148
-
navahok #148 Én azokat nem értem akik azt szajkózzák ne a demoból ítélkezz (ha annyira szar minek adták ki?)
Kérdem én miért mi lenne a demo feladata, az hogy eldöntsük kell e ez nekünk, ha a Bioware összedobott egy szar demo-t akkor kicsesztek magukkal mert vennél meg egy olyan játékot aminek még a demoja sem tetszett? -
#147
Van igazság abban is, amit mondasz. De azért volt mit megoldani - ha nem is a világ szintjén, hanem egy város szintjén, közösségek szintjén, egyének szintjén. És a sok egy kaptafára kreált eposz (mert úgy látszik, regény nagyságrendben mást nem nagyon tudnak kitalálni :), pedig lenne mit - ott a sok fantasy könyv, ami nem világmegmentésről szól, viszont cserébe sokkal érdekesebb... :)) jól esett egy ilyennel is találkozni. Szerintem. -
tcpip2 #146 Látod, itt jönnek ki az izlések és pofonok. Én inkább "megmentettem volna a világot". Az a bajom itt, hogy a karakternek nem sok hosszú, középtávú célt nem adtak, (talán az 50 aranyos küldin túl) az egyetlen cél a néha bemondatott "a családomnak biztosítok megélhetést". Nagyjából ez a fő cél a Sims karaktereknek is :) Még a Deep Roads után is vártam, hogy na majd most lesz valami cél, amit el kell érni, de nem... Mikor az 1-ben elmentem a mágustoronyba, tudtam hogy azért megyek oda, hogy a támogatásukat elnyerjem a harchoz, stb. Itt ez nagyon hiányzott, mindenhova azért mentem, mert küldtek/hívtak.
A mellékküldetések közt hatalmas a szórás, van jópár, ami nagyon jó/ötletes, de van sok olyan is, ami csak szokásos hentelés.
Persze lehet, hogy ha jobban szeretném a novellásgyűjteményt, mint a regényt, jobban tetszene :) -
Although #145 Nyilván, én még nem nyomtam végig, csak el olvastam a wikit. Most úgy okoskodok megvárom a dlc-ket ha nagyon ütősek lesznek akkor nincsen "szerencsém" és ultimate,:), ha szerencsém van akkor csak az alapjátékot kell megvennem majd a Classicba :))féláron :)) -
#144
Igen, csak én annyiban nem értek veled egyet, hogy a Dragon Age 2-ben a történet az, ami nagyon jó. Nem egy megszokott magasan ívelő "egyedül megmentem a világot"-szerű hősköltemény. Hanem fantasy-mércével nézve egy teljesen hétköznapi dolgokról szóló, földhözragadtabb és szerethetőbb novellagyűjtemény, amiben a krimitől kezdve mindenféle műfaj megtalálható. Ezeket fűzi egymásra a főszál, ami a főhős és családja, barátai köré fonódik. Ezt pedig tényleg nagyon jól összerakták szerintem. Ha valami jó a DA2-ben, akkor az a sztori.
Ezenkívül gyakorlatilag elég kevés dolgot tudnék rajta dicsérni. Mintha csak a történet(ek)re lett volna idejük, és minden mást jól összecsaptak volna (ami a tulajdonképpeni, szó szoros értelemben vett játék). A legrosszabb az egészben pedig az, hogy egy eleve a végletekig lebutítottra/leegyszerűsítettre tervezett akció-rpg-t csaptak össze. -
Although #143 Egyébként intro alapján a DA2 ben a quinarik nagyon jól néznek ki...ha ilyenek a történetben tehát a lore-ban akkor biztos jobbak mint az egyben bár nekem Stern is jó volt :) -
Jimmyke #142 Nem, nem azért tetszenek a DA:O-s Quinarik.
De inkább el se mondom, hogy miért tartom eredetibbnek a lila szemű denevérfülű barátainkat, mint az 1+n-edik szarvakkal rendelkező démonian festő arcoknál, mert neked tökmindegy, hogy mit mond az ember.
