34
  • narumon
    #34
    "elfelejted hogy a Blizzard csak a WoWval fogta meg az aranytojást tojó tyúkot."

    Ez igy nem igaz, előtte is ők adták el legnagyobb példányszámban a játékokat. Warcraft, Starcraft, Diablo mond neked valamit? Annyi pénz jött be belőle amivel évtizedekig jól el lehet lenni. Starcraft még most is fogy pl.

    "Egyébként a Blizzard úgy volt anno a WoWval, hogy megcsinálják, kiadják, de ha a játék elbukik akkor ők is vele buknak."

    Erről nem hallottam, én úgy tudom hogy csinálták hogy legyen mert fantáziát láttak benne de akkor sem lett volna gond, ha nem jön be. Sőt mivel bejött azért tolták el az összes többi játékot mert a Wow hirtelen nagy erőforrásokat kötött le (emberben). Egyébként meg a Blizzard van annyira rutinos, hogy pontosan tudta, hogy bejön neki, hiszen már a hiresztelésekkor is mindenhonnan ez folyt, a bétára iszonyatos érdeklődés volt, és elővételben többet eladtak a játékból mint más játékból összesen.

    Nos, mindent egy lapra tettek fel és bejött nekik.
  • IMYke2.0.0.0
    #33
    Sőt, most találtam a Wikipedia-n egy idevágó cikket, melyben StarCraft: Brood War verseny:

    WCG Challenge - 2000. október 7-15.
    17 ország, 174 versenyző
    Díjazás: 200.000 dollár
    Helyszín: Everland, Seoul, Korea
    Játékok:
    Quake III Arena
    FIFA 2000
    Age of Empires II
    StarCraft: Brood War
    Counter-Strike.

  • IMYke2.0.0.0
    #32
    marcias #17
    "2004-ben még újnak számított a WC3" - erős tévedés.
    Nézz csak lejjebb!

    "Előtte kicsivel a Diablo2-t adták ki" - tévedés, nem is kicsivel előbb adták ki, ismét csak nézz lejjebb!

    "Illetve, 2004 körül kezdett beindulni a Starcraft alapú e-sport..."
    Rettenetesen nagy tévedés. Már 2002 óta van világverseny StarCraft és Brood War mapokon. Élükön szinte mindig koreaiak végeznek.

