62
-
#62 :)))))))) lol topik név :D lányokat nem butítja a jaték ? :DDD jah vagy ők már alapból buták ? :D -
bakaiadam #61 akkor én is hozzászólok...a járékok szerintem nem butítanak,de elveszik az időt és az esélyt valamilyen szinten arra h okosabb,emberileg több legyen valaki.most ebbe belekeverni azt hogy az oktatás szinvonal nem jó meg csonka család meg ilyenek,ez marhaság.tény h aki rossz körülmények között él annak kevesebb idő jut tanulásra,mert segíteni kell ,ápolnia valakit stb,és ezért nem is várják el tőle hogy jól teljesítsen.ezen a helyzeten ugyebár elég nehéz változtatni,azonban a konzolnak örülnek az emberek és fizetnek érte.tehát ezt elhajíthatja magáról v a gyerekétől,ha úgy érzi az elsőt viszont nem.és szerintem aki ezt nem képes megtenni a felnőttkor küszöbének a táján,annak valami gondja van.szóval ne mossuk össze az ajándékot és a sors adta terhet. ;)
a mindenkinek meg be kéne látnia,bele kéne törödnie hogy valamit valamiért.mert a tanulás esélyét szerencsére már mindenki megkapja,és az egyénnek kell eldöntenie él vele,vagy inkább valami mást csinál a tanulás helyett.és aki megtalálja az aranyközéputat a hasznos és a kellemes között,az boldog lesz.szerintem.(bocs ha kicsit kuszán fogalmaztam) -
Satufa #60 Én koleszos vagyok, és ugyanolyan az átlagom mint szakközépben, mint általánosban (ha lehet még rosszabb). Csak 7végén tudok gépezni.
Érdekes, hogy valahogy mindig megtalálják a bűnbakot a játékokban, ahellyett, hogy a társadalomban keresnék. -
#59 hmhm.. ahogy némely csajszi kinéz mostanában jobb is ha elbújik valmej zugba és tanul me itt van pl: barátnőm nem az Absuulut szőke de ... -
#58 Ez elég érdekes téma
Nem csak erőszakos játékok vannak :-)
A mai világban majdnem minden gamben benne van az erőszak
Hát kb enyi -
#57 Itt a tanuláshoz semmi köze a játékoknak.Én midennap leülök a gép elé és jáccok.Előtte ha megtanulom holnapra a leckét akkor tudom ötösre ha nem akkor megkapom a karót.Nekem nem töröl ki semmit a játék a fejemből.Értitek.:D -
#56 Ehhez a hírhez csak annyit fűznék hozzá, hogy nem mindegy, hogy az okos hülyéskedik, vagy a hülye okoskodik... -
Morden23 #55 Nem rád értettem, hogy véded őket, hanem általánosságban beszéltem. Amit mondtam, az az, hogy nem kell leszólni egy abszolút reális, de csak konkrét szituációra/emberfajtára értendő statisztikai elemzést, főleg akkor nem, ha neked "nem inged". Nem rólad szólt a mondandóm ;)
Én is rühelltem a statot, amikor tanultam, mert egy száraz szarság, de azt még én sem vitatom el, hogy értelme azért van :( -
#54 "....16 éves kor felett bárki megvásárolhatja ezeket a játékokat...."
Megvásárolni? Ilyen jól élnek -
irkab1rka #53 gamesruinedmylife.com
nem a gamék, hanema rockstar gamék. .) -
#52 Az egyik szemem sír, a másik meg nevet.
1./ Már megint a gamék a hibásak mindenért... Mikor jönnek má' végre rá, hogyha valakibe helyes értékrendet nevelnek, az nem fog pl egy katanával hentelni egy kórházban, mert azthiszi épp Silent Hillbe tévedt... Nézzék meg a lúrkó családi hátterét, lehet ott a gixer.