-
Although #141 Egyébként lentebb felsoroltam nekem mint nem tetszett, ha úgy gondolod azok a teljesebben változtak nyugodtan jelezd. Bár eddig számoltam kb. 8/10 az arány nem a tévedésre. Egyébként wraithlord nagyjából tőlem függetlenül ugyanazt mondta, kicsit jobban kirészletezve. Lehet ő is csak a demoval játszott.... -
Although #140 Csak arra céloztam egy érvet kivetél és kiveséztél...de mindegy ezért yrtam..de igen ízlések és pofonok. A demot én inkább Jade Empirehez mértem és ahhoz is kevés az én szememben, és az akció-rpg tökéletes besorolás szerintem. És ez szerintem a leggyengébb játéka eddig a Biowarenak önmagához mérten a story egy bioware játéknál alap hogy nagyon erős. De ennél gyengébbet nem láttam még a bioware-tól. És az nem vigasztal, hogy nagyon sok cég játékaihoz mérten ez is nagyon erős akár például az EA többi játékához képest, mert azokat sem veszem meg :) -
Pares #139 Dettó. :) -
Pares #138 Ja, tudom én, hogy bármi, ami DA2, az szar. -
#137
DA:O ; DA2 <3 -
Fbn Lx #136 ezt eleinte én is megjegyeztem, hogy kevés sémájuk van barlangra meg lakás belső terére, de nekem ez nem volt zavaró, tettem a dolgomat a helyszíneken :D -
Fbn Lx #135 a te igazadat semmi sem bizonyítja, főleg, ha egy demo alapján alkotsz véleményt egy olyan játékról, amit egészében kell átélni.
akció rpg-nek is kevés? mondjuk lényegesen kevesebbet gondolkodsz benne egy diablohoz vagy egy titan questhez képest? :D
itt az akciójelenetek látványosabbak és valamilyen szinten életszerűbbek is, történt egy kis arculatváltás, kevésbé tűnik a játék körökre osztott stratégiának. tovább megyek, én személy szerint még az időmegállítást szpésszel sem kedvelem, mert nem tartom realisztikusnak, hogy úgy gondolkodhatok és tervezhetek, hogy az ellenfelek közben állnak. az egy teljesen más műfaj, ami mondjuk a heroes vagy disciples körítésében kifejezetten bejön.
én az akció-rpg kifejezést sem szeretem. végső soron minden rpg célja, hogy az akciójelenetekben sokkal hatékonyabb legyél, ezért nem nagyon van olyan rpg, ami ne lenne akció is egyben. kérdés, hogy hol mennyire élvezhető ennek megvalósítása. én a magus kockadobálós csatáit is szeretem, és ezt is szeretem. nem várom el minden játéktól, hogy sakkoznom kelljen benne. -
#134
Most csak a helyszínekkel kapcsolatos megjegyzéshez szólnék hozzá...
Nem az az elsődleges probléma, hogy minden barlang ugyanúgy néz ki, mert ez nem igaz. Nem minden barlang ugyanúgy néz ki, hanem mindig UGYANABBAN a barlangban kell mászkálni :D.
Csak egyszer szakadár qunarik vannak benne, egyszer a templarok ellen fellázadt blood mage-ek, egyszer egy ősi soklábú szörnyeteg, egyszer pedig egy ősi pride demon titokzatos lakhelye stb. Most nem biztos, hogy pont ezek az események történtek ugyanabban a barlangban (úgy feltütetve, mintha most járnánk ott először), de egyáltalán nem sarkítottam a tényeken. Szerintem ez minden, csak nem...khm... jó. :D Ez pedig hiteltelenné teszi a "nagyon egyedi és jól összerakott" helyszíneket is, mert minden helyszín 2-3 ösvényől áll, és bármilyen küldetést kapsz, ezen a 2-3 ösvényen kell végigmásznod ugyanarra a helyre, ami már egyszer titokzatos és elhagyatott volt... és most a journal szerint megint az. Mintha hülyének néznének, hogy nem veszem észre, hogy abban a titokzatos és több ezer éve érintetlen barlangba most caflatok be hatodszor.
