43
  • Madve
    #43
    Akkumulátoros tokon már túl vagyok egy páron, bármelyiket próbáltam, lassan tölt, és szakadozva, leárnyékolja az nfc-t, és nehezebbek, mint a nagy akku, hasas hátlap kombó. A vésztöltők megint csak olyasmik, mint a normál töltők, nem igazán tudod használni a telefont, amikor csatlakoztatva vannak, ráadásul nagyobbak is, mint egy átlagos akku, szóval akkut kényelmesebb magaddal vinni, a külső akkutöltőket meg könnyen, és fillérekért be lehet szerezni, a legtöbb esetben ugyanott, vagy olcsóbban jössz ki egy akku + töltő kombóval, mint egy jobb minőségű vésztöltővel árban, és hatékonyabb is azonnal 100%-on lenni, mint töltögetni menet közben.
    Nem zárom ki a jó gépeket, de pl. S6 nem hozott annyi újdonságot az s4-el szemben, hogy bevállaljam a hiányait is vele.
    Ami nekem még plusz igényem, az az infra port, mivel távírányítónak is használom a telefont, ez erőteljesen szűkíti a kört.
    Jelenleg azon gondolkodom, hogy a samsungokat elfelejtem, talán lg v10 lesz a következő, ami ugyancsak nem rossz gép, csak még a szimpla tft miatt hezitálok, jobban tetszik az amoled...
  • grobs
    #42
    Egyetértek Sequoyah-val. Nem kell trükközniük. Régen is elpukkant egy-egy kondi, vagy ékszíjat kellett cserélni egy motornál. Ma az integráltság olyan szintű, hogy képtelenség javítani. Panelcsere megy, de azt meg olyan áron adja a gyártó, hogy nem éri meg cserélni garancia után.
    A régi mosógépek sem azért mentek 25 évet mert olyan faszán összerakták, hanem azért mert 5 év után 2 évente jött a szerelő, vagy akkora hézagok voltak benne, hogy 1 cm vízkő sem zavarta ... cserébe 50 kg-os betontömbbel a hasában is úgy ugrált mint egy nyúl. Nomeg az se zavarta a gazdáját, hogy 10 év után már hideg vízben mosott a gép, mert melegíteni már nem tudott ... de még ment.

    Ha a nyugati világot nézzük akkor egy-egy tárgy használati értéke hamarabb csökken nullára minthogy elromlana. pl. Peugeot 206 elektronikája ipari hulladék. Ettől még 12 évesen most megkaphatja a 19 éves lányom. Igaz a teljes műszerfalat már újra kellett kalibrálni, a fényszórói 2 havonta égnek ki, de egyébként rendben van. Mint autó működik, sok karbantartást se igényel, de én már nem szívesen ülnék vissza. Megszoktam már az automata váltót, az automata klímát, a tempomatot.
    Telefonokról már írtam. Nekem még nem volt olyan telefonom ami garancia időn túl romlott volna el, de még az aksik is tovább tartottak ki mint ameddig használtam. Hűtőink 8-10 évesek. Ha akartam volna akkor a 12 éves mosógépünk is maradt volna.

