SG.hu

The Crew 2

Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ivory Tower
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i5-2400S 2,5 GHz-es vagy AMD FX-6100 processzor, Nvidia GeForce GTX 660 vagy ATI Radeon HD 7870 grafikus kártya, 8 GB RAM, 55 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i5-4690K 3,5 GHz-es vagy AMD Ryzen R5 1600 processzor, Nvidia GeForce GTX 1060 vagy ATI Radeon RX 470 grafikus kártya, 8 GB RAM, 55 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: The Crew, Need for Speed-sorozat
Kategória: versenyjáték

Nem sikerült túl maradandót alkotnia első versenyjátékával a francia Ivory Towernek, azonban a Ubisoft most adott nekik egy újabb lehetőséget a bizonyításra, így az első rész finomhangolása vagy mások lemásolása helyett elhatározták, hogy valami egészen új élményt hoznak a műfaj kedvelőinek. Játéktesztünkből megtudhatod, hogy miként sikerült nekik mindez!

Sokak szerint a versenyjátékok műfaja évek óta egy helyben toporog. Nincsenek új ötletek, a kiugró címek száma is elenyésző, új próbálkozók pedig alig akadnak. A Need for Speed-sorozat például évek óta csak árnyéka önmagának, a Milestone és a Codemasters próbálkozásait gyakran jobb lenne feledni, ha pedig néha-néha fel is bukkan egy-egy újdonság, rendszerint egy epizód után a süllyesztőben végzi. Emiatt az utóbbi néhány esztendőben – kizárólag PC-ről beszélünk most –, a Forza-sorozat mellett talán a Project Carst nevezhetnénk meg egyedüli alkotásként, mely képes volt emlékezetes pillanatokkal szolgálni.

Abba most ne menjünk bele külön, hogy mennyire rossz a helyzet, ha csak a szimulátorok világát vizsgáljuk, beszéljünk jelenleg kizárólag általánosságban a versenyjátékok műfajáról. Ebbe a közegbe próbált ugyanis 2014-ben betörni egy fiatal francia csapat, a Ubisoft védőszárnyai alatt dolgozó Ivory Tower, akik a kezdetektől nagy ígéretekkel szolgáltak a rajongóknak, hiszen az volt a céljuk, hogy a száguldás mellett páratlan közösségi élményt kínáljanak, ami hiába volt egy hangzatos ötlet, végül sajnos semmi nem valósult meg belőle.

Bár nehéz lenne megfogalmazni, hogy mi volt a The Crew legnagyobb problémája, hiszen inkább általánosságban akadtak vele kisebb-nagyobb gondok, ugyanakkor abban talán a legnagyobb kritikusok is egyetértettek, hogy a jövőben lehet még ebből valami. Ehhez viszont az kellett, hogy a franciák ne menjenek szemellenzővel a Need for Speed-sorozat után, és bár ezt a küldetést sikeresen teljesítették, azért most is sikerült klónozni, csak ezúttal a Forza Horizonnal találhatunk több párhuzamot. Persze a helyzet messze nem ennyire egyszerű!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Olyannyira nem, hogy az Ivory Tower részéről a The Crew 2 kapcsán valóban megvolt az újító szándék, tehát az alapok megőrzésével egy olyan versenyjátékot álmodtak meg, amihez fogható korábban még soha nem volt a piacon. Ehhez készült egy egészen klisés, tényleg csak az egyes futamokat összefoglaló történet, aminek a lényege röviden az, hogy választott karakterünk oldalán az Egyesült Államok legjobb és leghíresebb versenyzőjévé váljunk úgy, hogy földön, vízen és levegőben egyaránt győzedelmeskedjünk az összes szabályrendszerben.

Ezzel gyakorlatilag el is érkeztünk a játék legnagyobb újdonságához, lévén a The Crew 2-ben elrugaszkodhatunk a földtől, és lehetőségünk nyílik például repülőgépekkel vagy motorcsónakokkal is száguldani. Ez a sok helyen óriásinak és hihetetlennek beharangozott újdonság így leírva valóban hangzatos, de a gyakorlatban nagyjából párperces mókának tekinthető, hiszen a játékosok többsége bizonyára inkább kettő- vagy négy keréken teljesíti a futamokat, aminek az oka az, hogy a csónakázás és a repkedés leginkább opcionális.

