SG.hu
A Tesla autók tulajdonosai jövőre valamikor felvehetik járműveiket a vállalat robotaxi hálózatába
Elon Musk szerint a Tesla jövőre megkezdi azoknak a járműveknek a robotaxi hálózatába való felvételét, amelyek nem közvetlenül a tulajdonában vannak.
A Tesla autók tulajdonosai jövőre valamikor felvehetik járműveiket a vállalat robotaxi hálózatába – jelentette be Elon Musk a vállalat negyedéves eredménybeszámolóján. Ezzel potenciálisan több százezer ügyfélnek nyílhat meg a lehetőség, hogy bérbeadással pénzt keressenek önvezető taxiként szolgáló járművükkel. "Bízvást mondhatom, hogy jövőre” - mondta Musk, a Tesla vezérigazgatója a konferencián. „Nem tudom pontosan, hogy jövőre mikor, de biztosan jövőre.” Ez a lépés a vállalat robotaxi hálózatának jelentős bővülését jelentené, amely hivatalosan a múlt hónapban indult Austinban, csupán néhány önvezető járművel, amelyeket a Tesla közvetlenül birtokol és üzemeltet. A Tesla igyekszik felzárkózni az iparág vezetőjéhez, a Waymohoz, amelynek önvezető robotaxi flottája számos amerikai városban szállítja a fizető ügyfeleket.
Musk megjegyezte, hogy a Tesla csapata még nem „gondolkodott el alaposan” azon, hogy milyen részletekkel járna az önvezető taxiszolgáltatásba olyan autók bevonása, amelyek nem közvetlenül a vállalat tulajdonában vannak, és továbbra is elsősorban az austini biztonságra koncentrál, ahol júniusban indult el a szolgáltatás, biztonsági sofőrrel az utasülésen. „Meg kell győződnünk arról, hogy a járművek teljes mértékben az irányításunk alatt állnak” – mondta.
A Tesla jelentése szerint a legutóbbi negyedévben a bevételek 12%-kal, 22,5 milliárd dollárra csökkentek az előző év azonos időszakához képest, ami az elektromos járműgyártó vállalat legalább egy évtizedes történetének legrosszabb eredménye. A vállalat a visszaesést a járműszállítások folyamatos visszaesésével és az árak csökkenésével (amelyeket Musk pártpolitikai szerepvállalása sem segített) valamint a környezetvédelmi kreditekből származó bevételek csökkenésével magyarázta.
Musk már több hónapja javasolja, hogy a Tesla vonja be ügyfelei tulajdonában lévő Tesla elektromos járműveit a szélesebb robotaxi hálózatba, felvetve azt az ötletet, hogy az egyének kiadhatnák saját autóikat, és végül akár saját flottájukat is kezelhetnék. Az ilyen terv technológiai aspektusán túl nem világos, hogy a szabályozási és felelősségi kérdések hogyan játszhatnak szerepet. Jelenleg a Tesla még mindig nem távolította el teljesen a biztonsági vezetőket azoktól a járművektől, amelyeket tulajdonol és üzemeltet a kezdő robotaxi szolgáltatásában. Az austini bevezetés során a Tesla minden esetben az anyósülésen tart egy felügyelőt. A Tesla fokozatosan bővítette szolgáltatási körzetét Austinban, és Musk szerint a vállalat néhány héten belül tovább bővíteni tervezi azt. (A Tesla által a múlt héten online megosztott térkép a legújabb robotaxi szolgáltatási területet egyértelműen fallikus alakban ábrázolja.)
Bár a Tesla robotaxi szolgáltatása jelenleg csak meghívottak számára elérhető - köztük olyan közösségi média influencerek számára, akik rendszeresen posztolnak a vállalatról - és nem a nagyközönség számára, Musk eredménybeszámolójában nagyratörő terjeszkedési terveket vázolt fel a robotaxi szolgáltatásra vonatkozóan, és elmondta, hogy a Tesla szabályozói engedélyt kér a szolgáltatás elindításához a Bay Area, Nevada, Arizona és Florida területén. "Amint megkapjuk az engedélyeket és bizonyítjuk a biztonságunkat, akkor az ország nagy részén elindítjuk az önvezető autós fuvarozást. Szerintem valószínűleg ez év végére az Egyesült Államok lakosságának fele számára elérhető lesz az önvezető autós fuvarozás” – mondta.