    @Madve: Ízlések és pofonok ... én hamarabb vennék akkumulátoros tokot, vagy vésztöltőt (tudnám miért "vész" amikor 2x tölti fel a telefont) mint kizárjak egy-egy jó gépet. Ha kivehető az akksi akkor is cipelned kell a pót akksit, és még a töltését is meg kell oldani. A tok és a vésztöltő töltése adott. Egyik sem foglal sok helyet.
  • gforce9
    #41
    Szerinted ebben a profitorientált világban, ahol pénz van abban, hogy újra és újra ugyanazt eladják, egy olyan világban ahol a gyártók az árakban simán megállapodnak egymás között, úgy kerülik el az adózást, ahogy csak tudják és bármit lehazudnak az égről, csak vedd meg a terméküket. Szóval egy ilyen világban, pont az élettartammal nem fognak trükközni?
  • ostoros
    #40
    Naiv.
  • Sequoyah
    #39
    Nagyon nagy kulonbseg van akozott, hogy valamit nem terveznek tartosra, vagy hogy valamit szandekosan ugy terveznek, hogy adott ido utan elromoljon.
    A cikk ez utobbirol beszel ugy, hogy semmifele ervet nem tud mellette felmutatni. Ezzel szemben amit tapasztalunk es logikus is a gyartok reszerol az az elobbi, vagyis nem olnek penzt a tartossagba, mert ugyse hasznalja ki szinte senki. De ebbol nem kovetkezik szandekosan elrontanak.
  • Madve
    #38
    Sem iphone-t, sem galaxy s6-ot, vagy s7-et. Én minden telefont alapból kizárok, amiben nem lehet menet közben cserélni az akkut, vagy kihagyták az sd slotot.
    Nem zavarna a lepattintható hátlap hiánya, ha akkora akku lenne a telefonokban, amivel mindenféle trükközés nélkül kibírnak akár 2-3 napot is, de garantáltan 24 óra használatot.
    Ezért ragadtam meg jelenleg s4-nél, amihez vettem egy hasasabb hátlapot, hogy elférjen a 6300-as akku.
    És menet közben tölteni nem opció, vagy csere, vagy nagy akku.
  • grobs
    #37
    A fix akku csak annyit jelent, hogy előzetes információk nélkül ne állj neki a cserének otthon. Ha rendelsz egyet ebay-ről és megnézel pár youtube videot akkor meg tudod oldani, de ha volt pénzed 1.5 éve egy 250k-s telefonra, akkor ne okozzon már lelki törést egy iphone 6 akkucsere 8-10k HUF-ért. Halál komolyan azért nem veszel 250k-s iphone-t, mert nem tudod kipattintani az akksiját?
    Megjegyzem ha az autómban olajat kell cserélni akkor is elviszem szervizbe. De téli-nyári gumi váltást se otthon csinálom meg, sőt a gumikat sem a garázsban tárolom.
  • grobs
    #36
    Nem érzem ellentmondásnak.
    A drágább telefon (pl. iphone) használhatósága lényegesen jobb mint egy olcsó telefoné (pl. Galaxy Young, Lenovo 40k alatti gépei, stb.). Iphone minimum 4 évig kap hivatalos támogatást, de most i4s megkapta 5. évre is. Android-os gyártók 1-1.5 évig támogatnak gépet, de csak ha muszáj. Olcsóbb gépek semmit nem kapnak. Xiaomi az egyetlen amelyik normális szoftveres támogatást ad. WinPhone meg 2 évente kap egy teljes rewamp-ot, úgyhogy inkább hagyjuk.

    A bővíthetőség vagy jó, vagy érdektelen (pl. nekem érdektelen). Nekem a microSD-k általában hamarabb döglenek be telefonban minthogy teleírjam. Ezért most már nem is használok ... illetve amikor sokat repültem akkor eleinte sd-n vittem filmet, de aztán áttértem laptopra. A fix akkus gépekben jellemzően minimum 16GB háttértár van ami elég szokott lenni. Megjegyzem most egy cserélhető akkus telefonom van, de abban sem cseréltem még akkut és SD sincs benne.
    A szerelhetőség rendszerint szintén érdektelen. Nekem pl. egy telefonomban sem ment tönkre még akku, pedig már okostelefonból is annyi van itthon, hogy a 2 éves kislányom akku nélkül megkapott 2-t, hogy dobálja. Mondjuk ha nem lenne kivehető akku akkor nem kaphatta volna meg ez tény ... akkor több buta telefonja lenne.
  • Cat #35
    A mosógépek régen 10 évig bírták legalább, ma már az elektronikával telezsúfolt, 1000 RPMen pörgő centrifugás, LCD kijelzős, súlyérzékelős csodák bőven nem.
  • itsip
    #34
    Hát az asszony is kezd elavulni már gondoltam le kéne cserélni egy újabb modellre de előtte tudnom kellene mennyi rá a beépített garancia
  • montyx
    #33
    én inkább arra gondoltam, hogy vannak gyártók, akik bizonyos területeken, kisebb-nagyobb felárral tudnak tartós darabokat gyártani, és gyártanak ma is. csak tudni kell jól választani. pl. TV piacon ezért döglődik a Sony. sokan azért márkahűek, mert évek óta ugyanaz a TVjük, mikrójuk, hűtőjük, vagy klímájuk van. szóval szerintem ez a mesterséges avultatás csak a hype területeken működik, mint telefon, tablet, laptop, autó, stb
  • Major
    #32
    Tönkrement aksi miatt teljes telefoncsere a cserélhetőség hiánya miatt? Akkor már az autókban is legyen integrált aksi, és ha az beadja az unalmas, akkor legyen teljes motorcsere.
    Utoljára szerkesztette: Major, 2016.02.16. 10:49:44
  • Major
    #31
    Ugyanez miatt dobtam ki régebben az S2-met.
  • NEXUS6
    #30
    Kicsit ellentmondásosnak érzem a helyzetet, azok alapján is amit írsz. Miközben pl. az olcsó termékeket gyártó kecsegtet a nagyobb használhatósággal, szerelhetőséggel, bővíthetőséggel, naprakészen tartással, emellett alacsonyabb árral, eközben a nagy márkák sokkal inkább rövidebb kifutási idejű divatcikkeket árulnak drágábban.
    És igazából ez a kocsikra is érvényesnek tűnik. A közös nevező, hogy miközben a nagyobb márkák tudnának a fejlettebb gyártástechnológia, minőségbiztosítás, magasabb beszállítói követelmények miatt akár hosszabb élettartamot is biztosítani, ők sem teszik, miközben az olcsóbb termékek eleve rosszabb minőségben, ebből követkzően rövidebb élettartammal készülnek.
  • Solear
    #29
    Mobiltelefonok esetében nagyonis el tudom hinni hogy meg ven tervezve mikor menjen tönkre. az hogy nem találták meg az csak annyit jelent hogy nincsennek meg a megfelelő eszközeik hozzá..

