékos kedvezményt jelent, és a Nintendo idei Switch 2-es árkedvezményes lépéséhez hasonló stratégia része.
A bejelentés némileg meglepő a konzol 2020-as debütálása óta történt szokatlan áremelkedések után, mert az előző években a japán vállalat az ellátási lánc kihívásaival és az amerikai vámokkal küzdött. A mostani modell egyben az első regionális zárral ellátott konzol a Sony történetében a PS2 közel húsz évvel ezelőtti megjelenése óta. A cél a devizaárfolyamok okozta árkülönbségek kezelése, amelyek a PS5-öt hazai piacán drágábbnak láttatták, valamint a Nintendo legújabb sikereivel szembeni versenyképesség erősítése.
Az új japán PS5 specifikációiban nagyjából megegyezik a meglévő digitális kiadással, de külseje módosított dizájnt kapott. A konzolt kizárólag japán PlayStation fiókkal lehet használni a Sony helyi online játékboltján keresztül. Az olcsóbb ár a magas infláció idején fellendítheti a PlayStation eladásokat Japánban és a piaci részesedés bővítését is elősegítheti. Elemzők szerint a sikeres játékok sora arra ösztönözheti a Sony-t, hogy "visszaadjon valamit Japánnak és a japán fogyasztóknak”, hogy biztosítsa a hazai piac erősségét. A Sony lépése megkönnyebbülést hozhat a japán háztartásoknak, amelyek az infláció visszatérésével szembesülnek, miután évtizedekig az árak átlagosan csökkentek.
A csak Japánban kapható PS5 ára még így is kissé magasabb, mint a Nintendo hasonló Switch 2 konzoljáé, amely 49 980 jenbe kerül. A Nintendo hibrid konzolja gyorsan sikeressé vált, júniusi megjelenése óta már 10 millió példányt adtak el. Az első Switchből eddig 154 millió egységet értékesítettek, ezzel csak alig lemaradva a PS2 160 milliós eladásától, amely minden idők egyik legkelendőbb konzolja.
A PS5-tel a Sony megszakította korábbi gyakorlatát, amikor a konzolok életciklusának előrehaladtával árcsökkentést alkalmazott. Ehelyett a PS5 kiadása óta Japánban és más piacokon is több alkalommal árat emelt, például az Egyesült Államokban idén augusztusban mintegy 50 dollárral, amit akkor „nehéz döntésnek” nevezett a vállalat, a „kihívásokkal teli gazdasági környezet” tükrében. Egyes piacokon ideiglenes promóciós árcsökkentéseket is alkalmaztak bizonyos modelleknél. A Nintendo és a Microsoft is emelte egyes régebbi konzolok és kiegészítők árait.
Egy tipikus konzol élettartama hét-nyolc év, így a cég a PS5 esetében már a kései szakaszban jár. A hazai ár csökkentése egyben jelzést küld a japán fejlesztőknek is, hogy a Sony a piac erősítésére törekszik, ami segíthet a következő konzol bevezetésénél is. A Sony játékrészlege egyre inkább központi szerepet kap a vállalat szórakoztatóipari átalakulásában, célja, hogy egyre több eredeti tartalmat hozzon létre. Ez magában foglalja saját stúdiók használatát szellemi tulajdon létrehozására, mint például a The Last of Us, amelyből rendkívül népszerű televíziós sorozat készült.
A bejelentés némileg meglepő a konzol 2020-as debütálása óta történt szokatlan áremelkedések után, mert az előző években a japán vállalat az ellátási lánc kihívásaival és az amerikai vámokkal küzdött. A mostani modell egyben az első regionális zárral ellátott konzol a Sony történetében a PS2 közel húsz évvel ezelőtti megjelenése óta. A cél a devizaárfolyamok okozta árkülönbségek kezelése, amelyek a PS5-öt hazai piacán drágábbnak láttatták, valamint a Nintendo legújabb sikereivel szembeni versenyképesség erősítése.
Az új japán PS5 specifikációiban nagyjából megegyezik a meglévő digitális kiadással, de külseje módosított dizájnt kapott. A konzolt kizárólag japán PlayStation fiókkal lehet használni a Sony helyi online játékboltján keresztül. Az olcsóbb ár a magas infláció idején fellendítheti a PlayStation eladásokat Japánban és a piaci részesedés bővítését is elősegítheti. Elemzők szerint a sikeres játékok sora arra ösztönözheti a Sony-t, hogy "visszaadjon valamit Japánnak és a japán fogyasztóknak”, hogy biztosítsa a hazai piac erősségét. A Sony lépése megkönnyebbülést hozhat a japán háztartásoknak, amelyek az infláció visszatérésével szembesülnek, miután évtizedekig az árak átlagosan csökkentek.
A csak Japánban kapható PS5 ára még így is kissé magasabb, mint a Nintendo hasonló Switch 2 konzoljáé, amely 49 980 jenbe kerül. A Nintendo hibrid konzolja gyorsan sikeressé vált, júniusi megjelenése óta már 10 millió példányt adtak el. Az első Switchből eddig 154 millió egységet értékesítettek, ezzel csak alig lemaradva a PS2 160 milliós eladásától, amely minden idők egyik legkelendőbb konzolja.
A PS5-tel a Sony megszakította korábbi gyakorlatát, amikor a konzolok életciklusának előrehaladtával árcsökkentést alkalmazott. Ehelyett a PS5 kiadása óta Japánban és más piacokon is több alkalommal árat emelt, például az Egyesült Államokban idén augusztusban mintegy 50 dollárral, amit akkor „nehéz döntésnek” nevezett a vállalat, a „kihívásokkal teli gazdasági környezet” tükrében. Egyes piacokon ideiglenes promóciós árcsökkentéseket is alkalmaztak bizonyos modelleknél. A Nintendo és a Microsoft is emelte egyes régebbi konzolok és kiegészítők árait.
Egy tipikus konzol élettartama hét-nyolc év, így a cég a PS5 esetében már a kései szakaszban jár. A hazai ár csökkentése egyben jelzést küld a japán fejlesztőknek is, hogy a Sony a piac erősítésére törekszik, ami segíthet a következő konzol bevezetésénél is. A Sony játékrészlege egyre inkább központi szerepet kap a vállalat szórakoztatóipari átalakulásában, célja, hogy egyre több eredeti tartalmat hozzon létre. Ez magában foglalja saját stúdiók használatát szellemi tulajdon létrehozására, mint például a The Last of Us, amelyből rendkívül népszerű televíziós sorozat készült.