20
  • Ahoy
    #20
    Értem én, hogy "az játsszon az Extraterr.-el" akinek a régi kell... csak nem értem mitől lesz több, vagy jobb a játék, hogy ezeket kivették belőle. A megbízás teljesítés szerintem gagyibb és erőltetettebb mint a régiben. Szóval én csak azt az egy dolgot nem értem, hogy miért lesz modernebb vagy jobb a game, hogyha kivesznek belőle lehetőségeket az eredetihez képest.

    A harcrendszert még teljesen megértem, mert a kasztok kellenek a feszes újfajta játékélményhez... de a gyártás-kereskedés, inventory, bázisépítés, repülők, bázistámadás stb... ezek mind olyan dolgok voltak amik a modern XCOM játékélmény mellett is elfértek volna, nem bonyolítják a játékot és azért kis hagyományos XCOM fílinget is hagytak volna.
  • vik3
    #19
    Túl nagy volt a nyomás nekem is :)
  • SaGa Jr
    #18
    Lehet "pénzt" csinálni gyártásból a black market-en. Minden hónapban vannak dolgok amikért kiemelt supplies-t fizetnek (ilyenkor lehet pénzt csinálni, mert amúgy sokat valóban nem érnek a használt cuccok), plusz ott mindent el lehet adni, így a felesleges hullákat, gyenge cuccokat és szükségtelen vackokat is. Sokkal nagyobb bevétel szerezhető onnan, mint amit a hónap eleji juttatás hoz a konyhára.

    "Bázis támadás" itt is van, az Avenger-t egyszer elkapja egy üldözés során az ellenfél (ha nagyon bénán játszik az ember egynél több alkalmat is elő tud hozni).

    A körlimitek azért különösebb probléma nélkül teljesíthetőek, már a játék elején is, míg később, jobb páncélokkal, extra mobility-t adó eszközökkel fele idő alatti teljesítés sem lesz ritka. Már persze ha az ember hajlandó átállni a régi beidegződésről amit a játék elődjénél használt, hogy lépésben haladunk és mindenki mindig overwatch-ban van. Azt sem árt figyelembe venni, hogy az időlimitek egyes feladatokban az elsődleges cél teljesítésével meg is szűnnek és onnantól már olyan ütemben és ráérős taktikával öldösheti a játékos az idegeneket és csatlósaikat, ahogy neki tetszik.

    De alapvetően ez most nem az a játék (így is lesznek olyan feladatok ahol ezen taktika ugyanúgy használható, ugyanis nem minden feladat körlimites és a körlimitesek egy jó részén a fent említettek szerint a körlimit simán lekapcsol ha teljesül egy bizonyos feltétel). Itt most támadni kell és záros határidőn belül elpusztítani minden ellenfelet vagy majd marha gyorsan eltűnni a feladat teljesítése után, ezért nincs idő ezzel vacakolni (nem is adnak akkora védelmi pluszt már a fedezékek). Amennyiben az ember nekiáll minden ellenséges csoportot egyesével becserkészni és levadászni, úgy bizony időt fog veszíteni (az idegenek meg húzni fogják az időt, mert nekik erősítéseik jönnek, tehát minél tovább ott tudnak tartani annál jobb lesz nekik).
    A játék számtalan eszközt biztosít a gyors rácsapások és lelépések kivitelezésére és támogatására.

    Amennyiben ez valaki számára mégis "elfogadhatatlan" és feldolgozhatatlan, az a játékos kapott kismillió lehetőséget a modok által, hogy kikapcsolja a limitet vagy felemelje olyan értékre amilyenre neki tetszik. Ez a játék kimondottan manipulálás és modolás párti, piszok egyszerű módosításokat eszközölni benne és a steam nem fogja ezeket lecsapni, meg emiatt kiiktatni az achievement-eket.

    A fegyverek gyártása valóban nem igényel egyenkénti legyártást, de egyszer azért le kell gyártani őket (arányaiban meg igen drágák ezek a gyártások, főleg a bevételekhez és a felhasználásra kerülő anyagokhoz viszonyítva), nem elég a kikutatás attól még nem kapja meg a játékos a kérdéses eszközöket (ugyanez igaz az alap páncélokra is az adott tier-en). Ugyanakkor ha valami egyedit akarna az ember, ami előnyökhöz juttatja, akkor azt már egyesével kell legyártsa. Így páncél variánsok, kiegészítők, kísérleti fegyverek, speciális gránátok meg védő eszközök mind egyesével gyártandóak.

