46
  • esztyopa
    #46
    Alapvető probléma,hogy a szoftweres,önvezérelt autó téves/hibás infóból nem tud dolgozni ! Hibázik,vagy leblokkol.
    Az ember /még a legbénább sofőr is/ képes értelmezni egy hiányos,vagy téves infót,mivel minden háttérinformációt hozzá tud kapcsolni./Hacsak nem...
    szőke.../
  • M2 #45
    "Vajon ott mekkora lesz az interferencia?"

    Vajon mekkora az interferencia ott, ahol 100 ember is mobilozik egyszerre? Atyavilág! :-)

    Az első megoldandó feladat a legnehezebb: az autónak önállóan, külső segítség nélkül kell közlekednie olyan terepen, amit embereknek építettek és tele is van emberekkel.
    Később aztán jöhetnek az egyre bonyolultabb hálózatok és a kizárólag robotautóknak kiépített infrastruktúrák. A végén már csak el kell hagyni a leggyengébb láncszemet, a zavaró "zajt": az embert. Na az lesz egy érdekes, új korszak...
  • M2 #44
    Rizikós helyzetekben már most nagyságrendekkel jobb az autopilot, mint az átlagos ember.

    Tesla Autopilot saves lives compilation 2017
  • Tetsuo
    #43
    Márpedig egyszer működhet, de még korai és sokkal több pénzbe / erőforrásba kerül az átállás, mint ahogy azt vízionálták.
  • Tetsuo
    #41
    +1
  • hungi
    #40
    Hagyd már abba, nem értesz hozzá és kész!
  • Elmin
    #39
    "Ha az erzekelok adatai nem fedik egymast, akkor az meghibasodast jelez, az auto azonnal fekez, es biztonsagossan kiall a forgalombol.
    De miutan sok egymastol fuggetlen erzekelo van, es mindegyik duplazva, triplazva van, szinte lehetetlen, hogy annyi erzekelo hibasodjon meg egyszerre, hogy legalabb a veszleallast ne lehessen biztonsagossan megoldani."
    Ez egy autóra igaz lehet, de mi lesz akkor ha 20-30 vagy több 100 ugyanolyan érzékelővel ellátott autó egyszerre "sugároz" egy területen?
    Vajon ott mekkora lesz az interferencia?
    Viszont már megvan az újabb támadási felület amit meg kell oldaniuk, mert autópályán ez végzetes lehet, és másutt is.

    "Nem fog valogatni, MINDENKIJET. A robot elorre gondolkodva, tobb szaz meterre elore tervezve eleve ugy fog vezetni, hogy minden lehetoseget ki tudjon vedeni."
    Ez a programozókon fog múlni, hogy pontosan le tudják programozni HIBA MENTESEN, meg a hardveren, hogy az 100-osan működjön.
    Persze ez nem fog menni gyorsan, és lehet, hogy nem is fog sikerülni.

    Valószínűleg ez alapjaiban megfogja változtatni a városok kinézetét, pl. az utak mellet legalább 5-10 méter üres területnek kell lennie. Nem lehet elektromos doboz, szekrény, villanyoszlop, bokor, az optimális gyors balesetmentes közlekedésért.
  • duke
    #38
    Az elmult 10 evben eleg sok informacio lett ismert az onvezeto autok mukodeserol, es az erzekelok fajtairol. Szoval anelkul hogy onvezeto autot fejlesztenek, eleg biztos vagyok benne, hogy milyen koncepciok menten fejlesztik az iranyitast. Es pusztan a jozan esz alapjan, ugyan mi maskepp mukodhetnenek az onvezeto autok, mint hogy minden elertheto informaciot felhasznalva elorre tervezzen ? Talan random generatorral fogja meghatarozni, hogy a gyalogost usse el vagy, kamionnal utkozzon ? Nem, hanem ugy vezet, hogy meg elmeleti esely sem legyen ra, hogy ilyen kivedhetetlen szituacioba keruljon.

