61
-
aDannyBoy #61 végülis egyszerűbb lenne 70460 db fórumtopikból kézzel gyomlálni a spamet, nemde? :) -
tothadam923 #60 "Biztonsági okból a regisztrációtól számítva 30 napig nem szúrhatsz weblapcímet a hozzászólásodba!"
Kicsit túllihegitek a kérdést, nem? -
tothadam923 #59 Saját beszámoló:
http://zsir.blog.hu/2008/05/21/gdf_game_developer_forum_beszamolo_1
Ez is jó:
http://vanityfair.buzz.hu/archives/2008/05/19/GDF_08/ -
opeca #58 Érdekes, amikor a Wii szóba kerül, akkor mindenki fújjog, hogy milyen gagyi a grafikája.
Amikor meg az élethűség kerül szóba, akkor meg mindenki fújjog és a 10 évvel ezelőtti játékokra mutogat.
Akkor döntsük már el, hogy mi kell. Lassan nem csodálkozom a játékfejlesztőkön, hogy nem mernek semerre sem újítani, minek is? Olyan rétegnek, aki még azt sem tudja mi kell neki?
Akkor nektek a tipikus template való. Megalkotnak egyszer egy játékot, és csak a karaktereket meg a történetet cserélgetik. Esetleg a környezetet, részben.
Semmi gond nincs az innovációval, az ember 10.000 év alatt sem változik. 1899-ben kijelentették, hogy már minden fel van találva.
Nah, most röhögünk ezen, persze a sok kocka ugyanazt teszi, mint azok az okotojások anno.
Nem kell feltétlenül a teljes valósághűség irányába menni, de a jelenlegi játékmeneteken és felépítéseken gyökeresen változtatni kéne. Persze ez is úgy fog zajlani, mint anno, vagy akár most is a Wii esetében. Fújjogtok még egy darabig, aztán 3-4 év múlva rájöttök, hogy bizony ez tényleg frankó dolog volt. -
#57 "Egyszerűen sokmindent nem bírnának el erőforrás terén a mai asztali számítógépek."
Szó se róla, de ezt én is leírtam..
-
wOlFbYTe #56 "Én pont ilyan vagyok."
Ezzel ellentmondasz önmagadnak, miszerint egy "hiperrealisztius FPS-t / RPG-t még talán élveznék is", vagyis fejlődést vársz el holott elég lenne visszanyúlni a "pont ilyen"-hez, azaz a régebbi játékokhoz és olyat gyártani, ami csilli-villi külső nélkül is képes lekötni az embereket munka után akár órákra.
Nerd: http://en.wikipedia.org/wiki/Nerd -> 'Throughout this first decade, the definition—a dull person—remained constant and was, at the time, a synonym for "square" or "drip."'. Kocka, szűklátókörű, szociálisan elszigetelt, aki szélsőséges vágyait a realitás helyett virtuálisan éli ki, vagy szeretné kiélni.
Az meg hogy kinek mi tetszik, ízlések és pofonok kérdése, ebben egyet értünk - hisz' nem vagyunk egyformák szerencsére. :)
Én is fejlesztettem mind karakteres, mind 3D játékokat és hidd el, az általad említett modellek megfelelő elkészítése még csak-csak kivitelezhetőek - bár a fizikai számítások mögötte igencsak komplexek -, de az esetek túlnyomó részében grafikailag megvalósítani az egészet még nagyobb kihívás. A közösség el volt hűlve, amikor kiadták a Crysis-t példának okáért, hogy milyen erőforrásigényes, pedig a motorban rejlő feature-ök közül még csak nem is tették be az összeset. Egyszerűen sokmindent nem bírnának el erőforrás terén a mai asztali számítógépek.
Nézz meg mondjuk egy collision modellt, hányszor lógnak egymásba az objectek még egy igényesen kivitelezett, szórakoztató játékban is.
Az agyatlan hentelés és az intelligencia szint egyáltalán nem függ össze, mivel utóbbi az általános műveltség és a logikai készség komponenseiből tevődik össze - míg az első a stressz levezetésére és szórakoztatásra lett kitalálva. Van aki úgy vezeti le a stresszt, hogy lemegy az edzőterembe és addig üti a boxzsákot amíg bele nem fájdul az ökle, van aki leül sakkozni, van aki pedig csak dug egy nagyot. Embere válogatja.
