57
Alktrészek müködése
-
#57 Lehet injektorhiba,szétdőlt katalizátor,gyújtáshiba,beégett v. hézag nélküli szelepek,légszűrő,lambda-szonda,elugrott v. elrakott vezérlés stb.Ha leírnád milyen kocsi,milyen motorral talán utána lehetne nézni,hátha v.mi tipushiba! -
#56 Hogy jön ide egy gázturbina?Nem csak ott létezik utánégető!Utánégetőnek hívják az autóknál azt a szerkezetet,ami plussz levegőt adagol a leömlőbe,amivel szó szerint utánégeti a gázt.Ezek a kocsik többet fogyasztanak,mert dúsabb keveréket kapnak-csak így tud működni az utánégetés.Katalizátor nélkül is igen jó gázértékeket mutatnak,főleg svájci piacra gyártott japán autóknál használták,és nagyobb motorokerékpároknál is.A katalizátor is utánégető,csak nem úgy hívják. -
#55 nem az csak telhetetlenség...vigyázz ha ennyit eszik el fog hízni... -
#54 injektor hiba lehet az ha egy auto 7.5 helyett 15 l esszik ?
-
#53 a topicban vannak benne az alkatrészek megmagyarázva. és az jó -
#52 de hol? -
#51 bizony mert alkatrészek vannak benne -
#50 Sziasztok nagyon király ez a topic . -
#49 gecc még ebbe is beleköt:D -
#48 mikor a jogsit csináltam autóvezetésből a műszaki oktató szövege:
,,csak a lényeget fogom elmondani"
10perc múlva a sugárhajtómű működéséről beszéltünkk.... -
#47
Az utánégetés lényege, hogy a sugárhajtómű meghosszabbított fúvócsövébe üzemanyagot fecskendeznek. Ez az üzemanyag összekeveredik a hajtómű kitóduló gázsugarával, és annak magas hőmérséklete és felhasználatlan oxigéntartalma miatt lángra lobban, ezzel többlet tolóerőt szolgáltat. A tolóerő megnövelése aránytalanul nagy üzemanyag-fogyasztással jár.
Hatása:
MiG–23 hátulnézetben, a hajtómű fúvócsövében zöldes színű koncentrikus körök formájában láthatóak az utánégető üzemanyagbefecskendező gyűrűi
MiG–23 hátulnézetben, a hajtómű fúvócsövében zöldes színű koncentrikus körök formájában láthatóak az utánégető üzemanyagbefecskendező gyűrűi
A hajtómű teljesítményének mérésekor „száraz” (dry) tolóerőnek nevezik az utánégető nélküli tolóerőt, szemben az „utánégetővel” mért (wet) tolóerővel. A katonai repülőgépeken a maximális utánégetővel elérhető tolóerő 150%-a a szárazon mért tolóerőnek. Bár a Concorde utánégetője csak 127%-ra növelte a négy hajtómű tolóerejét, így is olyan volt, mintha egy plusz hajtóműve lett volna.
Korlátok
Katonai repülőgépeken az utánégetőt általában csak 10–15 percig lehet használni, nem csak a 4–5-szörösére ugró üzemanyagfogyasztás miatt, de az általa okozott szerkezeti és hőterhelés miatt is. Ennek ellenére vannak repülőgépek, melyeket eleve úgy terveztek, hogy huzamosabb ideig elviseljék az utánégetőt, ilyen például a Lockheed SR–71 Blackbird. Az utánégetés hatalmas lángnyelvet hoz létre a repülőgép mögött, ez infravörös eszközzel könnyen érzékelhető. -
#46 Utánégető a sugárhajtású motorokban van, nem a belsőégésűekben. -
norbi09 #45 Hi mindenki. Hamár van ez a fórum az volna a kérdésem, hogy mi/hogyan működik a kocsiknál az utánégető pl. a toyota celica suprákban is volt a '80években. -
#44 -
#43 ha már indította a topikot ez a szégyen, akkor miért nem "jön"? -
#42 ne bántsd a mestert :D -
#41 nagyon komoly ez a motor. -
Csesza #40 www.injektor.hu
:P -
#39 A kétütemű Otto-motor :
1. Ütem
(Dugattyú felfelé halad)
A hengerben :
Sűrítés
Gyújtás
A forgattyúsházban:
Vákuum
Szívás
---------------------
2. Ütem
(Dugattyú lefelé halad)
A hengerben :
Robbanás
Terjeszkedés
Kipufogás
Öblítés
A forgattyúsházban:
Elősűrítés
Átömlés az égéstérbe az
átömlő csatornán keresztül
-
#38 A négyütemű Otto-motor :
1. Ütem
Szívás
(Dugattyú lefelé
halad)
2. Ütem
Sűrítés
(Dugattyú felfelé
halad)
3. Ütem
Terjeszkedés
(munkaütem)
(A dugattyú a
robbanás hatására
lefelé mozog)
4. Ütem
Kipufogás
(Dugattyú felfelé
halad)
A négyütemű motor esetében minden ütem
az égéstérben zajlik!
