42
-
BiroAndras #42 "Saját teszt: lehet én vagyok béna, de P3 1000-es gépen radeon 9100-el kb 21-22 fps-t tudtam az SDL-ből kihozni"
Jó, és mi volt a képen? -
BiroAndras #41 "Ez itt a tévedés... Win nem mindenhol van."
Ahol játszanak, ott van.
"Esetleg vannak olyan emberek, akik nem hajlandóak több tízezer forintot egy olyan dologért, amit ingyenessel is lehet pótolni."
Warez XP. Egyébként egy játékgép ára mellett igazán nem nagy dolog.
"És hidd el, az SDL, OpenAL, OpenGL trió együtt van olyan használható, mint a DX, sőt sebességben sincs mit szégyelniük."
Használtam már őket, úgyhogy valamennyire képben vagyok.
Lehetne használni, de sok előnye nincs, én is csak a kihívás miatt csináltam.
Egy komoly fejlesztésénél fontosabb pl. hogy ATI kártyákon is gyors legyen a játék, mint az, hogy fusson linuxon. Hogy az OpenGL vagy a DX9 a jobb, azt meg én nem tudom eldönteni, ilyen szinten nem értek a 3D programozáshoz (esetleg megkérdem majd az illetékeseket). -
Caro #40 Mióta a Q4 a Doom3 motorját használja, és mióta a Doom3 OpenGL-t használ. -
#39 "Doom3 + Q4" - ezek mióta opengl-ek? -
jzombi #38 Persze... de winen is van olyan jó az OpenGl, mint a D3D, szóval ez nem indok. -
alt3r3g0 #37 Igen, a fejlesztőcégek próbálnak racionálisan gondolkozni, és csak olyan platformokra portolják a programjaikat, amire megéri, mi is ezzel a baj? -
alt3r3g0 #36 ja igen, a validáláshoz kell legál windows, azthiszem ez egy win-re fejleszteni vágyó embertől nem elvárhatatlan :)
Persze van kismillió módja, hogy megszerezd ennélkül, torrent, emule, haver... -
Caro #35 Fogyasztói társadalomban biztos... -
Caro #34 DirectX SDK - (December 2005)
Validation Required
Máris nem bárki számára ;) -
alt3r3g0 #33 Nem a platformok száma a lényeg, hanem a vásárlóerejük! -
jzombi #32 "Mi értelme a platformfüggetlen fejlesztésnek, amikor win mindenhol van?"
Ez itt a tévedés... Win nem mindenhol van. Esetleg vannak olyan emberek, akik nem hajlandóak több tízezer forintot egy olyan dologért, amit ingyenessel is lehet pótolni. És hidd el, az SDL, OpenAL, OpenGL trió együtt van olyan használható, mint a DX, sőt sebességben sincs mit szégyelniük. Szerintem az ok, hogy a DX-et használják inkább az, hogy nagyobb a reklámereje, ha ráírják a játékdobozra meg a videókari dobozára, hogy támogatja a Microsoft DX 9.0-át. Esetleg az MS fizet a játékgyáróknak... bár ez már kicsit összeesküvéselméletgyártás-szagú:D. -
alt3r3g0 #31 Látom nagyon képben vagy, a DirectX SDK bárki számára ingyenesen letölthető, így bárki ismerheti az API-t.
Őszintén! Mi értelme itt igét hirdetni, ha abszolútt érzelmek alapján teszed, komolyabb gyakorlati ismeret nélkül? -
Caro #30 1) Nem ismerem a DirectX API-kat. Nem is ismerhetem, mert nem vagyok fejlesztő, és zárt, tehát nem is fogom őket megismerni. De abban biztos vagyok, hogy az SDL-nél jóval több dolog van benne implementálva, mert különben a wine fejlesztői már rég megcsinálták volna.
2) DE! Amint írtam az SDL alapszolgáltatásokat nyújt, úgy, hogy elrejti a hardvert a szoftver elől. Teljesen. Ezért nyilván valamivel lassabb, mint a DirectX, ami pont hogy közvetlen hardver-elérést biztosít a programnak. Viszont ezért sokkal kevésbé portolható.
