26
  • winnie
    #26
    "de ott annyit mentek a tv-ben az általam említett interjúk,"

    attól még sokkal többet reklámoznak egy kalóz3-at. a bwp interjús filmet 5 nappal a pemier előtt mutatták be, még csak nem is főműsoridőben. vagy az idő szépíti meg az emlékeidet vagy csak így emlékszel erre. nem mentek "annyit",

    "A magyar mozis sajtó többnyire a külföldiből tájékozódik"

    whatever. te külföldi mozis sajtót írtál. döntsd el.

    "Online magazinoknál fórumok is vannak ami szintén nem utolsó dolog tájékozódás szempontjából."

    nem hogy normális látogatottásgú filmes fórum nincs idehaza, hanem filmes lap sincs. nézz utána magyarország netellátottságának, majd azok arányának, akik nem csak levelezésre használják a netet. nagyon kis szám. de ha még az összes magyar netező is olvasna filmes fórumokat, akkor sem tudna a nép jó része az általad leírtakról. sajnos.

    "rendszeres mozilátogató, annak van lehetősége megnézni előtte az interneten az adott filmről pár infót, netán kritikát."

    erre nem tudok mit mondani. tteljes tévhit. sajnos.

    "Mert a BWP se nem félelmetes, se nem igaz, a Borat pedig nem vicces (1-2 részt leszámítva)."

    a borat nagyon vicces volt és a bwp félelmetes. érdemes megnézni a dvd-eladásokat, mindkét esetben még meg is haladták a film sikerét (legalábbis, ha az éves bevételi toplistán elért helyezést nézed.

    (a borat a múlt heti dvd toplistán a boldogság nyomában mögött a második legnagyobb bevételt elért film, ami jól mutatja, hogy mennyien rákattantak. a kölcsnzési listán dettó.

    "Én csak mondtam hogy a BWP és a Borat bebizonyította hogy kis pénzből, egy kis kábításból és egy egyszerű ötletből lehet 100 milliókat csinálni. "

    nem te azt mondtad, hogy 1. "Számtalan más produkciót fel lehetne így futtatni (lásd még Blair Witch Project)." azóta is várom azt a mondjuk tizet. tavaly ott volt a snakes on a plane, randán beégett. 2. "a marketing minden" - a sok ellenpélda mutatja, hogy a marketing semmi. a jó marketing esetleg, de az meg mindig csak utólag deről ki.
  • Atisz #25
    "az internetes hype majd egy évvel a premier előtt kezdődött - és utána már nem kellett a reklám, hiszen a WOM bevitte a nézőket. az első két hét alatt megvolt a jó bevétel."

    Nem kellett, ennek ellenére volt. Elhiszem hogy hozzánk ebből semmi nem jött át, de ott annyit mentek a tv-ben az általam említett interjúk, ál-dokumentumok amik mind a filmet voltak elhivatva promotálni, hgy tömegével mentek az emberek Burkittsville-be (mondjuk többségében inkább mókából, mintsem hogy hittek volna a sztori-ban... még1x: ilyenkor már a felvilágosultabbak az interneten terjesztették hogy a sztoriból semmi sem igaz és hogy nagyon gyenge a film, nem érdemes megnézni)

    "ó, ne hidd, hogy itthon annyian tájékozódnak a külföldi mozis sajtóból. mekkora a netellátottság? mennyien tudnak angolul? ezen viszonylag angol rétegből ki jár külföldi mozis lapra vagy ki vesz angol mozimagazint? és ezen pár száz vagy talán ezer emberből ki jár egyáltalán moziba?"


    A magyar mozis sajtó többnyire a külföldiből tájékozódik (olvasd csak el kik készítik az interjúkat a mozis magazinokban), tehát ha pl. a port.hu-ról tájékozódnak az is bőven elég. Online magazinoknál fórumok is vannak ami szintén nem utolsó dolog tájékozódás szempontjából.
    Valamint ahogy te is írtad a sor végén (mint egyre szűkülő halmazok) a moziba járó ember van. Tehát nagy valószínűséggel mondhatjuk hogy aki rendszeres mozilátogató, annak van lehetősége megnézni előtte az interneten az adott filmről pár infót, netán kritikát. De mondok még vmit: aki filmeket torrenten, ftp-n, vgay vmi zárt helyen szed le... nos még az is elolvassa az előzetes infót a filmről, mert nem akar zsákbamacskát.

