• Fbn Lx
    #132
    Még mindig nem értem a vádakat, amiket felhoztok a játék ellen.
    Az originsben ugyan sokkal több helyszín volt, de ennek az volt az ára, hogy nagyon sok hely kidolgozatlan, üres maradt, hangulat, báj nélkül. itt nagyon ráfeküdtek erre, és olyan helyszíneket hoztak, amiknek van arculata, amikhez lehet kötődni. emellett az origins nekem egész rendszerét tekintve eléggé egy neverwinter nights koppintásnak-továbbgondolásnak tűnt.
    aki pedig a mellékküldetésekkel jön, az nem játszott az első résszel? rendkívül monotonok, ismétlődőek és jellegtelenek voltak, a töredéküket csináltam meg csak, itt pedig mindegyik egy-egy kreatívan megírt kis sztori, mintha az ember rövid novellákat olvasna a regénybe fűzve.
    a csapattársak jelleme is sokkal egyedibb, kidolgozottabb lett. az előzőben számomra sokan semlegesek, nagyrészt érdektelenek és kevésbé voltak, eltekintve Alistairtől és Morrigantől.
    itt fogták a sztereotip és az egyedi jellemvonásokat, és ízlésesen rakták őket össze, mindenkinek van egy sokkal izgalmasabb arculata, beleértve számos, a történetet hosszabb-rövidebb időre végigkísérő fontosabb npc-ket is.
    az egész játék fő élvezeti faktorát és célját az szolgáltatja, hogy átérezzétek a dragon age univerzumának jellegzetességeit, cselekményeit, amikhez a kódex bejegyzéseket sem árt elolvasgatni, és hogy megismerkedjetek a jellemrajzoknak és egyéni élettörténeteknek, problémáknak azzal a mélységével, ami miatt rendkívül szerethető, közvetlen, személyes lesz az egész játék. akiknek ez nem jött át, azok teljesen mást keresnek egy játékban, vagy egyszerűen rosszul közelítették meg az egészet. ez is egyfajta típusa a szerepjátszásnak, amelyik kifejezetten az életszerű karakterjellemekre és regényszerű történetmesélésre koncentrál, az, amiben 10ezer hektárt bejárhatunk és minden apró elemét a harcnak és a karakterfejlődésnek megtervezgetjük, pedig egy másik. ez tényleg csak azon múlik, hogy a rendszernek melyik elemében keressük a szépséget. ti az ebben rejlőt nem veszitek észre, mert mondjuk nem ezt keresitek és nem ragad meg benneteket, én meg pl. a D&Dben rejlőket kevésbé, mert túl száraz és túl matek a fantáziához.