Hogy egy kicsit on is legyen:
A GDF konferenciának nagyon is van értelme, rengeteg tehetséges fejlesztő van otthon. Nézzük csak meg például a MUD, azaz multi-user dungeon fejlesztőket - ez a Massively Multiplayer Online Role Playing Game elődje, például a WoW szinte összes modulja megtalálható a legtöbb magyar MUD-ban talán az aukciósház gazdasági részét kivéve. Akár hazánk fiai is elkészíthettek volna egy ilyen arany tojást tojó tyúkot, azonban a vállalkozók megfelelő anyagi támogatása nélkül ilyen sajnos sosem lesz.
Ez a konferencia a befektetők pénztárcáját kellene kinyissa, valóban ideje rájönniük, hogy mekkora pénz van ebben az üzletágban és némi anyagi ráfordítással talán még jól is járhatnának :) -
#55 Hogy kapcsolódjak a témához is:
Az agyatlan hetelés néha jól tud esni. Nekem se a műfajom de valahogy jól esett végigtolni a Painkillert példának okáért, mert este munka után már az agyamnak ez volt az a játék amit még befogadott és levezette rajta az adott napot.
A valóság részletes megjelenítéséről meg csak annyit, hogy ha teljesen részletes világot akarsz megteremteni akkor az apróságokra és a komplexitásra is figyelni kell. Kezdve attól hogy ha kihúzol egy fűcsomót a földből akkor peregnek róla a szemek és néha néha még egy két giliszta is kikandikál belőle. Illetve ott van a kölcsönhatás és az MI. Mivel az élőlények kölcsönhatásban vannak egymással ezt is nehéz lenne modellezni. Az időjárási rendszereket, az évszakokat, a teliholdat... Csupán ha a földi dolgokat vesszük figyelembe. A fizikáról (atomok, molekulák) és a kémiáról már nem is beszélek. Ilyen játékok vagy soha, vagy csak nagyon-nagyon-nagyon sokára lesznek. -
#54 Megnéztem a "Nem gyerekjáték" című videót és nagyon megragadt bennem az Object Motion blur reklámja. Tapasztalatom szerint a Crysis-ban csak Camera Motion Blur volt jelen, így nem értem hogy miért nem rakták bele ezt az apróságot. A 3D tengerről nem is beszélek. Illetve az állandó és dinamikus DOF-ról. Persze tudom, hogy ha mind ezt belerakták volna akkor még két év múlva se lenne gép ami Low-nál nagyobb beállítással vinné, de a lehetőséget ezeknek az effekteknek az elérésére azért megadhatták volna. Remélem a Crysis 2 már nem lesz "butítva". -
#53 "Talán többet kellene játszanod ezelőtt 10-15 évvel kiadott játékokkal."
Na ezzel nagyon mellélőttél. Én pont ilyan vagyok. Day of the Tentacle minden idők 10 legjobbjában benne van. Mai napig néha játszok a Panzer Generallal. A Falcon 4.0 fejlesztésében is részt veszek. Potom 10 éves lesz az is decemberben. Egyetlen újabb játék van a gépemen a Civ IV...
"Már ne is haragudj, de ez egy abszolúte "nerd" hozzáállás."
Ez pontosan mit is jelent?
"Ezek a játékok mind tökéletesen megfelelnek azon rendszer szabályainak,"
Igen, azoknak. De nekem azok már nem tetszenek annyira. Az NWN is csak addig volt jó játék amíg a Gothic szériát meg nem ismertem. NWN és sok társában úgy vannak felépítve a pályák és maga az egész játék, hogy a fejlettségi szintednek megfelelően adagolja az ellent. Röhej. A G-1-2-3-ban oda mész ahova nem szégyelsz, max. szétgyaknak. Ez a szabadság szó se róla...
"Ha valós sérülésmodell lenne például egy FPS-ben és lépten-nyomon holtan dőlne el a karakterem, az idegességtől a szórakozás kategóriából átkerülne a játék percek alatt az idegbaj címke alá."
