57
Alktrészek müködése
  • cagivamito
    #1
    Helló



    Csak azok irjanak idr akik értenek a személyautó és motorkerékpárokhoz.

    Legelső kérdésem:
    -az injektor(nem tudom hogy kell irni) hogy müködik
    mert nekem van egy és 12 v alá helyeztem de csak egy kis kattanást halottam
    lehet hogy kellett volna az elektronika ami a vezérlést végzi???

    (ha valaki tud egy jó cimet ahol szereléssel foglalkoznak kérem irjon)
  • REALista
    #2
    Mikor megláttam a topicot már tudtam hogy a lángszórós gyere lesz az!:D
  • Met
    #3
    most komolyan, minden baromságodnak topicot nyitsz?

    remélem megint bannolnak, és a smartdiablo regedet is
  • spy803
    #4
    Haverunk újra alkotott.
  • PíszLávJuniti
    #5
    próbáld meg a 230-ra kapcsolni, azzal már működnie kell!
  • Tinman #6
    "de csak egy kis kattanást halottam "

    Nem dorrungó hang volt?

    "Halottam"??? Őszinte részvétem.

    "lehet hogy kellett volna az elektronika ami a vezérlést végzi?"
    Vagy egy lángszóró...
  • TrIp
    #7
    hogy éreztem hogy a MESTER-é ez a topik is
  • dienesoft
    #8
    ehhez biztosan egy lágszóró kell...valoszinu akkor már nem fog kattogni! Szinte éreztem, hogy a mester ujabb értelmes topicot fog nyitni!:DDD
  • Alexease
    #9
    De legalabb mar nagybetuvel kezdte a topic cimet;) Probalkozott;) Bar van meg benne par hiba, de lassan azert jo lesz:)))
  • SHADOWEYES7
    #10
    TANULJ
    Bosch K-Jetronik hengerenkénti befecskendező rendszer működési vázlata


    Az injektor javítása
    Ha bepisil a szelep
    2002. július 11., csütörtök 8:56
    Büszkeség és örömteli borzongás tölt el, amikor a motor madzagokkal és csövekkel hálózott szövevényes injektor rendszerét vizslatom. Aggódva figyelem a csatlakozásokat, és néha tudálékosan megigazítom az elektromos csatlakozókat. De hogy valami elromoljon, arra gondolni sem merek.

    – AxA
    Felkészületlenül, gyermeki naivitással kezdtem a beszélgetést Besze Sándorral, az érdi Befecskendezős Motorok Szervizének vezetőjével. Ma már fantasztikusan képzett vagyok, és tudom, nem az Atlantiszi Mágia a legnehezebb feladat.
    A TotalCar-on régebben már olvashattunk a befecskendező rendszerek működéséről, de a javítás megértéséhez is érdemes átvennünk újra egy-két alapdolgot.




    A mai, korszerű rendszereket a sokféleség jellemzi. A motorháztető alá nézve egyértelművé válik, hogy az adott típust hengerenkénti vagy központi befecskendező rendszerrel látták el.




    A hengerenkénti befecskendezésnél minden hengerhez tartozik egy befecskendező mágnesszelep, amely a szívószelep elé porlasztja az üzemanyagot. A rendszernyomás általában 2,5-3 bar. A befecskendező szelepek működése lehet szimultán (minden szelep egyszerre nyit és zár), párhuzamos kapcsolású, csoportos (pl. négyhengeres motornál 2-2 szelep egyszerre dolgozik), vagy szekvenciális (mindegyik szelep a gyújtási sorrendnek megfelelően eltolva nyit és zár, az adott henger szívószelepének nyitása előtt kerül sor a befecskendezésre).



    Bosch K-Jetronik hengerenkénti befecskendező rendszer működési vázlata





















    Néhány központi befecskendezéses típus
    Opel Astra F 1,4 i (C14NZ)
    Fiat Tipo 1,4 i
    Lancia Y10
    Citroen ZX 1,1 i
    Seat Ibiza 1,4 i
    Chrysler le Baron 2,2
    Dodge Dynasty 2,2



    A központi befecskendező rendszereket általában kisebb lökettérfogatú motoroknál alkalmazzák, ámbár egyes - főleg amerikai - gyártók felhasználják 3 liter körüli motoroknál is. Előállítási költsége alacsonyabb, alapesetben egy befecskendező mágnesszelep kerül beépítésre, amely a fojtószelep elé porlaszt. Üzemi nyomása általában 0,8-1,2 bar. Nem túl szerencsés, hogy a keverék nem homogén, és hogy a szélső hengerek - a karburátoros megoldáshoz hasonlóan - némileg szegényebb keverékkel kell hogy beérjék.