2./ Inkább azok a szűklátókörű game ellenes idijóták a szellemileg visszamaradottak. Mert, pl teszem azt megismernék a METAL GEAR SOLID sztoriját, egyből lepetéznének; vagy az ICO történetét... Vagy esetleg ezeknek nemvolt gyerexobályuk? Ideje vóna észrevenni, hogy az az álomkép, amiben tengetik a kis életüket, nagyon illékony...
-
Indigo #51 Nem értelmeztem magamra egy percig sem, és még csak nem is védtem őket egy fél percig sem. Ne állítsd már be úgy a mondanivalómat, mintha kikértem volna magamnak a "játékbuzi"-zást, mert nem erről beszéltem.
A statisztikákat meg alapból nem szeretem. (Matekból is mindig utáltam a statisztikát, de ez más tészta :)) -
Morden23 #50 Indigo:
Ja, totál igazad van. De akkor jön az én nagy bumm-elméletem. Ha valaki nem kis kockaszemüveges pattanásosfejű "játékbuzi", akkor miért értelmezi magára egy cikk negatív hangvételű hozzáállását?
A statisztika általánosít baszdmeg, ezért statisztika :)))
Azt persze már csak halkan jegyzem meg, hogy még egy internetes fórumon is alkalmazható a "nem inge, nem veszi magára" irányelv. Ha kis kockaszemüveges pattanásosfejű "játékbuzi"-król van szó, és én nem vagyok az, akkor nem akarom őket megvédeni szegény szociológusokkal szemben, mert ha erről az oldalról nézzük, akkor igazuk van. -
Indigo #49 "teljesen kizárják a lehetőségét, hogy a játékbuziság káros hatással is járhat, ami viszont nem vita tárgya (nem >>>szerintem<<<, hanem ez egy tény)."
A "játékbuziság" káros hatása valóban nem vitatéma, hanem tény. Ugyanolyan kezelendő betegség, mint az alkoholizmus (hogy megint ezt az analógiát említsem). Azonban nem minden játékos "játékbuzi", sőt, a legtöbb nem az, és nem szeretem amikor összemossák őket a valóban függőkkel (most ezt nem rád értem). Mint ahogy az alkalmi borfogyasztóra sem mondom hogy alkoholista. Szóval nem abból kell kiindulni, hogy aki videójátékkal játszik az biztos valami kis kockaszemüveges pattanásosfejű "játékbuzi". -
AranyKéz #48 "Mindennek közvetlen hatása van az iskolai teljesítményekre is: azok a tízéves fiúk, akiknek saját játékkonzolja van, németből, matematikából átlagosan fél jeggyel rosszabbul teljesítenek, mint azok, akiknek nincs játékkonzolja." - A TV eredményével tök véletlenül nem hasonlították össze? És mondjuk csak a poén kedvéért a csonka család eredményét is közölniük kéne. Ja hogy az nem ennyire nagy szenzáció?
"a számítógépes játék a gyerek fejében egyszerűen törli a rövid távú memóriából az iskolában délelőtt tanultakat, az "erőszak-orgia" ugyanis olyan érzelmi erővel hat, hogy kimossa az agyból az érdektelenebb dolgokat" - Pszeudótudomány. Kimossa, az vazze. Kiveszi a zoxigént a visszbül. Főleg úgy hogy állítólag "hozzászokik" az emberke az erőszakhoz, és nem pánikol be piti kis valós erőszakos helyzeteknél, szóval nincs olyan nagy érzelmi ereje.
"A lányok ezzel szemben nem érdeklődnek az erőszakos játékok iránt, ha mégis leülnek a gép elé, akkor szociális jellegű játékokkal játszanak." - A passziánsz, az nagyon szociális jellegű játék. Főleg úgy hogy jobban hülyít mint egy átlag FPS (mivel csak rakosgatni kell a kártyákat egy NAGYON egyszerű szabály alapján), és akkor a többi játékfajtát meg se említsük.