Ja, mert akkor nem agyatlan hentelés lenne az egész. Sokat elárul a mai intelligencia szintről. -
wOlFbYTe #52 Kit érdekel a valóság szimulálása egy játékban?! Miért kellene továbbfejleszteni az évekkel ezelőtt bevált technológiákat?!
Már ne is haragudj, de ez egy abszolúte "nerd" hozzáállás. Talán többet kellene játszanod ezelőtt 10-15 évvel kiadott játékokkal. Ez az ipar a szórakoztatásról szól. Engem a mai napig elszórakoztatnak a kézzel rajzolt LucasArts kalandjátékok /1993/, vagy talán az első jelentős újításként felhozható Quake I (quakeworld) /1996/.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Day_of_the_Tentacle
http://hu.wikipedia.org/wiki/Quake
Az "újabb" RPG játékok legtöbbje olyan fantasy-környezetre épül, amelyek könyvek formájában jelentek meg, úgymint a M.A.G.U.S. (Miracle Adeptia Guns Urrus Sorrati), AD&D (Dungeons and Dragons), Warhammer stb. Ezek mindegyikénél kontrollálták a karakterekhez társítható felszerelés mennyiségét és súlyát, de kivétel nélkül mindegyik elvonatkoztatható az általad említett valós, életszerű viselkedéstől, mivel csak nagyon ritkán befolyásolta ez magát a "kalandot".
Ezért baromság az, amit felhoztál. Ezek a játékok mind tökéletesen megfelelnek azon rendszer szabályainak, amiből építették őket. Nincs szükség tökéletesen valósághű modellre - az engem egyáltalán nem szórakoztatna.
Ha valós sérülésmodell lenne például egy FPS-ben és lépten-nyomon holtan dőlne el a karakterem, az idegességtől a szórakozás kategóriából átkerülne a játék percek alatt az idegbaj címke alá. -
#51 sajna nem ment ez a játék az én gépemen és havernál sem volt esély kipróbálni ezért nem nyilatkozhatok róla. de ha hasonló mint az OF akkor egyet értek minden szavaddal -
#50 A Harpoon 3 egész közel van ahhoz amire én gondolok RTS szempotjából. -
#49 "nekem eddig a legjobb FPS az operation flashpoint volt amivel játszottam. igaz mostmár nem elégíti ki a grafikai elvárásokat, de még mai napig ajánlom mindenkinek aki szintén a realitást kedveli."
Akkor miért nem inkább Armed Assault? Ez az ofp2, más néven mert ugye az ofp név a codemastersé. Sokkal szebb (dx 9-es grafika, nagyfelbonás, hdr, kutya...), élethűbb, join in progress, stb. És egy 4400+ os x2-n 2 giga rammal, radeon 3850 512 megással, már high-very high beállításokon zsírul megy, bár már lassan 2 éves :)
És ez a válasz assdf-nek is, ez is egy igen élethű játék(egy lövés meghalsz), és egyre élethűbb lesz. OFP-ből kb 3 millió darabot adtak el pc-n, ami nem rossz. Arma-ból nemtudom mennyit, de azt látva, hogy készül az arma 2 (ofp3), gondolom ez se mondott éppen csődöt.
Na meg ott az il2-is.
Valahogy az én életemben nincs háború, lövöldözés, repkedés, tankozás, stb. ezért ezekben a témákban élethűbb szimulációkra vágyom. És azért jobb a new game, vagy respawn felirat, mint a koporsó... -
#48 igazán érdekes életed lehet ha nap mint nap építesz tankgyárat és szintén nap mint nap szembesülsz fegyverekkel, lövöldözéssel. -
assdf #47 Szerintem meg hülyeség a teljesen élethü játék.
Egyrészt mert akkor nem játék hanem valóság, márpedig a legtöbb ember pont azért játszik hogy ne a valóságban legyen (gondoljatok bele, ha én lemegyek focizni a haverokkal, akkor pont azért megyek le hogy kikapcsoldójak, nem azért hogy a villanyszámla befizetésén gondolkozzak).
Másrészt meg a játék alapvető célja a szórakoztatás. Ennekd pedig semmi köze az élethüséghez. Tipikus példája mondjuk a sakk, a sakkban a ló kurvára nem úgy mozog mint egy ló és nem is úgy néz ki, mégis mennyire népszerü és szórakoztató játék.