    "Szerintem az eddigi kísérleti járművek, a szenzorok eddigi magas ára miatt sem voltak ennyire redundás szinten magasan felszerelve."
    Nem hinnem, hogy kulonosebben bizonyitani kene, azt amit mindenki tapasztal mar evtizedek ota, hogy eloszor minden fejlesztes rendkivul draga, aztan husz ev mulva ragogumi melle csomagoljak ajandeknak :) (az elso cd iro 1.5 millio forint volt)

    "akkor vérmérséklettől függően ki előbb ki később kikapja a vezetést a törtymörgő AI""
    Szerintem ezt a valtott vezetest, hamar elfogjak hagyni, mert valoszinuleg ez a legrosszabb kombinacio mind kozul. Ha barmikor atveheti valaki a vezetest, akkor a biztonsagos vezetes koncepcioja, ami a legfontosabb az egesz onjaro autozasbol szunik meg. Ezenkivul amugy is csokkeni fog az emberek vezetesi gyakorlata, tehat plane kerulni kell azt, hogy az ember csak ugy szorakozasbol atvegye a vezetest, vagy netan bonyolult helyzetben a gep adja at neki. Ha megoldhatatlan a szitu, akkor inkabb legyen veszleallas, amig ki nem tisztul a forgalmi helyzet.
  • NEXUS6
    #37
    Miért van az az érzésem, hogy ezeket kb. hasból írod és nem egy valós szoftver/hardver tulajdonságait, fejlesztési célkitűzéseit ismerve?

    "Ha az erzekelok adatai nem fedik egymast, akkor az meghibasodast jelez, az auto azonnal fekez, es biztonsagossan kiall a forgalombol."
    Jelenleg szerintem sípol, meg próbálja átadni a vezérlést a humának. Ha nem sikerül persze leáll, de az átadási kísérletek azért rendesen viszik az időt.

    "De miutan sok egymastol fuggetlen erzekelo van, es mindegyik duplazva, triplazva van, szinte lehetetlen, hogy annyi erzekelo hibasodjon meg egyszerre, hogy legalabb a veszleallast ne lehessen biztonsagossan megoldani."
    Szerintem az eddigi kísérleti járművek, a szenzorok eddigi magas ára miatt sem voltak ennyire redundás szinten magasan felszerelve. Ez később persze változhat a szenzorok jóárasításával.

    "Nem fog valogatni, MINDENKIJET. A robot elorre gondolkodva, tobb szaz meterre elore tervezve eleve ugy fog vezetni, hogy minden lehetoseget ki tudjon vedeni. Az ember ugy vezet, hogyha 70 a megengedett, akkor sotetben, onos esoben, kodben is minimum 70-el megy, de inkabb 90-el, mert "joga" van hozza, es leszarja a baleset 2-3 %-os eshetoseget."
    Aha, szóval te így vezetsz! Én mondjuk nem.

    "A robotnak meg, nem fog derogalni 25-re lassitani, ha egy belathatatlan utcasarokhoz kozelit, ahonan kutya, gyerek, biciglis, tolato kamion, barmi kijohet."
    Nézd, ha nem találnak erre ésszerű megoldást, (márpedig egy szinten jogos, hogy ahol lehetetlenség infót szerezni/megállni ott ne száguldozzon az ember), akkor vérmérséklettől függően ki előbb ki később kikapja a vezetést a törtymörgő AI kezéből, még ha ittas is, hogy én is belemenjek egy reális tpapasztalatok nélküli gondolatkísérletbe. Legfeljebb a bekészített vodkára ráhúz, mint Rezesova, és azt mondja, hogy épp akkor nyomta meg az autópilóta bekapcsolóját, mert természetesen ő ittasan nem vezet.

    Csak azt akarom mondani, hogy ha az AI nem lesz legalább olyan jó, mint az organikus és emellett még nem ad valami extrát is, akkor az emberek soha nem fogják használni, vagy legalább is nem teljesen helyettesítve őket.
  • duke
    #36
    "hogyha egy vagy több szenzor, radar, eltérő adatot ad a központi rendszernek, és egyik szenzor sem jelez hibát akkor a rendszer melyik adat alapján dönt."

    Ha az erzekelok adatai nem fedik egymast, akkor az meghibasodast jelez, az auto azonnal fekez, es biztonsagossan kiall a forgalombol.
    De miutan sok egymastol fuggetlen erzekelo van, es mindegyik duplazva, triplazva van, szinte lehetetlen, hogy annyi erzekelo hibasodjon meg egyszerre, hogy legalabb a veszleallast ne lehessen biztonsagossan megoldani.


    "A másik gond pedig, hogy kinek az életét fogja előtérbe helyezni, az úton közlekedőét, vagy az utasét?"