-
#37 Dr. Wankel születésének 100. évfordulója megünneplésében
A Mazda Motor Corporation részt vett Dr. Felix Wankel, a forgódugattyús motor feltalálója születésének 100. évfordulója megünneplésében. Az eseményeket a németországi Lindau városában rendezik 2002. július 2. és október 6. között.
A Mazda a mannheimi Műszaki és Munkaügyi Múzeummal közösen a Wankel (1902-1988) – aki a forgódugattyús motor alapvető működési elvét kitalálta és a motort meg is alkotta - életművét bemutató kiállítás társszervezője. A kiállítás sokat felvonultat ötletei közül, olyan kísérleteket és elképzeléseket, amelyek végül a 60-as évek elején a forgódugattyús motor feltalálásához vezettek. Egy kevésbé ismert kutatási terület, amelyen Felix Wankel dolgozott, a hajóknak szánt forgódugattyús motor, amelyet szintén bemutatnak a nagyközönség számára. E kicsi, ám mély benyomásokat keltő kiállítás világosan mutatja, hogy Felix Wankel ötlete még mindig igencsak életképes.
A Mazda - az egyetlen járműgyártó, aki a 60-as évektől egészen napjainkig elkötelezett Felix Wankel e szellemes és eredeti találmánya iránt - közreműködik e kiállítás megrendezésében, és számos forgódugattyús motorral készült járművet is kiállít, e motortípus fejlődéstörténetének bemutatására. E nagyjelentőségű kiállítási tárgyakkal – köztük a Cosmo Sport egy példánya 1967-ből, a Mazda 787B, amely az 1991-es Le Mans-i 24 órás verseny győztese vagy a közelmúlt forgódugattyús motorral készült Mazda modelljei – a Mazda hozzájárulását kívánja bemutatni a forgódugattyús motor fejlődéséhez az évek során. Mindemellett e technológia jövőjét is bemutatják, az új generációs RENESIS forgódugattyús motor és a Mazda RX-8 design-modell formájában, mely utóbbi augusztus 1 és 13. között látható.
A Mazda és a forgódugattyús motor története
A Mazda már 1961-ben együttműködött az NSU-val, aki Dr. Wankellel a forgódugattyús motor sorozatgyártásán dolgozott. 1967-től napjainkig a Mazda több mint 1,8 millió forgódugattyús motorral szerelt gépkocsit készített.
A Mazda RX-8 design-modellje
Az izgalmas RX-8 sorozatgyártásra előkészített design-modelljét először a Tokyo Motor Show alkalmával mutatták be 2001. októberében, és azóta a Detroiti, a Genfi és a Torontói Autószalonon is megjelent. E modellt állítják ki augusztus 1. és 13. között Lindauban, a forgódugattyús motor legutóbbi generációja, a RENESIS mellett. A RENESIS jóval kompaktabb kialakítású és könnyebb, mint elődei. Ez azt jelenti, hogy az erőforrást 60 milliméterrel hátrébb és 40 milliméterrel alacsonyabbra építhetik be az első tengely mögé, mint az RX-7 esetében. Az eredmény igen alacsony súlypont és ideális, 50:50 százalékos tömegeloszlás az első és a hátsó tengely között, amely eredeti sportautós irányíthatóságot és egyedi formákat tesz lehetővé az autó számára. Az atmoszférikus motor nem csupán tekintélyes, 184 kilowatt (250 lóerő) teljesítményt produkál 8500-as percenkénti fordulatnál, hanem – a motorok e típusára jellemző módon – kiváló és lágy gyorsulást is kínál.
-
#36 vki linkelhetne vmi jó szösszenetet az autó motorjának felépítéséről sok képpel:) -
#35 -
[Walaki]D`Lair #34 Mivan mindenki feldorrunt? -
#33 alap -
#32 :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDdd -
#31 most miért sztem ez jó topic lehet -
#30 mit akarsz?12-ből 7 helyesen írt topikcím nem is olyan rossz arány -.- -
#29 LÁL, most vettem észre, hogy ezt sem írta le helyesen. -
#28 :-D -
#27 volt már olyan topik cím amibe nem írt hibát?
Komolyan mondom ez az ismertetője.vagy marketing...ezzel vonza be ide az embereket.. -
#26 csókolom :) komoly a topic csak az Alktrészekből hiányzik az A :D de egyébként jó mert olyan gógyi fejek mint te ide nyugodtan írjanak :D -
[Walaki]D`Lair #25 Nem látszik rajta, a nagy dorrungatás!!!!444 XDDDDDDDD -
#24 lágszoro kellett volna baz+ -
#23 -
#22 hát én is egyből levágtam, hogy ez a csávó nyithatta ezt is
sose unod meg az idióta topikok nyitogatását? -
#21 pázzmek,még le is baszol ,hogy mekkora a kép???????? -
F1re #20 teme'gisha'nyyearsold? -
#19 ,,alkatrészek működése"nwem tudtam elképzelni,hogy mi lehet ez,cde amikor megláttam a főnök nevét...ááá...ettől jobb befejezést a hétre nem si tudok:SD -
#18 lol fel van háborodva...