52
  • BB7
    #1
    Cigányok majd jól kilopjáák az aszfaltbóó! XD Nálunk sztem tuti nem müködne! 2autó odammenne azt összeverekedne a helyért! .. Pfff
  • Lyan Kyj
    #2
    Mert mire odaérnének még megmaradna a hely...nem marad üres percekig egy hely, aki nincs közvetlenül ott, annak már mindegy, hogy van-e szabad hely.. Ez megkövetelné, hogy 1 parking spot = 1 autó, sokkal kevesebb lenne csak a hely, kocsik mérete is nagyban befolyásolja, mennyi szabad terület van még..ah, kudarc.
  • foregister
    #3
    olyan kéne, hogy az utcák sarkán jelzi, hogy van-e egyáltalán szabad parkolóhely vagy sem, mint a mammutban vagy az arénában.
  • darkhill
    #4
    a mammutban meg az arénában lévő tényleg jol mükődik és fasza csak a para annyi h ott is előfordul h egy két inteligens állampolgár nem tud rendesen baparkolni v ugy áll be ahogy nem kéne meg ahol nincs is kijelőlt hely
  • Tetsuo
    #5
    Lehetne akar ugy is, h a neten lefoglalod.
  • moikboy
    #6
    legalább zárójelbe oda lehetne írni, hogy mennyi az a 47 000 gallon... (177 914.354 liter)
  • L3zl13
    #7
    Egyrészt mobilon értesítés nem olyan hatékony szerintem. Egy GPS rendszerrel összekötve már több értelmét látnám.
    Másrészt meg nem értem hogyan oldja meg ez a szurkálós problémát.
    Ugyanúgy előfordulhat, hogy ketten egyszerre érnek oda az üres parkolóhoz, és összevitáznak. Sőt! El tudom képzelni, hogy méginkább felkapja valami gyökér a vizet azon, hogy jött neki az SMS egy szabad parkolóról egy sarokkal arrébb, és mikor odaér éppen parkol be a másik fickó...
  • kukacos
    #8
    De ha okosak a programozók, akkor egy szabad helyet csak egy embernek adnak ki egy ideig, és ha a rendszer ingyenes vagy kis költségű, akkor simán előírható, hogy az SMS-es parkolóknak elsőbbségük van. Ezt az óra még jelezni is tudja (nem ad jegyet, ha az illető elfoglalta valaki értesített helyét, vagy bemondja, hogy rossz helyen parkol).
  • Epikurosz
    #9
    A mobilos értesítés szerintem sem jó. A gépkocsi navigációjával kell összekötni valahogy. Az üres helyekért meg a számítógépek között kellene, hogy menjen a licit. A rendszer a legközelebbi kocsinak kiosztja a helyet, és utána a többi autósnál ez már nem is jelenik meg szabad parkolóhelyként, tehát nem versenyeznének tovább érte, a vezető nem is menne már oda.
  • L3zl13
    #10
    Ez a számítógépes licit jól hangzik, de ez már gyors kétirányú kommunikációt feltételez, ami egy lépcsővel bonyolultabb kategória.
    Ami meg a versenyzést illet, még mindig odaállhat valaki aki csak épp arra járt, és a rendszertől függetlenül kinézte magának a parkolót, hiszen annak használata nem kötelező.
  • exatly
    #11
    Esetleg egy 10 oldalas Eu szabvány pályázatot kelljen benyújtani Brüsszelbe 1 hónappal előtte. Röhej :)
    A parkolóellenőröknek mindenképp jó lesz, tudják hova kell menni.
  • Epikurosz
    #12
    "még mindig odaállhat valaki"