    StarCraft: 1998. március 31. (hivatalos megjelenés)
    StarCraft: Brood War: 1998. november 30. (hivatalos megjelenés)
    Diablo 2: 2000. június 29. (hivatalos megjelenés)
    Diablo 2: Lord of Destruction: 2001. június 29. (hivatalos megjelenés)
    Warcraft III: Reign of Chaos: 2002. július 5. (hivatalos megjelenés) [Amerikában 2 nappal korábban]
    Warcraft III: The Frozen Throne: 2003. július 4. (hivatalos megjelenés) [Amerikában 3 nappal korábban]
  • citkar
    #31
    szerintem dolgoznak ők
    a diablo 3 sem idén indult, és ők azt mondják, ha valamit nem cserélnek le ötször a fejlesztés alatt, az nem elég jó, kevesebb játékot adnak ki, mint a többiek, de ez az ára a minőségnek
    és azért elég sokmindent csináltak, rengeteg patch, még diablo 2-höz is sokáig, wow-hoz is, én nem mondanám, hogy elkényelmesedtek, meg vagyok velük elégedve, még ha már tolnám is a diablo 3at, de szeritnem jó ha 2010-ben kijön (bár sztem később fog), megéri várni
  • atomkrumpli
    #30
    az egy dolog hogy az alapötlet vagy a világ lopott (pl. warcraft első részében még a gombok is ugyanazok voltak mint a dune2ben) de sikerült nekik hozzáadni elég sok érdekes újdonságot amiért már megéri akár megvenni is egy játékot
  • FlyingV
    #29
    nem értek veled egyet. Szerintem hosszú idő óta ebben a rovatban az egyik első jó cikk. Alex neve nem ismerős, szóval üdvözlet, sok ilyen cikket még!
  • Komolytalan
    #28
    WoWot nem igazán adták ki idő előtt. Az hogy került bele content patchek által, meg komfortosodott a kezelőfelület az tény. De a cucc kész volt. Ja, és hát a high end része nem volt igazán balanceolva, túl nehézre volt állítva. Ez meg szerintem szándékos egyrészt fejlesztési időspórolás (nerfelni mindig könnyebb), másrészt így tovább marad kihívás. BC dettó ugyanaz mint a WoW, az se jött ki idő előtt. Az első kieg amit idő előtt adnak ki - vagy k.rvára belehúztak az utolsó 1-2 hónapban, nem tudom - az a WotLK.
  • Komolytalan
    #27
    A Blizznek nagyon jól ment már a WoW előtt is. Nagyon sok 20 főt foglalkoztató stúdióra jellemző hogy határidő tartás miatt félkész állapotban kiadnak játékot. Bliz ilyet nem csinált, mert volt tartalék. WoWnál sem engedett a kiadónak (Vivendinek), mivel tisztában volt vele a Vivendi is, hogy ha kiszálnak a WoW mögül a Blizz akkor se fog éhenhalni, és pik-pakk talál új kiadót.
    Ezenkívül a WoW a Blizznek egy próba project volt. Ha bejön kaszálnak, ha nem, akkor fejlesztik tovább a single játékokat (ami párhuzamosan azért ment alatta is). Szó nem volt arról, hogy 1 lapra tegyenek fel bármit is.
  • Komolytalan
    #26
    Az tény hogy az Activision egyesülés óta eléggé elk.rvult a játékosokhoz való hozzáállásuk. Hiába mondják, hogy az Activision hagyja őket azt csinálni amit akarnak, a Lich King idő előtti piacra dobása, és az SC2 három részre darabolása sem az Activision előtti Blizzre jellemző húzás.
    A (WoW) customer supporttal alapvetően sok baj szerintem nincs. A hajnali 4 helyett 3-kor szerver lelövés mondjuk engem tuti nem érint, mert én 4kor inkább kelni szoktam mint feküdni... A többi meg más MMO játékoknál még rosszabb. MMO-t fejleszteni egyszerűen nehéz. Nem lehet átlátni, hogy mi okozhat fennakadásokat. Tapasztalat nincs benne, labor körülmények sz.rt se érnek, gyakorlatilag mindent élesben kell kipróbálni. És ha 100 újításból csak 1 nem jön be, máris lagg van, meg játszhatatlan az egész. És ami a lényeg: relative elég gyorsan gatyába szokták rázni a dolgokat. Nem egy AoC sebességgel dolgoznak. Ja, meg a laggot odaadják ingyen napokban (pont most kaptunk 3 ingyen napot). Szóval azért azt nem mondanám, hogy lesz.rják a játékosokat. Persze pénzért csinálják, és ha választani kell, hogy egy 99%-os megoldás, vagy egy 100%-os 10x annyiért, akkor tény, hogy a 99%-ost választják.
  • opeca
    #25
    Vazz, milyen komolytalan már ez a cikk??
    Mi az, hogy másnak lekötötte volna minden erőforrását csak a WOW?

    Másnak? Mondjuk egy fele ekkora cégnek? Igen, valószínűleg, de ez olyan alap matematika amit már az előemberek is tudtak, ezért kár volt cikket írni.
  • TommyGun
    #24
    Ne is haragudj de akkora hülyeségeket irogatsz itt néha hogy a hajamat tépem...
    A TBC mikor kijött voltak hibák, sok, de messze messze sokkal játszhatóbb volt és bugmentesebb mint a mai single játékok többsége...a gond csak azzal volt hogy 1 db kezdőzóna volt sajnos és a terheléssel voltak gebaszok. Csak tudod a különbség az hogy a Blizz tanul a hibákból. Most 2 külön kezdőterület lesz ráadásul a kövi területek is sokkal szerteágazóak ami azt jelenti hogy lehet hogy 74-75-ös szintig nem is találkozol olyannal aki a másik területen kezd. Egyrészt így a többi karival is élvezetesebb lesz mint a TBCben a fejlődés.
  • TommyGun
    #23
    Zsír a hozzáállása az activisionnak, régen is szimpik voltak,
  • winnie
    #22
    "elég jól csinálták."