Az élethü játékokkal (egy lövés és meghalsz, 1 év tankgyárat épiteni stb) kb. az lenne a helyzet mint a müvészfilmekkel, hogy kutyát sem érdekelne mert nem szórakoztató, a valósággal meg mindenki szembesül nap mint nap -
#46 A teljes realizáció lehetetlen, míg egy monitor előtt ülsz és egeret/bill.t/gamepad-ot használsz. És ha mélyen kellene a valóságérzet, akkor az lenne a reális, ha megütnek a játékban, akkor a valóságbani is érzed, nem? De ha csak egy szemüveget használsz, hogy a valóságot kizárd és úgy játszol, előbb-utóbb azonosulsz a világgal és pszihés gondokat okozhat. Szóval Molnibalage szép-szép amit te elvársz, csak sajnos több probléma merülne fel, mint amennyit "megoldana". A játékok szórakoztatásra vannak és maradjanak is így.
Ne hidd, hogy kritizáltalak, mert megértem az elvárásaidat. Én azt élvezném nagyon, ha lenne olyan, mint a Star Trek-ben, a holo fedélzet. Úgy szívesen eljátszogatnék. :D -
#45 Az a gond hogy réteg játék lenne. De én is ehhez a réteghez tartozom :) Stalker redux moddal; realra ment rá amennyire ki lehetett hozni belőle. 1 lövés 1 halál, ajánlom kipróbálásra. -
#44 Na, ha a COD4 siralmas volt, akkor te is nagy CSÉ fan leheccc -
#43 Szép, szép. Kár érte, ha ezt tudta. Csak nekem nem MMO játék kell. És ez még csak pár dolog volt. A sort simán tudnám folytatni.
"a wow-ra, ahol csak nyerni lehet"
Valakinek ez az igénye... Én szeretem az olyan játékokat amik élvezhető kihvást nyújtnak. Lehet, hogy nem igaz de talán a mai generáció részben emiatt is van elkényelmesedve. Innentől kicsit OFF. Nem állítanak eléjük komoly kihívásokat sehol fiatalon aztán koppannak. Lásd 0 nehézségű érettségik. Egyetemen meg mesélik a tanárok, hogy az első két hét arra megy el, hogy elmagyarázzák azt amit már rég tudnuik kéne. -
ilf667 #42 hehe nem is így értettem -
kvp #41 "Ha még csak ezeket felejtenék el. Én egy hiperrealisztius FPS-t / RPG-t még talán élveznék is. Mit is jelent ez? (Igen, durva lesz a lista).
- Az összes tárgyat amivel operálsz jellemezzen tömeg és helyigény. Bármit ha el akarsz tenni akkor azt tényleg tegye oda, ahova kell. Tehát hátizsák leszed, kinyit betesz, visszarak. Ez minden egyes ilyen esetben legyen kidolgozva."
Van egy mara gyakorlatilag elavult es megszunt mmofpsrpg, ahol ez meg van oldva. Neocron neven futott. A hordott fegyverek lathatoak, es latszik amikor eloveszi oket egy karakter. (pl. elorantja a pisztolyat vagy leveszi a hatarol a puskat) De ugyanez igaz a szerszamokra es a kajara is. (csak csokiszeletbol tobb tucat fajta van, eltero grafikaval) A jatekosok lakasai berendezhetoek, bar butorok es a targyak elpakolasa eleg nehezkes. (a legtobb jatekos ezert siman csak a foldre vagy a szekrenyekbe dobalja a cuccait) Harc kozben a 'dobj ide egy tar loszert' eseten a loszer ballisztikus palyan repul, es utanna fel kell venni. Az utcai szemet is realisztikusan van megoldva. (van alapbol is de a jatekosok is eleg sokat szemetelnek) A gezigranatot is erdemesebb mandinerbol dobni es a kidobott toltenyhuvelyek is szabalyos modon pattannak le pl. egy ablakkeretrol.
"- Az emberre aggatott tömeg befolyásolja a mozgását. Tehát az 50 kg-os hátizsák tömege számítson MINDEN szemontból. Ne csak lassabban mozogjak és kész. Vegyél fel 10 kg-ot a hátadra és pörögj vagy forogj egy kicsit. Na ez képzeld el 50 kg-mal. RPG-k esetében a páncélban ne lehessen már vízben úszni, sziklát mászni, stb."
