• Komolytalan
    #10
    Mondjuk azt spec tényleg kiadhatták volna 2 évvel később, egyben. Más kérdés hogy itt nem elkényelmesedésről van szó, hanem igény növekedésről. Ha előveszel egy Warcraft 1-et, 2-t, akkor hányni fogsz az irányítástól, kezelőfelülettől, küldetések gagyiságától, AItól, stb. Starcraft-al is csak az igazán profik játszanak, de hát ők játszanak sakkal is, és az se mai játék. A nagyobb tömegek igénylik az ergonómiát, a fejlesztéseket, nameg a plusz poligonszámot - rá se néznének ma már a Starcraftra. És ezek mind-mind időbe kerülnek.
    Szóval ma már messze nem annyi egy játékot írni, mint 5 éve, és az se annyi volt, mint 10 éve, és az se annyi volt, mint 15 éve. 15 éve még egy jó programozó akár grafikus nélkül is össze tudott rakni egy játékot. 15 éve olyan játék lett az első 1 millió példányban elkelt PCs játék, amit 4, ismétlem 4 fő fejlesztett 1 év alatt: 1 programozó, 1 programozó+grafikus, 1 grafikus, 1 zenész. Ugyanezt már 10 éve se lehetett megcsinálni, és a fejlesztés emberi erőforrás igénye egyre csak nő. A feladatokat meg végelensok részre nem lehet szabdalni, mivel ez nem sóderlapátolás, hogy 10000 sort megírsz te, te meg a másik 10000-et, onnan folytasd hogy gy++;. Grafikában is, ha egy dolgon többen dolgoznak, akkor ott össze kell hozni a stílusokat, ami nem mindig lehetséges. Nem lehet hogy egy fa egyik oldalát egyik grafikus rajzolja meg, másikat meg másik, mert az egyszerűen szarul fog kinézni, kiveri a szemed az eltérés a két oldal között, akármilyen jó grafikus is mindkettő.
    Nem véletlen, hogy az előfizetéses játékokban (MMO) látják sokan a kiutat az egyre növekvő fejlesztési költségekből/időből, amik a mai kor színvonalas játékainak természetese velejárói.