    ezt tiltaná le a kis piros lámpa
  • valamit
    #13
    ezeket a kis kütyük egyszerre lehetnének pl. mobiltelenfonnal fizethető parkolóórák is. sőt akár olyan is lehetne, hogy figyelné az alvázszámot, vagy valamit ott alul (lenne a fölé álló kocsival mondjuk egy infrakapcsolata), és automatikusan feljegyezné az autó tulajának a parkolást és a bankszámlájáról levonná érte a pénzt, pl. havi rendszerességgel, de akár azonnal is
  • aaaaa
    #14
    Na persze ... de jó lenne. Parkoló órát mindenhova, hogy többet tudj fizetni...
    Szerelj be infra jeladót, meg nyiss mindjárt egy bankszámlát is, ha parkolni akarsz...
    Alvázszámot alul.... Van neked autód egyáltalán ??? Gondolom nincs, különben nem írogatnál ilyeneket.
    Inkább a Szlovákokról kellene példát venni és teljesen visszaszorítani a fizető parkolást a közutakon.
  • valamit
    #15
    Az autótulajdonosok túlnyomó többsége már rendelkezik bankszámlával. Az alvázszámnál nem a jelenleg létezőre gondoltam, hanem egy kocsinként eltérő egyedi jelzésre, amit látna a gép (de egyszerűbb annyit mondani, hogy alvázszám, mert lényegileg az), de ugyanígy ahogy írtam lehetne infra kapcsolat a kocsi aljával valamiképp, amin át lekommunikálnák, hogy mikor áll be, mikor ki és kinek mennyit számláz, milyen számlára. Fizetni meg ettől még nem kellene több helyen, mint most, csupán így is lehetséges lenne. Ettől még ahol nem kell fizetni, ott nem kér pénzt. De, ahol kell, ott így is tudnál fizetni. Ha meg nincs számlád és még is kell fizetni, akkor meg megint nyilván nem így kellene, de ez is lehetne egy lehetőség, ahogy egy lehetőség pl. a mobiltelefonon fizetés is.
  • kukacos
    #16
    Tipikus. Ez nem valami gonosz összeesküvés az autósok ellen, hanem nem megy máshogy. A városok Mo-on is teljesítőképességük határán vannak, nyugaton már rég túllépték azt. Fizikai képtelenség, hogy mindenki autóval járjon dolgozni a belvárosba, ami parkolóhely van, az sokba kerül, és ezt a luxust az igénybevevőnek illik kifizetni. Ingyen szauna sem jár alanyi jogon mindenkinek, mint ahogy háztól-házig szállítás sem. Ha nincs rá pénzed, szállj buszra vagy metróra.
  • Epikurosz
    #17
    Nem úgy van az kérem!
    A föld alja tök üres, meg az égen is lenne hely, de a több tízmilliárd beszedett pénzből Demszky uramék nem garázsokat (uram bocsáss meg! "ingyenes garázsokat") építettek, hanem megették, elitták, elkártyázták a pénzt (+tengerparti nyaralókat vettek maguknak), és ami mélygarázs épült, annál egy óra mindjárt drágább lesz, mint az örömlányok óradíja.
  • Tetsuo
    #18
    siman latod a maps.google-n v az iGo-n, leokezod es onnantol mas mar nem latja, a tied a hely.
  • kukacos
    #19
    Értem, már megint a kisembert báncsák odafentről és nem arról van szó, hogy a mélygarázs építése valami eszméletlen drága, tőlünk sokkal gazdagabb országok sem bírják megfizetni. De számoljunk egy kicsit: itt egy példa. Tehát 300 férőhelyes mélygarázs a belvárosban 2.75 milliárd forint, az autónként közel 10 millió. Demszky tízmilliárdból akár négy ilyet is tudna építeni 1200 autónak, ami egész biztosan megoldaná Budapest parkolási gondjait.

    De tudod mit? Adjanak nekem inkább egy tízmilliós autót, és megígérem, hogy sose fogok vele parkolni a belvárosban. Inkább felülök a metróra, az autóval meg elmegyek a családdal rokonokhoz vidékre. Mindenkinek jobb lesz.
  • Epikurosz
    #20
    Bónuszkérdés: mennyi pénzt szedtek be a Demszky-érában parkolási díj (harács) címén?
    Segítek: nem 10 milliárdot.
  • Epikurosz
    #21
    Amúgy a linkeden a bank ingyen építi fel a garázst, 90 éves haszonélvezettel.