    Tárgyak felszedhetőek földről, loot keretében. Nem fegyverek lesznek ezek amiket nem tudna és amúgy sem akarna használni az XCOM katona (a saját fejlesztésű cuccok ugyanis jobbak), hanem egyéb hasznos dolgok amivel a fegyvereiket javíthatják fel (fegyverekbe rakható kiegészítők amitől pontosabb, megnövelt tárkapacitású vagy más hasznos extrát kap a fegyver), magukba építhetik (PCS, ez van az EW gene mods helyett), netán a kutatóknak adhat munkát amitől intel "erőforráshoz" jut a játékos vagy eladhatja jó supplies értéken a black market-en.

    Ha a régi UFO érzést keresné valaki, akkor neki szimpatikusabb lesz a nemsokára érkező UFO: Extraterrestrials 2. Annak az első része is a régi UFO-k felújítása volt, bár csak egy bázisod lehetett ahol katonák állomásoztak, a többin repcsiket állíthattál hadrendbe hogy legyen honnan gyorsan elfogni az UFO-kat. Na ez a játék majd sokkal közelebb áll a régi UFO-khoz, mint az új XCOM sorozat.
  • sárkánylovag
    #17
    Szerintem teljesen feleslegesen szivatják az embert a játékban a fix korokkel
    Nagyon rossz érzésekkel hagytam abba a játékot a nehézségi szintje miatt
    Senkinek nem ajánlom szivbol ez nem stratégiai játék egy játékos szivatás
  • Ahoy
    #16
    Ja és az idegen bázistámadás iszonyú para volt. Mindegyik régi X-COM-ban... Az, hogy bármikor berepülhettek, és odajöhettek feldúlni a HQ-dat nekem igen is nagy nyomás volt.

    X-COM Apocalypse-ban az idegen befolyásos cégek is betámadhattak, és volt nem egyszer amikor a kutatóbázisomra betörtek, és lemészárolták a tudósaimat. Ez akkor volt para, amikor direkt egy mentéssel játszottam csak...
  • Ahoy
    #15
    Ilyen alapon ezer meg ezer fícsört ki lehetett volna belőle venni, mert keveset használtuk.
    Nem értem kinek fájt kihagyni belőle egy rendes gyártást, felszerelést, kereskedést például. A modern harcos rendszerbe is belefért volna ez + egy inventory rendszer. Nekem fájó pont volt, hogy nem lehetett gyártásból egy kis plusz pénzt összeszedni. (Csak andom) Az összes X-COM-ban sefteltem az idegen technológiával, és ez tök jó funkció volt.

    Fogadjunk ebben sem lehet felszedni a pályáról a fegyvereket, és nem kell gondolni a tárakra sem.
    Persze van más, értem én, de ettől még nem üdvizítő dolog, hogy az apró részleteket szedik ki a játékokból egyszerűsítés gyanánt. Pedig ezek nagyon is sokat adtak az összképbe és a hangulatba...
    Utoljára szerkesztette: Ahoy, 2016.02.24. 22:25:17
  • molnibalage83
    #14
    Az ős XCOM-ban kettőnél több bázisra soha nem volt szükség...
  • SaGa
    #13
    Itt van helyette kapcsolatfelvétel (2-5 nap per terület), jutalmak felszedése (3-7 nap per alkalom), rádiótornyok építése a már kapcsolatban álló területekre (ez nagyjából az előző rész műholdtelepítéseinek felel meg, csak itt nem kérik, hanem te fogod magadtól építgetni, mert akkor több zsozsó jön az adott területről, meg kontinentális bónuszokat is kaphatsz rájuk). Azon én is meglepődtem, hogy a fegyvereket, fő páncélokat elég egyszer legyártani és mindenki megkapja azonnal, de vannak azért bőven kutatni és gyártani valók itt is. El lehet szúrni a fejlesztést, ha nem figyelsz pl a mérnökök létszámára vagy az energiamérlegre.
  • Csacsis
    #12
    "Ami egyszerűbb, mint a régi játékok: hát szinte minden. Itt nem kell 8 támapszontot fenntartani. Az Alienek se támadják meg. Sokkal kevesebb fejlesztés, a bázismenedzsment teljes kiherélése történt meg.
    A fegyvereket/páncélokat csak ki kell fejleszteni. Gyártás kb nulla, mindneki megkapja. Űrhajókat/repülőket se kell gyártani."

    Basszus. Ezt pedig élveztem minden xcom részben. Egy kis pause 2 harc között mindíg jó volt.
  • takysoft
    #11
    Nekem amolyan barkácsverzió maradt, mert anyagilag ez vacak hónap... Majd sale-en megveszem.
    Mielőtt vki beszólna, több, mint 900 játékom van csak Steam-en, szóval jellemzően szoktam vásárolgatni :D

    Bugokat nem észleltem. Egy végigjátszás alatt egyetlen egy fagyással találkoztam betöltés közben, de az autosave rendszernek hála nem volt ebből se anyázás.