Nah most mentem a francba aludni mert 10 órám volt, ZH-t írtam és nagyon nincs kedvem bizonygatni hogy mennyire nem vagyok hülye.
-
Morden23 #47 Más kérdés, hogy tényleg halmozott baromságok tárháza ez a cikk.
"15 éves korban több mint 80 százalék játszik 18 éven felülieknek engedélyezett játékkal."
És hány 15 éven aluli nézeget pornót? Szerintem az EGÉSZSÉGES 15 évesek mondjuk 100%-a. -
Morden23 #46 EU-n belül '98 óta pl. a multikulturális oktatási problémákat, de még kismillió egyéb marhaságot a tanári alulmotiváltságtól kezdve a gyakorlati oktatás szinte teljes hiányáig.
Nekem csak az a bajom, hogy számomra érthetetlen okok miatt egyesek a játékok negatív hatásainak felhánytorgatását teljesen félreértelmezik, de ugyebár erről a témáról már faszomezer hitvitát folytattunk többen különböző SG-cikkek égisze alatt.
"Choose your own poison" - Én ezzel totál egyetértek, de az a helyzet, hogy sokan úgy okoskodnak, hogy nincsen szülői tapasztalatuk, de ennek ellenére teljesen kizárják a lehetőségét, hogy a játékbuziság káros hatással is járhat, ami viszont nem vita tárgya (nem >>>szerintem<<<, hanem ez egy tény).
Bele ne köss, nekem sincsen szülői tapasztalatom, de szerintem bárki találhat negatív példákat a tágabb ismeretségi körében. -
Indigo #45 Jó, lehet hogy mást is elővesznek (miket szoktak még?).
Ettől eltekintve ugyanaz az álláspontunk :) -
Morden23 #44 "Egy kicsit mélyebbre kellene nyúlni és ott keresni az okokat, mint újból és újból elővenni számítógépes játékokat, mint bűnbakot."
Azért ez egy kicsit félretájékoztató hatású.
Nem csak a számítógépes játékokat veszik újból és újból elő a témában. Az SG egy informatikával foglalkozó fórum, ezért itt erről olvashatsz. Ugyan ilyen fejtegetéseket, statisztikai elemzéseket találhatsz kismillió másik "indokról" is, ha éppen a megfelelő helyen keresed.
"Persze a tanároknak is könnyebb ráfogni a gyerekre hogy hülye, mint normálisan megtanítani írni-ovlasni."
A statisztikusoknak, államfőknek, minisztereknek és szülőknek meg sokkal könnyebb a számítógépes játékokra ráfogni, hogy a gyerekek hülyék.
A tanítási metodikával nincsen semmi baj. A tanárok és a nevelési technikák a defektes pont. A gyerekek meg mindig "hülyék" lesznek, kurva mindegy, hogy éppen játékterembe, kocsmába, moziba, plázába vagy WoW-világba járnak tanulás és iskola helyett, ez nem újdonság.
A cikk meg így is, úgy is maromság. Nem tudom, a tanulmány mennyire és hogyan részletezi az érintett témát, de ilyen hülye frázisokkal, mint
"azok a tízéves fiúk, akiknek saját játékkonzolja van, németből, matematikából átlagosan fél jeggyel rosszabbul teljesítenek, mint azok, akiknek nincs játékkonzolja"
szart sem érnek.
