28
-
ostoros #28 De az... -
bmw #27 Egyaltalan nem irrealis..... -
#26 Valójában kvp-nek van igaza.
Már több mint 10 éve, hogy én is láttam, tesztelték az akku cserét.
A leg"gyorsabb" megoldás olyan volt, hogy mint a szerelőakna fölé állt be a kocsi, majd lentről kar felnyúlt, régi ki, új be. (macerás, béna, veszélyes, ...)
Merthogy egy aksipakk bizony egy plugin hibrid esetében is 60+ kg, egy pici Leaf esetében meg 208 kg "A masszív fémházas modul 8,7 kg-ot nyom és 24 db található belőle a kocsiban."
Szóval ez bizony emelő, nem az a felkapja a vézna kutas és kicseréli kategória.
Tovább tetézi, hogy ennél a megoldásnál is PRECÍZEN kell odaállni a kocsival. Szóval, elég hamvába halt öltet, spéci új kocsi kialakítás is kellene hozzá, új üzleti modell meg minden.
A másik probléma is valós. Nem fogom a saját agyon kímélt aksipakkomat másnak hagyni (a sajáttal ment 120km, a lehasznált meg 80...).
Ha aksi nélkül venné az ember a kocsit, és azt kvázi bérelné a kúton, max úgy lenne értelme a cserének. És még akkor se lehetnél benne biztos, hogy mennyire jót vagy guberáltat tettek épp bele a kúton, meddig fog elvinni (mert otthon is töltöd, ezért öngól egy leharcolt darab)
Az, hogy te "ránézésre" (vagy bármi műszerrel) megmondod mennyire jó a pakk, az a mese kategória. Ahhoz többször fel kell tölteni és nullára üríteni.
-
Merces2 #25 Én nem is állitottam hogy gazdaságos vagy jó megoldás, esetleg luxusszolgálltatás lehetne, de messze van a
Sequoyah álltal emlitett mérnöki rémálomtol. Egyébként az akkuk állapota könnyen felmérhető, ezzel a ponttal nem értek egyet. -
kvp #24 "Ha ez egy elöl vagy hátul kihúzható rendszerben lenne öt perces meló kicserélni."
Kiprobaltak es nem eri meg. A fo problema az aksik kopasa, azaz hogy a hasznalat miatt minden aksi csomag mas modon kopik, azaz csokken a kapacitasa. Az emberek nem akarnak masok altal szethajtott, felere csokkent kapacitasu aksit kapni. Ez viszont azt jelenti, hogy az eppen kivett kopottakat selejtezni kell, aminek a koltseget valakinek viselnie kell.
Amig az autoban fixen be van epitve az akkumulator csomag, addig annak a kopasa az auto ertekcsokkenesenek resze es ha cserelni kell, akkor az az auto tulajdonosanak a gondja es koltsege amennyiben mar garanciaidon tul van.
Ezzel szemben ha elkezdenek ossze vissza cserelgetni az akiskat, akkor onnantol nem lenne gazdajuk es a cseret vegzo cegnek kellene allnia a selejtezesek es a cserek koltseget. Ez viszony annyira megdragitana a szolgaltatast, hogy szinte senki nem akarna megfizetni, ha kvazi ingyen is fel tudja tolteni az autojat egy picit lassabban. Raadasul akkor biztosan az o aksija marad a kocsiban, tehat tudja milyen mertekben kopott.
Hasonlo okbol nem szokas a gumisnal hagyni a teli/nyari atallasnal a leszedett gumikeszletet, azzal, hogy majd a kovetkezo cserenel megkapjuk valaki maset. Az emberek az ilyen kopoalkatreszeket nem egy nagy kozos kalapbol szeretik kihuzni, hanem a penztarcajuknak megfelelot valasztjak ki, majd azt a vezetesi szokasaik szerint koptatjak.
Az aksicsere csak max. az olyan kereskedelmi jarmuveknel lehet eletkepes, mint egy taxi, busz vagy flottas teherauto, ahol a tulajdonos csak a sajat jarmuvei kozott cserelgeti az aksikat es ezert nagyjabol mindegy melyik jarmuben melyik van eppen. -
Merces2 #23 Ez nem igaz a teslákban egy gyerek is tud akkut cserélni, pedig nem erre vannak tervezve. gyakorlatilag a hűtőn meg az elektromos csatlakozókon kivül , amik maguktol illeszkednek nincs rajta semmi. Ha ez egy elöl vagy hátul kihúzható rendszerben lenne öt perces meló kicserélni...... -
Sequoyah #22 Feleslegesen draga es haszontalan lenne, egy konnektor vegtelenul olcsobb mind szerkezetileg, mind logisztikailag. Egy mernoki remalom egy cserelheto akksis elektromos autot epiteni...