Szamit, pl. ugrani sem lehet olyan magasra, konyebben hasraesik a jatekos, gyorsabban kifarad (mindezt tomegaranyosan). Uszni lehet, csak tul nagy sulyal vagy nagyon eros valaki, vagy gyalogolni fog a feneken (amig van levegoje).
"- Sérülésmodell. Ez RPG-k esetében ez maga után vonja a nehézségi szint jelentős emelkedését. Pl. ha játékban van 1000HP-d akkor 980HPs állapontban is olyan brutál vagy, mint 2 HP mellett. Enyhén szólva vicces. Olyan harcrendszer kell, ahol kevés találat is halálos legyen és a harcmodor számítson inkább a sebzés helyett. Ekkor jönnek be a csonkítás és kersztül döfés problémái is nagy vágófegyverek és szúrófegyverek esetén. Mozgás során itt is mindenféle erők és perdületek számítása keményen és a karakter ereje és fürgesége legyen ráadásul függvénye kell legyen a karakter fizikai paramétereinek."
A serulesmodel mukodese: vannak serulesi zonak, es az ezekhez tartozo pancel + egyebek. Ebbol jopar zona, mind sajat pancellal es hp szinttel. A human ellenfelek egyik szorakozasa hogy tobbnyire fejre celoznak (ez rontja a celzast, mivel a jatek hibrid statisztikai/fps modellt hasznal), kiveve ha menekulni probal az ember, mert akkor inkabb labra (ezek a serulesek meg lassitjak az embert). A butabb lenyek meg oda ahol ernek (kutyak pl. labra+karra). A rendszer trukkje, hogy minden human npc ugyanazokat tudja mint a jatekosok, sot a felszerelesuk is azonos (tobbnyire el is veheto toluk, de ha egy koldust utsz le annal csak pia van). Egy csoportosan tamado banda eseten eleg gyakori, hogy mig a csapat masik fele elore megy, addig a tobbiek fedezekekbol kihajolva lojenek, mar ameddig a fedezek meg nem szunik. Erre meg anno akkor jottem ra, amikor egy hordo moge akartam elbujni, aztan kiderult hogy azt egy jobb fegyverrel siman szet lehet loni, de ez altalaban igaz a tobbi targyra is es sajnos ezt a mob-ok is tudjak. A katanaval rohangalo utcai szamuraj meg tobbnyire egy vagassal le tudja fejezni az embereket, es ez a verfoltok eloszlasabol is megmutatkozik. Kulon elony, hogy a civil npc-k is megtamadhatoak. (az npc-k kb. fele hord csak fegyvert, a boltosok jo resze pl. igen, igy eleg nehez fizetes nelkul tavozni vagy kirabolni oket)
"És még ehhez hasonlók. Hol vagyunk ilyenektől? SEHOL!!!"
A fenti leiras egy 2000 korul megjelent mmoprg-re vonatkozott. Ez egy regi jatek, amit mar kozel 10 eve fejlesztettek, de mara mar nem jatszik vele senki, mert a grafika nagyon elavult. Pedig nagyon jo fps, prg alapu statisztikai rendszerrel. Vannak benne vezetheto jarmuvek, taviranyitasu robotok, bejarhato virtualis valosag, jatekosok altal uzemeltetett ipar es mindezt egy fps iranyitasu es harcrendszeru jatekban. (a fegyverek szorasa pl. bemerheto normal eloszlast kovet, aminek a parametereit az adott fegyver tipusa, a kesziteshez felhasznalt alkatreszei es a kesztermek minosege hatarozza meg) A grafikus motorban van a fizikai modell is, tehat minden poligon szamitasba van veve a fizikai szamitasok soran. Ehhez kepest az elavult (jelenleg dx9-es) grafika miatt senki sem jatszik vele, pedig eleg keves valoban perzisztens mmo letezik. (pl. az eppen tulajdonos ceg neve kint van az adott gyaron neon betukkel, ha az ember kirak egy uveget az asztalra az ott is marad amig el nem veszi onnan, a jatekosok cselekedeteitol fugg a gazdasag, a kuldetesek pedig tobbnyire egy masik ceg ellen vannak kiadva vagy tobben ugyanazt a cel kapjak, de csak egy erheti el, stb.)