    az egy dolog, de az aranytojást tojó tyúkról volt szó, amely folyamatosan tojja az aranyat.
  • Magh
    #21
    A Blizz egyszerű receptet használ, amit viszont eddig senki nem volt képes megismételni. Minden játékuk 3 pilléren nyugszik. Először is rengeteg ötletet "lopnak" a jobb fantasy/sci-fi univerzumokból és összegyúrják. Bár ebből nem lesz pl. egy W40k, de nagyon gazdag és fogyasztható világot kapunk. Mindhárom fő franchise így készült.
    Másodszor: tudják, hogy semmi értelme hardverigényes szupergrafikával próbálkozni (1 év alatt így is elévül, addig viszont szaggat), helyette gyengébb motorra építenek fel egy nagyon hangulatos, koherens látványt. A SC, War3, WoW, Dio grafikája a mai napig élvezhető. Itt jön a képbe az átláthatóság is, ami szintén kulcsfontosságú. Elég csak megnézni a WoW rendszerét: egyértelmű, jól felismerhető ikonok + egyedi grafika + hanghatás kíséri a legtöbb eseményt, lehetetlen nem észrevenni.
    Harmadik kulcs az igényesség. Ebbe beletartozik a balance, a pályák kidolozása, relatíve bugmentes release, support, Battlenet. A karakterek beszólásai, rengeteg utalás, easter egg. Dio hihetetlen lootpalettája. A SC és TfT a mai napig messze a legjobban egyensúlyozott RTS-ek, semmi a közelükbe sem ér. A WoW-os tapasztalataik szerintem egy hasonló szinten balanceolt MMO-t eredményeznek majd.

    A mostani hozzáállásuk nekem nem szimpatikus. Jó két éve érezhető a WoW hatása, addig sem voltak csóri gyerekek, de azóta elszálltak. Activision sem tett jót, hiába fogadkoznak. A WoW kieg egy félkész termék lesz, már a TBC is az volt. Rá lehet fogni, hogy MMO, úgyis gigás patchek jönnek hozzá. Ezt ellensúlyozza, hogy jelenleg mindent a WoW-ra alapoznak, ebből dől a pénz a SC2 Dio3 és az új MMO fejlesztésére (horribilis összegek), amikkel én eddig maradéktalanul elégedett vagyok. Az ilyen fejősteheneket pedig erre kell optimalizálni, nem a konkrét játékélményre, és ez bizony érződik. Ami a vicc, hogy még így is az egyik legjobb PvE ÉS PvP MMO.

    Manapság csak az ilyen "unatkozó elhivatott milliomos" jellegű fejlesztőktől lehet valamit várni. Mindneki más kiadja a félkész, igénytelen, optimalizálatlan hulladékot, hiába van mögötte akár egy EA. Erősödik a casual tendencia, akiknek primitív játék kell, nem játszanak vele heteket.
    Ki meri ilyenkor elhajtani a kiadót, hogy mi márpedig komplex játékot csinálunk és ülünk rajta még másfél évet? Páran megtehetik, egy részük viszont inkább óvodásoknak fejleszt, abban van a pénz. Ma már annyiba kerül egy-egy játék elkészítése, hogy nem lehet pár emberre alapozni. Ott a Valve, kőgazdak alapítók, csináltak két brilliáns játékot, taroltak az elmúlt 4 évben, mégis pénzügyi gondjaik vannak. Kis pénzből jóideje nem lehet normális játékot gyártani. Amire van pénz, 80%-uk vacak, mert szervezetlen/tehetségtelen a fejlesztőbrigád és/vagy beleszól a kiadó. A maroknyi top csapat, akiknek a neve garancia a maradandó, minőségi játékélményre, mind dolgozik valamin, összesen csinálnak 2-3 játékot évente. A játékok a technikai fejlődés ellenére butulnak, kezd az egész a filmiparhoz hasonlítani. Futószalagon érkeznek a nagyköltségvetésű, de pocsék filmek, a tehetséges rendezőknek a szűk keret miatt meg van kötve a kezük. Párévente egy-egy ilyen zseniális író/rendező kap 50miliót egy filmre, abból lesz valami.
  • Etinger
    #20
    Az a baj, hogy a fejlesztési idő nincs arányban a minőséggel. Grafikánál jön ez ki a legjobban.
  • Narxis
    #19
    "elfelejted hogy a Blizzard csak a WoWval fogta meg az aranytojást tojó tyúkot."