Ha 10 gyereknek romlik átlagosan fél jeggyel az osztályzata, akkor abból 3 játszik, 2 csavarog az utcán, 2 rossz körülmények között él, 2 éppen szerelmi bánatban van, 1 szülei válnak. Ennyit erről. -
Indigo #43 #23, Dzson
"Valamire rá kell fogni a rossz tantervet, az iskolák amerikaisodását (a gyerekek látványosan lesz*rják a tanulást)"
Így van. Egy kicsit mélyebbre kellene nyúlni és ott keresni az okokat, mint újból és újból elővenni számítógépes játékokat, mint bűnbakot. Alapjaiban kellene átgondolni a tantervet, a módszertant, illetve a szülőknek a nevelés kérdését. Valamint megszüntetni végre a funkcionális analfabétizmust, és megtanítani a gyereket az értő olvasásra. Persze a tanároknak is könnyebb ráfogni a gyerekre hogy hülye, mint normálisan megtanítani írni-ovlasni. -
#42 Azért az iskolában a lányok azért is jobbak mert ők vagy puskáznak vagy magolnak. Azt a dogára amit bemagolnak felét nem is értik, de ez őket nem zavarja. A tanárok meg leszarják, hogy amit tanítanak azt értjük-e, és annak van-e vmi haszna. Aztán csodálkoznak, hogy amikor kezdjük eldönteni a jövőben mit is fogunk csinálni elkezdjük leszarni az olyan tantárgyakat, amiknek semmi haszna nincs.
A romló jegyeket bármire rá lehet fogni, és aztán abból statisztikát csinálni, de ez nem változtat azon, hogy a mai iskoláztatás szinvonala a béka segge alatt van.
-
#41 PISA- vizsgálatok -
#40 baromság -
#39 btw "Egy jó statisztikus bármit bebizonyít, aztán tökéletesen bebizonyítja annak az ellenkezőjét is." -
#38 bulvár nc -
Morden23 #37 Teljesen mindegy, hogy mi van a fejedben, ha nem használod semmire.
Ha teszem azt az FPS-től fejlődik az agyad, azt akkor fogod hasznosítani, amikor csinálsz is valamit. ERGO ha csak játszol, tök mindegy, hogy fejlődött-e az agyad, vagy nem.
Mellesleg a "tudományos kutatások" már azt is régen bebizonyították, hogy az anno rendkívül divatos "a Doom2-től jobbak lettek a reflexeim" marhaság egyszerű placebo, vagy ami még rosszabb, kamu.
Amúgy meg diszfunkcionális. Aki azt mondja, hogy azért játszik, mert fejlődik tőle az agya, az nemes egyszerűséggel egy fasz. Azért kell játszani, hogy kikapcsolódjak. Nem kell semmit belemagyarázni, nem kell védekezni kamu vagy féligazságokat tartalmazó állításokkal.
Aki meg akkora kretén, hogy CSAK játékokkal foglalkozik, ez tölti ki minden idejét, minden gondolatát és cselekedetét, az ugyan úgy egy szánnivaló retardált, mint egy alkoholista, egy drogos vagy egy bipoláris. Tök mindegy, milyen fejlett az agyad, ha semmire nem használod - és a nagy agyfejlesztés közben elhülyülsz :) -
Szeszmester #36 Ja, meg Mátyás király beveztette a füstadót a kapuadó helyett, melyet eredetileg Károly Róbert vezetett be (ez vmiért megmaradt. És érettségin pont kérdezték Mátyás gazdaságpolitikai inézkedéseit ). -
Indigo #35 LOL. Irány vissza az iskolapad :)
1222-ben adták ki... -
djukel #34 Én egyáltalán nem érzem magam butának, például most is fejből tudom, hogy az Aranybullát 1492-ben adták ki. -
#33 "Ez így egyszerűen nem igaz. Attól, hogy simán játszol, sehová nem fejlődik az agyad. Az információfeldolgozásra, az intuícióra lehet hatással (még jópár dolog mellett), de ezek egyike sem önmagában létező dolog."
