109
  • Navarot
    #109
    Sziasztok!
    Lenne egy újabb kérdésem: Elkezdem kutakodni kicsit a Casio Exilim EX-F1 után, és találtam egy kis érdeksséget az érzékelőlapjával kapcsolatban (sony gyártmány). Azt írják, hogy 6 megapixeles sorozat módban (max 60kép/másodperc, 60 képig) 10 bites módban működik. Nem kevés az a 10 bites színkódolás (persze lassabb módban 12 bitet is tud, de még az sem az igazi, 14 bit az már vmi lenne!)?
  • Gabo
    #108
    esőcsepp:
    Koncert fotózásra kompakt gépek messze nem a legideálisabbak. Egy-egy koncerten általában a fényviszonyok messze vannak az ideálistól. Ahhoz, hogy normális képeket tudj készíteni, emelni kell a gép érzékenységén. Ez kompakt gépek esetében ez erős képzajjal jár együtt.
    Ezen kívül ha messze vagy a színpadtól, akkor az értékelhető képekhez megfelelően erős objektívre van szükséged. Kompakt gépek esetében tehát csak az ultra zoom gépekkel (min. 10x zoom) érdemes próbálkozni.
    Ha a géped nem rendelkezik ilyen objektívvel, akkor kénytelen vagy közelebb meni a színpadhoz. Gondolom neked is világos, hogy ez milyen problémákkal és esetleges kockázatokkal járhat.
    Szóval egy jó kompakt géppel lehet ugyan próbálkozni, de ilyen feladatokra inkább DSLR gépeket szokás használni. (Azok pedig nem ebben az árfekvésben vannak.)

    A két gép közül a Sony DSC-H3 technikai értelemben jobbnak tűnik.
    Előny: Van képstabilizátor, kicsivel nagyobb az objektív rekesztartománya, szélesebb skálán állítható a záridő, gyorsabb a sorozat felvétel mód.
    Hátrány: Nincs kereső, így csak a hátsó kijelző használható a kép komponálásakor. (Erős napfényben nem biztos, hogy mindent látni fogsz rajta.) A film felvételi módban egy kicsit kevésnek tűnik a 15 kép/mp. (Ez vagy szempont, vagy nem.) Egyedi akkumulátort használ. (A fujinál ha rákényszerülsz elemeket is használhatsz.) Csak a Sony saját memory stick kártyáival használható.

    Családi események fotózásakor zárt térben lehet, hogy a 35 mm-esnek megfelelő nagylátószög lehet, hogy nem lesz eléggé nagylátó. Nem fogod tudni pl. a teljes szobát egyszerre befogni, vagy kellően elhátrálni a témától, hogy minden a képre kerüljön. Ez mind a két gépre áll.

    Nagyjából a két gép ugyan azt nyújtja. Meg kell nézni a neten fellelhető képeket, amiket ezekkel a gépekkel követtek el. Amelyiknek jobban tetszik a képminősége, azt kell választani.

    Van kimondottan fényképezőgépekkel foglalkozó topik itt az sg fórumán.
    Fórum - Általános eszmecsere - Digitális és analóg fényképezőgépek

    Esetleg ott is dobd fel ezt a kérdést!
  • esőcsepp
    #107
    Sziasztok!
    Segítséget szeretnék kérni, mert látom, jobban értetek a fényképezőkhöz, mint én.
    Két gépet néztem ki, melyik a jobb amatőr fotózáshoz (családi események, nyaralás, koncert...): Fuji S5800 vagy Sony DSC-H3?
  • ReMeK
    #106
    Okok. Kösz , sokat segítettél!
  • Gabo
    #105
    Tölthető elem nincs. Ami tölthető az akkumulátor.
    Teljesen mindegy, hogy milyen névleges feszültség van írva az adott elemre, az ugyan olyan méretű aksikkal gond nélkül lehet helyettesíteni őket.

    Saját aksi vs. elem vagy annak megfelelő aksi.
    Egy saját aksis géphez valószínűleg venned kell majd pót aksit, ha nem szeretnél úgy járni, hogy pont a kirándulás közepén merüljön le a géped. Bár tény, hogy ezek az aksik sokszor hosszabb ideig használhatóak, mint a másik megoldás.
    Egy elemes vagy elem helyettesítő aksival lévő gépnél mindig ott a lehetőség, hogy a sarki trafikban vegyél egy csomag elemet, ha a gépben lévő lemerül. Persze a tartalék itt sem árt.