    100 ilyen garázs 0 Ft.-jába kerülne Demszky bának.
  • Epikurosz
    #22
    Apropó: tegnap voltam az Aréna Plácában, tök jók azok a kis jelzőlámpák.
    Nekem, amúgy, sikerült 1x úgy beparkolni ott, hogy zöld maradt a LED. :-)
  • aaaaa
    #23
    Na persze..., több 100 olyan helyet tudnék mutatni, ahol csak a lehúzás a lényeg. És nem a vidékről Pestre özönlő autókkal van a gond. Ha elmegyek a szintén fizetős övezetből (ahol netán van lakossági engedélyem), egy másikba ott felszabadul egy parkolóhely. Ettől nem lesz se több se kevesebb parkolóhely a városban , de a maffia már szedi is a pénzt. A lakótelep parkolójáből kialakított fizető övezet is a luxusszauna kategóriába tarozik ugye ??? Mi kerül sokba ??? Az utca ??? OK, akkor fizess mindenért, ha gyalogolsz azért is... Hogy képzeled, hogy ingyen rongálod az aszfaltot ? Nem olcsó ám járdát építeni sem...
  • Epikurosz
    #24
    Nem rég volt a cikk a zindexen, hogy a parkoló ellenőrök a főnökök tudtával sikkasztottak, néha jogtalanul bírságoltak. Igazi táptalaj.
  • valamit
    #25
    Ha valahol fizetőssé akarják tenni a parkolást, azt most is meg tudják tenni. Ennek semmi köze ahhoz, hogy egy érzékelővel nem csak GPS-en követhetnéd a szabad helyeket, de mondjuk a ki-be parkoló autókat is azonosítaná, aztán ez alapján pl. havonta leemelne a bankszámládról egy összeget. Ez utóbbi csak fizetéstechnikai kérdés. Az, hogy fizetős e a parkolás vagy nem, az ezen abszolút nem múlik. Ahol nem e szerint, ott a mai szerint is fizetőssé tudják tenni.
  • kukacos
    #26
    Csúsztatsz ám kegyetlenül. A piacon semmit sem adnak ingyen, ha nem fizetsz érte, valaki más fizet helyetted, tehát lopsz. Senki sem tagadja, hogy rengeteg a lenyúlás a parkolásban, de itt az elveddel van a baj, miszerint legyen ingyenes. A járdáért is fizetek, az adómon keresztül. Akár szedhetnénk járdahasználati díjat is, de a rendszer költségei meghaladnák a bevételt. Ezért bizonyos, kis összegű közös használatot a társadalom elnéz anélkül, hogy szolgáltatást használókat fizetésre kötelezné, főleg ha a használó csoport nem azonosítható.

    Viszont az autónként milliós beruházás már nem ez az eset. Miért fizessen egy szegedi lakos egy budapesti parkolóházért? Az autópálya ugyanez, ezért kell érte úthasználatot fizetni. Ideális esetben minden úton lenne útdíj, de ez jelenleg technikailag még nem megoldható.

