• winnie
    #22
    "Tévedés. A marketing minden."

    a marketing semmi. ha minden lenne, akkor, mint írtam, nem lehetne ekkora buktákat gyártani. sziget, anyone?

    a BWP -t nagyon félreolvastad valahol. nem volt igazi kampánya, az artisan 10 milliűt költött összesen marketingre és magára a film megvételére (marketingre a legnagyobb filmeknrek is csak 50-60 millió jut, a 100 irreális) - a BWP sikere a hatalmas netes hype, az áldoku valódi jellegének kiemelése miatt jött létre. nem kellett költeni rá, hiszen a word-of-mouth vitte előre.

    tavaly a snakes on a plane kapott hihetetlen netes nyomást - ezért is döbbenet, hogy mekkorát bukott.

    ha egy általános kiejelentést (marketing minden) bizonyítani akarsz, akkor ne egy példával tedd, mert cáfolni kell egy példával, a bizonyítás más tészta. az amerikai siker után természetes volt, hogy világkörül megnyomták a filmet reklámilag és az is természetes volt, hogy a netes beharangozó hiány amiatt amerikán kívül összesen(!) nem hozott annyi pénzt, mint amerikában. pedig világkörül volt marketingje.

    "Mivel ez a fajta kandi-kamerás ál-interjúolós kamu dokumentumfilmek,
    mindenkit érdekelnek (a bulvár világában élünk) ezért marha nagy lehetőségek rejlenek a műfajban."

    komolyan ég a pofám és nem akarom ezt mondani, de hihetetlen nagyot tévedsz. 10 év alatt volt 2 sikerfilm. és mellette? woody allen és a világ második legjobb gitárosa? christopher guest áldokumentumfilmjei? (best in show, for your consideration, mighty wind?) kritikai elismerést kaptak és ennyi.

    ha a műfaj menne ennyire, akkor mindenki ilyet csinálna, de erről szó sincs. mint ahogy arról sem, hogy egy agyonreklámozott film tuti siker lesz. ld. mekkorát bukott a next vagy még jobb, a grindhouse, amiről mindenki beszélt.

    te sem hiheted, hogy a gép elől megfejted a sikeres filmek titkát, amit már ki tudja mióta kutat hollywood.

    a boratnak áldoksi a műfaja, de attól, hogy lehülyézed azt, aki nem látta itthon vagy amerikában a da ali g show-t, nem érsz el semmit. a film kinek miért lett siker. van, aki elhitte, van, aki nem, de jót mulatott a sok oktondin. (de attól még a műfaj áldoksi)

    "a 18 milka azért egy hollywoodi produkciónál azért eléggé a 0 felé közelít"

    egy átlag hollywoodi film 32 millióba kerül, ez elég messze van a nulla költségvetéstől. alacsony ktgv-ű volt, az igaz.