Saját teszt: lehet én vagyok béna, de P3 1000-es gépen radeon 9100-el kb 21-22 fps-t tudtam az SDL-ből kihozni, 32 bit 1024x768. Viszont láttam játékot 300-as gépen is SDL-el szintén 20 fps körül futni, és ezen a gépen más SDL-es játék 40 fps körül megy.
Tekintve, hogy nem épp egy mai gép, azért nem rossz eredmény. Tény, hogy lehetne gyorsabb is.
Viszont ezért egy szimpla recompile-al megy majdnem az összes létező platformon.
És ha 3d kell, az megint más, mert azt OpenGl-en keresztül éri el, ami meg már lazán kihasználja a hardvert.
És hát 2d-s játékfejlesztés ahogy írtam ma már nem nagyon van.
3) Szóval én bízok az SDL-ben. Szerintem a portabilitás nagyon fontos. Mellesleg talán a legszebb dolog a programozásban. -
BiroAndras #29 "Szerintem az egész DirectX-et el kéne felejteni, ott van az SDL, amivel platformfüggetlenül lehet írni a dolgokat és ez sokkal többet jelent, mint hogy a DX valamivel gyorsabb."
Mi értelme a platformfüggetlen fejlesztésnek, amikor win mindenhol van?
Meg kérdés, hogy tud-e annyit, mint a DX, meg olyan gyorsan.
"Bár gondolom, hogy a DX azért "picivel" többet tud, de ez akkor is nagy ár érte."
Nagy ár, hogy a gépek 1-2%-án nem fut? Szerintem nem. -
Lame #28 Annyira az nem erdekel, hogy amig a Doom 3-at vegigtolom 1x addig 70 vagy 90 frame a max. Ugyis 60-nal limitalva van a jatek. -
#27 ok, ez világos ... csak ezzel szemben látod milyen szinben igyexik tetszelegni ... "fogyasztást csökkentene az ATI" ... pff... tegye meg és mindenki elismeri... de igy elég röhej :) -
#26 meglátjuk. az ut2004 is "elvileg" támogatta az OGL-t, aztán alapbol d3d (nekem nem is volt választhato renderer az ogl) ment minden ureal alapu játékban ...
emellett egy sebességtesztre is kivácsi lennék, akár linux/w32 vonalon is! ha tud vki ilyet, linket pls! -
RpPRO #25 Hat igen, az 1900-as szeria 384 milka tranzisztor (ami 'csak' 82 millioval tobb a 7800-as szerianal), raadasul magasabb orajelen muxik.
Csodalkozol, h tobbet fogyaszt? -
jzombi #24 Igen, ennek OpenGL-hez köze sincs, mivel az UE3.0 remekül támogatja az OpenGL-t... A Doom3 motorja amúgy nekem sem jön be, meglátszik a poligonszám csökkentése a stencil shadow miatt.
Az SDL ha jól tudom direkt játékportolási célból jött létre, 2D-s programokhoz is használható, de arra nem túl gyors. Inkább OpenGL-es programok bevitel kezelésénél és az ablakozó rendszer eventjei lekérésénél hasznos (hangra OpenAL-t használnak). -
#23 napersze :))
http://www.epicgames.com/
csekk a listát, szinte minden nagyobb kiadó megvette a licenszet... emellett korábban a kisebb játékok (pl star trekkek) q3 enginnel jöttek ki, a mostaniak már kerülik az ID cuccát ... (ld. pl Pariah) ... a népszerüségüknek befellegzett - már kérdés, h erről nem az OGL tehet :) -
Caro #22 Az SDL nem igazán a 3d programozásra való, persze megoldható vele, mert van benne opengl támogatás, de akkor szerintem jobb a megjelenítésre magát az opengl-t használni.
Mivel a grafika ma már nem szól a 2d-ről, csak a 3d-ről(szerintem sajnos, egy játék színvonalát elsősorban nem a grafika határozza meg), ezért az sdl-nek így a megjelenítésben valóban nincsen létjogosultsága, viszont a bevitel kezelésnél, hangnál jól jöhet, és grafikára maga az opengl is eléggé platformfüggetlen.