    Tehát akkor ami előtte volt az smafu? Na neeeee, a WoW előtt is volt életük, elég jól csinálták.

    "sőt. csak tehetségesebbek."

    Ízlés kérdése, nekem azért nem tetszett minden játékuk.

    "Ha 20 embert foglalkoztatsz akkor mindegy hogy hány évig fejlesztesz valamit (lásd Remedy - Alan Wake), nem folyik el a pénz."

    Már hogy ne folyna el? Azért basztatják a kiadók a fejlesztőket, mert amíg nem látnak pénzt belőle csak fizetik a kiadásokat(fejlesztők bére, marketing, hogy fenntartsák az érdeklődés stb.). Minél később adják ki a játékot annál nagyobb a kiadás ergo utána annál többet kell eladni belőle, hogy behozza a költségeket és akkor még sehol nincs a profit. A Valve egyik embere nyilatkozta a HL2 Ep3-mal kapcsolatban, hogy tuti nem fogják annyi ideig fejleszteni mint az Ep2-őt mert anno tiszta idegbetegek voltak, hogy milyen sokáig ültek rajta, mondták is nekik a fejesek ha nem adnak el belőle sokat akkor ki lesznek rúgva. Hála az égnek sikeres lett a játék, behozta a költségeket, profitot is termelt, ezért lesz majd Ep3.

    "Nézd meg a Lost Vikings-et, micsoda játékélmény, 2d-s grafikával meg stb stb. Tökmindegy ha valaki összedob egy Crysis-t (ez most csak példa) nulla játékélménnyel, nem azt fogják venni hanem azt ami jó, akármilyen grafikával."

    Teljesen egyetértek, ez nem FELTÉTLEN pénz kérdés, de biztos vannak olyan emberek akik tehetségesek az ilyenben, az ő alkalmazásuk biztos többe kerül mint egy nevenincs fejlesztő, de még egyszer mondom, ez tényleg lehet csak tehetség kérdése.

    "Egyébként a Blizzard úgy volt anno a WoWval, hogy megcsinálják, kiadják, de ha a játék elbukik akkor ők is vele buknak."

    Erre nem mernék megesküdni, anno mikor kiadták a WoW-ot, volt rengeteg bug, várakozás a belépésre, tömöt szerverek, de hasonlítsd össze pl. az AoC-al, ahol szintén vannak bugok de EMELLETT a játék félkész, eljutsz egy bizonyos szintig és ott megáll a sztori, nincsenek küldetések, mert arra már nem jutott idő, gondolom utólag adják majd hozzá, patch, kiegészítő stb. formájában. De ez nonszensz, emlékszik valaki az alap WoW játéknál arra, hogy mondjuk csak 42-es szintig tudott játszani utána meg kellett állnia mert elfogytak a küldetések? Vagy muszáj volt szimplán csak szörnyeket ölni a fejlődés érdekében. Én nem emlékszem ilyenre. 60-as szint volt a maximum és azt mindenki elérhete küldetésekkel vagy anélkül.

    #14
    "Ott van pl a Stalker esete: a kiadó nyomás nagy volt, és ki kellett adni a játékot idő előtt(persze már így is hihetetlen hosszú fejlesztési ideje volt a Stalkernek)."