    A játék remek. Az én problémám az volt vele, hogy a betöltési idők... hát kissé lassúak. Igaz HDD-ről nyomtam (120-as ssd-re azért játékokat nem telepítek, csak rendszert :D )

    Ami egyszerűbb, mint a régi játékok: hát szinte minden. Itt nem kell 8 támapszontot fenntartani. Az Alienek se támadják meg. Sokkal kevesebb fejlesztés, a bázismenedzsment teljes kiherélése történt meg.
    A fegyvereket/páncélokat csak ki kell fejleszteni. Gyártás kb nulla, mindneki megkapja. Űrhajókat/repülőket se kell gyártani.

    Cserébe kapunk egy egy közepes történetet. Semmi extra, első játékra motivál, de nem nagy szám. Nekem tetszett azért :)

    Ami nehezebb: Ez nem bázismenedzsment játék, ez inkább a harcra megy rá. Nekem hiányzott, hogy nem kell alieneket élve elkapni. De jól átgondolt, érdekes küldetések vannak. Ja és... időkorlát. Időkorlátok mindenhol :D
    Az időkorlát nem a játékosok jóbarátja.
    Minden be kell fejezni X kör alatt. A főstoryban is haladni KELL, vagy vesztesz. Semmi sem stagnál.


    Nehézség: Cheater vagyok. Voltam, és leszek is :D 8 óra meló után nem szopni van kedvem, ha hazaértem és beülök a gép elé.
    A játékkal jó igeig játszottam cheat nélkül, arról annyit tudok elmondani, hogy easy fokozatban is akadtak gondjaim az időkorlátokkal itt-ott. De jellemzően néhány restart vagy visszatöltés esetén másodszorra már a jó taktikával futsz neki a dolgoknak.

    Igen érdekes a játék amúgy cheater szemmel. Mondhatni egyedi :D
    Totálisan immunis ugyanis bármilyen memóriaeditorra. Cheat Engine-el próbáltam merészkedni, de minden memóriacím el van rejtve. Semmit se találtam meg. Ez kizárólag akkor jellemző, ha erre a fejlesztők gondosan ügyelnek.

    Ami azért furcsa, mert amúgy a játék kb minden apró részlete kézzel szerkeszthető az ini fájlokban.... Pl a fegyverek pontossága... a katonáid és az ellenséges egységek életereje, skilljei... kb minden.... pofonegyszerűen szerkeszthető a legbutább vérpistikének is.

    Élveztem a sorozatot. Mondanám, hogy újrajátszom, de szerintem megvárom a Sale-t. Mert:
    -akkor meglesznek az achievementek is steam-en :D
    -addigra úgyis kijön 30 DLC... (a mai játékkultúra rákfenéje ez... lassan már kimondottan nem érdeme megvenni egy játékot megjelenéskor a bugok és hiányos tartalmak miatt)
    Utoljára szerkesztette: takysoft, 2016.02.22. 17:03:21
  • Csacsis
    #10
    Mivel nem vagyok gazdag, most maradok az első résznél (amíg ez occó nem lesz). "Impossible" fokozatban. :Đ Már tulvagyok néhány sikeres küldin. :Đ
  • SaGa
    #9
    Nem azt mondom, hogy nincs benne bug, de olyat, amitől nem lehetne játszani, nem találtam benne, nem kell várnod. Egy mod felrakás után az első indítás általában rendkívül lassú, mert ilyenkor pakolja a helyére a mod fájljait, illetve találkoztam olyan moddal, amitől még a gép is újraindult, akkorát esett az XCOM 2 a betöltés közben, de amúgy semmi extra.
    Néha fura, hogy a ranger a mellette elfutó ellenfelet utólag vágja miszlikbe, mikor már vagy húsz méterre van tőle, illetve a vipera "bladestorm"-os kinyírása után körökön át úgy marad a "bonded" pozícióban a ranger, a vállra dobott ájult bajtárs vagy vip nem mindig látszik, de ezek csak szépséghibák.
    Állítólag vannak benne a végigjátszhatóságot befolyásoló/akadályozó hibák is, de erről csak a patch "changelog"-jából tudok.
    Az tény, hogy nehéz és ahányszor újra kezded, mindig más. Sőt ha egy akció indítása előtt mentesz és visszatöltöd (vagy visszatöltöd az előtte lévő utolsó automentést, még a hajódon) akkor ugyanahhoz az akcióhoz más helyszín és ellenfél lista fog társulni. Elsőre érdemes valami alacsonyabb (esetleg commander) szinten ismerkedni vele, majd mehet a legendary ironman, különben nagy szívás lesz. Én ezen kezdtem az XCOM EW Long War után, de gyorsan visszavettem az arcomból és belenéztem egy veterán kezdésbe, miután három akcióban annyira kihalt a csapat, hogy egyetlen négytagú osztagot nem tudtam kiállítani az épen maradt emberekből. Amikor úgy éreztem, hogy már menni fog, fel commanderre. A legendary majd egy teljes végigjátszás után jöhet, amikor a Long Warosok kihoznak valami ahhoz hasonló nagyobb overhault.
    Figyelni kell, mert még az Avenger belseje is változik újrakezdésenként, máhol lesznek azok a romos szobák, amikre figyelni kell (pl a shielded power chamber, vagy mi a neve annak a helynek, ahol az oda épített labor/műhely nem igényel energiát)
  • wednes
    #8
    Szerintem nem lett annyival nehezebb, csak ki kell tapasztalni a dolgokat.