Az igaz amit írsz a konzolokról, de azok számomra nem léteznek :)
Még akkor is ha most már a játékipar jelentős részét teszik ki. Nem akarok konzol vs. pc flambe belemenni, de szerintem nincs is értelme. Valóban más műfajú játékok vannak mindkettőre, de nekem a konzolosok nem jönnek be. -
murphy #21 A hivatalos XBox development kit-nek egészen biztos, hogy nem része semmilyen openGL verzió, a DirectX 8 ami van rá, az is erőssen módosított, bővített, a Kotor-t csakúgy mint mondjuk a Doom3-at simán átportolták rá.
Az SDL-el az a gond, hogy pont olyan platformokra nincs, amikből a játékpiac él (PS2, XBOX, PSP, NDS, GC), és gyaníthatóan nem fog ez változni a nextgen masinák esetében sem... Az általad felsorolt listából komolyabb, fullprice játékfejlesztés, csak is Win-re van, Mac-re néha átportolnak 1-1 pc-s címet. WinCE és Symbian pedig elég eltérő játékplatform, arra többnyire a PC-n budget kategóriás játékokat portolják át, nekik elképzelhető, hogy segítség, de máshol nem igazán... -
Caro #20 A winen és a boxokon is van opengl.
Lásd a korábban felhozott példát(Kotor 1,2).
És még sok más helyen is.
És már kijött az OpenGL 2.0, amit a legújabb driverek az atitól és az nvidiától már támogatnak is.
Emellett az SDL még nagyon jó alternatíva a directx-nek, bár gondolom azért dx apiból sokkal több van, mint sdl-ből, de sdl-hez van egy csomó extension.
ÉS az SDL teljesen platformfüggetlen.
Csak egy lista:
Simple DirectMedia Layer supports Linux, Windows, BeOS, MacOS Classic, MacOS X, FreeBSD, OpenBSD, BSD/OS, Solaris, IRIX, and QNX. There is also code, but no official support, for Windows CE, AmigaOS, Dreamcast, Atari, NetBSD, AIX, OSF/Tru64, RISC OS, and SymbianOS.
A directx-ből is leginkább a d3d az, amit leginkább használnak, az ilyen kis részek, mint directinput, meg directaudio nem olyan nélkülözhetetlenek. -
alt3r3g0 #19 Ez a tutoriál hány éves?
http://www.cprogramming.com/tutorial/openglvs.html
Finoman szólva sem fedi a mai valóságot. Anno 98-ban a Carmack is összehasonlította a DirectX 5-öt az OpenGL-el, ezt is még a DirectX 8 idején is volt aki érvként próbálta felhozni...
Jelenleg a DirectX alapú platformok lényegesen nagyobb üzleti potenciát jelentenek egy játékfejlesztőnek: Win, XBOX, X360, így érthető, hogy ez a népszerűbb! Egyébként valóban durván 5% körüli a játékpiacon az OpenGL elterjedtsége (persze üzleti alkalmazások esetén jóval magasabb, hisz ott fontos, a Mac, ill Linux is, míg játékoknál elenyésző). A DirectX 10 megjelenésével gyanítom ez az arány méginkább a DirectX javára fog billenni. Mitöbb azt olvastátok-e, hogy az ID elsődleges célplatformjának az X360-at tekinti, ez
akár azt is előrevetítheti, hogy a következő generációs technológiájukban PC-n is DirectX-et használnak...