    Elvileg a parkolási díjakat és a bevezetendő dugódíjat belvárosi parkolóházak és mélygarázsok építésére kellene fordítani. Több mint valószínű, hogy ennek a pénznek egy részéből ma néhányan villákat építenek Magyarországon, de ez az elv szempontjából tökmindegy: a belvárosi parkolás ne legyen ingyenes, mert nagy pénzről van szó és a használók csoportja könnyen azonosítható.
  • kukacos
    #27
    Rendszerint azzal indokoljuk az adócsalást és a nem fizetést, hogy úgyis lenyúlják. A bizalomvesztési spirál szomorú, de a korrupció mindenhol a rendszer része, és MINDENT csak néhány afrikai diktatúrában lopnak el. Még ha a költségvetés egytizedét lopnák is el, miért lenne ez indok arra, hogy ne fizessük a maradék 9/10-et sem?
  • aaaaa
    #28
    Remek lassan ott tartunk hogy az az autós a tolvaj, aki a benzinbe rejtett 100%-os adójáért elvárhatná hogy ingyen parkolhasson az utcán. (NEM PARKOLÓHÁZBAN !)
    Szóval hol nem fizetünk adót ? Az autósokat sarcolják a legmocskosabb módon. Teljesítményadó, üzemanyag adó, biztosítás, átírási illeték , regisztrációs adó, stb. Ne magyarázd meg hogy ezekből nem telne arra. hogy ne kelljen fizetni az utcai parkolásért. Ha az a lényeg hogy ne álljanak a városközpontban lévő helyeken napokig OK. Legyen az első óra ingyenes... De ne gyere azzal a hazugsággal, hogy erre a parkolóhelyek jobb kihasználása miatt van szükség. Főleg olyan helyeken , ahol mindig van szabad hely, mégis fizető övezeteket építettek ki, úgy hogy az önkormányzatok részére még veszteséges is a buli csak a Maffia Kft zsebe dagad...
    Az utca fenntartása vidéken külvárosban sem drágább, semmi nem indokolja azt hogy megsarcolják az autósokat. Egyedül valaki rájött hogy ezzel remekül le lehet húzni az embereket, és ebből tök jól meg lehet gazdagodni, de semmi több.
    A Szlovákoknál megoldották hogy az efféle "nemszolgáltatásért" nem lehet pénzt kérni és megszüntették a parkolási sarcot. Nem én csúsztatok. Soha nem mondtam hogy a parkolóház legyen ingyenes. De az utca... Férjen már bele abba az évi párszázezer-millió forintba, amit egy átlag autóstól lehúznak adó formájában, hogy legalább ingyen le tudja parkolni az autóját AZ UTCÁN ! és nem csak a saját háza előtt...
    És szerinted ha a költségek nem haladják meg a bevételt akkor az már etikus is ? Lehet menni védelmi pénzt is szedni.... 2 kopasz maffiózó munkabére egy alkalomra 20 ezer, várható bevétel havi min 100 ezer. Ők is csak törvényes szolgáltatást végeznek, megvédik az embereket...
    A Te gondolkodásod szerint meg mindenért fizetni kellene, még a levegőért is.
    Az ilyen gátlástalan pénzközpontú gondolkodás mellett hagyhatnád meghalni a szociálisan rászorult embereket, ha megbetegszenek, mert nehogy már Te fizess helyette, meg miért nem volt előrelátó és tett volna félre a nemlétező pénzéből arra, ha majd megbetegszik.
  • valamit
    #29
    Hidd el, hogy ha sokkal olcsóbb lenne az autózás, még több kocsi akarna az utcákon furikázni, még több akarna parkolni és még több akarna tankolni. Amit valószínűleg más dolgok rovására meg is lehetne valósítani. De dugó már így is sok van, parkolni már így is alig lehet és környezetszennyezésbe is jobbak vagyunk már, mint kéne.

    Amúgy, nálunk fejlettebb országokban már rájöttek emberek, hogy nem csak autó létezik, van tömegközlekedés, P+R, stb. Nálunk ezek használatához picit sznobok az emberek, mert mindenki úgy áll hozzá, hogy "miért pont én?", "ő miért tehesse meg", stb. Tipikus magyar sajátosság, hogy mindenki azt keresi, hogy melyik kiskapunál kire hivatkozzon. Egyik dolgot azért nem, mert a 3. is, a másikat azért nem mert a 4. is, a következőt mert az 5., aztán szép lassan senki semmit és körülnézünk és nincs is már ország, pláne nem fejlődik, ami maradt még, az is csak pusztul.
  • Epikurosz
    #30
    Én a parkolási díjat nem ellenzem, elvileg, ugye, ha látom a foganatját. De az, hogy az én pénzemből mások hancúrozzanak, nagyon tud bosszantani.

    Az üzemanyag árába beépített adó, ill. a parkolási díjak révén beszedett pénz rendeltetése az utak karbantartása, és ha a helyzet megköveteli akkor mélygarázsok és P+R parkolók építése. A kormány és az önkormányzatoknak ez a dolga, nem a pénzszórás. Lényegében, törvényben kellene szabályozni ezeknek a pénzeknek a rendeltetését, és még úgyis lehet, hogy megdézsmálnák őket.
  • kukacos
    #31
    Most már az utcai parkolásról beszélsz, nem a parkolóházakról, pedig arról kezdődött a vita. Az utcai parkolás, ha van elég hely, szerintem is lehetne ingyenes. A gond a belvárosokkal van, ahol nincs elég hely. Itt van fölöttünk egy cikk, ahol kifejtik, hogy a belvárosi autóforgalom jelentős részét adja a parkolóhely keresgélése. A belvárosi forgalomnak pedig mérhető költsége van dugókon és légköri szennyezésen keresztül. Velük vitatkozz.

    Senki sem mondta, hogy etikus a lenyúlás, de a lenyúlásra hivatkozna verni az asztalt, hogy akkor én sem fizetek, csak önigazolás.

