Ötvös Tibor

Az elsõ SimCity 5 infók

A Maxis korábban képes volt a The Sims sorozaton kívül mást is készíteni és ennek egyik legékesebb példája volt a SimCity franchise. A játékban egy város teljes menedzselése volt a feladatunk és ez bizony igen kemény diónak bizonyult a legtöbb játékos számára.

A több részt is megélt sorozat utoljára a negyedik résszel jelentkezett, de annak is már jó pár éve. Hamarosan azonban újra visszatérhetünk a jól ismert utcákra, hiszen míg az Electronic Arts korábban csak pletyka szinten "jelentette be" a SimCity 5-öt, addig ma az egyik német újságban megtörtént a leleplezés is a Maxis részéről.



A játék ezúttal az úgynevezett Glassbox motort használja, mellyel lehetővé válik, hogy a városunk mindennapjait akár FPS szemszögből is megvizsgáljuk. Végigmehetünk az utcán, benézhetünk a boltokba, az épületekbe és hasonló nyalánkságok várnak ránk. Emellett a megszokott madártávlatból is látszik majd, ahogy éli mindennapjait a városkánk.

Bekerült egy fejlődési rendszer is a játékba. Ennek lényege, hogy minden tizedik sikeres bevetés után a helyi rendfenntartó erők gyorsabban érnek ki egy-egy helyszínre és gyorsabban göngyölítik fel az ügyeket; a tűzoltók gyorsabb oltják el a tűzeket; az orvosok pontosabban operálnak stb.

A SimCity 5-ben mindenre figyelnünk kell. A lakók például panaszt tehetnek, ha egy szomszédjuk hangosan hallgatja a zenét és ebből akár helyi botrányok is kialakulhatnak - ha nem lép időben közbe a helyi hatóság vagy a hivatalunk.



Természetesen hatalmunk addig van, ameddig a választók akarják. Így nagyon oda kell figyelnünk az esetleges kívánalmaikra, hiszen a rendszeresen megrendezett szavazáson akár veszíthetünk is és akkor vége a játéknak. Ráadásul ha nem teremtünk elég munkahelyet a számukra, akkor rablókká válhatnak vagy fellázadnak ellenünk.

A SimCity 2000-ben volt multira lehetőség és ezt a vonalat viszi tovább a SimCity 5 is. Ellátogathatunk barátaink városába és akár közösen is felépíthetünk egy-egy régiót. A Maxis szerint a fejlesztéshez még legalább egy évre van szükségük, de a kiadó ezt meg is adja a számukra. Will Wright nem működik közre a munkálatokban - ahogy a negyedik epizódban sem.

Azt még érdemes kiemelni, hogy a fenti képek csak vázlatok. A Maxis valószínű a GDC 2012 után áll elő hivatalos médiaanyaggal.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • blessyou #12
    Énnekem meg az hiányzott az újabb részekből, hogy a sakktáblaszerű városképen kívül nem lehetett másféle elrendezésben dolgozni. Pedig a rendes települések csak ritkán teljesen ilyenek. Egy igazi városszimuláló program szerintem nem lehet teljes jó közlekedési szimuláció nélkül. Ehhez pedig egy négyzethálós modell szerintem túl primitív. A mai gépek teljesítménye simán képes lenne vinni egy összetettebb grafikai struktúrát is.
  • sempron07 #11
    "Remélem, hogy a grafika nem fog a városmenedzselés rovására romlani" -

    rovására menni*

    Annak is örülnék, ha a játék továbbra is inkább a makró szempontot hozná előtérbe, a kis részletek hülyesége mellett (lakó feljelenti a szomszédot).
    Kb. mint a Societies^^ kisgyerekeknek. Legyen benne, nem azért mondom, csak ne azon legyen a hangsúly. :)
  • sempron07 #10
    Valamivel el kell tudniuk adni a játékot! :)
    Challange accepted: "építs elégedett lakózónát egy atomreaktor körül." xDDDD

    Remélem, hogy a grafika nem fog a városmenedzselés rovására romlani.
    Valamint nem hinném, hogy kötelezőek lennének az ilyen mellékküldetések - lásd SC4 - Rush Hour.

