57
Alktrészek müködése
  • pszihopata
    #57
    Lehet injektorhiba,szétdőlt katalizátor,gyújtáshiba,beégett v. hézag nélküli szelepek,légszűrő,lambda-szonda,elugrott v. elrakott vezérlés stb.Ha leírnád milyen kocsi,milyen motorral talán utána lehetne nézni,hátha v.mi tipushiba!
  • pszihopata
    #56
    Hogy jön ide egy gázturbina?Nem csak ott létezik utánégető!Utánégetőnek hívják az autóknál azt a szerkezetet,ami plussz levegőt adagol a leömlőbe,amivel szó szerint utánégeti a gázt.Ezek a kocsik többet fogyasztanak,mert dúsabb keveréket kapnak-csak így tud működni az utánégetés.Katalizátor nélkül is igen jó gázértékeket mutatnak,főleg svájci piacra gyártott japán autóknál használták,és nagyobb motorokerékpároknál is.A katalizátor is utánégető,csak nem úgy hívják.
  • kemszi2
    #55
    nem az csak telhetetlenség...vigyázz ha ennyit eszik el fog hízni...
  • latyak19
    #54
    injektor hiba lehet az ha egy auto 7.5 helyett 15 l esszik ?
  • Aquir
    #53
    a topicban vannak benne az alkatrészek megmagyarázva. és az jó
  • latyak19
    #52
    de hol?
  • Aquir
    #51
    bizony mert alkatrészek vannak benne
  • latyak19
    #50
    Sziasztok nagyon király ez a topic .
  • Boconadi
    #49
    gecc még ebbe is beleköt:D
  • kemszi2
    #48
    mikor a jogsit csináltam autóvezetésből a műszaki oktató szövege:
    ,,csak a lényeget fogom elmondani"
    10perc múlva a sugárhajtómű működéséről beszéltünkk....
  • Sml
    #47

    Az utánégetés lényege, hogy a sugárhajtómű meghosszabbított fúvócsövébe üzemanyagot fecskendeznek. Ez az üzemanyag összekeveredik a hajtómű kitóduló gázsugarával, és annak magas hőmérséklete és felhasználatlan oxigéntartalma miatt lángra lobban, ezzel többlet tolóerőt szolgáltat. A tolóerő megnövelése aránytalanul nagy üzemanyag-fogyasztással jár.

    Hatása:

    MiG–23 hátulnézetben, a hajtómű fúvócsövében zöldes színű koncentrikus körök formájában láthatóak az utánégető üzemanyagbefecskendező gyűrűi
    MiG–23 hátulnézetben, a hajtómű fúvócsövében zöldes színű koncentrikus körök formájában láthatóak az utánégető üzemanyagbefecskendező gyűrűi

    A hajtómű teljesítményének mérésekor „száraz” (dry) tolóerőnek nevezik az utánégető nélküli tolóerőt, szemben az „utánégetővel” mért (wet) tolóerővel. A katonai repülőgépeken a maximális utánégetővel elérhető tolóerő 150%-a a szárazon mért tolóerőnek. Bár a Concorde utánégetője csak 127%-ra növelte a négy hajtómű tolóerejét, így is olyan volt, mintha egy plusz hajtóműve lett volna.

    Korlátok

    Katonai repülőgépeken az utánégetőt általában csak 10–15 percig lehet használni, nem csak a 4–5-szörösére ugró üzemanyagfogyasztás miatt, de az általa okozott szerkezeti és hőterhelés miatt is. Ennek ellenére vannak repülőgépek, melyeket eleve úgy terveztek, hogy huzamosabb ideig elviseljék az utánégetőt, ilyen például a Lockheed SR–71 Blackbird. Az utánégetés hatalmas lángnyelvet hoz létre a repülőgép mögött, ez infravörös eszközzel könnyen érzékelhető.
  • Sml
    #46
    Utánégető a sugárhajtású motorokban van, nem a belsőégésűekben.
  • norbi09
    #45
    Hi mindenki. Hamár van ez a fórum az volna a kérdésem, hogy mi/hogyan működik a kocsiknál az utánégető pl. a toyota celica suprákban is volt a '80években.
  • SHADOWEYES7
    #44
  • whiskeyman
    #43
    ha már indította a topikot ez a szégyen, akkor miért nem "jön"?
  • kas123
    #42
    ne bántsd a mestert :D
  • kemszi2
    #41
    nagyon komoly ez a motor.
  • Csesza
    #40
    www.injektor.hu

    :P
  • SHADOWEYES7
    #39
    A kétütemű Otto-motor :



    1. Ütem
    (Dugattyú felfelé halad)
    A hengerben :
    Sűrítés
    Gyújtás

    A forgattyúsházban:
    Vákuum
    Szívás
    ---------------------
    2. Ütem
    (Dugattyú lefelé halad)
    A hengerben :
    Robbanás
    Terjeszkedés
    Kipufogás
    Öblítés

    A forgattyúsházban:
    Elősűrítés
    Átömlés az égéstérbe az

    átömlő csatornán keresztül
  • SHADOWEYES7
    #38
    A négyütemű Otto-motor :





    1. Ütem
    Szívás
    (Dugattyú lefelé

    halad)
    2. Ütem
    Sűrítés
    (Dugattyú felfelé

    halad)
    3. Ütem
    Terjeszkedés
    (munkaütem)
    (A dugattyú a

    robbanás hatására

    lefelé mozog)
    4. Ütem
    Kipufogás
    (Dugattyú felfelé

    halad)


    A négyütemű motor esetében minden ütem

    az égéstérben zajlik!