Nyilvánvalóan óriási élmény, amikor egy versenyautó pilótafülkéjében ülve szinte egyetlen gombnyomásra egy repülőben vagy egy csónakban találjuk magunkat, illetve fordítva, de érezhetően a fejlesztők sem akarták túlzottan előtérbe helyezni ezeket a járgányokat, másrészt pedig nem is nyújt akkora élményt velük a száguldás, mint egy autóval vagy motorral. Bár egyik járműtípus sem rosszabb a másiknál, azonban a négykerekűek köré épített tartalom érezhetően nagyobb és kidolgozottabb, kellemesebb élményt nyújt. Természetesen a hajók és a repülők fogadtatása mindenkiből eltérő érzéseket vált ki, azonban mind a járműfelhozatalon, mind a kapcsolódó tartalmakon érezni, hogy a franciák egyelőre csak kísérleteztek, és a rajongókon múlik majd, hogy mi lesz ennek a koncepciónak a sorsa a jövőben.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ha az újdonságokban nem is túl erős, a tartalom tekintetében egyenesen példaértékűnek tekinthető a The Crew 2. Bár a járművek számát bátran megsokszorozhatták volna, azonban minden más tekintetben gyakran csak ámulunk és bámulunk majd. Versenyzónaként például megkapjuk az egész Egyesült Államokat, és bár nyilván nem egy méretarányos másolatot, ellenben így is akkora területek várnak ránk, hogy sokszor inkább a gyorsutazást választjuk majd azért, hogy mielőbb eljussunk a rajthoz. Itt lesz például New York, San Francisco, Hollywood, a Grand Canyon, a Golden Gate híd és egy sor ismert amerikai helyszín, azonban ezek között néha akkorák a távolságok, hogy 15-20 perceket tölt majd ki a kocsikázás, ami túl sok, hovatovább élvezhetetlen, elveszi az ember energiáit, amikor csak arra vágyna, hogy versenyezzen.

Még nagyobb baj, hogy gyakran egy-egy verseny is hosszabb a 4-5 perces futamoknál, ami hihetetlenül frusztráló, hiszen senki nem képes 30 percen át koncentrálni a tökéletes kanyarívekre vagy a folyamatosan támadó ellenfelekre, hiszen ez a profi pilóták dolga. Egy szimulátorban nyilván indokolt lenne ez a megoldás, azonban a The Crew 2 szerencsére még mindig egy vérbeli árkád versenyjáték, ahol csak rá akarunk tenyerelni a gázra, és a célig száguldani.

Bár ez ebben a formában jól hangzik, sajnos azonban az Ivory Tower elég sok borsot tört az orrunk alá ahhoz, hogy ez ne legyen ilyen egyszerű. A fék például minden jármű esetében tiltott dolog – egyrészt felesleges, másrészt sosem győzünk majd, ha így versenyzünk –, ugyanakkor a falnak csapkodós módszerre sem mindig támaszkodhatunk. Az autók ugyanis nem törnek, legfeljebb karcolódnak, tehát gyakori taktika lesz a pályákon a lökdösődés, ami azért kellemetlen, mert nagyon sok helyszínt úgy alkottak meg a fejlesztők, hogy ez a megoldás ne működjön. Az ugyanis rendben van, hogy az egyenesekben az út szélét telepakolják mozdíthatatlan tereptárgyakkal, de amikor egy kanyarban elkapjuk egy oszlop szélét, és emiatt a féltve őrzött első helyünk rögtön az utolsó lesz, akkor nehéz őszintén mosolyogni a pályatervezőkre.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Az ehhez hasonló bakik pedig rendszeresen megkeserítik az életünket, hiszen majdnem minden helyszínen akadnak olyan részek, melyek gyakorlatilag egy tervezési hiba miatt direkt próbálnak megakadályozni minket a győzelemben, az autónkat nullára lassító elemek mellett pedig csak azok a helyek az idegesítőbbek, ahol kirepülhetünk a pályáról. Érdekesség, hogy ezek a problémák akkor is megjelennek, ha hajóval vagy repülőgéppel versenyzünk, csak előbbi esetben például a túl sekély vízszint okoz problémát, míg utóbbinál a különféle oszlopok és egyebek.

A The Crew 2 négy versenykategóriát kínál nekünk (Street Racing, Off Road, Freestyle, Pro Racing), melyek további alcsoportokat ölelnek fel, a mi célunk pedig, hogy az összes sportág bajnokát földbe döngöljük. A küzdelmek során a hagyományos utcai versenyek mellett lehetőségünk nyílik majd driftelni, gyorsulni, de még a ralizás világába is betekintést nyerhetünk a két új jármű-kategória sajátosságain felül, a győzelem pedig nemcsak a továbbjutás miatt lesz nagyon fontos, hanem azért is, hogy pénzt és fejlesztéseket kapjunk érte. Ezekre azért lesz szükségünk, hogy újabb járműveket vásárolhassunk magunknak, melyeket a végtelenségig tudunk tuningolni, méghozzá nemcsak optikailag, hanem a teljesítmény tekintetében is, amivel a készítők az elhanyagolható járműkínálatot igyekeztek egy kicsikét elfeledtetni.