    Egy kis off:
    Régóta próbálkozom a 4-ben, hogy lemodellezzek egy kis érképrészletet.
    Valakinek van már benne tapasztalata esetleg, tudna ötleteket, tanácsokat adni?
  • WinG #9
    kár, hogy a simsville-ből nem lett semmi, fasza kis játék lett volna.

    http://www.youtube.com/watch?v=DY9Q1ZNSDIE
  • biz11 #8
    ez a "lehetőség lesz bemenni a házakba" mézesmadzag szerintem most is erős túlzás a mai technikai fejlettség mellet. már tizenx éve is volt olyan játék amit ilyennel hirdettek, aztán a végén nem lett belőle lósz*r se, mert nyilvánvalóan túlzás és nem lehet annyi teret megkreálni, max ha valamilyen script alapján legenerálnák minden épület belsejét, de így nem tudom,hogy mi értelme volna annak, hogy be tudunk menni. azt tudom elképzelni reálisan, hogy a főbb intézményekbe tudunk benézni, és esetleg onnan változtatni az épületre jellemző beállításokat, mint pl a tűzoltóságnál a költségvetés, az erőműveknél a teljesítmény, stb, és ennek még valami értelme is lenne. szerintem ez az összes épületbe belemenős dolognak még simán kell 10 év, mert egyszerűen túl sok időt igényel az elkészítése, viszont túl sok gyakorlati haszna nincsen, max egy GTA jellegű játékban. mondjuk pl a GTA 7-8 ban :D
  • KopaszIsten #7
    Én valamikor a 90es években játszottam utoljára SimCity-vel. :) Ott még kis fekete négyzetecskék szimuláltak szinte mindent. :D Szóval nulla grafika volt, de egész jól el lehetett vele szórakozni pár nap erejéig. :)
    Hogy az ifjabbak el tudják képzelni: mintha karakteres üzemmódban raknák ki a pályát ASCII karaktersorozatokból, mint pl. ezek: █▄■▓:D
    Már nem emlékszem, hogy ez még C-64-en volt-e nekem, vagy már a PC P-100-ason.
  • H3nG #6
    Utoljára a 3-al játszottam :) Ha hamarabb kijön mint a diablo 3 akkor kipróbálom ^^
    És erre elég nagy az esély...
  • curse #5
    alig vartam mar egy uj rokabort :)
  • Szefmester #4
    "A SimCity 5-ben mindenre figyelnünk kell. A lakók például panaszt tehetnek, ha egy szomszédjuk hangosan hallgatja a zenét és ebből akár helyi botrányok is kialakulhatnak - ha nem lép időben közbe a helyi hatóság vagy a hivatalunk."

    Hol laknak a fejlesztők? Mert nem irigylem az ottani polgármestert... ha a szomszéd Maggie néni őt zargatja mert a kis Steve hangosan hallgatja az új 10Penny rap művész szövegeit..

    FPS nézet? Minek... oké hogy szép.. de akkor is...
    Bemenni a házakba? Persze és ezek után ne lepődjünk meg hogy majd 30-40GB helyet fog követelni a játék a telepítéskor.
    Küldetéseket eddig is bele tudtak volna tenni ha akarnak! Vagy challange feladatokat pl építs elégedett lakózónát egy atomreaktor körül.
  • narumon #3
    Azért én remélem, hogy csak LEHETNEK olyan küldetések is és nem lesz kötelező, ugyanis egy városfejlesztő, városmanager játékot én azért veszek meg, hogy várost manageljek nem azért, hogy FPS küldetést csináljak benne. Félek is egy kicsit a fent elhangzottak miatt, pedig SimCity sorozat nálam etalon!