    Trükkös próbálkozás a szolidaritásra átterelni a "pénzközpontú gondolkodást", jellemzi is szépen az autós fejekben gyakori torzszülött gondolatot, miszerint a négy kerék az élethez elengedhetetlen, hiánya összemérhető az emberhalállal. Az autózás luxus, ára van. Persze értem én, hogy szerinted ezt már ezerszeresen megfizetted, de menj már el egy tőlünk nyugatabbra levő országba, és nézd meg, mennnyibe kerül az autó fenntartása ott.

    "A Te gondolkodásod szerint meg mindenért fizetni kellene, még a levegőért is."

    Ez meg a kádári éra által kinevelt közgazdasági analfabétizmus. Nem, nem és nem érted, hogy MINDIG fizet valaki? Az ingyen dolog illúzió. Lehet valami ingyenes, de akkor tisztán kell látni, ki fizeti akkor valami más forráson keresztül, és hogy etikus-e így. És nem, nekem nem áll szándékomban a parkolóhelyedért fizetni, bocsi, legyen az az utcán vagy akárhol.
  • Epikurosz
    #32
    A parkolásért fizetni kell, szerintem, ez nem vitás, mert közterületet foglalsz. Ha fánsütő bódét telepítenél, akkor is kellene fizetni, de: 1. méltányos ár 2. a pénzt ne lopják el az állami rablók.
  • Epikurosz
    #33
    Akár a régészeti leletek is fedezik egy-egy mélygarázs építését.
  • aaaaa
    #34
    Igen, az üzemanyagba beépített adónak, ( ami nem kevés), ezt kéne fedezni, nem a segélyekből ingyenélő. bűnöző életmódot folytató honfitársainkra kellene fordítani.
    Úgy érzem az autósoktól lehúzott évi több 100 vagy 1000 milliárdra rúgó különféle adó épp elég kellene hogy legyen útépítésre, vagy arra, hogy ne adj isten csak ingyen parkoljon valaki az utcán. Nem összekeverendő a fánksütő bódéval. És ne csúsztassatok azzal hogy nem fizettük meg azt az utcai parkolóhelyet a különféle adókkal. Az hogy egyes pénzéhes hiénák kitalálják hogy akár évente több millióért is ki lehetne adni azt a 4 négyzetméter betont egyáltalán nem etikus.
  • aaaaa
    #35
    Majd ha éjjelente nem kellene attól arról rettegni mikor támad le egy "c" kategóriás és nem óránként jár a busz majd meggondolom... 270Ft-os jeggyel több átszállással lehet nem is olcsóbb, bár jóval kényelmetlenebb.
    Ez nem sznobság , hanem óvatosság.
    A P+R -ben hagyd csak ott a kocsit, előbb utóbb majd csak feltörik, vagy akár el is lopják...
  • aaaaa
    #36
    Amúgy pont Te gondolkodású ("járjunk BKV-val, mert az környezetbarát") emberek szeretnek bankkártyával készpénz nélkül rohangálni, mert jaj ellopják tőlük. Akkor talán azért nem olyan alaptalan ez a félelem... Jó,persze nappal nagy valószínűséggel nem rabolnak ki, bár mostanában az sincs kizárva, de éjjel nem szívesen szállnék fel egy "színesekkel" teli buszra. Bár lehet fel se kell szállni , mert már a megállóban megszabadítanak a "felesleges" értékeinktől...
    Tudod akik nagy arccal mondják, hogy jó a közbiztonság, csak addig teszik, amíg maguk is áldozatokká nem válnak. És az ellen, hogy szétkapják az autódat a P+R ben, miközben több kilóméterre vagy tőle, riasztóval sem tudsz mit tenni. Casco egy vagyon, és azon is van önrész. Ha pedig egy fizetős őrzött parkolóba állsz, egyszerűbb ha a végcélig autózol, még úgy is olcsóbb, ha álsz a dugóban.
    És azért azt bárki elismeri, hogy az autó mindenképpen biztonságosabb, mint bármiféle tömegközlekedés. Szerintem bárki akinek értékesebb autója van nem szívesen hagyja egy P+R-ben, csak azért, hogy 300Ft-ot spóroljon, vagy védje egy picit a környezetet, miközben lehet, hogy lenyúlják az 5 milliós kocsiját. Persze aki nem jár autóval, az tud legjobban okoskodni a témában...
    Az ország meg rohadtul nem attól pusztul, mert autóval járnak az emberek. Addig örülj, míg autóznak, mert annyi adót már csak a a piások meg a dohányosok fizetnek, mint az autósok. Utat kell építeni, és akkor nem lesz dugó. Na meg nem kell lezárni 5 évre a fél város összes nagyobb csomópontját metróépítést ígérgetve. M0 nincs kész mióta is ? Szabadság hidat felújítják pár éve... Egy ezer éve várt északi híd az Árpád híd után, nincs.... Kálvin tér 1 éve lezárva metrózás miatt, Rakpart részlegesen lezárva jó ideje. Soroljam még ?
    Na ezekért van dugó , meg a a kamionok miatt, mert be kell jönniük a belvárosba vagy minimum a Hungária körútra, mert az tejes MO-t pont a kedves környezetvédők nyafogása miatt még most sem tudták befejezni. És pont a környezetvédők sápítoztak akkor is, amikor valaki felvetette, hogy nem lenne rossz a rakpartokat 2 sávossá alakítani.
  • Epikurosz
    #37
    Jól eleredt a nyelved, de igazat szólsz. :-)
  • valamit
    #38
    Alapvető dolgokkal nem vagy tisztában.