    Nem fog valogatni, MINDENKIJET. A robot elorre gondolkodva, tobb szaz meterre elore tervezve eleve ugy fog vezetni, hogy minden lehetoseget ki tudjon vedeni. Az ember ugy vezet, hogyha 70 a megengedett, akkor sotetben, onos esoben, kodben is minimum 70-el megy, de inkabb 90-el, mert "joga" van hozza, es leszarja a baleset 2-3 %-os eshetoseget. A robotnak meg, nem fog derogalni 25-re lassitani, ha egy belathatatlan utcasarokhoz kozelit, ahonan kutya, gyerek, biciglis, tolato kamion, barmi kijohet. Plusz a robot, jobban lat, sokkal gyorsabban reagal. Szoval a robot folyamatossan figyel, es minden szazad masodpercben maximum biztonsagra torekszik, igy nem fog belemenni olyan szituacioba, amit nem tud 100 %-os biztonsaggal megoldani.
  • Elmin
    #35
    Nem csodálkozom rajta, a gond az lesz, hogy egyre több ilyen és ehhez hasonló baleset lesz egy ideig, mert ezeket a teszteket nem fogják leállítani, és ezért egyre több ilyen autó lesz az utakon.
    Majd 20-30 év múlva már valószínűleg elég jó alternatíva lesz. Addig meg sajnálni lehet azokat akik áldozatul esnek.
  • NEXUS6
    #34
    Tavaly nyáron volt egy dúrva balesete a Teslának. A 2X3 sávos főúton nem vette észre az Autopilot az elötte keresztben áthaladó 18 kerekes kamiont nappal jóidőben.

    Egyelőre szerintem is óvatosan lehet örömködni ennek a technológiának. Aludni nem ajánlott mellette, de DVD-t nézni sem (az áldozat momentán a Harry Pottert nézte).
  • Elmin
    #33
    Amit írsz abból az derül ki, hogy magadat mutattad be, és rossz emberismerő vagy.
    Javaslom ne nagyon hangoztasd, mert még nem vesznek komolyan.
  • Tetsuo
    #32
    Gondolom, olyan tizenöt éves lehetsz. Előszőr egy alapműveltségnek kell kialakulnia, majd bizonyos témákban - ami érdekel -
    érdemes elmélyedned, hogy érdemben hozzászólj. ;-)
  • Elmin
    #31
    "Azért csodálkoznék, hogy ha az utak mm pontosan lennének benn az adatbázisokban, ezért van rajta a rahedli szenzor a kocsikon gondolom, hogy ne a lábadon álljon meg."
    Nekem csak annyi bajom van azzal a rahedli szenzorral, hogyha egy vagy több szenzor, radar, eltérő adatot ad a központi rendszernek, és egyik szenzor sem jelez hibát akkor a rendszer melyik adat alapján dönt.
    A másik gond pedig, hogy kinek az életét fogja előtérbe helyezni, az úton közlekedőét, vagy az utasét?
    Amúgy nem rossz ötlet az önvezető autó persze csak akkor, ha meg is lehet benne bízni 100%-osan, viszont mivel majd folyamatosan javítani fogják a rendszert ezért egyre biztonságosabb lesz.
    Persze ezért nem fogok még az elején olyan autót venni. :)
  • NEXUS6
    #30
    ;)
    Azért csodálkoznék, hogy ha az utak mm pontosan lennének benn az adatbázisokban, ezért van rajta a rahedli szenzor a kocsikon gondolom, hogy ne a lábadon álljon meg.
  • Elmin
    #29
    "Mert a fizikai frissítéshez ki kell battyogni és ez pénz. Egy online frissítés meg két kattintás... "
    Annak a meghackelése, megzavarása sem sokkal több.
  • Elmin
    #28
    " A GPS szándékosan le van butítva 10 méteres pontosságra az amerikaiak által, de az európai Galileo már rég centis pontosságú. Meglepő módon a mezőgazdaságba kell leginkább ez a precízitás, a földeken dolgozó kombájnok így tudják hol kell fordulni és vetni, hogy például pontosan a magsorra szórják a vegyszert, és így csak annyit használjanak belőle, amennyit feltétlenül szükséges. "
    De ez még mindig nem mm pontosságú.
    Szerintem neked sem lenne mindegy, hogy a lábad előtt áll meg az autó, vagy a lábadon.
  • Elmin
    #27
    "Ezen kívül itthon a rendőrségi jegyzőkönyv felülírhatja a közút kezelőnél lévő adatokat. Előfordult már, hogy rendőr szerelt vissza korlátozó táblát a mérés idejére, a bíróság pedig ezt szabályosnak találta."
    Erről, hol van információ, vagy valamilyen törvény?
  • NEXUS6
    #26
    Értem mire gondolsz, de ha precízek akarunk lenni, a jelenlegi szabályozásnak, (1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól) nagyon áttételesen van köze politikai, vagy gazdasági érdekekhez. Attól, hogy egy trendi politikus lesz egy ország vezetője, és támogatja is a robotkocsit nem fog sok minden változni. Mert ez egy jogi szabályozás, ami sokkal inkább arról szól, hogy az egyes közlekedők között fellépő konfliktusokra megoldást találjon, tisztázza a jogokat és kötelezettségeket, mint sem valakinek a politikai téveszméit, vagy gazdasági peferenciáit érvényesítse.