A fejlesztések ugyanis gyakran annyira jelentősek, hogy egy kezdő gépkocsit is könnyedén összeereszthetünk majd egy profi versenyautóval, ha eleget költöttünk rá. Ami nagy hiányossága még a játéknak, hogy hiába hirdette a Ubisoft ezúttal is fennhangon a közösségi élményeket, gyakorlatilag éppen ez hiányzik a leginkább a The Crew 2-ből. Vannak ugyan csapatos lehetőségeink, de gyakorlatilag ennyi, az Ivory Tower képtelen volt túlmutatni vele az első részen, sőt mi több, inkább egy halom kihívást – titkos autók, mini-achievementek – kivettek belőle, cserébe pedig kis túlzással csak egy medvék fotózására alkalmas lehetőséget kaptunk.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: A megjelenés szempontjából a The Crew 2 bőven az elfogadható kategóriába sorolható, azonban számtalan hiányossága van, amiért nem érdemli meg a maximális pontszámot, hiszen a két évvel ezelőtt megjelent Forza Horizon 3 is sokkal mutatósabb nála. Bár a pályák többsége kellemes látványvilággal büszkélkedhet, azonban a járművek kidolgozottsága hagy maga után némi kívánnivalót, különös tekintettel a műszerfalak egyszerűségére, vagy éppen arra, hogy a tükrökben csak szürkeséget látunk. 2018-ban!

Persze az összkép ettől még rendben van, de ennél láttunk már sokkal jobbat is egy autós játékban, sőt mi több, a pályák renderelésének sebességével is akadnak problémák, ezáltal gyakran a szemünk előtt rajzolódik ki a táj, ami egyenesen nevetséges, a túlzott elmosódásokat pedig inkább nem is jellemeznénk. Ezt megfejeli ráadásul egy csipetnyi optimalizálatlanság is, hiszen az ajánlott gépigény legfeljebb alacsony felbontás mellett tartható, nagyobb monitorokon már gondot okozhat.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Gyakorlatilag ezen a téren van a legkevesebb probléma a játékkal, aminek az oka nem más, mint hogy a készítők nem gondolták túl az árkád irányítást. Nyilván a beállításokkal elvihetjük egy lazább szimulátorba a végeredményt, azonban a járművek terelgetése mindvégig egyszerű marad, miközben a kezelőfelület kellemesen átláthatónak tekinthető, csak indokolt esetben nevezhető túlbonyolítottnak.

Játszhatóság: Az óriási tartalom miatt a The Crew 2-ből legalább 20-30 órát kihozhatunk egyedül, a gépi ellenfelekkel szenvedve, azonban a nagy kérdés az, hogy kinek lesz elég türelme ahhoz, hogy ilyen sok időt beleöljön. A játék ugyanis nagyon gyorsan unalmassá válik, kevés az autó, hamar kiismerhetők a játékmódok – azok is gyakran hiányosak –, közösségi élmény gyakorlatilag egyáltalán nincs, tehát a Ubisoft ígéretei megint megmaradtak elméleti szinten. Nyilván értjük a taktikát, a franciák így akarják DLC-k vásárlására ösztönözni a rajongókat, ami nem nevezhető túl korrekt húzásnak!

Intelligencia, nehézség: A The Crew 2-ben a mesterséges intelligencia a Need for Speed-sorozat évtizedes problémájától szenved, és aki valaha is játszott az EA által gondozott versenyjátékkal, bizonyára jól tudja, hogy ez semmi jót nem jelent. A csaló ellenfelek például teljesen általánosak, de gyakran nagyobb gondot jelentenek a kisebb-nagyobb kellemetlenségek, melyek jelentősen megnehezíthetik a dolgunkat. Ilyen például a rossz pályaszerkesztés is, ami sok esetben nagyobb kihívást jelent, mint megelőzni ellenfeleinket.

Hangok, zene: A zenék ugyan nagyon gyengére sikeredtek a játékban – tonnányi licencelt és ismert slágerre lett volna szükség mindenféle stílusban –, de az autók hangeffektjei azért összességében kellemesek lettek. Az új járműtípusokról már nehezebb nyilatkozni, ellenben nagy probléma azért nincs ezzel a szegmenssel.