    "Utat kell építeni, és akkor nem lesz dugó."

    Lesz dugó. Ahogy több az út, több a kocsi. Nézz utána, mondjuk London történetében.

    "Az ország meg rohadtul nem attól pusztul, mert autóval járnak az emberek."

    De én se ezt mondtam. Azt mondtam, hogy az ország, ami körülvesz minket, attól pusztul, hogy mindenki csak ki akarja venni a részét a közösből és senki nem akar beletenni. Ezért olyan minden, ami közös. BKV, MÁV, utak, adók, stb.

    "Amúgy pont Te gondolkodású ("járjunk BKV-val, mert az környezetbarát") emberek szeretnek bankkártyával készpénz nélkül rohangálni, mert jaj ellopják tőlük."

    Ezt benézted, bankkártyával idén azt hiszem még nem is fizettem. Ellenben ugyancsak idén 1,5 millió forint készpénzzel utaztam a BKV-n.

    A többi, a nagyrésze meg egyszerű hiszti, hogy P+R így, meg BKV-n közbiztonság úgy, meg, hogy mersz mást mondani, mint én, stb. Utazz néhányszor busszal, meg vonattal és nem fogsz félni utána. A P+R parkoló se automatikusan használtautó kereskedés. És attól mert kint van és nem a belvárosban, simán lehetnek mellette ugyanúgy házak, meg élet, mintha mondjuk egy lakótelepen hagynád.
  • kukacos
    #39
    Szép menet volt... végül is előre tudtuk, mit várhattunk, de azért csak összefoglalom:

    1. a parkolás legyen ingyé', fizessék az üzemanyag adójából. Magyarán fizessen helyetted más, a szegediek benzinjéből fedezzék a te garázsod és parkolódat.

    2. a legszebb, hogy valószínű drágább autód van, mint megengedhetnéd magadnak, mert a széltől is óvnád. Magyarán rohadt sok pénzt költöttél rá saját mércéd szerint, hogy batár legyen, de aztán sírsz, hogy még többet kellene fizetni, azt már fizesse más vagy mittudodte hogy, csak ne te, ne, ne.

    3. tutira biztos, hogy elég sokat fizetsz, az autóra költött pénzed legyen elég mindenre. Nyilván kiszámoltad az autózás teljes költségét Mo-on, és ezt statisztikákkal tudod alátámasztani. Az, hogy máshol ennél is drágább az autózás, nem jelent semmit, Magyarország végül is nem a nyugathoz akar felzárkózni.

    4. Csak központi újraelosztás jöhet szóba, magyarán ahogy Kádár atyánk megmondta, majd a zállam kifizeti. Önrészt soha.

    5. N-I-N-C-S alternatíva. A BKV szar, lopnak rajta éjjel-nappal, ritkán jár és ugyanannyiba kerül, mint az autó. Csak a hülye megy busszal. Nyilván mindenki így gondolkodik, szóval legjobb lenne kivágni az egészet a fenébe, az autót meg kötelezővé tenni.

    6. örüljünk az autósoknak, mert ők az ország szíve, motorja, hehe, mert rengeteg adót fizetnek. Talán lehetne az autósok napja is pirosbetűs.