    Persze hogy nem én találtam fel a spanyolviaszkot. Én csak mondtam hogy a BWP és a Borat bebizonyította hogy kis pénzből, egy kis kábításból és egy egyszerű ötletből lehet 100 milliókat csinálni. Ha vkinek nem megy, akkor vmit (a marketinget :P) elrontott... Miért? Mert a BWP se nem félelmetes, se nem igaz, a Borat pedig nem vicces (1-2 részt leszámítva).
  • winnie
    #24
    "Az internetes hypre-ról meg annyit, hogy pont mindenki aki látta a filmet azt mondta, hogy nem érdemes megnézni, mert semmit nem látni belőle, kamu az egész"

    az internetes hype majd egy évvel a premier előtt kezdődött - és utána már nem kellett a reklám, hiszen a WOM bevitte a nézőket. az első két hét alatt megvolt a jó bevétel.

    "Ha Magyaroszágot nézzük, nálunk teljesen más a helyzet. A késés miatt már (szinte) mindenki tudta (jórészt a külföldi mozis sajtóból)"

    ó, ne hidd, hogy itthon annyian tájékozódnak a külföldi mozis sajtóból. mekkora a netellátottság? mennyien tudnak angolul? ezen viszonylag angol rétegből ki jár külföldi mozis lapra vagy ki vesz angol mozimagazint? és ezen pár száz vagy talán ezer emberből ki jár egyáltalán moziba?

    "Talán mert nem volt megfelelő marketingjük? Sem elég pénz (BWP), sem egy jól csengő nevű komikus (Borat)?"

    woody allen nem elég jó név? vagy sean penn? vagy eugene levy az amerikai pite filmek után? christopher guestet is többen ismerik mint boratot. ezt magyarázom, hogy szerencsére nem birka az ember, hogy bármivel meglehessen etetni.

    egyszerűen azért, mert kint jól tudják, hogy egy film mit hozhat - és annyit költenek rá. kint ehhez sokkal jobban értenek. ha sejtik egy filmben benne van a nagy siker, akkor ráköltik a pénzt. és olykor tévednek. de ne hidd, hogy ha te valamit az íróasztal mellett olyasmit gondolsz, amire ők nem gondoltak. nyilván nem fogsz spanyolviaszt felfedezni. (mekkora hasas a king kong, a next, a sziget - nem lehet hülyének nézni az embert. hatalmas marjetinggel mekkorát hasaltak ezek a filmek)
  • Atisz #23
    "a BWP -t nagyon félreolvastad valahol. nem volt igazi kampánya, az artisan 10 milliűt költött összesen marketingre és magára a film megvételére"

    Pont akkor voltam az USA-ban mint cserediák és feltűnő volt hogy a tv-ben állandóan a BWP-ben szereplő "eltűnt" személyekről volt szó, interjú velük, ismerőseikkel. Az a poén, hogy ekkor a mozik már javában vetítették, de még mindig nyomták a reklámkampányt. Az internetes hypre-ról meg annyit, hogy pont mindenki aki látta a filmet azt mondta, hogy nem érdemes megnézni, mert semmit nem látni belőle, kamu az egész (talán ezért kellett már a bemutató után is még a bazi erős reklám?).
    Ha Magyaroszágot nézzük, nálunk teljesen más a helyzet. A késés miatt már (szinte) mindenki tudta (jórészt a külföldi mozis sajtóból) hogy kamu az egész és csak "poénból" nézték meg.

    "komolyan ég a pofám és nem akarom ezt mondani, de hihetetlen nagyot tévedsz. 10 év alatt volt 2 sikerfilm. és mellette? woody allen és a világ második legjobb gitárosa? christopher guest áldokumentumfilmjei? (best in show, for your consideration, mighty wind?) kritikai elismerést kaptak és ennyi."

    Talán mert nem volt megfelelő marketingjük? Sem elég pénz (BWP), sem egy jól csengő nevű komikus (Borat)?