    Pont ezt akartam példának felhozni még, nem volt pénzük, a kiadó nyomást gyakorolhatott rájuk, mivel az idő pénz. :) De nézd meg a Duke Nukem Forevert, ott biztos van pénz dögivel ha megélnek abból, hogy évente 2 képet kiadnak a játékról és még lehet utána is ki tudják adni magát a játékot. Nem semmi.
  • Magnificat
    #18
    "grafikusként" mondom, kész munka nincs, csak lejárt határidő... a mai színvonalon meg játékmodelleket csinálni, sokszoros idő... régebben csak csináltak valami 3-700 polys embert, ráfestettek valami 256x256 pixeles textúrát, meg beanimálták valamilyen szinten. Ma pedig? egy next-gen (illetve már present-gen :) ) karakter áll 12-15000 polyból alsóhangon, főhősök gyakran 20-25k-ból is. Ehhez még gyártsd le a high polygon modellt (2-5 millió poly, pár kitérő, pl uv-zás és hasonlók után jöhetnek a textúrák. Fejre egy 1024x1024-es, testre pedig legalább egy, de inkább két 2048x2048-as diffuse (szín) textúra, ugyanezen helyekre ugyanekkora normal map (érdességért) generálása a high polyból a low-ra + rajzolás, no meg a specular map (hol fényes, csillogó, és hol matt a felület). és ez még alsóhang, több helyen több réteget is használnak. még úgy is, hogy sok grafikus a saját "alkatrész-könyvtárából" pakolja össze a modellek felét, így is több hét, akár hónap is lehet egy-egy karakter megalkotása, pláne, ha figyelembevesszük a riggelést és az animációt is (mégha mocap is). szóval nem egyszerű, és elég időigényes lett ez a színvonal tartása. persze ettől még nem lesz jó a játék, de manapság akárhogy is nézzük, elvárják ezt a minőséget, mert hiába jó, sajna nem érdekli az embereket iszonyat grafika nélkül...
  • marcias
    #17
    Ez sztem hülyeség. 2004-ben még újnak számított a WC3, 2003-ban jött ki a kiegészítő, és vették, mint a cukrot. Előtte kicsivel a Diablo2-t adták ki, még az is jól fogyott 2004-ben (még ma is jól fogy). Illetve, 2004 körül kezdett beindulni a Starcraft alapú e-sport, ergo, annak is korrekt eladásai voltak.
  • Cat #16
    Egy fejlesztő soha, semmilyen játékra nem fogja azt mondani, hogy "kész van, nem tudok már mit javítani rajta."
  • ZoliJ
    #15
    "egyrészt nem hiszem hogy a wow bukása esetén lehúzták volna a rolót."
    pedig de, idő elött kellett kiadniuk, mert elfogyott a pénzük
  • feamatar
    #14
    egyrészt nem hiszem hogy a wow bukása esetén lehúzták volna a rolót.
    Másrészt a Blizzard bizonyított játékfejlesztő volt már a wow előtt is. Azt hogy van-e pénz és idő leginkább ez szabja meg. Míg nem raktál le semmit az asztalra addig nem pattoghat egy fejlesztő team se a kiadónak. Ott van pl a Stalker esete: a kiadó nyomás nagy volt, és ki kellett adni a játékot idő előtt(persze már így is hihetetlen hosszú fejlesztési ideje volt a Stalkernek).
  • Loverman
    #13
    elfelejted hogy a Blizzard csak a WoWval fogta meg az aranytojást tojó tyúkot. előtte nem voltak pénzesebbek mint bármelyik másik cég, sőt. csak tehetségesebbek. És nem is azért nem adtak ki szart mert pénzük volt. Ha 20 embert foglalkoztatsz akkor mindegy hogy hány évig fejlesztesz valamit (lásd Remedy - Alan Wake), nem folyik el a pénz. Nézd meg a Lost Vikings-et, micsoda játékélmény, 2d-s grafikával meg stb stb. Tökmindegy ha valaki összedob egy Crysis-t (ez most csak példa) nulla játékélménnyel, nem azt fogják venni hanem azt ami jó, akármilyen grafikával.
    Egyébként a Blizzard úgy volt anno a WoWval, hogy megcsinálják, kiadják, de ha a játék elbukik akkor ők is vele buknak. Nos, mindent egy lapra tettek fel és bejött nekik.
  • cateran
    #12
    Ez igy van....mindazonáltal ez sem mentség a hibákra és a szervezési malőrökre (mint ahogy az sem, ha a menedzsment a tökükre lép,holmi sürgetés miatt,merthogy idő van..)
    Sem a hullagyenge customer supportra...ha valami gubi van? a hiba az ön készülékében van...na hagyjuk már...lagol a server?ellenőrizze tűzfalát,routerét,etc..az hogy a server szarakodik fel sem merül...