Hozzátartozik még a képhez, hogy a PS3-on egy OpenGL ES 2.0 grafikus api lesz, úgyhogy sok jó játék fog OpenGL-t használni, csak legfeljebb nem PC-n... ;) (Bár ha egy stuff nem alapból multiplatformként készül, csak később portolják PS3-ról, akkor lehet jó alternatíva az OpenGL) -
tehen_m #18 "jövőbeli unrealos is van ám bőven"
ja egy két cím van ue3.0 aztán ennyi... -
#17 khm, melyik is jelent eddig meg? ;)
jövőbeli unrealos is van ám bőven ... és akkor még nem emlitettük a számtalan egyéb játékot, ami szintén nem ogl lesz :) ez van, MS kinyirta az OGL-t :(
-
tehen_m #16 Q4,Quake Wars,Prey, és még ki tudja mi készül vele... -
jzombi #15 Az eredeti UT gyorsabban (~10% fps asszem) futott nálam mind windowson mind linuxon OpenGL-el (semmivel sem szebben, pont ugyanazokkal az effektekkel). Az UT2004 pedig nem fut max. grafikával linuxon OpenGL-el nálam (nem mülködik minden effekt), de gyorsabban ment mint winen ugyanolyan opciókkal. Mondjuk valószínűleg közrejátszik az is, hogy a win több memóriát foglalt alapból (fluxbox powa!), így ott kevesebb maradt a játéknak. -
#14 Ha jól tudom, lassabban futnak, mint D3D-vel és semmivel sem szebben. (Legalábbis az Unreal Engine 2.5 még ilyen volt.) -
jzombi #13 Például az Epic Unreal sorozatának motorjai mind futnak OpenGL-el is. Annyira, hogy amikor bemutaták az UT2007-et élőben, OpenGL-el renderelték a cuccot... -
#12 nemtom feltünt-e, de a D3 motorja a kutyának sem kell :) az ID közeli fejlesztőkön kivül a franc sem kinodik vele, mikor ott az unreal cucca...
ugyhogy jelenleg a játékok 5%-a max OGL :)
ATI meg a dumával elmegy a francba, meg lehet nézni az energiazabáló x1900asukat :( -
Riker87 #11 ATi 4tw -
#10 3DFX Glide powa!
S3 Metal powa :D -
Caro #9 Szerintem az egész DirectX-et el kéne felejteni, ott van az SDL, amivel platformfüggetlenül lehet írni a dolgokat, és ez sokkal többet jelent, mint hogy a DX valamivel gyorsabb.
Bár gondolom, hogy a DX azért "picivel" többet tud, de ez akkor is nagy ár érte.
Viszont azt tudom, hogy az OpenGL több dolgot támogat, mint a D3D.
http://www.cprogramming.com/tutorial/openglvs.html
-
Inquisitor #8 "OpenGL-t nem hazsnálnak annyian sztem ..."
Ez kamu,max. a Microsoft nem szereetné. Ha csak a Q1-2-3 játékok vagy a Doom3 + Q4 motorját tekintjük, az már magában a játékok vagy harmada :)
Aztán vannak és lesznek olyan gagyi játékok, mint a KOTOR1-2 és társai, ami nem J.C. motorjával megy még is "aljas módon" OpenGL-t igényel ;) -
#7 Tehetségtelen banda azt kapták amit megérdemeltek ,jó nagy pofára esést. -
tehen_m #6 Akkor képzel el fogy cf ati mit produkálhat... -
#5 OpenGL-t nem hazsnálnak annyian sztem hogy az ATI-nak megérné rá fejleszteni. DirectX sokkal jobban elterjedt, ha már elég jó driver-eket adtak ki ezekhez, és jól fogynak a kártyák, biztos fejlesztenek majd oda is, de egyelőre a DirectX-es oldalt erősítik. -
#4 Hát igen ati opengl-ben nem olyan jó mint d3d-ben, nvidia meg fordítva... -
Szefmester #3 Lehet hogy nem olyan jó jelenleg... de szimpatikusabb a marketingpolitikája. Engem valahogy mindig taszít a nyomulós reklámkampány minden téren... nekem ne mondják meg hogy mi a jó... majd én eldöntöm. Ha nem tetszik akkor csere. De nagyon dicséretes hogy nem pusztán a nyers erő számít az atinak hanem a fogyasztás minimalizálása is. Nem szeretnék 5 év múlva 900W-os tápot venni mert az a gépem már ennyit eszik és még lehet hogy ez is kicsi lesz... bár az NVidia megmutatta az SLI-s Dualcoreos Csúcskártyáit.. zabálnak is rendesen