    "a boratnak áldoksi a műfaja, de attól, hogy lehülyézed azt, aki nem látta itthon vagy amerikában a da ali g show-t, nem érsz el semmit. a film kinek miért lett siker. van, aki elhitte, van, aki nem, de jót mulatott a sok oktondin. (de attól még a műfaj áldoksi)"

    Na-na. Én nem azt hülyéztem le aki nem ismeri Ali G-t, hanem aki elhitte hogy Cohen tényleg 1 kazah riporter. Aki annyi fáradtságot nem vesz, hogy elolvasson pár mondatot arról a filmről (amiből már kiderülne hogy ki is a főszereplő) amit épp meg akar nézni, az buta. Ennyi.
  • winnie
    #22
    "Tévedés. A marketing minden."

    a marketing semmi. ha minden lenne, akkor, mint írtam, nem lehetne ekkora buktákat gyártani. sziget, anyone?

    a BWP -t nagyon félreolvastad valahol. nem volt igazi kampánya, az artisan 10 milliűt költött összesen marketingre és magára a film megvételére (marketingre a legnagyobb filmeknrek is csak 50-60 millió jut, a 100 irreális) - a BWP sikere a hatalmas netes hype, az áldoku valódi jellegének kiemelése miatt jött létre. nem kellett költeni rá, hiszen a word-of-mouth vitte előre.

    tavaly a snakes on a plane kapott hihetetlen netes nyomást - ezért is döbbenet, hogy mekkorát bukott.

    ha egy általános kiejelentést (marketing minden) bizonyítani akarsz, akkor ne egy példával tedd, mert cáfolni kell egy példával, a bizonyítás más tészta. az amerikai siker után természetes volt, hogy világkörül megnyomták a filmet reklámilag és az is természetes volt, hogy a netes beharangozó hiány amiatt amerikán kívül összesen(!) nem hozott annyi pénzt, mint amerikában. pedig világkörül volt marketingje.

    "Mivel ez a fajta kandi-kamerás ál-interjúolós kamu dokumentumfilmek,
    mindenkit érdekelnek (a bulvár világában élünk) ezért marha nagy lehetőségek rejlenek a műfajban."

    komolyan ég a pofám és nem akarom ezt mondani, de hihetetlen nagyot tévedsz. 10 év alatt volt 2 sikerfilm. és mellette? woody allen és a világ második legjobb gitárosa? christopher guest áldokumentumfilmjei? (best in show, for your consideration, mighty wind?) kritikai elismerést kaptak és ennyi.

    ha a műfaj menne ennyire, akkor mindenki ilyet csinálna, de erről szó sincs. mint ahogy arról sem, hogy egy agyonreklámozott film tuti siker lesz. ld. mekkorát bukott a next vagy még jobb, a grindhouse, amiről mindenki beszélt.

    te sem hiheted, hogy a gép elől megfejted a sikeres filmek titkát, amit már ki tudja mióta kutat hollywood.

    a boratnak áldoksi a műfaja, de attól, hogy lehülyézed azt, aki nem látta itthon vagy amerikában a da ali g show-t, nem érsz el semmit. a film kinek miért lett siker. van, aki elhitte, van, aki nem, de jót mulatott a sok oktondin. (de attól még a műfaj áldoksi)

    "a 18 milka azért egy hollywoodi produkciónál azért eléggé a 0 felé közelít"

    egy átlag hollywoodi film 32 millióba kerül, ez elég messze van a nulla költségvetéstől. alacsony ktgv-ű volt, az igaz.
  • Atisz #21
    Tévedés. A marketing minden.
    A Blair With Project ktsgvetése $ 22-23000 volt és több mint 200 milkát kaszált. Csak egy valamit felejt el mindenki: ha nem lett volna egy 100 milliós beharangozó kampánya (plakátok, dokumentumfilmek, ismerősök nyilatkozatai, stb.) akkor a kutyát sem érdekelte volna.
    Mivel ez a fajta kandi-kamerás ál-interjúolós kamu dokumentumfilmek, mindenkit érdekelnek (a bulvár világában élünk) ezért marha nagy lehetőségek rejlenek a műfajban.
    A Borat azért volt különleges mert tudtommal nem volt beharangozva mint a BWP és ezért senki/nem sokan hitték hogy ő egy kazah riporter, a filmben szereplő embereken kívül (persze ezt is meg lehet kérdőjelezni). Ő ugyanis egy népszerű brit komikus, Sacha Baron Cohen, aki Ali G-ként már feltűnt a nagyközönség előtt illetve Brunóként szűkebb réteg előtt. Így tehát továbbra is fenntartom hogy a Borat nem áldokumentumfilm, aki annak hitte, az tájékozatlan vagy egszerűen csak hülye.