Az elektromos autok oriasi elonye, hogy az esetek tobbsegeben egyaltalan nincs szuksegunk kutakra, hiszen minden reggel feltoltve var minket az auto a garazsban, es nem sokan autozzak ki belole a 2-500km-t napi szinten. A kiveteles esetekre amikor megis tobbet megyunk akkor pedig teljesen vallalhato a 20-30 perces toltes.
Majd ha ezen emberek le lesznek fedve elektromos autoval, akkor erdemes tovabb gondolkozni, de ez meg evtizedekre van, szoval aki rendszeresen sokat megy es nem er ra fel orara megallni, az maradjon csak a benzinesnel. -
dyra #21 Egyszerűbb lenne a városokból kitiltani a kocsikat mint ilyen irreális elvárásokat támasztani. -
Csaba161 #20 Ezért nem feltöltőhelyek kellenek, hanem Akkukutak!
Úgy kéne kialakítani az akkukat a kocsikban, hogy betolnak egy villástargoncát, pik-pakk kioldják az akkuegységet és kitolják a kocsiból a targoncán, egy másik targoncán jön a feltöltött egység, betolják és rögzítik és 10 másodperc múlva mehet is az autó, miközben a lemerült akkumulátorokat akár órákig is tölthetik...
-
Sequoyah #19 Folyamatosan mikromenedzelni akarjak az egeszet, ami a kommunista tervgazdalkodas ota tudjuk, hogy rohadtul nem mukodik. Egyik gyartobol (az autogyartok) a szart is kipreselik, mig masik oldalon a szen es gazeromuvek tovabbra is ontjak a CO2-t.
A megoldas a szakertoi vilag szamara viszont mar regota ismert. Ugy hivjak, hogy CARBON TAX.
Ahelyett hogy hozzanemerto politikusok talalgatnak hogy ki csokkentse a kibocsajtast, a piacra kell bizni. Ha megadoztatjak az osszes CO2 kibocsajtast a keletkezesenek a helyen, akkor nem kell mast tenni, mint a piacra bizni. A mar jol ismert szabadpiaci mechanizmusok biztositjak, hogy a CO2 kibocsajtas visszafogasa ott tortenjen meg, ahol a legtobb CO2-t tudnak megsporolni a legkisebb rafizetessel, es ahol lehetetlen tobbet sporolni, viszont alapszuksegleteket kielegito iparagakrol van szo, azt ne nyirjak ki a hulye torvenyekkel.
Plusz eldolnenek az olyan kerdesek is mindenfele matek nelkul, hogy a villanyautok akkor most sporolnak-e a CO2-vel ha az aram keletkezeset es az akksik gyartasat is beleszamitjuk, vagy nem, vagy esetleg nekem megeri-e bicajjal menni a munkaba, vagy fizetek erte hogy a V8-as izomautoval menjek.
Oriasi elonye, hogy a komplett gazdasag szamara szinte semmilyen veszteseggel nem jarna. Bizonyos iparagak veszitenenek, de cserebe mas iparagak ugyanennyit nyernenek vele (tekintve hogy a karbon-ado szamukra adocsokkentest jelentene).
Persze a karbon-ado eseten is vannak megoldando kerdesek, de kozel sem olyan bonyolultak, mint kezzel szabalyozni a komplett gazdasagot, hogy hol kit buntessunk a karbon-adoval. -
Andrevv #18 Ezeket a kínai cuccokat csak a saját piacukon tudják árulni. Exportra nem tudják nyomni mert megszegnek egy rakás szabadalmat és senki nem engedélyezné ezeket az utakra. Ki van találva a rendszer...
Utoljára szerkesztette: Andrevv, 2018.12.21. 14:27:25 -
#17 Ha tetszik ha nem,egy árúnál döntő tényező az ára.Aki olcsóbban adja,attól fognak többet venni.Ezt Kína tudja,és kihasználja. Jól teszi,nem csak a harácsolásra koncentrálnak.