    De ütös volt a múltkori maintenance is..."server maintenance between 4am-10am" erre lelövik 3-kor,mert az órát ugyan átállították,de a szöveget nem...
    Sazar kimondani,de igenis a Blizz elkényelmesedett és pénzhajhász lett..szarik a minőségre("majd patcheljük")a gyors release és a max profit lett a lényeg
    Pedig az összes játékukat toltam mint a barom,mert brutálisan jók voltak és még azok is a mai napig...
    Sőt haverom kb. 40x tolta végig különféle úton-módon a WC3-at és a FT-t...nem is nagyon játszott/játszik mással...:)
  • Narxis
    #11
    A pénz minden, pénzért le tudod szerződtetni a legjobb embereket a játék készítéséhez. Azért sikerült jól a Dio 1, 2, SC, WoW mert volt pénz arra, hogy ELÉG embert ELÉG ideig hagyjanak dolgozni a projekteken. Ez a legtöbb játék hibája, hogy rohannak a fejlesztéssel, összecsapják és aztán jöhet a 200 patch, itt a Hellgate: London amihez most jött volna egy méretes, sok ígéretes változást tartalmazó patch, de nem adják ki mert leállítják a szervereket, mert elfogyott a pénz. Pedig az alapötlet jó volt. Az is igaz, hogy kell egy felfogás a vezetőségnél, hogy szart ne adjanak ki a kezeik közül, de ennek véghez viteléhez is pénz kell.
  • Komolytalan
    #10
    Mondjuk azt spec tényleg kiadhatták volna 2 évvel később, egyben. Más kérdés hogy itt nem elkényelmesedésről van szó, hanem igény növekedésről. Ha előveszel egy Warcraft 1-et, 2-t, akkor hányni fogsz az irányítástól, kezelőfelülettől, küldetések gagyiságától, AItól, stb. Starcraft-al is csak az igazán profik játszanak, de hát ők játszanak sakkal is, és az se mai játék. A nagyobb tömegek igénylik az ergonómiát, a fejlesztéseket, nameg a plusz poligonszámot - rá se néznének ma már a Starcraftra. És ezek mind-mind időbe kerülnek.
    Szóval ma már messze nem annyi egy játékot írni, mint 5 éve, és az se annyi volt, mint 10 éve, és az se annyi volt, mint 15 éve. 15 éve még egy jó programozó akár grafikus nélkül is össze tudott rakni egy játékot. 15 éve olyan játék lett az első 1 millió példányban elkelt PCs játék, amit 4, ismétlem 4 fő fejlesztett 1 év alatt: 1 programozó, 1 programozó+grafikus, 1 grafikus, 1 zenész. Ugyanezt már 10 éve se lehetett megcsinálni, és a fejlesztés emberi erőforrás igénye egyre csak nő. A feladatokat meg végelensok részre nem lehet szabdalni, mivel ez nem sóderlapátolás, hogy 10000 sort megírsz te, te meg a másik 10000-et, onnan folytasd hogy gy++;. Grafikában is, ha egy dolgon többen dolgoznak, akkor ott össze kell hozni a stílusokat, ami nem mindig lehetséges. Nem lehet hogy egy fa egyik oldalát egyik grafikus rajzolja meg, másikat meg másik, mert az egyszerűen szarul fog kinézni, kiveri a szemed az eltérés a két oldal között, akármilyen jó grafikus is mindkettő.
    Nem véletlen, hogy az előfizetéses játékokban (MMO) látják sokan a kiutat az egyre növekvő fejlesztési költségekből/időből, amik a mai kor színvonalas játékainak természetese velejárói.
  • ihateworkdays
    #9
    A WOW-nál pedig most jött ki a 3.0.2-es patch, ami megin átvariálta az egész játékot, habár még a hivatalos WOTLk kiegészítő ki sem jött.
    Régebben én is játszottam mindenféle játékkal (Westwood, EA, Microsoft), de manapság a kevés szabadidőmben már csak BLizzardos játékkal tolom, azok közül is a WOW-val. Ha megjelenik az SC2 vagy a D3, akkor azt is megveszem természetesen.;)
  • Komolytalan
    #8
    Most ha arra célzol, hogy nem csinálnak mást csak folytatásokat, akkor igazad van. A folytatással azonban szerintem addig nincs semmi baj, amíg annyi újdonságot tud nyújtani, mintha egy új játék volna. WoW-val BC kiadásakor olyan 5-6millióan játszottak, BC-vel jelenleg 11 millióan játszanak (ennyi az aktív account, nem az eladott). Vagyis nem a kiegészítők kiadásakor megszokott forgatókönyv játszódott le, hogy az alapjátékot megvásárlók felét érdekli a kiegészítő, hanem a dupláját érdekelte. Azért ez szép eredmény, akárhogy is nézzük.
  • fade2black
    #7
    és szvs ez így helyes és jó. Inkább ne szórják a játékokat, de ami kijön az legyen méltó az SC, W, WOW szinvonalhoz.