    U.i.: a 18 milka azért egy hollywoodi produkciónál azért eléggé a 0 felé közelít
  • winnie
    #20
    "Jó volt a marketingje és sokan megnézték. Számtalan más produkciót fel lehetne így futtatni (lásd még Blair Witch Project)."

    ó, ha csak ennyi lenne, akkor nem buknának bele az iszonyat nagy marketinggel bíró produkciók. a marketingnek és a sikernek SEMMI köze egymáshoz. (borat 18 millió dollár volt. azért nem két fillér)

    két áldoksiról van szó, amelyeket éppen az adott el, hogy sokan hihették, hogy igazi.
  • Atisz #19
    A legjobb nyári film, amit még nem láttunk = a legjobb bemutató (mennyivel jobban hangzik és értelmesebb is)

    Emily Blunt - Az ördög Pradát visel - mint komikus alakítás, háát... nem tudom.

    A Borat egy helyzetkomikumra épülő kandi-kamera film, kb. 0 ktsgvetéssel (ja nem mert el kellett repülniük Romániába a kazahsztáni részek bemutatása miatt). Jó volt a marketingje és sokan megnézték. Számtalan más produkciót fel lehetne így futtatni (lásd még Blair Witch Project). Az hogy a csávó mekkora komikus, nos az már más lapra tartozik. Ja és nem tudom ki gondolta komolyan hogy ő valójában kazah riporter (a filmben szereplő pár balféken kívül), de ha voltak ilyenek akkor bizonyára nagy marhák lehetnek.

    Keira Knightley - A Karib-tenger kalózai 2. - Holtak kincse - ehhez nem tudok mit hozzáfűzni mert a filmet nem láttam (csak az elsőt és a harmadikat, sajnos), de ezt is eléggé (már magát a jelölést) megkérdőjelezhetőnek tartom...
  • Su0my
    #18
    OMG... Tényleg színvonaltalan giccsparádé! Főleg, ha az oscarral hasonlítjuk össze! És igazatok is van, mennyivel jobb az oscar, mert ott nem a közönség szavaz, hanem vén f*szok, akik persze sok mindent láthattak és hmm de k*rvára vágják a szakmát!!

    Igen ám agymosott barátaim, csak hát az oscar-díj régóta arról szól, ki milyen ruhában jár, és ki mennyi pénzt szór szét mindenféle f*sra... Arról nem is beszélve, hogy általában az kap oscart, aki a legtöbbet fizet~amelyik film a legtöbb bevételt nyerte... Igaz ebben egyfelől bent van a közönség, de szakmai szempontból az oscar nem is egy nagy nulla, hanem legalább -1...

    Ebben az MTV díjátadóban legalább van ötlet meg szellemesség...
  • DoctorJohnson
    #17
    Az a két barom a legjobb csók díjának átvétele után :)))))))))))
  • asdasdasd
    #16
    Azért a Running Scared is jó volt az egy percre jutó fuck-ok számával.
  • winnie
    #15
    "az a film amit a jobb prnek köszönhetően jóval többen látnak valószínűleg több szavazatot kap. Ez nem a filmek minőségéről szól"

    hanem? arról, hogy kinek mi tetszett. attól, hogy a potc-t látták sokan, még nem biztos, hogy mindenkinek az is jött be. ld. 2005-ben a napoleon dynamite nyert. kemény 44 milliós bevétel vs a pókember 2 400 millió körülijével. de a kill bill 2, a ray ls a hihetetlen család is jobban hozott. (rá egy évre a king kongot vagy a POTC-t is többen látták az ünneprontók ünnepénél, mégis nyert.)