    Mind a két megoldásnak vannak előnyei és hátrányai, de szerintem ne ez legyen a döntő tényező a gép kiválasztásakor. A kisebb kompaktoknál valószínűleg nem fogsz saját aksival szerelt változatot találni.
  • babajaga
    #104
    A tölthető akkumulátoroknak az 1,2V csak ráírt feszültsége. Ha jól fel van töltve a feszültsége eléri az 1,47V-ot. Ha az üresjárási feszültsége eléri az 1,2V-ot a gép nem is működik.Mi az hogy sajátakksis gép?
  • ReMeK
    #103
    Ha már megemlítetted az elemeket...
    Több helyről halottam, hogy nemnagyon jó fotogépbe tölthető elemeket rakni, mert a tölthetők 1,2V-osak, az egyszerhasználatosak meg 1,5V-osak.
    Vagy nyugodtan belelehet rakni?
    Egyébként én ugy terveztem hogy sajátaksis gépet veszek, bár az elemes se gáz..
  • Gabo
    #102
    Az A570-es nekem elég szimpi. 7 megapixel hobbi használatra tökéletesen elég. (Sőt talán még sok is...)
    Az IS ebben az esetben a képstabilizátorra utal. Ami ekkor zoomátfogás esetén talán még nem létkérdés, de ártani biztosan nem árt. Így rosszabb fényviszonyok mellett is még meg lehet próbálni a fotózást, kisebb az esély arra, hogy a hosszabb záridő miatt bemozdult lesz a kép. (Nem kell azonnal érzékenységet, ISO-t emelni.) Persze csodát nem szabad várni.

    A gép ára mellett vedd figyelembe, hogy szükséged lesz memória kártyára és aksi+töltő sem árt a gazdaságosabb üzemeltetéshez.
  • Cat #101
    mert az emberek azt veszik, amire nagyobb szám van irva - ugyanugy, mint a processzoroknál vagy az élet sok egyéb területén. Többet kapjanak ugyanannyi pénzért.
  • ReMeK
    #100
    Kösz, kösz!
    Kimerítő válasz..
    Biztos jók ezek a Fuji-k de számomra túl nagyok, kicsit nehézkesebb lenne velük mászkálni..
    A cannonnal kapcsolatba lenne még kérdésem: az A570 -est (ami 7 megapixeles), vagy az A580/A590 -est (ami 8 megapixeles) érdemes megvenni?
    De nem is nagyon értem, mért emelik a megapixel számot ha képromláshoz vezet? Egyszerü reklámfogás?
  • Gabo
    #99
    Az általad megadott árkategóriában szerintem amiket érdemes megnézni, azok a következők:
    Canon PowerShot A5xx sorozat, esetleg A720 IS. A Canon-nak ezek a gépei szerintem az árukhoz képest rengeteg hasznos szolgáltatást és beállítást nyújtanak. Az egyszerű kattintgatás mellett lehetőséget adnak a kreatívabb dolgokra is. Többségükön a manuális beállítások is rendelkezésre állnak, amikkel meg lehet tanulni a fényképezés legfontosabb alapszabályainak használatát.
    Fuji FinePix S5700 vagy S5800. Ezek a gépek szintén jó választást jelenthetnek. 10x zoomátfogással elég tág lehetőségeket biztosít a kísérletezéshez.

    Azt tudom javasolni, hogy a neten keres ezekkel a gépekkel készült képeket és nézd meg, hogy melyikek tetszenek inkább. Azt érdemes tudni, hogy a nagyobb zoom minden esetben azzal jár, hogy a zoom átfogás szélső értékeinél a képek valamilyen szinten torzítani fognak. A nagyobb megapixel szám pedig általában a képek fokozott zajosodását vonják magukkal.

    Én egy Canon PowerShot A510-sel kezdtem el fotózni. Kicsi és jól használható gép. Bringatúrázásra ha viszek gépet, akkor ez az amit magammal viszek.
  • ReMeK
    #98
    őő.. Leginkább "emlékfotozásra" kéne. Nem vagyok természetfotos, de persze ha éppen erdőben kirándulok akkor fotozom a természetet is..
    Az is egy szempont hogy ne legyne túl nagy.
  • Gabo
    #97
    Szerintem előbb azt kellene eldönteni, hogy milyen témákat és milyen körülmények között szeretnél fotózni. Az se mellékes, hogy mennyire szeretnél elmélyedni a fotózásban. Ha többet szeretnél tenni a géppel, mint egyszerű emlékfotók gyártása, akkor fontossá válhatnak a kézi beállítási lehetőségek is.
    Ha a fentieket sikerül tisztázni, valószínűleg könnyebben tud bárki segíteni a gépek közötti eligazodásban.
  • babajaga
    #96
    http://www.edigital.hu/product.php?productid=32058&cat=257&page=1