Összegzés: Habár egy kicsikét talán túl szigorúak voltunk a The Crew 2-vel, hiszen egy élvezhető árkád versenyjáték lett, de mivel lényegében második alkalommal játsszák el ugyanazt a francia fejlesztők – avagy a nagy ígéreteiknek gyakorlatilag a felét nem teljesítik –, ezért nem sajnáljuk tőlük a kemény szavakat. Azt ugyanis biztosan érzik, hogy bár másodjára sokan még talán lenyelték, a nagy tartalom és az új járműtípusok miatt pedig talán örültek is neki, de harmadik alkalommal ugyanezt már nehezen nyomják le a rajongók torkán. A sorozat még mindig kiváló alapötletekkel és koncepcióval rendelkezik, de a megvalósítás egyszerűen nem akarja utolérni ezeket. A Ubisoft újdonsága tehát hiába élvezetes, alig három-négy óra játék után minden hiányossága megmutatja magát, és gyakorlatilag ugyanott találjuk magunkat, mint korábban az első résznél. Sokkal többet is ki lehetett volna hozni ebből!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Andrevv #7
    Így igaz, azóta se játszottam egyikkel sem annyit mint azzal.
  • Stockbauer33 #6
  • DrSoong #5
    Az NFS Porsche volt a széria csúcsa! Tört és indexelt.
  • muerte2 #4
    Az elsö meg a szodaval elmegy kategoria volt nalam, de ennek a resznek nincs semmi eselye meg egy NFS mellett sem.
  • Ender Wiggin #3
    az elsőt akartam szeretni, de egyszerűen szar volt. annyira, hogy szinte piedesztálra emelte az új NFS-eket. és össze-vissza bonyolítva minden, számomra fejfájdító menüvel. olcsón vettem, lelkiismeret-furdalás nálkül töröltem le a f..ba 2 óra szenvedés után.
  • Tikal #2
    lophattak volna egy kicsit többet más játékokból, akkor talán jobb lett volna.

    pl lehetne garázsom, ahol tárolom az autóimat, egy kikötőm, egy hangárom stb és nem ez a vacak egy gombnyomással repülő vagyok megoldás :D
  • Dante73 #1
    Bámulatos, hogy az utóbbi néhány évben, mennyire nincs közük a játékok kritikusainak, az adott típushoz, amiről ennek ellenére, bátran "szakértői" véleményt mondanak.
    Csak a két leg ordítóbb hiba;
    1; A játéknak nem fizikája, hanem irányítása van. Ennek megfelelően nem is árkád, hanem a három éves kisgyerek kisautó tologatása a szőnyegen.
    Borzasztóan zavaró, hogy ha egy autós cucc irányítása vacak, akkor az be van cimkézve, mint árkád. Ez NEM árkád. Ez egy kalap sza.... vacak.

    A fizikai motor, és a szimulátor NEM összekeverendő egymással. A TDU első részének is volt fizikai motorja. Az NfS 5. fejezetének is (Porsche unleashed). És egyik sem szimulátor. Ellenben az árkád irányítás egy klasszikus, jól megoldott példája mind a kettő. Na az AZ árkád, annak ellenére, hogy a TDU irányítását szokás szidni, mivel hatalmasat "repülnek" a járművek egy-egy bukkanóról elrugaszkodva.
    Ebben egy scriptes irányítás van. És mivel a scripteket egyszerűen képtelenség leprogramozni minden elképzelhető helyzetre, valamint kénytelenek "doboz"ként tekinteni az irányítás tárgyára, így amit kapunk, az egy hiányos, meglepő dolgokat produkáló, erőforrás-zabáló rendszer, amiből az egyszerű játékos annyit érzékel, hogy nem úgy mozog az a "valami" képernyőn, mint egy autó, másrészt, fura dolgokat csinál.
    Ha ezt egy fórumtárs, aki 12 éves, "árkádnak" nevezi, azt képes vagyok elfogadni. De hogy egy cikket megíró szakember... (És csodálkozunk, hogy az utóbbi 10 évben nem jött egy normális NFS, vagy más autós játék, mikor a szakemberek is keverik a szezont a fazonnal?)
    2; A másik a nagy területből adódó "probléma". A cikkíró szerint "unalmas" egyik helyről a másikra autózni... Komolyan mondom, lepetézek. Ennek a játéknak ez a lényege, könyörgöm! NAGY TÉR. Órákig markolhatod a kormányt, és mehetsz a vakvilágba, anélkül, hogy ugyan azt tájat bámulnád folyamatosan. Az instant játékélményre vágyóknak ott a gyorsutazás, a versenyek elérhetők nem felfedezett területen is akár. Ez nem valami bosszantó "butaság". A fejlesztők gondoltak a mai instant generációra, akik az azonnali intenzív élményre vágynak. A hosszú versenyeket meg tessék akkor megcsinálni, mikor az idő engedi. Van kismillió elfoglaltság, el lehet ütni az időt addig is, míg idő nem kerül a hosszabb versenyre. Ugyanis vannak, akik elkocsikáznak a térkép másik részére egy egy verseny kedvéért, és végigcsinálják (munka mellett akár) a hosszabb versenyeket is. Egyszerűen élvezik, (Élvezzük) a játék nyújtotta szabadságot, kihívásokat.

    Egy dologban ellenben egyetértünk. Ki lehetett volna hozni ebből jóval többet is akár, kis odafigyeléssel, akarattal.
    Utoljára szerkesztette: Dante73, 2018.07.29. 09:05:58