Az ilyen jatekok helyett van crysis es world of warcraft. Az egyik szep, de csak fps ahol valojaban fix palyak vannak a masik mmoprg de egy grafikus mud szintjen, ahol 10 percenkent az egesz vilag visszaall alaphelyzetbe es egy jatekos semmi hatassal sem lehet ra. A realitas neha hatrany, pl. amikor egy elsoeves villamosmernok digittech feladat kell megoldani a hackeleshez akkor a legtobb jatekos hulyet kap tole, vagy amikor egy fegyvert darabokbol kell osszerakni es azon filozik az ember, hogy milyen elsutoszerkezet kellene bele a boltiak kozzul a szukseges tuzgyorsasaghoz vagy hogy a tankhoz milyen uzemanyagot kell venni es mennyi kell hogy eleg legyen a tamadashoz meg vissza a garazsig, akkor legtobb jatekos inkabb atvalt a wow-ra, ahol csak nyerni lehet es csak attol fugg a szintunk hogy mennyi idot jatszottunk es meg celozni sem kell tudni. -
#40 "RTS: vársz pár hónapot mire felrántanak egy fegyvergyárat, pár hetetet mire elkészül 1 tank"
Simán lehetne ilyen elven életképest RTS-t létrehozni csak szándék kérdése. Persze a sok gyökér 15 év butítás után már nem tud gondolkozni sem.. -
#39 "Molnibalage, neked vmi nagyon hiányozhat az életedből. egyszer talán rákötheted magadat egy gépre és ott teljes életet élhetsz."
???? Éppen azért is nem játszok sokat, mert nem gép mellett élek... -
neoG #38 végülis király dolog lehet az igazi szimuláció: RTS: vársz pár hónapot mire felrántanak egy fegyvergyárat, pár hetetet mire elkészül 1 tank.Pár hónapot mire kiképzel egy katonát...utánna meg visítasz mikor az überszoldzser elfut a tank elől, hiába kattingááász:)
FPSnél meg egyszer lőnek meg, és a progi kiírja,hogy "Meghaltál!Ezzel a játékkal többet már nem játszhatsz"stb..stb.. -
#37 szerintem kicsit elkanyarodtál az eredeti gondolattól. Molnibalage hobbija pl nem téma és ha neki az esik jól, hogy élethű játékkal nyomja akkor miért is ne? én is hasonló felfogású vagyok. abban egyet kell értenünk hogy sokaknak nem tetszene ha ha nem bírnák megcsinálni kedvenc akció filmükben látott hülyeséget, de nem kell mindenkinek minden játékkal játszani. de már nagyon nem látok kilátást egyenlőre hogy normális FPS legyen a gépünkön. mivel manapság az a tendencia, hogy jó grafikára rávágják a hülye effekteket, aztán gyerünk a jövőbe ahol már be lehet magyarázni hogy az űrben igen is terjed a hang (utalok itt arra hogy mikor megkérdezték a Star Wars készítőit, hogy lehet hallani az űrben a robbanásokat, azt válaszolták, hogy az ő űrükbe lehet hallani) hát sajna de ez van, de ahogy elnézem egyre többen vannak akik várják a valósághű FPS eket. -
ilf667 #36 Molnibalage, neked vmi nagyon hiányozhat az életedből. egyszer talán rákötheted magadat egy gépre és ott teljes életet élhetsz.
nehogymár a monitorból jövő fény nézése nagyobb élményt adjon, mintha elmennél focizni, fára mászni, vívni, taekwondoezni vagy mittomén. midegyik teljesen élethű mikor csinálják. a sakkozást nem mondom, mert az nem sokkal rosszabb monitoron.
persze én is kipróbálnék egy rettentő élethű játékot, és tetszene a minél élethűbb fizika is,de ha mindennel szarakodni kell és még a pislogásra is figyelni kell, különben kiszárad a karakter szeme az a játszhatóság rovására megy. ilyenrekre akkor lehet visszatárni, ha az irányítás nem pár gombra meg irányra lesz kozlátozva.
de mi is a cél? szórakozásképpen egy ideig elmerülni egy képzeletbeli világban, vagy egy másik életben?
meg aztán az agyatlan szórakozásra is van igény.sőt. kinek kell olyan mortal kombat, ahol egy felütés után akár be is lehetne fejezni az egészet. a mai beviteli eszközöknek megfelelő szinten van az összetettség is általában. -
Zoleeca #35 "Ne vedd zokon, de a kettő egy és ugyanaz."