    Amíg egyetlen ember is van az utakon, addig viszont lesznek táblák, mert az ember a jog elött alany, az viszont hogy a robotkocsi az lenne még nem eldöntött, és lehet hogy soha nem is lesz az!
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2017.08.11. 11:29:58
  • duke
    #25
    "A jelenlegi robotauto fejlesztesnek van egy kevesbe ismert terulete, a varosi harci kornyezetben torteno automata mukodes. Ez konkretan szetlott varosokat es a sarkok mogott bujkalo ongyilkos merenyloket jelent. "

    Felek tolle, hogy amilyen jol kezeli Europa az illegalis bevandorlast, hamarabb fogjuk a robotautok harci uzemmodjat hasznalni, mint a normalisat.
  • duke
    #24
    "hogy elegendő a közlekedési táblákat, illetve azok egyes részeit vagy betűit egyszerűen leragasztani és így máris téves információk jutnak el az önállóan közlekedő járművekhez"

    Az emberek 90 %-a eszre sem veszi a tablakat, akkor sem ha jol lathatoak, a robot legalabb tud rolluk.
    Utoljára szerkesztette: duke, 2017.08.11. 00:39:02
  • Tetsuo
    #23
    Igen, de annak, hogy ezt túllépjük, nincsen technikai akadálya, csak politikai, illetve financiális.
    A közútkezelés és adott jogszabályok online követése előbb bekövetkezhet, mint az AI vezérelte, minden (közlekedési)
    helyzetben helytálló autókra épülő városi forgalom. A két megközelítés az eredményt tekintve természetesen szinergikus.
  • Cat #22
    A probléma az, hogy még a fejlett országokban sem mindig tudja azonnal maga a közútkezelő sem, hogy hol mi van, épp melyik közműcég bontotta fel az utat vagy hol terelték el a rendőrök egy baleset miatt a forgalmat.
  • Tetsuo
    #21
    Egy adatbázissal összefésülve tudja, hogy hol milyen "táblák" (korlátozások) vannak, így végül tábla sem kell, csak az adatok.
  • Tetsuo
    #20
    Hát nem ezt írtam én is? Ülj le és olvasd tovább a hozzászólásomat, talán azt a részt is idézed majd. ;-)
  • Sequoyah
    #19
    Nabumm, at kell programozni a tablafelismerest es kesz. Ez maximum ma problema, aztan javitas utan mar soha tobbe.
  • kvp
    #18
    A gps arra jo amire a terkepek altalaban, hogy az auto tudja melyik lehajtonal vagy sarkon kell befordulni. A tobbihez meg a szenzorok kellenek. Egyebkent az onvezeto autok meg az uttestre berohano gyerekre es macskara is fel vannak keszitve es elegge lelassitanak ilyen ovezetekben hogy meg veletlenul se ussenek el senkit es semmit. Ebben mar jobbak mint sok iskola es jatszoter mellett 50-el szaguldozo ember.
  • Ender Wiggin #17
    A GPS mire jó azon kívül hogy az individuális autó saját magát el tudja vele helyezni térben? Azzal nem látja a kátyút, útépítést, a többi autót a gyalogosokat... stb.
    Meg úgy általában van egy komoly probléma ezekkel az önveztő lázálmokkal: hogy nem számol sem a motorosokkal, sem az egyéb útratévedő járművel.
  • NEXUS6
    #16
    III
  • NEXUS6
    #15
    Ha te mondod! XD
  • nkmedve
    #14
    Pont mostanában volt cikk róla, hogy a GPS mennyire sérülékeny és megbízhatatlan:
    A GPS nem elég biztonságos