Miért nem lehet olcsó villanyautót gyártani? Bizonyára nem a drága alkatrészek miatt.
Valakiknek nem tetszik a bevétel kiesés... Nem sokan vennének hagyományos motorral szerelt autót,ha az elektromos olcsó lenne! A benzinkutak meg ki ürülnének.
Nekem elég a 100 km hatótávolság is,csak olcsó legyen az autó :D A másik probléma meg a feltöltésük. Hol? Ha hirtelen elterjednének,nagy gondban lennénk... -
bundasjezus #16 A Tesla-t és a nagy múltú autógyártókat ezek a kínai autógyártók fogják elmosni. Pontosan úgy, ahogy annak idején a kínai dömpingáruk elárasztották a világot Made in China felirattal. Most ugyanez fog lejátszódni az elektromos autók esetében is. -
#15 Azért az a BYD Tang 2 elég durvának tűnik. Több autóból látok benne koppintást, mint Lexus, BMW, Audi, Tesla ... és elég pofásan sikeredett összegyúrni.
Ami a teljesítményét illeti: 500 LE, és 820NM (80km tiszta elektromos távval) ... ideje lesz a Lexus-nak felkötni a gatyót.
Ez biza nem csak hogy most kapná meg idehaza is a zöld rendszámot (30km elektromos táv), de az új bejelentett szigorú angol rend szerint is (70km)
Ráadásul 10 misiért egy béna mondeót kapni, nem egy hibrid SUV-ot (pláne meg nem egy Lexus-t).
https://www.portfolio.hu/vallalatok/szuper-elektromos-autok-amikrol-meg-nem-is-hallottal.305343.html
https://en.wikipedia.org/wiki/BYD_Tang
https://villanyautosok.hu/2016/06/17/2016-legnepszerubb-elektromos-autoi/
-
paragic #14 Az a vicces, hogy egy csomó kínai gyártó erőlködés nélkül hozni tudja majd ezeket az értékeket, vagy akár már most megfelelne, pl. a BYD, vagy a Dongfeng.
A BYD eladásainak negyede már most elektromos.
A Dongfeng 2022-re úgy tervezi, hogy az eladások 30%-a EV lesz. -
kvp #13 A benzines hibrid jobb mint a sima mechanikus hajtasu a kisebb vesztesegek miatt. Egy stirlinges hibrid meg jobb es ott kozel 0 a hoveszteseg. Stirling generatort hibrid autoban mar teszteltek es bevalt. Egy tucat alkatreszbol all csak es barmi relativ tisztan egetheto folyadekkal vagy gazzal elmehet.
A gyorsulgatashoz pedig ott a villanymotor es visszataplalas, raadasul hibridre ra lehet tolteni otthon is a halozatbol. Es meg igy is toredeke az alkatreszszama egy mai autonak.
Szoval a szabalymodositas csak a hagyomanyos motoroknak tesz be, de az osszes uj technologiaval teljesitheto. So van amivel siman tulteljesitheto. -
#12 Nem ment át a kép az előző üzenettel, vagy nem sikerült értelmezned ?
Rögtön az első sor .... "bukta" ? Mi ez, óvoda ?
A rossz levegőért pedig nem 130-al száguldás a hibás (a puszta közepén), hanem bent a városban tötyörgés, álldogálás.
Az elektromotor(ok, mert van amelyikbe több is van, pl 4x4 !) pedig bármikor, 130-nál is besegítenek (csökkentve a fogyit).
Amit lassulnod kell egy eléd 90-el kikászálódó süti miatt, azt az energiát eltárolja, majd a visszagyorsításnál visszapumpálja.
A dízel hibrid (van már) azért is gáz, mert dízel hidegen kopog, nagy kompresszió kell neki, durvább indítani (ránt) ... és továbbra is a legszennyezőbb kibocsájtású motor típus.
Utoljára szerkesztette: mrzed001, 2018.12.19. 23:09:30 -
#11 Már megbocsáss, de rögtön az első bukta. Valóban nem kevés alkatrészből áll egy modern dízel, de egy hibridet még megfejelsz egy villamos meghajtó rendszerrel, és akár egy nagy akksicsomaggal is.