    7. dugókat kizárólag a tehetetlen politikai vezetés okoz, az autós nem. Egyébként is a politikusok hibásak mindenért, a közösségellenes magatartás pedig semmiért.

    Jó taktika floodolni egy csomó hülyeséget, mert nekem már nincs erőm tételesen megcáfolni, de értelmes ember alighanem levonja a következtetéseket. Nem gondolkodsz távlatokban, nem a megoldást keresed, csak azt, hogy neked épp most mi a jó. Mindez komoly kognitív disszonanciával és önigazolási kényszerrel párosul. Igazából csak keresztmetszetét adod Mo. elterjedt mentális deformációinak.

    Végül is azt hiszem, sajnállak: ott ülsz az autódban a dugóban nap-mint-nap, szentségelsz és izzad a tenyered, hogy megint felment a benzin és mennyibe kerül a javítás. De a Géza is most vett Audit, én is ki tudom izzadni a részleteket. Időnként van egy jó pillanatod, amikor benyomod a hifid full hangerőre és megelőzöl néhány mazsolát, akiket anyázhatsz. Ilyenkor elégedetten vigyorogsz.
  • aaaaa
    #40
    1. Mi köze Szegednek Budapesthez ? Csúsztatsz kegyetlenül . Ilyen alapon miért nem árulnak csak egy autópályára érvényes matricát ? Aki egész évben csak az M3-ason jár, baromira nem érdekli hogy hozzátoldottak még 10 km -t az M6-oshoz és emiatt drágább a matrica. Én, mint budapesti, miért fizessem a Szegeden épülő utcákat, vagy parkolókat. Fordítva is igaz. De az utca készen van és kész volt 20 éve is, fizetőssé tenni lehúzás, semmi több, hiába mondasz bármit, mert a pénz 90%-a magáncégek zsebében tűnik el, és semmi új beruházás nem épül belőle max. újabb területeket sajátítanak ki a pénzből, meg új pakolóórákat vesznek, hogy még nagyobb területen szedhessék a sarcot. Szinte garantálni tudom hogy a parkolócégek bevételeiből, vagy az önkormányzatoknak a fizető pakolásból juttatott pénzekből még semmilyen ! parkolóház, vagy parkoló nem épült.
    Sőt még a meglévő utakat sem fogják a pénzből felújítani. A parkoló cégek arra is lusták voltak, hogy a havat ellapátolják a fizetős helyekről... óriási szolgáltatás...
    2. Hát nem tudom, szerintem akinek a havi miliós fizetése van és emellett drága autója, az is óvja, ha normális. Nem kell semmi extra luxuskocsinak lenni ahhoz, hogy ellopják vagy feltörjék.
    3. Persze fel kell zárkózni ? Mivel ? Az árakkal már megtörtént. Talán meg kéne fizetni az embereket, nem éhbért osztani nekik... Csoda hogy mindenki menekül innen, akár az életét is feladva Angliába meg mindenfele, hogy utolsó senkiként a legszemetebb munkákat elvégezve 5x annyit keressen , mint itt.
    4. Ehhez nincs mit mondanom, mert ez egy "liberális-nak" mondott párt gondolkodásmódja , aki legszívesebben a korrket orvosi ellatást is megvonta volna az emberektől, ha nem fizetnek,(mert drága), függetlenül attól hogy valóban tudnak-e fizetni.
    5. A BKV valóban szar, koszos, szagolhatod a büdös csöveseket, és néha lopnak is rajta. Ha még nem jártál pórul, szerencséd volt...
    Járjon rajta az, aki nem tud vezetni, vagy nem engedheti meg magának, hogy autózzon. De ha telik rá, hadd ne kényszerítsem magam , hogy a mocsokban utazgassak, sittes alakok között, főleg éjjel, 1 órát várva, hogy jöjjön a busz.
    6. Hidd el sokan örülnek neki. Az autózásból iszonyat pénzek befolynak.
    7. Ezt nem mondtam , de az főutak tudatos "felszámolása" évekig tartó felújítás és építkezés címén sokat ront a helyzeten. Ha már a nyugattal jössz, ott többnyire értelmesen tervezik az ilyen dolgokat, és kb. 3x gyorsabban el is készülnek vele. És a gyorsabb munka nem feltétlenül drágább, sőt lehet hogy még olcsóbb is , csak akkor a haverok cégei kimaradnak a buliból.