    Bármelyik szakaszosan ismétlődő rendszer legyen is autónkba építve, legfontosabb eleme a vezérlő egység. (Németül: Steuergerat; angol rövidítése: ECU; a magyar általános szakmai és autópiaci szóhasználatban nemes egyszerűséggel csak komputer.) Az autógyártók ma már motormenedzsment rendszereket építenek be, melyek jellemzője, hogy a keverék-összetétel és a gyújtás vezérlésének elektronikáját közös házba integrálták. Ezek gyártónként más-más fantázianevet kaptak, így a Saab a Trionic, Bosch a Motronic, a Ford az EEC, az Opel a Multec névvel ruházta fel gyártmányait.

    Mivel az elektronika nem tartalmaz forgó-mozgó alkatrészeket, az élettartama gyakorlatilag nagyon hosszú. Természetesen bizonyos játékszabályok betartása mellett. Ha bikázzák, vagy ha az autót nem lekötött akkumulátorral hegesztik, tönkreteheti a legmegbízhatóbb elektronikát is.

    Jó ha tudjuk
    A motorvezérlő elektronika épségének megőrzése érdekében néhány szabályt be kell tartani:
    - Az akkumulátor saruk legyenek jól rögzítettek.
    - Járó motornál soha ne lazítsuk meg az akkumulátor sarukat.
    - Az akkumulátor polaritását soha ne cseréljük fel.
    - Villamos ívhegesztés előtt az elektronikát távolítsuk el a kocsiból.
    - Bekapcsolt gyújtásnál az elektronika csatlakozóját ne húzzuk le, ez vonatkozik a jeladókra is.
    - A gyújtást ne vizsgáljuk "szikraugratással".
    - Lehetőleg kerüljük a motor bikázását, főleg erősen lemerült akkumulátor esetén.








    Ha meghibásodik az elektronika, sokszor csak az egész doboz cseréje a járható út. Ez horror összeg is lehet. Van olyan vezérlőegység, amit százezer forint körüli áron meg lehet kapni, de főleg a japán típusok nagyon drágák, nem ritka a 4-500000 Ft-os nagyságrend. Persze egyes hírhedt típusoknál a hosszú élettartam az elektronikára sem jellemző. Például az Opel Kadett Multec rendszerével eszelősen sok elektronikus vezérlőegység meghibásodás adódik.

  • flippy
    #11
    lol..
  • cagivamito
    #12
    kisebb képet nem tudtál volna már küldeni??
  • 12346
    #13
    jajaja:D eddig mind bejött nekem is, amiről azt gondoltam, ő nyitotta:D
  • Emmegki
    #14
    Az injektor akkor jó ha dorrungat.

    Egyébként nem hülye topik.
  • Slayerboy
    #15
    Dorrungtat az injektor? :D
  • Vaxi
    #16
    annyira tudtam hogy megint te.
    kérdésedre itt a válasz :)
  • kuci06
    #17
    lol, szinte tudtam, hogy ki nyitotta a topikot :D
  • Hixer
    #18
    lol fel van háborodva...
  • kemszi2
    #19
    ,,alkatrészek működése"nwem tudtam elképzelni,hogy mi lehet ez,cde amikor megláttam a főnök nevét...ááá...ettől jobb befejezést a hétre nem si tudok:SD
  • F1re
    #20
    teme'gisha'nyyearsold?
  • SHADOWEYES7
    #21
    pázzmek,még le is baszol ,hogy mekkora a kép????????
  • whiskeyman
    #22
    hát én is egyből levágtam, hogy ez a csávó nyithatta ezt is

    sose unod meg az idióta topikok nyitogatását?
  • SHADOWEYES7
    #23
  • Met
    #24
    lágszoro kellett volna baz+
  • [Walaki]D`Lair
    #25
    Nem látszik rajta, a nagy dorrungatás!!!!444 XDDDDDDDD
  • odex
    #26
    csókolom :) komoly a topic csak az Alktrészekből hiányzik az A :D de egyébként jó mert olyan gógyi fejek mint te ide nyugodtan írjanak :D
  • kemszi2
    #27
    volt már olyan topik cím amibe nem írt hibát?
    Komolyan mondom ez az ismertetője.vagy marketing...ezzel vonza be ide az embereket..
  • JAG1
    #28
    :-D
  • whiskeyman
    #29
    LÁL, most vettem észre, hogy ezt sem írta le helyesen.
  • hunbasser
    #30
    mit akarsz?12-ből 7 helyesen írt topikcím nem is olyan rossz arány -.-
  • bigfoot
    #31
    most miért sztem ez jó topic lehet
  • Lammer
    #32
    :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDdd
  • Lammer
    #33
    alap
  • [Walaki]D`Lair
    #34
    Mivan mindenki feldorrunt?
  • whiskeyman
    #35
  • bigfoot
    #36
    vki linkelhetne vmi jó szösszenetet az autó motorjának felépítéséről sok képpel:)
  • SHADOWEYES7
    #37
    Dr. Wankel születésének 100. évfordulója megünneplésében


    A Mazda Motor Corporation részt vett Dr. Felix Wankel, a forgódugattyús motor feltalálója születésének 100. évfordulója megünneplésében. Az eseményeket a németországi Lindau városában rendezik 2002. július 2. és október 6. között.