    10éve jelent meg az SC és mind a mai napig a gépemen van sött mind a mai napig rendszeresen játszok vele és azthiszem ez így lesz a köv 60évben amíg még mindenképp élni akarok.... :) Ha épp nem jelenne meg jövőre, sött jövő után sem az SC2 az se zavarna... olyan az SC mint a sakk.... 5000éve kitalálták és mind a mai napig játszák... vagy vmi hasonló. :D
  • torcipepe
    #6
    a blizz mellett még a westwood volt nagy rts mester, de mióta felfalta az ea, azóta átálltak tömeggyártásra. najó ők is összehoztak egy generalst, de minden más csak a régi játékok átírása új graf motorra.
    a blizz megtartotta régi jó szokásait, de elkényelmesedett, jelenleg már annyira, hogy szétdarabolják a SC2-t és ez már bosszantó.
  • Windforce
    #5
    Aztan majd leesik az allad, amikor kijon a kovetkezo jatekuk.
    "Je' eztet miko' hoztak ossze?"
  • Szefmester
    #4
    igazad van.. de pár éve nem nagyon raknak le semmit az asztalra.. csak a hírek mennek.. el vannak kényelmesedve kérem.. csak punnyadnak a méregdrága kocsikban és kész..
  • citkar
    #3
    nem minden a pénz
    a pénz egy szükséges dolog, amivel sokmindent pótolhatsz, kiegészíthetsz
    de hány nagy, hatalmas játékcég van? és hánynak játszanak 10 év múlva is több játékával, pl diablo 2, starcraft 2, warcraft 3... a wow sem mai darab már
    azt hiszem a blizzardban több van, mint pénz
    nem véletlen érte el ezeket a sikereket
    nekem kedvenc játék fejelsztő cégem, de részben azért, mert ezeket a stílusú játékokat is szeretem, azért elismerésre méltóak, hogy a minőségre (az igazi játékélményre és nem csupán a grafikára) hihetetlenül adnak
  • kozik
    #2
    én szeretném a következő guitar hero-ba speciális karakternek kerrigant, duke-ot, raynort, vagy a többieket. esetleg trollfej formájú gitár vagy egyéb. ezek a keresztpoénok mindig nagyon jól jönnek ki.
  • Narxis
    #1
    Ahol pénz van ott mindenre van kapacitás. Márpedig Blizzardnál rengeteg pénz van...