• duke
    #36
    "hogyha egy vagy több szenzor, radar, eltérő adatot ad a központi rendszernek, és egyik szenzor sem jelez hibát akkor a rendszer melyik adat alapján dönt."

    Ha az erzekelok adatai nem fedik egymast, akkor az meghibasodast jelez, az auto azonnal fekez, es biztonsagossan kiall a forgalombol.
    De miutan sok egymastol fuggetlen erzekelo van, es mindegyik duplazva, triplazva van, szinte lehetetlen, hogy annyi erzekelo hibasodjon meg egyszerre, hogy legalabb a veszleallast ne lehessen biztonsagossan megoldani.


    "A másik gond pedig, hogy kinek az életét fogja előtérbe helyezni, az úton közlekedőét, vagy az utasét?"

    Nem fog valogatni, MINDENKIJET. A robot elorre gondolkodva, tobb szaz meterre elore tervezve eleve ugy fog vezetni, hogy minden lehetoseget ki tudjon vedeni. Az ember ugy vezet, hogyha 70 a megengedett, akkor sotetben, onos esoben, kodben is minimum 70-el megy, de inkabb 90-el, mert "joga" van hozza, es leszarja a baleset 2-3 %-os eshetoseget. A robotnak meg, nem fog derogalni 25-re lassitani, ha egy belathatatlan utcasarokhoz kozelit, ahonan kutya, gyerek, biciglis, tolato kamion, barmi kijohet. Plusz a robot, jobban lat, sokkal gyorsabban reagal. Szoval a robot folyamatossan figyel, es minden szazad masodpercben maximum biztonsagra torekszik, igy nem fog belemenni olyan szituacioba, amit nem tud 100 %-os biztonsaggal megoldani.