Ha jól tudom a hibridesek csak városban villognak a fogyasztással, mert az alacsony fordulatszámon, vagy dugóban állva pöfögést a villanyüzem optimalizálja. De autópályán, amikor az extra meghajtás csak holtsúly inkább ne kérdezd. :D
Öcsém hibrides munkatársa legalább is ezt mondja, ha őszinte akar lenni. ;) -
#10 "500 millió új autóeladást tervezhetnek a kínai, indiai fejlődő régiókban. Ott azután az elektromos autózáshoz földrésznyi infrastruktúra kiépítése mostanában nem nagyon valószínű."
Ismét egy hatalmas tévedés. A világon a második legnagyobb elektromos kocsi használó ugyanis pont kína (átlagosan percenként 2-őt adnak el).
Egyedül norvégok überlik, akiknél idén már több elektromos autót adtak el, mint benya+dízel.
@Nexus6:
Hidd el, ha ilyen egyszerű lenne, már rég megcsinálták volna. Valójában viszont minél többféle rendszert, hőenergia-visszanyerőt meg hasonlókat akarsz beépíteni a kocsiba, annál bonyolultabb és nehezebb lesz.
A hibridben az a poén, hogy egyszerűbb.
-
#9 Csak azok a megoldások jöhetnek szóba,amik minimális bevétel kiesést jelentenek.(üzemanyag) .Innen már nehezebb nyerni... Egyszerűbb lenne a gyorsítási érték csökkentése. Az jelentene durva károsanyag kibocsájtás csökkenést is!
Na de kinek kell egy "lusta" autó? :D Akkor sem kell,ha kevesebbet fogyaszt!
A sportautó gyártók egyből a kardjukba dőlnének... -
#8 Hát ja. Jelenleg egy átlag utcai autó kb 50%-ban kipufogja a forró gázokkal az elégetett üzemanyag energiáját. Nem feltétlenül az égés hőmérsékletének emelésével kéne a hatásfokot emelni, hanem a kipufogógáz visszaűtésével pl. Akár a közvetlen vízbefecskendezés is tud talán 20-30%-os fogyasztásjavulást elérni maximális teljesítményen, ha jól emléxem a BMW szerint. Csak ugye az autók általában nem azon járnak, így általában kisebb a hatékonyság javulás. Viszont a hibridhez kapcsolni egy állandó, optimális fordulatszámon pöfögő dízelt valszeg a legjobb megoldás lenne. -
#7 Küldjek kötelet, altatót, vagy megoldod!? ;) -
end3 #6 Komolyan mit is várhatnánk? - Az autóiparban érdekeltek dörzsölik a tenyerüket, ha arra gondolnak, hogy jelentősebb új befektetések nélkül, a következő években 500 millió új autóeladást tervezhetnek a kínai, indiai fejlődő régiókban. Ott azután az elektromos autózáshoz földrésznyi infrastruktúra kiépítése mostanában nem nagyon valószínű. Marad a dízel, benzin, ha éppen lesz elég. (mindenki ismeri a számokat: ha az egy évben Magyarországon eladott új autókat (kb. 80 ezer,) szorosan egymás után sorba állítanánk. Körülbelül 240 km közút elfoglalását is jelentené, és ez az eladási szám csak az éves magyar valóság...) És akkor hol még a járó motor és a szén-dioxid! - Az emberiségre ez valószínűleg rosszabb hatású lesz, mint 2050-re azaz a következő 30 évben, - Sebastian Kurz által, éppen a ma reggel a Kossuth-rádióban is közzétett előrejelzés, - Afrika 1-ről 2 milliárd főre gyarapodása. (És nyilván, az ott otthon maradottak közül is sokan vágynak az autózásra.) Lehet, hogy a sad által kívánatosnak jelzett létszámcsökkentést épp az autóipar fogja megvalósítani
Utoljára szerkesztette: end3, 2018.12.19. 08:47:12 -
sad1976 #5 Egyszerűbb és célravezetőbb ,ha a föld lakosságát csökkentenék 37,5 % ra -
#4 Téves .... mekkora de mekkora tévedés.
A kis cm3-s benya motor gyenge. Ami gyenge annak több üa kell ... így a végén ugyanannyit eszik. (1,3-as kocsi 10L-es fogyasztással ... egy vicc !)
Azzal pedig, hogy turbó feltöltőt raknak rá csak azt érik el, hogy a dízelhez hasonlatosan magas káros anyag kibocsájtásúak lesznek (ismét öngól, lásd Ford Ecoboost motorok).