    Fuji S 5800.
  • ReMeK
    #95
    Üdvözlök mindenkit!
    A segítségeteket szeretném kérni...
    Szeretnék venni kb 50 ezer FT értékben digitális kompakt gépet (újat).
    De elvesztem a márkák között, fogalmam sincs melyik a legjobb és rengeteg típus van márkákon belül is..
    Aki ért hozzá írjon már le pár gépet ami a legjobb 50 ezerért.
    Előre is köszi
  • G_ArchAngel #94
    megint félrebeszélsz

    50+ már teleobjektív, akár 85mm, akár 600mm - a mese meg senkit nem érdekel...
  • babajaga
    #93
    "120mm bőven teleobjektív kategória "

    Lehet hogy neked bőven, nekem semmi.De van egy olyan érzésem hogy a fényképezők többsége ezt kistelének hívná, nem bőven.
  • babajaga
    #92
    Azt nem tudhatom hogy milyen képet vársz el tőle. Ha legalább olyan képet ad mint a Panasonic FZ 20 az jó lenne. Én csináltam a Panával olyan holdfelvételt amit a DSLR-el még nem tudtam megcsinálni mert egy 340 ezer Ft -os optika kellene hozzá.
  • Navarot
    #91
    Tehát ne féljek megvenni egy Panasonic Lukix Fz18-ast, nem fogok csalódni?
  • G_ArchAngel #90
    "A nagy érzékelőjű Sony R1 24-120mm-ig terjedt ami nagy látószög de teléhez elég kevés."

    Ezt írtad, nem kell félremagyarázni, a 120mm bőven teleobjektív kategória - arról egy szó nem volt, hogy mire elég.

    Igen, fotóztam sportversenyeken, pl. 16-35 objektívvel rallyt, 100m-rel teniszt, vagy 24-70-nel tőrvívást...
  • babajaga
    #89
    Láttál te már sportversenyen teléket pld? Mit gondolsz miért hurcolják azokat oda? Ez csak ezreléke a lehetőségeknek. Tudod mi az hogy a lényeget veszem fel?
  • G_ArchAngel #88
    120mm miért is kevés teléhez, hamár 50mm feletti gyújtótáv teleobjektívvé minősíti szegény lencsét?
  • babajaga
    #87
    Persze hogy a 21x15mm nagyságú érzékelővel ellátott gép jobb képet csinál mint egy 5x7 mm-es érzékelőjű, persze technikai értelemben. A technikai jóságot azonban sokan túlértékelik Most vettem egy 300 mm-es optikát 43 ezer Ft-ért a képe engem meglepett mert a várakozáson felüli képet ad.Van aki erre az optikára azt mondta hogy ha egy jó (250 ezerFt) optikát nem tudok venni akkor ilyen fost nem veszek. Mondta ezt úgy hogy nem is látott vele készült képet.
  • babajaga
    #86
    Hát nézd a fényképezéshez hozzátartozik a nagylátószögű fénykép is és a telével készítetett kép is. Nem minden témához lehet közel menni. A nem cserélhető objektívű gépnél azért csinálnak nagy átfogást hogy minél több témát lehessen megörökíteni. A nagy érzékelőjű Sony R1 24-120mm-ig terjedt ami nagy látószög de teléhez elég kevés.Viszont egy többszáz mm gyújtótávolságú APSC- méretű érzékelőt kirajzoló optika tekintélyes nagyságú és súlyú. Pld a legendásan jó Panasonic FZ 20 egy gyári tele feltéttel tekintélyes nagyságú és súlyú volt már erősen a nem hordozható kategóriába esett pedig annak az érzékelője pirinyó 1/2,5"-os volt.
  • G_ArchAngel #85
    Bridge gépet talán utoljára az Olympus csinált...
    Bridge és az SLR között az a különbség, hogy az előbbinek nem cserélhető az objektívje, de mindkettő tükörreflexes.
    Emlékeim szerint digitális bridge gép még nincs.

    SLR-like ("tükörreflexes-szerű") helyesen a megnevezése azoknak a kompaktoknak, amelyek felépítésükben hasonlítnak a dslr-ekre. pl. Fuji 9600 vagy Panasonic FZ50...