    Szóval sem a táblás, sem a GPS-es módszer nem igazán használható egyelőre. Nagyon bizalomkeltő az egész autonóm közlekedés eddig... :)
  • kvp
    #13
    A jelenlegi robotauto fejlesztesnek van egy kevesbe ismert terulete, a varosi harci kornyezetben torteno automata mukodes. Ez konkretan szetlott varosokat es a sarkok mogott bujkalo ongyilkos merenyloket jelent. Ezt a fejlesztest jellemzoen foleg a darpa koordinalja. Meglepo modon egesz jo eredmenyeket ertek el, az automata autok meg a ied gyanus roncsokat es utfoltokat is sikeresen kerulik el, tovabba egesz jol kepesek kezelni a felejuk rohano ongyilkos autokat es robbanomellenyes civileket. Ha erre sikerult hasznalhato szoftvert irni, akkor a harmadik vilag atlagos dugoja sem jelenthet legyozhetetlen kihivast.

    Egyebkent egy jo robotauto rendelkezik terkeppel es gps-el, de azokat arra hasznalja hogy tudja merre kell menni. A tenyleges haladasban csak a kornyezetere hagyatkozik, azaz a 3-4 fele szenzortipusbol kinyerheto adatokra.

    Egyebkent a tabla azonositas is gond nelkul megy, meg felig osszegrafitizett esetben is, ha a lidar alapu szegmentalt 3d-s terkepet korrelaljak a kamera altal latott keppel, majd az igy azonositott potencialis tablakat nezopontfuggetlen sikkorekcio utan (virtualisan szembeforditjak a ferden latszo tablakat) egy statisztikai kepfelismero algoritmus elemzi. Ez kidobja hogy mekkora valoszinuseggel latunk egy-egy tabla tipust. Ilyenkor a legvaloszinubb a nyertes. (az algoritmus betanitas utan kepes felismerni azt is, ha valaki sotp-ot ir a stop tablara) A kombinalt szenzor rendszerek mar most is jobban latnak mint az emberek es ha sikerulne a 360 fokos lidar melle vegre 360 fokos kamerat is rakni (lasd google), akkor pontos es jo minosegu kepet kapna a rendszer, ami meg azt is meg tudja mondtani, ha legy szallt a tabla szelere vagy nekiment valaki es ettol elhajlott a tabla sarka.

    Nem kell annyi ido a megbizhato rendszerekig amennyire az atlagos emberek tippelnek. Az, hogy mikor lesz olcso mar mas kerdes, de mivel az elektronika teljesitmenyaranyosan egyre olcsobb, igy igazabol csak tomeggyartas kerdese, hogy mikor lehet kesz robotauto kit-eket kapni, amiket a gyartok csak beepitenek az autoikba. Sok gyarto persze csinal sajatot es lehet elobb utobb az egyik kit gyartoja lesz a nagyobb autogyarto de ez mar gazdasagi kerdes.
  • molnibalage83
    #12
    Le tetszik lenni maradva. Nagyon, de nagyon régóta nincs GPS butítás. Cifu-tól idézek.

    A Navstar GPS megalkotásával azonban a hadsereg kiengedte a szellemet a palackból. Eleve már tervezték egy civil csatorna meglétét, amelybe azonban meghatározott mértékű, véletlenszerű változót is tettek, így vízszintesen 100, függőlegesen 50 méteres pontosságot nyújtott volna csak, ez volt a Selective Availability (~kiválasztható hozzáférés). Ez katonai szempontból elégséges ahhoz, hogy az ellenfél precíziós fegyverei számára ne legyen megfelelő, illetve alapból elég pontos ahhoz, hogy például egy hosszújáratú civil utasszállító vagy tengerjáró hajó gyorsan, és az elérhető rendszerek pontosságánál nem sokkal rosszabb rendszerhez férjen hozzá bárhol a világon, folyamatosan.

    [quote]A probléma az volt ezzel, igény volt pontosabb civil alkalmazásra (például kikötőkben, reptereken), ezért fix földi adótornyokat is lehetett felhúzni, amelyek a kapott Navstar L1 jeleket vizsgálva korrigálták azok tökéletlenségeit, és egy korrekciós jelet adtak le – ez volt a Differential GPS, amely a környéken lévő GPS vevők pontosságát 10 méteres szintre, vagy akár valamivel az alá is leszoríthatta. Csakhogy a Navstar adott még egy lehetőséget a hadsereg kezébe – ha kívánta, akkor egy-egy régióban konkrétan kikapcsolhatta a civil jelet, így csak a katonai GPS vevők lesznek használhatóak.

