• Narxis
    #19
    "elfelejted hogy a Blizzard csak a WoWval fogta meg az aranytojást tojó tyúkot."

    Tehát akkor ami előtte volt az smafu? Na neeeee, a WoW előtt is volt életük, elég jól csinálták.

    "sőt. csak tehetségesebbek."

    Ízlés kérdése, nekem azért nem tetszett minden játékuk.

    "Ha 20 embert foglalkoztatsz akkor mindegy hogy hány évig fejlesztesz valamit (lásd Remedy - Alan Wake), nem folyik el a pénz."

    Már hogy ne folyna el? Azért basztatják a kiadók a fejlesztőket, mert amíg nem látnak pénzt belőle csak fizetik a kiadásokat(fejlesztők bére, marketing, hogy fenntartsák az érdeklődés stb.). Minél később adják ki a játékot annál nagyobb a kiadás ergo utána annál többet kell eladni belőle, hogy behozza a költségeket és akkor még sehol nincs a profit. A Valve egyik embere nyilatkozta a HL2 Ep3-mal kapcsolatban, hogy tuti nem fogják annyi ideig fejleszteni mint az Ep2-őt mert anno tiszta idegbetegek voltak, hogy milyen sokáig ültek rajta, mondták is nekik a fejesek ha nem adnak el belőle sokat akkor ki lesznek rúgva. Hála az égnek sikeres lett a játék, behozta a költségeket, profitot is termelt, ezért lesz majd Ep3.

    "Nézd meg a Lost Vikings-et, micsoda játékélmény, 2d-s grafikával meg stb stb. Tökmindegy ha valaki összedob egy Crysis-t (ez most csak példa) nulla játékélménnyel, nem azt fogják venni hanem azt ami jó, akármilyen grafikával."

    Teljesen egyetértek, ez nem FELTÉTLEN pénz kérdés, de biztos vannak olyan emberek akik tehetségesek az ilyenben, az ő alkalmazásuk biztos többe kerül mint egy nevenincs fejlesztő, de még egyszer mondom, ez tényleg lehet csak tehetség kérdése.

    "Egyébként a Blizzard úgy volt anno a WoWval, hogy megcsinálják, kiadják, de ha a játék elbukik akkor ők is vele buknak."

    Erre nem mernék megesküdni, anno mikor kiadták a WoW-ot, volt rengeteg bug, várakozás a belépésre, tömöt szerverek, de hasonlítsd össze pl. az AoC-al, ahol szintén vannak bugok de EMELLETT a játék félkész, eljutsz egy bizonyos szintig és ott megáll a sztori, nincsenek küldetések, mert arra már nem jutott idő, gondolom utólag adják majd hozzá, patch, kiegészítő stb. formájában. De ez nonszensz, emlékszik valaki az alap WoW játéknál arra, hogy mondjuk csak 42-es szintig tudott játszani utána meg kellett állnia mert elfogytak a küldetések? Vagy muszáj volt szimplán csak szörnyeket ölni a fejlődés érdekében. Én nem emlékszem ilyenre. 60-as szint volt a maximum és azt mindenki elérhete küldetésekkel vagy anélkül.

    #14
    "Ott van pl a Stalker esete: a kiadó nyomás nagy volt, és ki kellett adni a játékot idő előtt(persze már így is hihetetlen hosszú fejlesztési ideje volt a Stalkernek)."

    Pont ezt akartam példának felhozni még, nem volt pénzük, a kiadó nyomást gyakorolhatott rájuk, mivel az idő pénz. :) De nézd meg a Duke Nukem Forevert, ott biztos van pénz dögivel ha megélnek abból, hogy évente 2 képet kiadnak a játékról és még lehet utána is ki tudják adni magát a játékot. Nem semmi.