    El kell fogadni, hogy az első végigjátszás az kb ismerkedés a játékkal, mechanikájával, taktikai lehetőségeivel. De pont ebben rejlik a nagy pozitívuma is, hogy több végigjátszás van benne egy alapból nem rövid játékkal. Ráadásul az új végigjátszások még élvezetesebbek lehetnek. Pont ez a kategória éri meg az árát szerintem.

    Sokan Gears Of War módjára akarnak vele játszani. Előrelátás nélkül felküldi az embereket a fedezékhez és puffogtatás, mehet az akciómozi. Aztán ennyi és néznek, mint hal a szatyorba ha 1-2 db 70%-os lövésük mellé és nincs B-tervük.
  • Ahoy
    #7
    PH-n is sírt az egyik forma asztalt csapkodva, hogy dugják fel a programjukat, lehetetlen megcsinálni az időkorlátos küldetéseket.

    Aztán kiderült, hogy gyakorolni kell, gondolkozni, edzeni, más taktikákat kipróbálni stb.
    Na ez az ami a mai facebookon eltunyult generációnak nem megy, mert készen kapnak mindent a szájukba.

    Emlékeztek az ős játékokra? Mennyi türelmet és gondolkozást igényeltek sokszor. Főleg türelmet :D Mi még nem húztuk le metacritic-en :D Hanem csillogó szemekkel toltuk végig a legnehezebb szopatásokat is. Jó közben vertük az asztalt, és néha anyu nem bírta tovább és levágta a biztosítékot az örjöngés miatt, de az más világ volt :D

    A mai generációnak ezek a játékok játszhatatlanok lennének kb.
    Másik véglet pedig a butítás. Az embereknek nincs igénye gondolkozni, megérteni bonyodalmas tutorialokat stb... Egyszerűbb szarás közben mobilon játszani, mert az instant szórakozást nyújt.

    ...én egyelőre várok a bugmentesítésre, aztán megpróbálom a virágboltit. Ha tetszik akkor megveszem. Aztán lehet nekem se lesz türelmem újrakezdeni az időkorlátos missziókat. Nekem sem annyira szívem csücske. Szeretek elszüttyögni a dolgokkal. ... de van mod már rá!

    Utoljára szerkesztette: Ahoy, 2016.02.22. 00:48:27
  • Nirz
    #6
    Röviden elég nehéz lett a játék nehezebb fokozaton ez az egyik oka hogy sokan lehúzzák a másik hogy van olyan misszió ahol csak adott turn áll rendelkezésre , tehát a feladatott teljesíteni kell pl mondjuk 20 turn alatt ha nem mission failed.
    Ez teljesen logikus ami a játék történetét illeti de a fórumok teli vannak sirással hogy nem szeretik ha időhöz vannak kötve, néhányan mindig turtle mód nyomták és nem reális már mindig szóval ergo lehúzzák
  • molnibalage83
    #5
    A 6.8 metaciric értékelés elriaszt annak ellenére, hogy az első tetszett. Ez nem lehet csak a bugok miatt...
  • Botond #4
    Eredeti is bugos, már volt egy kisebb hotfix, de hamarosan jön az első komoly patch, az talán megoldja a sok fagyást.
  • Sir Cryalot
    #3
    Mondjuk azzal hogy ez stratégiai játék ? :) Miközben ez egy taktikai játék rpg elemekkel.

    És ez a rossz is benne, hogy inkább kozmetika jellegű akció RPG elemek kerültek be két rész közt mintsem taktikai.

    "Tactical role-playing game" "In Japan these games are known as "Simulation RPGs"
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tactical_role-playing_game
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2016.02.21. 16:42:23
  • Ahoy
    #2
    Virágbolti, vagy rendes verzió? Manapság bugok szempontjából nagyon nem mindegy. Ezért kacsintgatok a megvétel felé, csak kicsit drágának találom. Majd akcióban.
    X-COM: EU is volt nemrégen valami 1 dollárért...
  • hgaben90
    #1
    A játszhatóságból azért még lecsípnék egy csillagot a bughalmaz miatt, amúgy nagyjából egyetértek.