    A GPS első komoly harci bevetése az 1990/91-es Öböl-háborúban történt, ahol a szövetségesek nagy hasznát vették a pontos helyzet-meghatározásnak és a pontos időmeghatározásnak. Az az apró probléma adódott viszont, hogy egyszerűen nem állt rendelkezése elég katonai GPS vevő, így a civil piacról szereztek be gyorsan egy nagyobb mennyiséget, és osztották szét a katonai vevővel nem rendelkezők között, és a hadműveletek időtartama alatt kikapcsolták az SA-t.

    A civil ügynökségek, első sorban az amerikai Légügyi Hivatal (FAA) lobbyzni kezdtek, hogy kapcsolják ki az SA-t, és tegyék elérhetővé a civil felhasználók számára is a teljes értékű GPS jeleket. Az FAA motivációja könnyen megérthető, hiszen egy stabil és megbízható GPS szolgáltatás mellett nincs többé szükség az országban szétszórt ezernyi VOR(/DME) antennára, így ezek üzemeltetésére és karbantartására se kell többet költeniük. A parti őrség pedig hasonlóan tehetett volna a Loran-A/-C rendszerrel. Végül 2000 május 1.-én hivatalosan is kikapcsolták az SA-t, ami után a Loran-C rendszer létjogosultsága végképpen megszűnt.

    Navstar GPS Block III megjelenésével (2017-ben indulna az első példány a világűrbe) némileg átalakulnak a csatornák is, a hagyományos L1 megmarad, azonban lesz egy L1C (Civilian) és az L2C is megjelenik. Az L1C és az L2C is első sorban nagyobb energiájú adást jelent, illetve a más GPS rendszerek (mint a Galileo) párhuzamos használatában segédkezik. Az L1C és az L2C használatával a pontosság (3 méterről) 1 méteres javul, illetve a jelek foghatósága illetve zavarvédettsége is egy fokkal jobb lesz. Az L4 (1381.05 Mhz) sorsa még bizonytalan, az ionoszféra hatásainak csökkentésére szeretnék felhasználni. Az L5 (1176.45 Mhz) a Safety-of-Life, vagyis a rendkívül nagy pontosságú adásokhoz használatos – az L1C, L2C és az L5 szimultán használatára képes GPS vevők pontossága 1 méter alatti lehet. Végezetül pedig a Block III műholdakba már nem is rendelkeznek a Selective Availability képességével, így a folyamatos civil hozzáférés immár végképpen biztosított lett.

    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2017.08.09. 15:03:48
  • molnibalage83
    #11
    Mert a fizikai frissítéshez ki kell battyogni és ez pénz. Egy online frissítés meg két kattintás...
  • Cat #10
    Ez sose volt így. A GPS szándékosan le van butítva 10 méteres pontosságra az amerikaiak által, de az európai Galileo már rég centis pontosságú. Meglepő módon a mezőgazdaságba kell leginkább ez a precízitás, a földeken dolgozó kombájnok így tudják hol kell fordulni és vetni, hogy például pontosan a magsorra szórják a vegyszert, és így csak annyit használjanak belőle, amennyit feltétlenül szükséges.
  • cateran
    #9
    A GPS navigacio max akkor johet a kepbe, ha legrosszabb esetben mm-ket teveszt..jelen allapotaban metereket.....
  • lammaer
    #8
    Ha kellően pontos a GPS navigáció, akkor nem kell tábla... ahogy mindenki ügyesen megfogalmazta, a tábla az embernek kell, akinek nem jó a memóriája és a vizuális információt fogja fel leggyorsabban.

    A gépnek nincs rá szüksége.

    És nem, ehhez nem kell csillió milló dolláros úthálózatot épiten, a technológia már ott van mindenkinek a mobiltelefonján :D
    Utoljára szerkesztette: lammaer, 2017.08.09. 14:12:26
  • lammaer
    #7
    " de szerintem ezeknél az egyemistákkal 2 hónap alatt összedobott progiknál többre vagyok képes"

    ???
  • barret
    #6
    Ezeket a szarokat nem kellene emberek közé engedni,építsenek nekik külön utat!
    Különben sok balesetet fognak csinálni,pitiáner problémák miatt!