    A Mazda a mannheimi Műszaki és Munkaügyi Múzeummal közösen a Wankel (1902-1988) – aki a forgódugattyús motor alapvető működési elvét kitalálta és a motort meg is alkotta - életművét bemutató kiállítás társszervezője. A kiállítás sokat felvonultat ötletei közül, olyan kísérleteket és elképzeléseket, amelyek végül a 60-as évek elején a forgódugattyús motor feltalálásához vezettek. Egy kevésbé ismert kutatási terület, amelyen Felix Wankel dolgozott, a hajóknak szánt forgódugattyús motor, amelyet szintén bemutatnak a nagyközönség számára. E kicsi, ám mély benyomásokat keltő kiállítás világosan mutatja, hogy Felix Wankel ötlete még mindig igencsak életképes.

    A Mazda - az egyetlen járműgyártó, aki a 60-as évektől egészen napjainkig elkötelezett Felix Wankel e szellemes és eredeti találmánya iránt - közreműködik e kiállítás megrendezésében, és számos forgódugattyús motorral készült járművet is kiállít, e motortípus fejlődéstörténetének bemutatására. E nagyjelentőségű kiállítási tárgyakkal – köztük a Cosmo Sport egy példánya 1967-ből, a Mazda 787B, amely az 1991-es Le Mans-i 24 órás verseny győztese vagy a közelmúlt forgódugattyús motorral készült Mazda modelljei – a Mazda hozzájárulását kívánja bemutatni a forgódugattyús motor fejlődéséhez az évek során. Mindemellett e technológia jövőjét is bemutatják, az új generációs RENESIS forgódugattyús motor és a Mazda RX-8 design-modell formájában, mely utóbbi augusztus 1 és 13. között látható.


    A Mazda és a forgódugattyús motor története

    A Mazda már 1961-ben együttműködött az NSU-val, aki Dr. Wankellel a forgódugattyús motor sorozatgyártásán dolgozott. 1967-től napjainkig a Mazda több mint 1,8 millió forgódugattyús motorral szerelt gépkocsit készített.

    A Mazda RX-8 design-modellje

    Az izgalmas RX-8 sorozatgyártásra előkészített design-modelljét először a Tokyo Motor Show alkalmával mutatták be 2001. októberében, és azóta a Detroiti, a Genfi és a Torontói Autószalonon is megjelent. E modellt állítják ki augusztus 1. és 13. között Lindauban, a forgódugattyús motor legutóbbi generációja, a RENESIS mellett. A RENESIS jóval kompaktabb kialakítású és könnyebb, mint elődei. Ez azt jelenti, hogy az erőforrást 60 milliméterrel hátrébb és 40 milliméterrel alacsonyabbra építhetik be az első tengely mögé, mint az RX-7 esetében. Az eredmény igen alacsony súlypont és ideális, 50:50 százalékos tömegeloszlás az első és a hátsó tengely között, amely eredeti sportautós irányíthatóságot és egyedi formákat tesz lehetővé az autó számára. Az atmoszférikus motor nem csupán tekintélyes, 184 kilowatt (250 lóerő) teljesítményt produkál 8500-as percenkénti fordulatnál, hanem – a motorok e típusára jellemző módon – kiváló és lágy gyorsulást is kínál.

  • SHADOWEYES7
    #38
    A négyütemű Otto-motor :





    1. Ütem
    Szívás
    (Dugattyú lefelé

    halad)
    2. Ütem
    Sűrítés
    (Dugattyú felfelé

    halad)
    3. Ütem
    Terjeszkedés
    (munkaütem)
    (A dugattyú a

    robbanás hatására

    lefelé mozog)
    4. Ütem
    Kipufogás
    (Dugattyú felfelé

    halad)


    A négyütemű motor esetében minden ütem

    az égéstérben zajlik!

  • SHADOWEYES7
    #39
    A kétütemű Otto-motor :



    1. Ütem
    (Dugattyú felfelé halad)
    A hengerben :
    Sűrítés
    Gyújtás

    A forgattyúsházban:
    Vákuum
    Szívás
    ---------------------
    2. Ütem
    (Dugattyú lefelé halad)
    A hengerben :
    Robbanás
    Terjeszkedés
    Kipufogás
    Öblítés

    A forgattyúsházban:
    Elősűrítés
    Átömlés az égéstérbe az

    átömlő csatornán keresztül
  • Csesza
    #40
    www.injektor.hu

    :P