Mondhatnám azt is, hogy szánalmas. Főleg a Bioware-től, bár nekem ez a név nem jelent túl sok mindent már egy ideje. Sajnos. -
Although #133 Tényleg nem akartam reagálni már. De te bizonyítod az igazamat. :) Arról nem beszélek amit írtál mert ez a te véleményed, és jogod van hozzá. De te még a lentebb felsorolt, meg a cikkben is elemzett, legfeljebb kevés, dolgokat sem olvastad el, ez a baj, persze lehet tévedek. Mert amikor játszok vele és igaz csak normálon mert demo, de az az érzésem nem kell gondolkodnom benne és teljesen mindegy mit csinálok..., de nem akarok vitát. Szóval nem csak az a gond, hogy nem olyan mély mint a DAO. Itt írta valaki ez még akció rpg-nek is kevés. -
Fbn Lx #132 Még mindig nem értem a vádakat, amiket felhoztok a játék ellen.
Az originsben ugyan sokkal több helyszín volt, de ennek az volt az ára, hogy nagyon sok hely kidolgozatlan, üres maradt, hangulat, báj nélkül. itt nagyon ráfeküdtek erre, és olyan helyszíneket hoztak, amiknek van arculata, amikhez lehet kötődni. emellett az origins nekem egész rendszerét tekintve eléggé egy neverwinter nights koppintásnak-továbbgondolásnak tűnt.
aki pedig a mellékküldetésekkel jön, az nem játszott az első résszel? rendkívül monotonok, ismétlődőek és jellegtelenek voltak, a töredéküket csináltam meg csak, itt pedig mindegyik egy-egy kreatívan megírt kis sztori, mintha az ember rövid novellákat olvasna a regénybe fűzve.
a csapattársak jelleme is sokkal egyedibb, kidolgozottabb lett. az előzőben számomra sokan semlegesek, nagyrészt érdektelenek és kevésbé voltak, eltekintve Alistairtől és Morrigantől.
itt fogták a sztereotip és az egyedi jellemvonásokat, és ízlésesen rakták őket össze, mindenkinek van egy sokkal izgalmasabb arculata, beleértve számos, a történetet hosszabb-rövidebb időre végigkísérő fontosabb npc-ket is.
az egész játék fő élvezeti faktorát és célját az szolgáltatja, hogy átérezzétek a dragon age univerzumának jellegzetességeit, cselekményeit, amikhez a kódex bejegyzéseket sem árt elolvasgatni, és hogy megismerkedjetek a jellemrajzoknak és egyéni élettörténeteknek, problémáknak azzal a mélységével, ami miatt rendkívül szerethető, közvetlen, személyes lesz az egész játék. akiknek ez nem jött át, azok teljesen mást keresnek egy játékban, vagy egyszerűen rosszul közelítették meg az egészet. ez is egyfajta típusa a szerepjátszásnak, amelyik kifejezetten az életszerű karakterjellemekre és regényszerű történetmesélésre koncentrál, az, amiben 10ezer hektárt bejárhatunk és minden apró elemét a harcnak és a karakterfejlődésnek megtervezgetjük, pedig egy másik. ez tényleg csak azon múlik, hogy a rendszernek melyik elemében keressük a szépséget. ti az ebben rejlőt nem veszitek észre, mert mondjuk nem ezt keresitek és nem ragad meg benneteket, én meg pl. a D&Dben rejlőket kevésbé, mert túl száraz és túl matek a fantáziához. -
Jimmyke #131 Mert legalább nem úgy néztek ki, mint a D&D tieflingek szteroidokon. -
Evoluti0N #130 Egyetértek veled. Szerintem is így egyedibben és jobban néznek ki a kunárik. Az első részben, szinte tök úgy néztek ki, mint az emberek. Mint ha nem is egy másik faj lettek volna. -
Pares #129 Nekem speciel az összes változtatás a fajokkal és karakterekkel kapcsolatban bejön. Szerintem mind az elfek, mind a qunarik egyedibbnek néznek ki, nem csak alacsonyabb élesfülű emberek, vagy magas tahó emberek.