    gondolom a pr a marketinget fedi. a 300 és a potc2 hasonlót reklámot kapott - de mióta van köze a reklámköltés nagyságának az összbevételhez? mennyi, de mennyi nagyköltségvetésű bukta volt már? (ld. sziget)
  • feamatar
    #14
    hogy lehetne ezt komolyan venni? az a film amit a jobb prnek köszönhetően jóval többen látnak valószínűleg több szavazatot kap. Ez nem a filmek minőségéről szól egyáltalán. Elméletileg az Oscarnál azok szoktak szavazni akik az adott időszakban megjelenő filmek javarészét látták... Persze ez gyakorlatban nem így van. De egy átlagos mozinéző még ennyire se tud dönteni. Mert pl ha ki lett volna plakátolva hangzatos szólamokkkal a Clerks valszeg nagyobb nézőszámot és nagyobb tetszési indexet produkált volna. Nem a minőség tesz valamit blockbusterré; hanem a mögötte levő pr, csak ha közepesnél rosszabb a film akkor lesz bukta.
  • cateran
    #13
    Mondjuk jó vastag volt a választék..:D Amúgy ez hogy megy? mármint hogy szavaznak a népek? telefon? vagy mégis hogyan?
  • Wittgen
    #12
    Hmm..a Smoking Aces-ben is sokat káromkodnak, mondhatni egyfolytában, de mivel a Clerks2 szinte csak párbeszédből áll, bizonyára az 1 före eső káromkodások toronymagasan nyertek ott..imádom mind2 filmet...persze nem azuért mert sok benne a fákkolás, hanme mert jó filmek.

    Egyébként sajnálom, h. nem a 300 lett a legjobb film, de a Karib2 is elég szórakoztató volt.
  • Gyusz
    #11
    Elég sok megkeseredett ember járhat ide, ha rögtön elkezd másokról egy ilyen szavazás alapján véleményt alkotni. Miért baj az, ha valakinek az tetszik, ami pont népszerű is? Egyébként elég sok (szerintem) jó film van a jelölések között, a győztesekkel annyira már nem értek egyet.
  • winnie
    #10
    " a film hatása alatt egyből szavaznak is az újra."

    szép elmélet, de a legszebb az egészben, hogy ennek ellenére a régi nyert. tavaly és tavalyelőtt is az augusztusi nyert, most a tavaly júliusi. (amúgy meg gáz lenne, ha csak 2 hetes premierekre lehetne szavazni...:)
  • juzosch
    #9
    Elég gáz frissen bemutatott filmet több hónapossal versenyeztetni, így nem csoda h nyer, a film hatása alatt egyből szavaznak is az újra.
  • winnie
    #8
    mice: ". a Borat pl elindulhat egyáltalán bármilyen címért ami nem lehúzó??"

    egy dolog, hogy nem tetszett neked (másik, hogy a közönség imádta ali g filmjét), de szerintem színész oldalról mindenféleképpen kötelező jelölés, hamár ennyi amerikait át tudott verni az áldokuemtumfilmmel.

    fura, hogy megint a saját ízlését hiányolja valaki egy szavazásban - most komolyan. akkor dőlnél átra, ha a te top 5 filmed lenne egy tömegszavazásban? akkor, ha kiderülne mennyire kommersz az ízlésed? hmm.
  • Worki
    #7
    Hát látszik, hogy bárki szavazhatott...
  • Mice
    #6
    jesszus, hát lehet, hogy közönségkedvenc filmeket keresnek, de azért marhára felmerül bennem a kérdés milyen közönség kedvencét??? végignézek a filmeken és jesszus hát a felét nyomnám a kukába.. a Borat pl elindulhat egyáltalán bármilyen címért ami nem lehúzó???

    amondó vagyok meghagyom ezt a baromságot is azoknak akiknek tényleg nincs saját ízlésük, idejük arra, hogy megtudakolják miről maradtak le, és szükségük van mások véleményére, hogy maguk el tudják dönteni tetszik/tetszett -e nekik a film... szánalmas...

    az egyedüli dolog ami pozitív az egészben, hogy néhány filmmel melyekben tényleg megdolgozott a színész az alakításakor, legalább kap valamilyen elismerést, de amúgy...giccsparádé
  • bertino
    #5
    hát elég durva amit egyesek kitalálnak :DDDDDD
  • cateran
    #4
    "A legjobb nyári film, amit még nem láttunk"

    Ez önmagért beszél....ezek után már valahogy nem tudom annyira komolyan venni.....
  • Atkamon
    #3
    Én szinte midnennel egyetértek:P Szerintem jobb ha a közönség dönt...
  • Broafka
    #2
    tulajdonképpen a közönség döntött!
    a népnek ez kell!
    elég sokkal egyet értek azért!
  • kricsi
    #1
    Színvonal?