Szerintem egy játék célja a szórakoztatás és minél nagyobb célközönség megnyerése. Sokakat pl egy autó szimuláció nem szórakoztat annyira mint mondjuk egy NFS. Szal szerintem nem kellene egy kalap alá venni a kettőt.
Pl egy Diablóban ha egy gyógyital elfogyasztása úgy történne mint ahogy te leírtad akkor szerintem sokan szétvernék a gépüket gém közben. Mindamellett egy szerintem kissebb rétegnek tetszene.
Akkor inkább lehessen választani arcade és valóságos mód között. -
#34 ja én is szeretném az ilyesmiket, mondjuk a gránát hangja lenne az utolsó, lassan elégszek meg már azzal is ha nem szaladgálnak a társaim előttem mikor lövök :D
nekem eddig a legjobb FPS az operation flashpoint volt amivel játszottam. igaz mostmár nem elégíti ki a grafikai elvárásokat, de még mai napig ajánlom mindenkinek aki szintén a realitást kedveli. -
#33 "Szép és jó dolgok, de végső soron itt játékokról van szó nem szimulációról"
Ne vedd zokon, de a kettő egy és ugyanaz. A sokak által imádott GTA IV az mi? Az is egy valóság szimuláció, megteheted benne azt következmények nélkül amit az életben nem. Szóval miért fura az, hogy valaki ezt szeretné továbbfejleszve?
"már csak ha a mai sémákat vesszük..."
Na itt a lényeg. Talán el kéne szakadni tőlük. Ezért nem játszok RTS-sel sem. SEMMI lényges újtást nem voltak képesek 15 év alatt pordukálni. FPS szintén. Röhej.
-
#32 Szerintem te fogj egy csatabárdot v. egy uzit, és menj ki a "Valós élet" nevű JÁTÉKba, az való neked. :D -
#31 És szerinted ezt ki akarja elérni? Leírtad ezt a sok mindent. Szép és jó dolgok, de végső soron itt játékokról van szó nem szimulációról! Amiknek pedig egyértelműen a szórakoztatás a célja, khm... Az ilyen részletes "játékokat" pedig már csak a kezelés miatt megvalósíthatatlanak, már csak ha a mai sémákat vesszük... -
#30 Ha még csak ezeket felejtenék el. Én egy hiperrealisztius FPS-t / RPG-t még talán élveznék is. Mit is jelent ez? (Igen, durva lesz a lista).
- Az összes tárgyat amivel operálsz jellemezzen tömeg és helyigény. Bármit ha el akarsz tenni akkor azt tényleg tegye oda, ahova kell. Tehát hátizsák leszed, kinyit betesz, visszarak. Ez minden egyes ilyen esetben legyen kidolgozva.
- Az emberre aggatott tömeg befolyásolja a mozgását. Tehát az 50 kg-os hátizsák tömege számítson MINDEN szemontból. Ne csak lassabban mozogjak és kész. Vegyél fel 10 kg-ot a hátadra és pörögj vagy forogj egy kicsit. Na ez képzeld el 50 kg-mal. RPG-k esetében a páncélban ne lehessen már vízben úszni, sziklát mászni, stb.
- Minden egyes ruhadarbod legyen 3D és ennek mozgása legyen számítva. Pl. fityegő kézigránátok ütőédse, stb. legyen modellezve. Ez maga után vonja az általuk keletett zajt is.
