• Caro
    #3
    Az EU vezetés szokás szerint esztelen semmirekellők gyülekezete, de az autógyártók is csak hisztiznek.

    Bőven lehet 37%-ot csökkenteni. A jelenleg használt belsőégésű motorjaink tervezésénél a termodinamika mikor volt szempont? Azért néznek ki így, mert így egyszerű megcsinálni. A hatékony működéshez mindenképp többszörös expanziós motor kellene.
    De meg lehet csinálni. Elég megnézni a hány km-t lehet elmenni 1 l üzemanyaggal versenyeket. Más kérdés hogy a "vezetési élmény" erősen változna, ha a motor meg a komplett autó az üzemanyagfogyastásra lenne kihegyezve (ugye a motor csak az egésznek egy kicsi, de fontos eleme).

    A másik, hogy az új technológiák bevezetése általában épp munkahely teremtő, és nem elvonó hatású. Így egyszerűbb hisztizni, hogy ne kelljen csinálni semmi újat, ugyanazt lehessen gyártani mint 80 éve, kis reszelgetésekkel.

    A másik oldal meg nyilván azt hiszi, hogy a fizikát át tudja írni. Pedig a valódi környezetvédelem ott kezdődne, hogy jó szerződéseket kötnek, ami a politikusok feladata. Pl. olyat, amit az USA meg Kína is be fog tartani, mert ők a legnagyobb szennyezők, és eddig nekik nem kellett kb. semmit csinálni.