Bocsi. El is felejtetem, hogy az információfeldolgozás meg az intuíció az emberi lábfejben van. Nem a rendes fejben. -
Halesz89 #32 Hát egy újjab hülye cikk,hülyeség az is hogy fejleszti meg az is hogy butitja az agyat, amiatt butítja mert hogy nem ül le a gyerek tanulni,csak játszik én is szoktam játszani játékokkal de ha jönnek a haverok hogy menjünk el valahova inni vagy bulizni azt semmiért sem sem halasztanám el csak a pénz szabhat határt.A lényeg hogy játszani kell mert rövid az élet de mellette mást is kell csinálni ismerkedni emberekkel meg bulizni mert akkor a gyerek a társadalmi életben kirekeztettnek érzi magát.És vegül tanulni azért kell csak kár hogy sok gyerek ezt nem érti miert.Én már kezdem érteni ha azokat az embereket nézem akik folyamatos műszakba éjjel nappal dolgoznak.Szóval a lényeg hogy éld változatosan az életed ne legyen egyhangú.Túl rövid ahoz hogy csak így eldobjuk. -
Emmegki #31 Hajrá, vár a Nobel-díj! Az eddigi beszólásaidból itélve sok esélyed van rá -
#30 Hát ehhez nem nagyon tudok mit hozzászólni, de az tuti, hogy én még lógtam is annak idején a suliból, annyit nyomtam a red alertet, meg az imperium galaktikát, vagy a carmageddont, de ettől nem lettem rosszabb tanuló! Aki itt iskolás annak csak azt tudom tanácsként mondani, hogy inkább most tanuljon míg "gyerek", mert annak idején én is lexartam mindent a sulikban, aztán most 25 év fölött jöttem, rá hogy bakker ott ingyen megtanulhattam volna angolul, vagy könyvelni, vagy akármi, most meg egyedül, vagy különböző fizetős tanfolyamokon tanulhatok, aminek az árát meg meg kell keresnem. Erre mondják, hogy az ember a saját kárán tanul! -
Szeszmester #29 "Mert csak a szex meg a szipu!" -
Enlight #28 Erről van szó! Riszpekt! -
Morden23 #27 "Vizsgálatok bizonyítják, hogy a játéktól fejlődik az agy. Mindegy, hogy FPS vagy Sims, a játék a lényeg."
Ez így egyszerűen nem igaz. Attól, hogy simán játszol, sehová nem fejlődik az agyad. Az információfeldolgozásra, az intuícióra lehet hatással (még jópár dolog mellett), de ezek egyike sem önmagában létező dolog.
Ez a "játéktól fejlődik az agyam" tipikus esete a kockák értelmetlen érveinek.
Egyik ismerősöm testvére egész nap nem csinál semmit. Szó szerint. Nem jár suliba, nem dolgozik, nem megy haverokkal sehova, nem ovlas, nem tévézik, szó szerint semmit.
3 dolgot csinál: 1 - táplálkozik 2 - ürítkezik 3 - számítógépen játszik
Ezt csinálja a gyerek már pár éve. Azon kívül, hogy egy nagy dagadt amőba lett, aki 20 évesen még mindig szűz, még el is hülyült, mégpedig szó szerint.
Mint mindig, itt megint a >>>túlzásba vitt<<< dolgokra kell értelmezni a képletet.
Nem az a lényeg, hogy mennyit játszol, főleg nem az a lényeg, hogy mivel, hanem az, hogy e mellett még mit csinálsz. Ha CSAK játszol, pont ugyan annyira elhülyülsz, mintha csak tévéznél. -
menpe #26 szóval a kockáktól kerek a világ??
Én szerencsés vagyok ilyen szempontból, hiszen sosem tanultam, és röhögve teljesítettem a szintet. Amikor viszont tanulni kellett (érettségi+nyelvvizsga), akkor tanultam, nem játszottam. Hiába volt fenn rengeteg gyilkolós-hentelős-meghalszaztjóvan típusú játék nálam
Meg ez az egész rakat rákot nem ér, nemtudom mennyi fiatalt vizsgáltak meg olyan ügyben, hogy van-e konzolja...ha nincs, átmegy olyanhoz, akinek van. -
halgatyó #25 "a túlzott média- és számítógépjáték-fogyasztást teszik ezért felelőssé" ..