    Nekem egy S3-asom van már 2 éve. anno 140k volt, ennyit is vártam hogy 2 évig ne legyen vele baj, és nem is volt. 1x kellett rajta kijelzőt cserélni (+40k) meg aksit kb 2 hónapja (+6k) de ami a legérdekesebb hogy amihánt a két év gari leketyegett rajta, végtelenül belassult. A billentyűzet(!) lefagy, programok közötti váltás nehézkes meg úgy all-around lassú az egész minden különösebb indok nélkül.. Factory Reset megoldja a dolgot 1-2 hónapig, de aztán újra előjön holott látszólag semmilyen extra terhelést nem kap. ugyanazok a dolgok vannak rajta mint 1,5 éve amikor pedig semmi gond nem volt vele.. (Lehet csak beszépültek az emlékek, lol :D )
  • grobs
    #28
    Az eladások alapján a divat sokkal többet számít mint az, hogy SD-t tudsz-e beletenni, vagy kivehető-e az akksi. Több sim-et az emberek 99%-a nem használ, sőt örül ha kap egy céges telefont is. A divat fontossága azért érthető. Ha társaságban vagy, akkor a telefon is inkább ékszer (bármilyen hülyén hangzik is) mint használati tárgy. Én férfiként nem hordok ékszert, így tökéletesen megteszi a xiaomi is, de előfordul, hogy tárgyalásra (ha számít a külső akkor) az i4-et viszem be. Volt olyan főnököm aki 10 percig törölgette tárgyalás előtt a telefonját, hogy csillogjon amikor kiteszi az asztalra.
    Egyébként eleve 2 év után a legtöbben cserélnek. Ennyit simán kibír bármelyik akksi akár kivehető akár nem. Iphone 4-em (fix akku) 5 év után még mindig simán kibír 1-1.5 napot. Xiaomi redmi 2-m (kivehető akku) meg 1 év után 2 napot. Sokkal fontosabb a frissíthetőség. Párom S3 mini-je még mindig menne, de samsung nem frissíti, így FB+messenger 3 óra alatt leszívja az akksit. Xiaomi meg hetente ad ki javításokat.
  • NEXUS6
    #27
    Statisztika szempontból az ugyan az, szerintem. Ha tudják hogy X eladott kocsiból Z mennyiség szenved 10 éven belül valami kisebb balesetet, akkor csak arra kell vigyázni, hogy úgy tervezzék meg, hogy az a kissebb baleset is gazdasági totálkárt okozzon. Pl motorvezérlő elektronika beépítése a lökhárító mögé. Ezt semmilyen épeszű indokkal nem lehet megmagyarázni, csak azzal ha direkt csinálják.
  • grobs
    #26
    Samsung eszközöknél pont jellemző, hogy alig néhány hónappal garancia lejárta után szétmegy bennük valami. Ez nem jelenti azt, hogy mindegyik "szétesik", de a meghibásodás esélye 6 év után nagyon megnő.
    Ez nem feltétlenül gyártó hibája. pl. autóknál a környezetvédelmi előírások miatt már 1L alatti szériákat is kinyomnak, de ahhoz, hogy ez a kis "szar" kipréselje magából azt a teljesítményt amit egyébként elvárnak úgy feldíszítik mint a karácsonyfát. Aztán ha valaki úgy használja ahogy ő elképzeli az adatok alapján akkor jön a koppanás. A gyártó meg a gépkönyvvel védi magát, mert abban le van írva mit bír valójában. Csak ezt senki nem olvassa el.