    Alapvetően az SLR-like is kompakt gép, de a felépítése miatt kezelhetőbb és jobb minőségű képet kellene biztosítania. Persze ez sokszor nem igaz.


    Jó fotót pedig nem a gép csinál majd, hanem Te:)
  • Navarot
    #84
    Ill lenne még 1 dolog...:) Mi különbég a kompakt és a bridge gépek között? (Utabbiakból nem a D-SLR-ekre gondolok,csak simán nem tudom mit takar ez a szó)
    Előre is köszi!
  • Navarot
    #83
    Sziasztok!
    KÖszi a válaszokat babajaga! Már értem mért van csak ekkora érzékelő benne. Már csak egy kérdésem maradt: Azért elfogadható ez a hátrány, vagy sokkal jobb minőségű fotók készíthetők egy "normális" érzékelőjű kompakttal, ill érdemes-e ezért lemondani a hatalmas zoomról? Pár fényképezőt mondhatnál pl-nek ha gondolod!
    Köszi!
  • babajaga
    #82
    Különbséget kéne tenni a tervezéshibás és a jól tervezett de meghibásodott szerkezet között.
  • G_ArchAngel #81
    szerintem felesleges neked erről bármit is mondani, nekem semmi kedvem az alapoktól leírni, hogy kell távmérős géppel élességet állítani és hogy látod, hogy éles-e a kép vagy nem...

    amúgy meg megnéztem volna, hogy melyik filmes tükörreflexesen jössz rá, hogy hibázik a gép - megmondjam? semelyiken...

    a digitálisokon megnézheted azonnal, de a digitális Leica M8-on is...

    (olyan ritka a tükörhiba, hogy a segédtükör miatt visszahívták majdnem az összes EOS-1D mark III-at, 2007-ben adták ki, csak szólok...)



    (most már komolyan kérdezem, ha Téged érdekel a fotógráfia vagy fotótechnika, akkor miért nem nézel már utána dolgoknak, ahelyett, hogy hülyeségeket írnál, elolvashatnál pár alapkönyvet és akkor nem tennéd magadat nevetségessé sem itt, sem fotoarena-n, sem más fórumokon)
  • babajaga
    #80
    A távmérős gépen semmivel nem állítasz élességet.Honnan tudod hogy éles e a kép? Nem állítódott el mint ahogy sokszor a távmérő? Én láttam már nem egy távmérőt elállni és a delikvens csak a film előhívása után konstatálta hogy kárbaveszett a film. A tükrös gépnél ha a lencsével valami baj van az első felvételnél látod. Mellesleg a tükör hiba olyan ritka hogy szinte nincs is.
  • G_ArchAngel #79
    Szerinted mivel állítasz a távmérős gépen élességet?
    1., nyakpánttal
    2., vakupapuccsal
    3., "lencsével"

    (nem kell elküldeni a helyes megfejtést)
  • G_ArchAngel #78
    95%-uk Leica-t is használ - remélem halvány sejtésed van, hogy kik ezek az emberek...
  • G_ArchAngel #77
    Te azt cáfoltad, hogy APS-C, pedig ez APS-C méret, sőt, ha egyszer lesz 20×13mm az is APS-C méret lesz, mivel az Olympus 4/3-nál még mindig nagyobb.
  • babajaga
    #76
    Elképzelek egy profit amint a távmérőt állítgatja ahelyet hogy a lencsével ÉLESRE ÁLLÍTANA.
  • babajaga
    #75
    Távmérős gép röhögnöm kell.
  • babajaga
    #74
    Mi az hogy szebb kép? Ki az a hülye aki egy gyújtótávolságért méregdrága gépet vesz?
  • babajaga
    #73
    Ha visszaolvastál volna én már leírtam az R1-es méretét. Nekem újat akarsz mondani?
  • sharpshooter #72
    van aki ezzek a használhatatlan szeméttel szebb képeket fog készíteni, mint te bármikor a Pentsung-oddal...

    amúgysem amatőröknek szánta ezt a gépet a Sigma
  • G_ArchAngel #71
    ember, a legújabb Zeiss és Leica távmérősökön is így csatlakozik a viewfinder - gondolhatod, hogy a digitális Leica M8 nem egy öreg gép:)
  • G_ArchAngel #70
    First non-SLR (fixed lens digital) camera to feature a large format sensor (APS-C size)