Ez meglehetősen leegyszerűsített világképet árul el arról, aki így interpretál egy kutatási eredményt. Gondolom, hogy ez a megállapítás több lépcsőfokon keresztül csúcsosodott ki ilyen egyszerű, fogyasztható nagyfrankó "igazságra"
1.) Első lépcsőben a kutatók (azok még kutatók voltak) készítettek egy statisztikát, amelyben vizsgálták egy kiválasztott gyerek-minta (nem mintagyerek! ) napi szokásait.
(gondolom nem áltak oda több száz gyerek mellé több héten keresztül, hanem ÖNBEVALLÁSOS módszerrel készült a statisztika)
Megjegyzem: Bármely gyerek napi életvitele erősen változó évszaktól, időjárástól, egyéb élethelyzetektől függően, maga a gyerek sem tudja még közelítő pontossággal sem hogy az elmúlt évben melyik hónapban mennyit játszott számítógépen, mennyit játékkonzolo, és mennyi időt fordított a számítógéppel kapcsolatos tudásanyag gyarapítására.
2.) második lépcsőben valaki elkezdte mazsolázni az előzőleg készült statisztikát. Mellérakta a gyerek tanulmányi "eredményeit" (pontosabban: az iskola által készített számadatot amellyel a gyermeket jellemzik) aztán mindenféle korrelációkat kezdett számolni.
Az, hogy egy gyerek matekból jó és irodalomból gyenge vagy megfordítva, nos az már kihullott a statisztika rostáján.
Az, hogy iskola és iskola között egyre nagyobbak a különbségek, és hogy a gyermekek között is, nos ezt sem igazán lehet lekövetni.
Az iskola MECHANIKUS SZÁMONKÉRÉSI RENDSZERE kifejezetten a VERBÁLIS képességűeknek kedvez. Hiába módosítgatják a tananyagot, ha a számonkérés elvei nem változnak. Sőt: manapság egyre inkább leszar a legtöbb ember mindent. Beleélés (empátia) és gondolkodás híján, a gyermekekkel együtt töltött idő helyett egyre inkább a mechanikus (verbális) számonkérési rendszer erősödik.
Márpedig az köztudott, hogy a lányoknak a verbális készsége jobb (az agyukban két beszédközpont van) míg a fiúk vizuális, elvonatkoztatási, lényeg-kihámozási képességei sokkal nehezebben osztályozhatók.
A számítógépes játékok többsége pedig pont ezt a képesség-csoportot fejleszti. Ezért az intelligenciát azonosítani a tanulmányi ÁTLAG eredménnyel: ezt több mint egyszerű szakmai hiba. Lehet, hogy nem is a szakemberek követéék el, hanem azok, akik a 3. lépést megtették.
3.lépés ) A többé-kevésbé tudományos módszerekkel készült, és több-kevesebb igazságot tartalmazó munka (jelentés, cikk, ...) interpretálása a közvélemény felé, bárki (a szülők) által emészthető formában. Ebben az a legnehezebb, hogy egy tudományos cikk általában nem foglalható össze olyan fekete-fehér igazságokban, amit egy-két tőmondatnál hosszabbak.
Ismerve a sajtó helyzetét, az újságírók képességeit valamint a feléjük megnyilvánuló kényszereket, nem csoda hogy egy felmérésből végül ennyi lesz, mint amennyit az elején idéztem. -
#24 Vizsgálatok bizonyítják, hogy a játéktól fejlődik az agy. Mindegy, hogy FPS vagy Sims, a játék a lényeg. -
#23 Valamire rá kell fogni a rossz tantervet, az iskolák amerikaisodását (a gyerekek látványosan lesz*rják a tanulást), és ugye egy NÉMET népnemzet nem lehet hibás, mindenképpen kívülálló okok vezetnek a belső folyamatokhoz.