• Magnificat
    #18
    "grafikusként" mondom, kész munka nincs, csak lejárt határidő... a mai színvonalon meg játékmodelleket csinálni, sokszoros idő... régebben csak csináltak valami 3-700 polys embert, ráfestettek valami 256x256 pixeles textúrát, meg beanimálták valamilyen szinten. Ma pedig? egy next-gen (illetve már present-gen :) ) karakter áll 12-15000 polyból alsóhangon, főhősök gyakran 20-25k-ból is. Ehhez még gyártsd le a high polygon modellt (2-5 millió poly, pár kitérő, pl uv-zás és hasonlók után jöhetnek a textúrák. Fejre egy 1024x1024-es, testre pedig legalább egy, de inkább két 2048x2048-as diffuse (szín) textúra, ugyanezen helyekre ugyanekkora normal map (érdességért) generálása a high polyból a low-ra + rajzolás, no meg a specular map (hol fényes, csillogó, és hol matt a felület). és ez még alsóhang, több helyen több réteget is használnak. még úgy is, hogy sok grafikus a saját "alkatrész-könyvtárából" pakolja össze a modellek felét, így is több hét, akár hónap is lehet egy-egy karakter megalkotása, pláne, ha figyelembevesszük a riggelést és az animációt is (mégha mocap is). szóval nem egyszerű, és elég időigényes lett ez a színvonal tartása. persze ettől még nem lesz jó a játék, de manapság akárhogy is nézzük, elvárják ezt a minőséget, mert hiába jó, sajna nem érdekli az embereket iszonyat grafika nélkül...