    Ez valahol társadalmi probléma. Elvárjuk az új dolgokat, de legyenek olcsók. Ezért sokszor már csak valaminek látszó tárgyat vesznek az emberek. Mert nem az a fontos, hogy használjuk hanem az, hogy legyen. Legyen okostelefon akkor is ha az egy Galaxy Young, legyen lapos tv akkor is ha az egy Technika, legyen tablet nem baj ha DPS. Ezeket mi hoztuk létre azzal, hogy megvesszük. El akarjuk hinni, hogy ennyiért valamit kapunk. Várjuk a csodát, és hibáztatjuk a gyártókat ha nem jön el.
    Sokszor az ár nem feltétlenül tükröz értéket, de a babakocsit példámat hozva elő: Aki azt hiszi, hogy egy Espiro 100k-ért ugyanazt tudja mint egy Maxi Cosi 200k-ért az nem normális, és aki panaszkodik, hogy a Pierre Cardin fél év után nyeklik azon csak mosolyogni tudok.
  • NEXUS6
    #25
    Azért erre kíváncsi lennék, hogy hányan vesznek csak azért egy márkát, mert 1-2 mm-rel vékonyabb, vs kivehető az akksi, bővíthető a memória, több szim rakható bele, mert ezek általában levehető hátlaposan könnyebb megcsinálni.

    Nem kötözködöm, tényleg kíváncsi vagyok, mert tapasztalatom szerint értelmes embernél szerintem kifejezett hátrány az un. unibody megoldás. A divatmajmok meg aztsem tudják milyen paraméterekkel vesznek valamit, ebbe beleértve a fizikai méreteket, márkára menek.
  • montyx
    #24
    amúgy ez nem mindenre igaz. egy vízforraló, egy Sony TV, egy Samsung monitor, vagy egy normális bicikli baromi sokáig tudja húzni. mindig a hypeolt cuccok rontották az arányokat
  • Berber
    #23
    A "zőccséges mercik" meg majdnem csődbe vitték a "merdzsót". Pont az avulás hiánya miatt. Túl jóra akarták megcsinálni. sikerült!
  • pakeszke
    #22
    "Autok eseten ez az amikor a motor, a futomu es a karosszeria kb. egyszerre adja meg magat, ha sokat vagy nem jo ciklusban jarattak, akkor a motor picit elobb, ha nem volt garazsban, akkor a karosszeria, ha mindent jol csinaltak es vigyaztak ra akkor minden kb. egyszerre. A jelenseg egyebkent meg Ford talalmanya, aki a roncstelepi T modellek meg jo alkatreszeit elemeztetve jutott arra, hogy ezeket is ki kell konnyiteni, hogy ne birjak tovabb mint az auto tobbi resze."