- Sérülésmodell. Ez RPG-k esetében ez maga után vonja a nehézségi szint jelentős emelkedését. Pl. ha játékban van 1000HP-d akkor 980HPs állapontban is olyan brutál vagy, mint 2 HP mellett. Enyhén szólva vicces. Olyan harcrendszer kell, ahol kevés találat is halálos legyen és a harcmodor számítson inkább a sebzés helyett. Ekkor jönnek be a csonkítás és kersztül döfés problémái is nagy vágófegyverek és szúrófegyverek esetén. Mozgás során itt is mindenféle erők és perdületek számítása keményen és a karakter ereje és fürgesége legyen ráadásul függvénye kell legyen a karakter fizikai paramétereinek. Erre talán az a fura vezérlős konzol a legjobb. Ahogy mozogsz abból számolja a karakter harci mozdulatait, persze a mozgást torzítani kell, mert te nem érzed a lóbált csatabárd tömegét. Nem egyszerű az tény.
És még ehhez hasonlók. Hol vagyunk ilyenektől? SEHOL!!! -
#29 szélt gravitációt is néha elfelejtik. meg tényleg FPS en is elmentek a grafikára a játék meg egy élvezhetetlen lötty. -
#28 És akkor a hozzá való fizikiai modellről nem is beszéltem. Tehát mondjuk egy réten mikor fúj a szél, akkor MINDEN fűszál esténeb számoljon erőt a szélből és az mozgassa, hajlítgassa a fűszálakat. Ez igaz, levelekra, faágakra, stb. Ez még NAGYON primtív modellel is megfeketne mident. Ha 99%-os hűséggel akrasz áramlást számolni, akkor tessék megnézni a Fluent és CFX progikat. Kvantum számítógépen esetleg meg lehet ezt majd valósítnai. Egyesek nagyon álomvilágban élnek. A minket körülvevő világ nagy része ma totálisan modellezhetetlen egy asztali PC-n, bármiféle primitív modellel is. Egyszerűen túl számításigényesek. Mindenre kitalálnak egy olyan modellet amire ránézva HASONLÓ dolgot látsz, mint a valóságban, de nem ugyanazon el alapján számolják ki. Érthető a különbség? Tud valaki olyan programot ahol a vízhullámzás számolva van? Én kétlem. Megfelelő pontssággal még egy 1 D-s hullámegyenlet számolása is izmos feladat.... -
#27 Ja. 100% fotorelaisztikus MOZGÓ grafkika realt timeben még beláthatatlan távolságra van, mert ha még meg is tudnák csinálni, akkor sem mozogna még egy szuperszámítógépen sem. -
p00h #26 "Grafikailag már most a csúcs közelében járunk" - hát ezt nem mondanám, elég távol állunk még attól, nagyon kockák akik ezt mondják... -
#25 Van fent gametrailers-esn Oblivion Cryengine 2 alatt bemutató, az ne is rossz. Persze csak terep, város, meg nappal/éjjel ciklus. -
#24 Az FPS fanoknak meg üzenem, hogy az összes max. az érdekes kategórában van. Amíg nem tudnak összehozni egy olyan játékot, hogy a papírvékony fedezékek mögé bújva védve legyek minden szartól addig én nem játszom eggyel sem. Crysis-t kipróbáltam. A 20 milis vagy még nagyobb gépágyú lövedékét mefogta egy üres hordó. Aha. Egy csavarhúzvóval át lehet döfni egy olyan oldalát... AK-47-es kalával téglafalat lehe bontani és 50 méterről a vasúti sínt átlövi. Először talán egy tisztességes anyagmoddel és fizikai modell kezelés kéne és utána kéne fényeffektekkel, meg shaderezéssel meg DX99-cel foglalkozni... -
#23 Ja, de ez csak egy markecingvakítós reklám, annak meg jó, mer látványos. Majd ha a saját pécéden fut és forgathatod/mozgathatod benne a kamerát, meg állíthatod hány labda pattogjon lefelé a "zúton", akkor már hihetőbb... :DDD -
#22 Az összehasolnító videó meg röhejes. Semmiféle közös azonosítási pontot nem lehet belőni. Az, hogy amit hasonlónak látsz képileg nem feltétlenül jelenti azt, hogy a modellezése is pontos annak a dolognak. Több ezer labda pattogása két variácóban nem összehasonlítható. Mutassanak EGYETLEN labdát úgy, hogy különböző anyagokon pattog különböző sebességgel és perdülettel. Akkor majd meg lehet ítélni. Ez így csak propaganda...