A kis cm3-s benya motor gyenge. Ami gyenge annak több üa kell ... így a végén ugyanannyit eszik. (1,3-as kocsi 10L-es fogyasztással ... egy vicc !)
Azzal pedig, hogy turbó feltöltőt raknak rá csak azt érik el, hogy a dízelhez hasonlatosan magas káros anyag kibocsájtásúak lesznek (ismét öngól, lásd Ford Ecoboost motorok).
A hiperkönnyű karosszéria szintén öngól, mert onnantól törésteszteken bukik hatalmasat a jármű (lásd Polski Fiat, Smart).
És az a vicc, hogy a japók már lassan 18 éve megtalálták a megoldást: HIBRID.
Mert bizony már annyi ideje futkosnak a hibrid Prius-ok az utakon.
Sőt, 13 éve hibrid SUV-ok is futkosnak az utakon (kapaszkodj meg: környezetbarát :D ).
Mert a benya motor maximális spórolása már ki van dolgozva (Atkinson, olvass utána).
Ennél többet egyszerűen nem lehet kisajtolni belőle, ez a technológiai limit.
Tehát, el kell kezdeni a másik oldalról csalni.
Azaz fékezési energia-visszanyerő (az összes hibrid), amelyekből
- plugin hibrid: (zöld rendszámos) tisztán aksival elmegy akár 30km-ert (de bármikor bekapcsolható benya motor is)
- öntöltő hibrid: ami sokkal erősebb energia visszanyerésre képes (mint a plugin), de kisebb aksija miatt rövidebb elektromos távval (ami a saját erős töltésével persze tovább nő és nő)
Mert a motor legnagyobb problémája, hogy folyamatosan kell mennie, nem áll le.
Akkor is, ha állsz a dugóban (erre vannak újabb start-stop rendszerek), ha lassan gurulsz benne (ekkor leállítani viszont már csak a hibrid tudja), ha 130-al mész enyhe lejtőn le (bizony, hibrid esetén akár ott is áll a benya motor)
Az EU konszernek valójában azért rinyálnak, mert lassan 20 éves lemaradásban vannak a Toyota-Lexus cégekkel szemben (Lexus kizárólag benya-hibridet gyárt), és a hibrid technológiával.
Túlzottan a dízelre mentek rá, még a benyát is másodlagosként, épp csak megtűrve.
És most a dízel botrány bizony durván beintett nekik.
A Ford pár éve vette meg az első (20 éves) Prius szabadalmait, hogy ki tudjon jönni az első saját hibridjével.
A többiek is L.A.S.S.A.N. eszmélnek, és dobják piacra első hibridjüket (20 év lemaradással, ennyi fejlesztési és üzemeltetési tapasztalattal lemaradva)