    gondolom a zőcséges mercik meg nem leteztek egyaltalan vagy az a T modell elott lett volna?
  • Cat #21
    Azért tegyük hozzá, hogy a szerelhetőség hiánya néha egyszerűen a technikai fejlődés velejárója, vagy például marketingszempontból indokolt. Például a mobiltelefonokon azért nem lehet cserélni az akkumulátort, illetve van összeragasztva, mert így 1-2 milliméterrel vékonyabb lehet (8 helyett 6), ami az eladásokat növeli, és tudják úgy reklámozni, hogy a világ legvékonyabb készüléke.
  • TokraFan
    #20
    Autókat szerintem ne keverjük ide, mert ott nincs recept.
    Persze vannak prémium márkák és gyengébbek, de ott sincs feltétlen együtt az ár/élettartam arány. Itt inkább az a gyomorforgató, hogy szándékosan, szinte havonta változtatnak valamit az gyártás közben, hogy bontott alkatrészt még csak véletlenül se használhasson a delikvens. Ez persze teljesen szembemegy a ma oly divatos újrahasznosítási maszlaggal, de ez meg már kit érdekel. A javíthatóság gyakorlatilag szándékosan lehetetlenné van téve az egybegyártott, integrált megoldásoknak köszönhetően.
  • Tikal #19
    Simán, 500-at is.
  • ostoros
    #18
    Autóknál már lassan nem is a kilométer számít, hanem az eltelt idő. A sok elektronika állás közben is megmakkan.
  • Archenemy
    #17
    "Az emberek egyre sűrűbben cserélik elektromos berendezéseiket, a gyártók pedig ezzel tudatosan kalkulálva alkotják meg azokat"
    Ez hülyeség, ez konteó, megmondták már az okosok pl. itt az SG.-n is!
  • grobs
    #16
    3D nyomtató szerintem onnantól lesz jó ha eléggé elterjed ahhoz, hogy a tesco soron is legyen bolt. Színes nyomtatás se éri már meg otthon. Normális fotó papírtól 180g+ a legtöbb nyomtató meghal, miközben 1-1 képet 60-70 HUF-ért kinyomnak.
    Nem akar az ember minden nap se családi fotót se bisz-baszt nyomtatni. Egyébként nagy tervek se kellenek. A gyártók is ugyanazt a formát használják évekig, nem éri meg lecserélni.
    Ebay már tele van után gyártott cuccokkal. A 3D nyomtató csak közelebb hozza ezt. Illetve régi cuccokhoz is lehet majd alkatrészt nyomni. Én legutóbb babakocsival szenvedtem meg. Espiro korábban csak 2in1 kocsikat gyártott, és Maxi Cosi adaptereket árultak autósüléshez. De ahogy áttértek 3in1-re megszüntették az adapter gyártást. Mi kaptunk egy maxi cosi autósülést, és tetszett egy 2in1 espiro kocsi. A maxi cosi árai viszont nem tetszettek, de övék a legbiztonságosabb autósülés, úgyhogy használni akartam ... mire találtam adaptert megőszültem. 3D nyomtatóval viszont bármilyen kocsihoz lehetne adaptert nyomtatni.

    300k km itthon sok, de Németeknél egyáltalán nem kirívó, és normális pályán nem is megterhelő egy mai autónak.
  • NEXUS6
    #15
    Sok régi autó sem megy 500 000 km-t. Ahogy vannak szinte elpusztíthatatlan kocsik, vannak/voltak olyanok is, amelyek már új korukban is napfényre szublimáltak. Egy kocsi hosszútávú fenntarthatóságát az olcsó alkatrész is biztosíthatja. A 3D nyomtatásnak kocsiknál már tényleg lenne értelme, de szerintem itt még nem tartunk.

    Kínai gagyi alkatrész olcsóbb, kérdés hogy megéri-e, ha az sem jó, nem működik.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2016.02.15. 16:26:06
  • fonak
    #14
    Szerintem sok mostani autó is elmegy majd 300 ezer km-t, tekintve, hogy nyugaton sok autóba akár 3-5 év alatt beletesznek ennyit, nálunk csak néhányba (aztán behozza valaki Mo.-ra, visszatekeri az órát 100 ezer körülire és eladja:)) és azért az nem lenne jó reklám a gyártónak, ha ennyi idős kocsijai tönkremennének.
    Utoljára szerkesztette: fonak, 2016.02.15. 15:33:45
  • barret
    #13
    20 éves autó? Az még fiatal:) Enyém 30 múlt.Köszöni jól van ! VW biztos lehet benne!
    A motorja még bontatlan 300 000+ kilóméterrel. Egy mostani autó hol fogja ezt a magbízhatóságot hozni? Dobd el,végy újat...
  • Jeffjohnson
    #12
    Mondjuk, amikor a kávéfőzőnkben tönkrement egy műanyag fogaskerék, ha lett volna nyomtatóm, akkor viszonylag hamar tudtam volna tervezni egy másikat de van olyan, aki a koteréhez nyomtatott "lábat". Sajnos az olyan nyomtatók, amik erre alkalmasak még nincsenek elérhető árban. Egyébként sokan vannak ezzel így. 3d-s képalkotás is fejlődik, nem nehéz egy törött alkatrészt scannelni és egy másikat nyomtatni. A 3d nyomtató nem csak elromlott alkatrészek pótlására alkalmas, rengeteg felhasználási terület van. Szerintem egy olyan iparág, ami robbanásszerűen el fog terjedni, ahogy elér egy kritikus határt (ár, egyszerű használat, megfizethető alapanyagok).

