• kvp
    #24
    "Ha ez egy elöl vagy hátul kihúzható rendszerben lenne öt perces meló kicserélni."

    Kiprobaltak es nem eri meg. A fo problema az aksik kopasa, azaz hogy a hasznalat miatt minden aksi csomag mas modon kopik, azaz csokken a kapacitasa. Az emberek nem akarnak masok altal szethajtott, felere csokkent kapacitasu aksit kapni. Ez viszont azt jelenti, hogy az eppen kivett kopottakat selejtezni kell, aminek a koltseget valakinek viselnie kell.

    Amig az autoban fixen be van epitve az akkumulator csomag, addig annak a kopasa az auto ertekcsokkenesenek resze es ha cserelni kell, akkor az az auto tulajdonosanak a gondja es koltsege amennyiben mar garanciaidon tul van.

    Ezzel szemben ha elkezdenek ossze vissza cserelgetni az akiskat, akkor onnantol nem lenne gazdajuk es a cseret vegzo cegnek kellene allnia a selejtezesek es a cserek koltseget. Ez viszony annyira megdragitana a szolgaltatast, hogy szinte senki nem akarna megfizetni, ha kvazi ingyen is fel tudja tolteni az autojat egy picit lassabban. Raadasul akkor biztosan az o aksija marad a kocsiban, tehat tudja milyen mertekben kopott.

    Hasonlo okbol nem szokas a gumisnal hagyni a teli/nyari atallasnal a leszedett gumikeszletet, azzal, hogy majd a kovetkezo cserenel megkapjuk valaki maset. Az emberek az ilyen kopoalkatreszeket nem egy nagy kozos kalapbol szeretik kihuzni, hanem a penztarcajuknak megfelelot valasztjak ki, majd azt a vezetesi szokasaik szerint koptatjak.

    Az aksicsere csak max. az olyan kereskedelmi jarmuveknel lehet eletkepes, mint egy taxi, busz vagy flottas teherauto, ahol a tulajdonos csak a sajat jarmuvei kozott cserelgeti az aksikat es ezert nagyjabol mindegy melyik jarmuben melyik van eppen.