A hiperkönnyű karosszéria szintén öngól, mert onnantól törésteszteken bukik hatalmasat a jármű (lásd Polski Fiat, Smart).
És az a vicc, hogy a japók már lassan 18 éve megtalálták a megoldást: HIBRID.
Mert bizony már annyi ideje futkosnak a hibrid Prius-ok az utakon.
Sőt, 13 éve hibrid SUV-ok is futkosnak az utakon (kapaszkodj meg: környezetbarát :D ).
Mert a benya motor maximális spórolása már ki van dolgozva (Atkinson, olvass utána).
Ennél többet egyszerűen nem lehet kisajtolni belőle, ez a technológiai limit.
Tehát, el kell kezdeni a másik oldalról csalni.
Azaz fékezési energia-visszanyerő (az összes hibrid), amelyekből
- plugin hibrid: (zöld rendszámos) tisztán aksival elmegy akár 30km-ert (de bármikor bekapcsolható benya motor is)
- öntöltő hibrid: ami sokkal erősebb energia visszanyerésre képes (mint a plugin), de kisebb aksija miatt rövidebb elektromos távval (ami a saját erős töltésével persze tovább nő és nő)
Mert a motor legnagyobb problémája, hogy folyamatosan kell mennie, nem áll le.
Akkor is, ha állsz a dugóban (erre vannak újabb start-stop rendszerek), ha lassan gurulsz benne (ekkor leállítani viszont már csak a hibrid tudja), ha 130-al mész enyhe lejtőn le (bizony, hibrid esetén akár ott is áll a benya motor)
Az EU konszernek valójában azért rinyálnak, mert lassan 20 éves lemaradásban vannak a Toyota-Lexus cégekkel szemben (Lexus kizárólag benya-hibridet gyárt), és a hibrid technológiával.
Túlzottan a dízelre mentek rá, még a benyát is másodlagosként, épp csak megtűrve.
És most a dízel botrány bizony durván beintett nekik.
A Ford pár éve vette meg az első (20 éves) Prius szabadalmait, hogy ki tudjon jönni az első saját hibridjével.
A többiek is L.A.S.S.A.N. eszmélnek, és dobják piacra első hibridjüket (20 év lemaradással, ennyi fejlesztési és üzemeltetési tapasztalattal lemaradva)
-
Caro #3 Az EU vezetés szokás szerint esztelen semmirekellők gyülekezete, de az autógyártók is csak hisztiznek.
Bőven lehet 37%-ot csökkenteni. A jelenleg használt belsőégésű motorjaink tervezésénél a termodinamika mikor volt szempont? Azért néznek ki így, mert így egyszerű megcsinálni. A hatékony működéshez mindenképp többszörös expanziós motor kellene.
De meg lehet csinálni. Elég megnézni a hány km-t lehet elmenni 1 l üzemanyaggal versenyeket. Más kérdés hogy a "vezetési élmény" erősen változna, ha a motor meg a komplett autó az üzemanyagfogyastásra lenne kihegyezve (ugye a motor csak az egésznek egy kicsi, de fontos eleme).
A másik, hogy az új technológiák bevezetése általában épp munkahely teremtő, és nem elvonó hatású. Így egyszerűbb hisztizni, hogy ne kelljen csinálni semmi újat, ugyanazt lehessen gyártani mint 80 éve, kis reszelgetésekkel.
A másik oldal meg nyilván azt hiszi, hogy a fizikát át tudja írni. Pedig a valódi környezetvédelem ott kezdődne, hogy jó szerződéseket kötnek, ami a politikusok feladata. Pl. olyat, amit az USA meg Kína is be fog tartani, mert ők a legnagyobb szennyezők, és eddig nekik nem kellett kb. semmit csinálni. -
#2 Simán megoldható,csak egy új fajta csaló szoftvert kell kidolgozni :) -
bundasjezus #1 Na, fel van adva a lecke az európai gyártóknak.
Ideje befejezni az idióta SUV-őrületet és a lóerő licitet. Műszaki szempontból csak egy járható út van: kis tömeg+kicsi, gyenge, de jó hatásfokú belsőégésű motor=kis fogyasztás --> kis CO2-kibocsátás.
Ajánlott szakirodalom: európai autógyártás a 2.vh után.