    Thingiverse, ahol már most is számos nyomtatható 3d modell van
    Shapeways, ahol pénzt is tudsz csinálni a terveiddel, ha elég ügyes vagy


    Utoljára szerkesztette: Jeffjohnson, 2016.02.15. 15:17:16
  • NEXUS6
    #11
    A monitorom idén lesz 10 éves, pixelhibamentes, igaz nem volt olcsó. Számítógépem is jól bírja, de pl a PS3-am anno pontosan az esetleges kiterjesztett gari végén adta meg magát, még jó hogy nem kötöttem rá.
    Én szeretem a bevált cucccokat sokáig hordani, főleg ha adott kategóriában max a doboz átdizájnolása a fejlesztés. Kocsim is 20 éves.

    Szóval szerintem lenne egy olyan réteg, aki akár több pénzt is hajlandó azért beáldozni, ha a gyártó garantálja a hosszabb élettartamot.
  • molnibalage83
    #10
    Aha. És minek a tervei alapján? Ha a gyártót nem kötelezik a tervek eladására, akkor ki fogja megtervezni...? Amennyi átlagos hibásodás előfordul, otthon nem nagyon fog senki ilyen dolgokért 3D nyomtató tartani.
  • Jeffjohnson
    #9
    Ezen a helyzeten fog segíteni majd ha eléggé elterjednek a 3d-s nyomtatók. Kis pöcök eltörött, sebaj nyomtatok helyette újat.
  • torreadorz
    #8
    Ennek ellentmondva, én sokszor tapasztalom hogy egy csomó termékben (szerintem direkt) mindig van 1-2 olyan alkatrész ami alul van méretezve, ámde nem cserélhető csak egyben meg horror árért...

    Pl. hogy van egy kallantyú ami viszonylag nagy és vagy sok terhelést kap és erre az valami filléres müanyagból van ami garantált hogy rövid idő alatt megdöglik. (pl. notebook fedelek zsanérja).

    Vagy mosógép ajtaja meg ilyesmik. Autóknál ez kifejezetten előjön, ott számtalan ilyen van hogy van valami törékeny kis szar alkatrész ami biztos hogy el fog történni x év után, cserélni meg csak egyben lehet az egészet és igy a 20 forintos pöcök helyett 50e-be kerül...

    És ha ez a kis alkatrész valami ellenálóbb anyagból lenne, akkor bizony az a termék akár 2-3x annyi ideig is haszálható lenne...

    És mondom, ilyen alulméterezett ámde erős terhelést kapó kis pöcök, foggantyú, kallantyú stb szinte minden termékben megtalálható és szinte mindig meg is döglik és szinte mindig egy vagyon cserélni...
  • gemihu
    #7
    Kötelező vagy elvárt garanciaidő bevezetése segítene a dolgon szerintem...,bár tudom gazdasági érdekeket sértene




  • kvp
    #6
    Azert a legtobb termeknel megadjak a MTBF erteket, ez a varhato ido ket meghibasodas kozott. Nem javithato termekeknel a gyartas es a tonkremenetel kozti varhato atlag idot jelenti, azaz a keszulekek kb. ennyi uzemora utan fognak tonkremenni. Nem sok konspiracio van benne es a gyartas akkor a leg koltseghatekonyabb, ha minden kopo alkatresz kb. egyszerre megy tonkre, mivel igy nem kerul bele a tobbinel jelentosen hosszabb elettartalmu es ezert dragabb alkatresz.

    Autok eseten ez az amikor a motor, a futomu es a karosszeria kb. egyszerre adja meg magat, ha sokat vagy nem jo ciklusban jarattak, akkor a motor picit elobb, ha nem volt garazsban, akkor a karosszeria, ha mindent jol csinaltak es vigyaztak ra akkor minden kb. egyszerre. A jelenseg egyebkent meg Ford talalmanya, aki a roncstelepi T modellek meg jo alkatreszeit elemeztetve jutott arra, hogy ezeket is ki kell konnyiteni, hogy ne birjak tovabb mint az auto tobbi resze.

    ps: a nyomtatokban es akiskban hasznalt szamlalos trukkot mar jo ideje betiltottak az eu-ban, ezert ma mar odafigyelnek a gyartok, hogy tenyleg javithatatlanul vagy az uj aranal dragabban lehessen csak javitani a keszulekeket, tehat szamlalo helyett tenyleg fizikailag szet is essen az a nyomtato az elettartam vegere, raadasul ez meg olcsobb is nekik mint jo minoseget gyartani
  • gombabácsi
    #5
    a legtöbb nyugati világbeli, jólétben élő ember önként cseréli újra a régit, nem azért mert elromlott...
    kijött az új ifon! megveszi azonnal...
  • bandypappa
    #4
    Ez a light bulb conspiracy-ban volt, amire pixxel is utalt.