Azt az embert kifejezetten nem tudom megérteni, nem értem a gondolkodását annak, aki szerint a Qunarik az Originsben jobban néztek ki... -
Evoluti0N #128 A számból vetted ki a szót, nekem is a na'vik jutottak eszembe az elfekről :D -
Hoz_Hun #127 Szerintem az elfek kicsit olyanok lettek mint a Na'vik. :D -
#126
Igen, a qunarik szerintem is jobbak lettek, mint az első részben voltak. Meg még egy-két dolog jobban néz ki, mint az Originsben. Viszont pl. a darkspawnokat kár volt áttervezni és átgondolni...
Valaki írta, hogy az elfek olyanok, mint az animekben. Van benne valami :). És mintha az egész DAII kicsit animés lenne. -
Kindred Blades #125 Ez egy teljesen korrekt, pontos review, egy-két dologra nagyobb hangsúlyt fektettem volna, de a lényeg benne van.
Lebutult, összecsapott, ennek ellenére élvezetes játék.
Én nem tudtam magam rávenni, hogy másodszor is belevágjak. -
Although #124 http://www.maximumpc.com/article/12_ways_consoles_are_hurting_pc_gaming
Szerintem ez sok embert foglalkoztat. És nyilván pro-kontra, valamint ízlés kérdése is. Van egy topic is erről a fórumon is. De úgy néz ki nemzetközi szinten is fent van a téma. Magam részéről amit írtam hosszan, úgy is az új 10 évesek döntik el a kérdést, és ha ők a pörgősebb dolgokat szeretik akkor a fejlesztők ezt fogják kielégíteni. -
Hoz_Hun #123 Én amúgy egyetértek a cikkel. Egy dolog nem tetszik benne de nagyon; ez a hülye konzolozás. Akkora baromság, de hát ez manapság a trendi.
Ami a legjobban zavart az a tökegyforma pályák és az állandó helyszín. A játékidő kevesebb, mint az egy igen, de ilyen terepen szinte örülök neki. Meg rohadjanak, le még egy mágus belerakhatták volna, vagy legalább Merril tudna gyógyítani. Most azt a buzi Andrest kellett cipelnem. Következőkor inkább vagyonokat költök gyógyira, de otthon hagyom azt a köcsögöt.
Amúgy a harcrendszer nekem tetszik. Utána játszottam egy kicsit az 1-gyel és hát nagyon öregemberesen harcolnak benne (a DA2 után). -
Hoz_Hun #122 Én örülök, hogy átrajzolták a figurákat. A DAO-ban ehhez képest nagyon trén néznek ki. Főleg Flemeth lett dögös az 1-hez képest, na de Isabella is jobban néz ki. Qunarik is brutálisabbak, lehet az egyben az egy mutáns példány volt. :D -
Bhalage #121 szerintem kurva jo jatek, megvannak a hibai, de meg azzal egyutt is kimagasloan jol szorakoztat.
egy dolog bantja igzan a csorom:
ez a merhetetlen mennyisegu homokosbuzigeci szereplo..
erre mi szukseg van? (nekem atlagjatekosnak es normalis hetero fasznak mar egy kicsit sok)
ezzel kicsit atestek alo masik oldalara sztem -
tcpip2 #120 Olyannal találkoztam, hogy a kétkezes harcos elf küldijébe (mikor valami varázslónőt kell leverni) le tudtam menni nélküle. Néhol az üres levegő beszélt az ő hangján, aztán mikor leütöttem a varázslónőt, ottmaradt a hullája a küldetés-célpont jellel, és nem tudtam befejezni a küldetést. Gondolom az elfnek is ott kellett volna legyen, hogy elinduljon egy animáció :) Megpróbáltam visszamenni az elffel a hullához, de akkor már nem volt jó neki... Insta előtti mentett állásom nem volt, az instából nem lehetett kimenni, úgyhogy az úgy is maradt.
A végkifejletben is volt olyan, hogy leütöttem a nagy behemót démont, a csapat harcban maradt, de nem jött sem anim, sem új ellenfelek, sem út tovább. Ezen segített egy újra leölés. -
#119
Meg jut eszembe, másnak is volt olyan bug, hogy a megoldott küldetés nem tűnt el az aktív questek közül?