A Tesla pénzügyi igazgatója a konferenciahíváson elmondta, hogy a robotaxi szolgáltatás bevezetése óta eddig nem történt komolyabb biztonsági incidens Austinban. Hozzátette, hogy a Teslák június óta eddig 7000 mérföldet tettek meg autonóm üzemmódban.
A Tesla autók tulajdonosai jövőre valamikor felvehetik járműveiket a vállalat robotaxi hálózatába – jelentette be Elon Musk a vállalat negyedéves eredménybeszámolóján. Ezzel potenciálisan több százezer ügyfélnek nyílhat meg a lehetőség, hogy bérbeadással pénzt keressenek önvezető taxiként szolgáló járművükkel. "Bízvást mondhatom, hogy jövőre” - mondta Musk, a Tesla vezérigazgatója a konferencián. „Nem tudom pontosan, hogy jövőre mikor, de biztosan jövőre.” Ez a lépés a vállalat robotaxi hálózatának jelentős bővülését jelentené, amely hivatalosan a múlt hónapban indult Austinban, csupán néhány önvezető járművel, amelyeket a Tesla közvetlenül birtokol és üzemeltet. A Tesla igyekszik felzárkózni az iparág vezetőjéhez, a Waymohoz, amelynek önvezető robotaxi flottája számos amerikai városban szállítja a fizető ügyfeleket.
Musk megjegyezte, hogy a Tesla csapata még nem „gondolkodott el alaposan” azon, hogy milyen részletekkel járna az önvezető taxiszolgáltatásba olyan autók bevonása, amelyek nem közvetlenül a vállalat tulajdonában vannak, és továbbra is elsősorban az austini biztonságra koncentrál, ahol júniusban indult el a szolgáltatás, biztonsági sofőrrel az utasülésen. „Meg kell győződnünk arról, hogy a járművek teljes mértékben az irányításunk alatt állnak” – mondta.
A Tesla jelentése szerint a legutóbbi negyedévben a bevételek 12%-kal, 22,5 milliárd dollárra csökkentek az előző év azonos időszakához képest, ami az elektromos járműgyártó vállalat legalább egy évtizedes történetének legrosszabb eredménye. A vállalat a visszaesést a járműszállítások folyamatos visszaesésével és az árak csökkenésével (amelyeket Musk pártpolitikai szerepvállalása sem segített) valamint a környezetvédelmi kreditekből származó bevételek csökkenésével magyarázta.
Musk már több hónapja javasolja, hogy a Tesla vonja be ügyfelei tulajdonában lévő Tesla elektromos járműveit a szélesebb robotaxi hálózatba, felvetve azt az ötletet, hogy az egyének kiadhatnák saját autóikat, és végül akár saját flottájukat is kezelhetnék. Az ilyen terv technológiai aspektusán túl nem világos, hogy a szabályozási és felelősségi kérdések hogyan játszhatnak szerepet. Jelenleg a Tesla még mindig nem távolította el teljesen a biztonsági vezetőket azoktól a járművektől, amelyeket tulajdonol és üzemeltet a kezdő robotaxi szolgáltatásában. Az austini bevezetés során a Tesla minden esetben az anyósülésen tart egy felügyelőt. A Tesla fokozatosan bővítette szolgáltatási körzetét Austinban, és Musk szerint a vállalat néhány héten belül tovább bővíteni tervezi azt. (A Tesla által a múlt héten online megosztott térkép a legújabb robotaxi szolgáltatási területet egyértelműen fallikus alakban ábrázolja.)
Bár a Tesla robotaxi szolgáltatása jelenleg csak meghívottak számára elérhető - köztük olyan közösségi média influencerek számára, akik rendszeresen posztolnak a vállalatról - és nem a nagyközönség számára, Musk eredménybeszámolójában nagyratörő terjeszkedési terveket vázolt fel a robotaxi szolgáltatásra vonatkozóan, és elmondta, hogy a Tesla szabályozói engedélyt kér a szolgáltatás elindításához a Bay Area, Nevada, Arizona és Florida területén. "Amint megkapjuk az engedélyeket és bizonyítjuk a biztonságunkat, akkor az ország nagy részén elindítjuk az önvezető autós fuvarozást. Szerintem valószínűleg ez év végére az Egyesült Államok lakosságának fele számára elérhető lesz az önvezető autós fuvarozás” – mondta.
A Tesla pénzügyi igazgatója a konferenciahíváson elmondta, hogy a robotaxi szolgáltatás bevezetése óta eddig nem történt komolyabb biztonsági incidens Austinban. Hozzátette, hogy a Teslák június óta eddig 7000 mérföldet tettek meg autonóm üzemmódban.