  • SHADOWEYES7
    #37
    Dr. Wankel születésének 100. évfordulója megünneplésében


    A Mazda Motor Corporation részt vett Dr. Felix Wankel, a forgódugattyús motor feltalálója születésének 100. évfordulója megünneplésében. Az eseményeket a németországi Lindau városában rendezik 2002. július 2. és október 6. között.



    A Mazda a mannheimi Műszaki és Munkaügyi Múzeummal közösen a Wankel (1902-1988) – aki a forgódugattyús motor alapvető működési elvét kitalálta és a motort meg is alkotta - életművét bemutató kiállítás társszervezője. A kiállítás sokat felvonultat ötletei közül, olyan kísérleteket és elképzeléseket, amelyek végül a 60-as évek elején a forgódugattyús motor feltalálásához vezettek. Egy kevésbé ismert kutatási terület, amelyen Felix Wankel dolgozott, a hajóknak szánt forgódugattyús motor, amelyet szintén bemutatnak a nagyközönség számára. E kicsi, ám mély benyomásokat keltő kiállítás világosan mutatja, hogy Felix Wankel ötlete még mindig igencsak életképes.

    A Mazda - az egyetlen járműgyártó, aki a 60-as évektől egészen napjainkig elkötelezett Felix Wankel e szellemes és eredeti találmánya iránt - közreműködik e kiállítás megrendezésében, és számos forgódugattyús motorral készült járművet is kiállít, e motortípus fejlődéstörténetének bemutatására. E nagyjelentőségű kiállítási tárgyakkal – köztük a Cosmo Sport egy példánya 1967-ből, a Mazda 787B, amely az 1991-es Le Mans-i 24 órás verseny győztese vagy a közelmúlt forgódugattyús motorral készült Mazda modelljei – a Mazda hozzájárulását kívánja bemutatni a forgódugattyús motor fejlődéséhez az évek során. Mindemellett e technológia jövőjét is bemutatják, az új generációs RENESIS forgódugattyús motor és a Mazda RX-8 design-modell formájában, mely utóbbi augusztus 1 és 13. között látható.


    A Mazda és a forgódugattyús motor története

    A Mazda már 1961-ben együttműködött az NSU-val, aki Dr. Wankellel a forgódugattyús motor sorozatgyártásán dolgozott. 1967-től napjainkig a Mazda több mint 1,8 millió forgódugattyús motorral szerelt gépkocsit készített.

    A Mazda RX-8 design-modellje

    Az izgalmas RX-8 sorozatgyártásra előkészített design-modelljét először a Tokyo Motor Show alkalmával mutatták be 2001. októberében, és azóta a Detroiti, a Genfi és a Torontói Autószalonon is megjelent. E modellt állítják ki augusztus 1. és 13. között Lindauban, a forgódugattyús motor legutóbbi generációja, a RENESIS mellett. A RENESIS jóval kompaktabb kialakítású és könnyebb, mint elődei. Ez azt jelenti, hogy az erőforrást 60 milliméterrel hátrébb és 40 milliméterrel alacsonyabbra építhetik be az első tengely mögé, mint az RX-7 esetében. Az eredmény igen alacsony súlypont és ideális, 50:50 százalékos tömegeloszlás az első és a hátsó tengely között, amely eredeti sportautós irányíthatóságot és egyedi formákat tesz lehetővé az autó számára. Az atmoszférikus motor nem csupán tekintélyes, 184 kilowatt (250 lóerő) teljesítményt produkál 8500-as percenkénti fordulatnál, hanem – a motorok e típusára jellemző módon – kiváló és lágy gyorsulást is kínál.

  • bigfoot
    #36
    vki linkelhetne vmi jó szösszenetet az autó motorjának felépítéséről sok képpel:)
  • whiskeyman
    #35
  • [Walaki]D`Lair
    #34
    Mivan mindenki feldorrunt?
  • Lammer
    #33
    alap
  • Lammer
    #32
    :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDdd
  • bigfoot
    #31
    most miért sztem ez jó topic lehet
  • hunbasser
    #30
    mit akarsz?12-ből 7 helyesen írt topikcím nem is olyan rossz arány -.-
  • whiskeyman
    #29
    LÁL, most vettem észre, hogy ezt sem írta le helyesen.
  • JAG1
    #28
    :-D
  • kemszi2
    #27
    volt már olyan topik cím amibe nem írt hibát?
    Komolyan mondom ez az ismertetője.vagy marketing...ezzel vonza be ide az embereket..
  • odex
    #26
    csókolom :) komoly a topic csak az Alktrészekből hiányzik az A :D de egyébként jó mert olyan gógyi fejek mint te ide nyugodtan írjanak :D
  • [Walaki]D`Lair
    #25
    Nem látszik rajta, a nagy dorrungatás!!!!444 XDDDDDDDD
  • Met
    #24
    lágszoro kellett volna baz+
  • SHADOWEYES7
    #23
  • whiskeyman
    #22
    hát én is egyből levágtam, hogy ez a csávó nyithatta ezt is

    sose unod meg az idióta topikok nyitogatását?
  • SHADOWEYES7
    #21
    pázzmek,még le is baszol ,hogy mekkora a kép????????
  • F1re
    #20
    teme'gisha'nyyearsold?
  • kemszi2
    #19
    ,,alkatrészek működése"nwem tudtam elképzelni,hogy mi lehet ez,cde amikor megláttam a főnök nevét...ááá...ettől jobb befejezést a hétre nem si tudok:SD
  • Hixer
    #18
    lol fel van háborodva...