És még egy utolsó kérdés: a Forbidden Knowledge küldetés másnak is bugos, hogy ha egy könyvet nem semmisítesz meg, akkor be sem tudod fejezni? -
#118
Az elfek amúgy csak engem emlékeztetnek az anime-ok elfjeire? Leszámítva az óriási melleket persze :-) -
Loverman #117 akkor minek játszol vele? roflmfao. ja, "kipróbáltad" bithumenről? végülis ha ingyen van akkor nem fáj, ugye -
#116
Merril és Zevran is teljesen máshogy néz ki, mint az első részben (ők elfek).
A Qunarik esetében megemlítették, hogy nem mindegyiknek van szarva, és most, a második részben olyat is fogunk látni, amelyiknek van... Csak egyrészt az a gond, hogy eleve tök máshogyan néznek ki, másrészt a második részben nincs olyan qunari, akinek nincsen szarva...
Mondjuk az egy dolog, hogy áttervezik a dolgokat (nem ez lenne az első eset), csak ne legyen ócskábbak, mint eredetileg voltak. De ez a kritérium egyedül a qunarikra igaz. -
#115
- "A másik zavaró dolog, hogy az ellenfelek néha a semmiből jelennek meg..." - Mindig a semmiből jelennek meg. Az első hullám, amivel útközben találkozunk, az van ott eredetileg is. A többiek csak úgy odateleportálódnak valahonnan, vagy leesnek az égből, plafonról... szörnyű. A bossfightoknál is megfigyelhetjük ezt a fokozatosságot, szakaszokra tagoltságot (amin ellenfél-hullámokat értek). Mint valami idióta konzolos játék. Bocsánat a kifejezésért.
- Mégegy zavaró dolog az ismétlődő helyszínek. 1000x kell ugyanabban a dungeonban/helyen mászkálni. Csak van, hogy másik irányból mész be, vagy el van torlaszolva egy része. Alig feltűnő.
- A dinamikus harc gyerekes, és nevetséges. Röviden és tömören.
- A darkspawnok undorítóan néznek ki, és nem értem, miért szedték ki a genlockokat és a sharlockokat (shriek).
- Az elfeket elég gyerekesre tervezték át. Egy kicsit a na'vik, és/vagy valamilyen macskaféle fiziognómiájára emlékeztetnek. Kiábrándító.
- Maga a grafika technológiailag lehet, hogy jobb, mint a Dragon Age Origins-é, de én ebből nem sok mindent érzékeltem. Ezzel a rajzfilmes stílussal szerintem még rosszabbnak is tűnt...
Egyébként szerintem a játék nagyon jó ötleten alapszik. De nagyon minimalisztikusan/összecsapva, gyerekesen és a végletekig egyszerűen/leegyszerűsítve kivitelezték. Nem tudom "komolyan" venni. Még akció crpg-nek is túl egyszerű. Kár érte. -
#114
Engem egyedül az idegesített benne, hogy egyrészt emiatt teljesen máshogyan néznek ki mint Sten az első részben - hozzátenném hogy szerintem jobban - és hogy Flemeth "fejdísze" is dettó ugyanolyan, emiatt eléggé fantáziátlannak tűnik. -
Pares #113 Ja kiakasztó. Mondjuk valaki már a szarvas kúnárik miatt is agybajt kap és krónikus szarozási kényszerbe kezd. -
#112
Akkor meg ne köss belém fölöslegesen trollocska! -
tcpip2 #111 De legalább nem is vagyok rá kíváncsi. -
#110
És honnét a francból tudod, hogy éppen nem-e dolgozok? Vagy hogy a legelső végigjátszást nem-e casual-on csináltam 25 óra alatt?
Február vége óta "betegszabin" vagyok, de ehhez sincs sok közöd. -
tcpip2 #109 5 teljes végigjátszás 50 órás játékkal számolva 250 óra.
A játék 27 napja jött ki, az napi kb. 9.25 órát jelent. Szerintem inkább menj el dolgozni...